כיצד תשתמשו ב- Google Alerts לקידום אתרים?

החכמה בקידום אתרים, כמו כמעט בכל מקצוע אחר בחיים, היא לא לעבוד קשה, אלא לעבוד חכם. כאשר אנחנו, כמקדמי אתרים, מסגלים לעצמנו הרגלים של שימוש בכלים מתקדמים שחוסכים לנו זמן ומשאבים, ומסייעים לנו להימנע מטעויות, אנחנו הופכים למקדמי אתרים אפקטיביים יותר, וגורמים ללקוחות שלנו להיות מרוצים יותר. במאמר הזה נדבר על כלי נחמד שלא מיועד לפעילות של מקדמי אתרים, אולם אנחנו נשתמש בשירות שלו על מנת לייצר הזדמנויות לקידום אורגני של אתרים עליהם אנחנו אמונים. אז בלי הקדמות נוספות, בואו ניגש ישר לעניין.

 

מהו שירות Google Alerts?

שירות Google Alerts הוא שירות שמאפשר למנויים שלו לקבל התראות במייל על דפי אינטרנט חדשים ברשת לפי ביטויי חיפוש מדוייקים או כלליים. ההרשמה לשירות היא פשוטה וקלה, ונחלקת, בגדול, לשלושה איזורי תוכן: התראות מותאמות אישית – אלו ההתראות שמגדיר המשתמש באופן ידני על ידי יצירת ביטוי חיפוש רלוונטי, התראות מסוג Me On The Web, אשר עוקבות אחר פרופיל המשתמש הספיציפי ברשת, והתראות מסוג מדורי חדשות, באמצעותן ניתן לקבל הודעות על פירסומי חדשות בתחומי עניין שונים.

באמצעות ההגדרות המתקדמות תוכלו לקבוע באיזו תדירות תתקבלנה ההתראות בתיבת הדואר האלקטרוני שלכם, מהם המקורות מהם תשאב גוגל את המידע (בלוגים, חדשות, אינטרנט, וידאו, ספרים, דיונים, פיננסיים), באיזו שפה אנו מבקשים שגוגל ינטר את המידע, הגדרות איזוריות שונות שנצטרך לקבל עליהן החלטות, טיוב כמות התוצאות והכתובת למשלוח ההתראות.

הנה דוגמה למסך מתוך השירות Google Alerts (בתמונה לא מופיעות ההתראות שהוגדרו, ולא האפשרות לנטר את הפרופיל האישי):

 

תמונת מסך מ- Google Alerts

בחלק העליון ניתן לראות שאפשר להגדיר התראה לגבי כל נושא שמעוניינים בו, על ידי הקלדת ביטוי החיפוש. הביטוי הזה כפוף לכל הכללים והטריקים שהצגתי כבר לגבי חיפושים מגניבים בגוגל בפוסט הזה.

 

איך שירות Google Alerts יכול לסייע לכם בקידום אתרים?

כאמור, Google alerts לא נועד כדי לסייע למשתמשים בקידום האתר שלהם. עם זאת, הוא בהחלט מציע כמה תכונות מרשימות, ששימוש נכון בהן יכול לסייע למקדם האתרים להגביר את האפקטיביות שלו. הנה כמה דרכים כאלו:

 

מציאת אזכורים

אזכור הוא, למעשה, התייחסות למותג מסויים בדף אינטרנט. אזכור יכול לכלול רק את שם המותג, או לכלול את שם המותג וקישור לאתר היעד. אם האזכור מהווה רק את שם המותג, ללא קישור, והוא חיובי במהותו (למשל, המלצה של לקוח על טיב השירות, או סקירה של מוצר על ידי אנליסט), אזי קיימת כאן הזדמנות ממשית להשיג קישור נכנס לאתר שהוא רלוונטי, חיובי ותורם. עוד על דרכים לבניית פרופיל הקישורים כתבתי במדריך הזה.

העקרון הוא פשוט: מי שמוכן להמליץ עלינו ברשת, וגם עשה זאת לא מזמן (כמה חשוב בקידום אתרים להכות על הברזל כשעודנו חם), יש סיכוי לא רע בכלל שיהיה מוכן גם לקשר אלינו.

 

מציאת אתרים שיכולים להוות מקור לקישור

כאן כבר לא מדובר באזכורים של המותג שלנו, אלא בציון עולמות תוכן המעידים על רלוונטיות לנכס הדיגיטלי שאנחנו מנהלים. תוכלו לעשות שימוש בשירות Google Alerts כדי לזהות אתרים הפועלים בנישה שלכם ולא ידעתם על קיומם. לכשתמצאו אותם, הדרך לשיתופי פעולה, להחלפה של קישורים, לציון אזכורים – תהיה קצרה יותר.

 

התעדכנות בנישה

גוגל אלרטס תוכל לסייע לכם להיות עדכניים במידע הכי טרנדי והכי חם בתחום שלכם. תוכלו להיחשף לעדכונים חשובים בנישה שבה אתם פועלים ולמתג את עצמכם כמקצוענים בתחומכם. איך זה קשור לקידום אתרים? על עדכון E-A-T כתבתי בפוסט ההיכרות הזה.

 

מציאת ביקורות שליליות

כתבתי כבר בעבר, בפוסט על קידום אתרים לוקאלי, על כך שלגוגל חשוב לראות לא רק מהי איכות פרופיל הממליצים על האתר בשירות Google My Business, אלא גם לאופן הטיפול של בית העסק בתלונות ובתגובות שליליות. ובכן, גוגל אלרטס יאפשר לכם לעשות בדיוק את מה שצריך בהקשר הזה. באמצעות גוגל אלרטס תוכלו לעקוב, בין היתר, אחר דיסהמלצות לשירות שלכם, ולטפל בהן בדרך אפקטיבית וחכמה.

 

מציאת תוכן משוכפל

שירות Google Alerts יכול לסייע לכם גם למצוא תוכן משוכפל. אין ספק שתוכן משוכפל הוא אחת הרעות החולות של רשת האינטרנט. לא אחת קורה שדווקא אתרים שמכילים את התוכן המקורי הם אלו שנעשנים בעקבות העתקת המידע שלהם ללא הקפדה על זכויות יוצרים. שירות גוגל אלרטס יוכל לסייע לכם להיות עם יד על הדופק במקרים האלו.

 

לסיכום

שירות Google Alerts הוא ממש לא שירות שנועד לקידום אתרים בצורה אורגנית, אבל שימוש חכם בו יוכל לסייע למקדמי אתרים לבצע את הפעילות שלהם בצורה אפקטיבית ויעילה.

שירות Google Alerts הוא שירות שמאפשר למנויים שלו לקבל התראות במייל על דפי אינטרנט חדשים ברשת לפי ביטויי חיפוש מדוייקים או כלליים.

שירות Google Alerts יוכל לסייע לכם במציאת אזכורים אודות העסק שלכם, במציאת אתרים שיכולים להוות מקור לקישור, ביכולת שלכם להתעדכן בנישה, למציאת ביקורות שליליות אודותיכם, למציאת תוכן משוכפל ועוד.

ההרשמה לשירות היא קלה ופשוטה. היכנסו כעת למאמר ולימדו כיצד לעשות זאת במספר צעדים פשוטים.

השירות אינו שירות שמיועד לקידום אתרים, אולם עם קצת יצירתיות, ניתן לרתום אותו לטובת התהליך גם בעסק שלכם.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin