חיפוש

אלגוריתם Rankbrain

רגע לפני החפירות, ההגדרות, והתאריכים הרלוונטים למנוע הבינה המלאכותית של גוגל, הלא הוא ה- Rankbrain, בואו נתחיל מדוגמה קטנה שתמחיש לנו בצורה הטובה ביותר את המהפכה שמתרחשת לנגד עינינו: הבנת כוונת החיפוש האמיתית של המשתמש.

לפני כל הבלאגן – דוגמה להמחשה

אתם יושבים בבית, משועממים ברמה קיצונית ומתחילים להרהר בכל מה שקורה סביבכם. השעות נוקפות ואתם מבינים שאם לא תמצאו משהו להתעסק בו, ככל הנראה תסיימו גם את היום הזה מבלי לתרום דבר לאנושות. לפתע, בוערת בכם בעוצמה שאלה שאין לכם מענה עליה: איך קוראים לאחות של אביב גפן? אבל, רגע: הכוונה היא כמובן לא לשירה גפן. את שירה אתם זוכרים. שירה גפן היא דמות מוכרת. לא. אתם רוצים לדעת איך קוראים לאחות השניה. נו. זה ממש עומד לכם על קצה הלשון אבל לא עוזר כלום: אתם פשוט לא מצליחים להיזכר.

אהה, ועוד משהו: אתם גם לא ממש זוכרים איך קוראים לאבא של אביב גפן. אתם יודעים שהאחות השניה של אביב גפן נולדה לאבא של אביב, אבל לאמא אחרת. סיוט! בוא נתחיל בחיפושים.

ובכן, מה לדעתכם יקרה אם נבצע את החיפוש: "הבת של אבא של אביב גפן"?

הנה התוצאות:

הבית של אביב גפן

בואו ננסה להבין עד כמה הדבר הזה גאוני:

גוגל הבינה את השאילתא בצורה מושלמת: היא פירקה את השאילתה ל2 וטיפלה בכל אחת בנפרד. ראשית, האלגוריתם איתר את אבא של אביב גפן (יהונתן גפן, למי ששאל), לאחר מכן האלגוריתם איתר את שתי הבנות של יהונתן גפן (שירה גפן ונטאשה גפן), סידר את התוצאות במבנה סדור (נראה כמו פירורי לחם), צירף תמונות עדכניות, והפך כל אחת מתתי תוצאות החיפוש לאובייקט שניתן ללחוץ עליו על מנת לקבל מידע נוסף. וכל זה, כמובן, בשבריר של שניה. מרשים, נכון?

 

רנקבריין – המידע היבש והרשמי

רנקבריין – אותו רכיב באלגוריתם החיפוש של מנוע החיפוש של גוגל, מאפשר למעשה לשלב אלמנטים של למידת מכונה (AI) כחלק מן הניסיון להתאים תוצאות חיפוש שונות למשתמשים. למה הכוונה? אם עד לפני מספר שנים גוגל עשתה שימוש בעיקר בפרמטרים קבועים לצורך הערכת איכות ההתאמה של תוצאת חיפוש לשאילתא שביצע המשתמש, הרי שרנקבריין מאפשר לה כיום להבין, עד כמה שניתן, מהי כוונת החיפוש של המשתמש, אפילו כאשר מדובר בשאילתות חדשות, אשר לא נעשה בהן שימוש עם עומק היסטורי ממנו ניתן היה ללמוד.

למשל, למה מתכוון גולש אשר מחפש את הביטוי "מכבי"?

האם הגולש הוא אבא לילד בן יומיים והוא רוצה לרשום אותו בקופת חולים מכבי כמה ימים לפני הברית?

האם הגולש הוא אוהד שרוף של מכבי תל אביב והוא רוצה להיכנס לאתר כדי להבין באיזו שעה יתקיים המשחק הבא?

ואולי הגולש הוא היסטוריון שחוקר כעת את תקופת החשמנואים?

רנקבריין, כך על פי הערכות, לומד מהיסטוריית החיפוש של הגולש, מן התזמון של החיפושים ומן המיקום ממנו הם מבוצעים לא מעט על כוונת המשתמש בחיפוש.

כך למשל, גוגל יכולה להחזיר נתונים כלליים על אירוע אשר מתרחש בחו"ל בחודש ספטמבר, ואילו נתונים פרטניים יותר עברו חיפוש שמתבצע מאותה מדינה עצמה (כמו מסלול, שעות פתיחה של האירוע וכו').

 

רנקבריין – פרמטר בדירוג העמוד?

בשנת 2016 הודתה גוגל לראשונה שהיא עושה שימוש ברנקבריין כפרמטר מרכזי בשקלול הדירוג של העמוד בעבור שאילתת חיפוש שביצע הגולש. למעשה, גוגל ציינה כי מדובר בפרמטר השלישי (לאחר קישורים חיצוניים ותוכן – לאו דווקא בסדר הזה) בחשיבותו לצורך דירוג ושקלול העמוד הרלוונטי.

 

רנקבריין – מה צופן העתיד?

אנחנו מבינים כיום יותר ויותר כי הכוונה של גוגל היא להציג למשתמשים תוצאות שהן יותר רלוונטיות מבחינתם. רנקבריין הוא בהחלט בשורה בתחום הזה, משום שבאמצעותו מנסה גוגל להתאים את תוצאות החיפוש לניואנסים המשתנים בין שאילתות, הן בהלימה לזמן שבו בוצעו, למיקום שבו בוצעו, ולהיסטוריית החיפושים של הגולש הספיציפי. ההנחה היא שהשימוש ברנקבריין רק ילך ויגבר בעתיד.

ההנחה הרווחת היא כי כיום גוגל מריצה את רנקבריין בתוצרת "אוף ליין" על מנת ללמוד את תוצאות האלגוריתם, ולשלב אותו באלגוריתם החיפוש הכולל בעת הצורך. עם זאת, לא מן הנמנע שגוגל תבחר לעשות שימוש בעתיד באלגוריתם זה גם בשאילתות המבוצעות בזמן אמת.

רנקביין הינו רכיב באלגוריתם החיפוש של מנוע החיפוש של גוגל, אשר מאפשר למעשה לשלב אלמנטים של למידת מכונה כחלק מן הניסיון להתאים תוצאות חיפוש שונות למשתמשים.

ראשית, משום שחלק גדול מן השאילתות המבוצעות על ידי גולשים לא בוצעו בעבר מעולם. שנית, משום שמקדמי אתרים מבצעים כל העת מניפולציות על מנועי החיפוש השונים.

ההנחה הרווחת בעולם קידום האתרים היא שרנקבריין עובד כרגע רק בתצורת אוף ליין, אולם לא מן הנמנע שבעתיד יופעל על שאילתות המבוצעות בזמן אמת.

היכנסו כעת למאמר המלא ולימדו עוד על רכיב אלגוריתם החיפוש שמשפיע על החיים של כולנו

אלגוריתם Rankbrain
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

מרחק לחיצה: כל מה שצריך לדעת

היום אני רוצה לדבר על מושג חשוב בעולם של קידום אתרים, ואם ניחשתם נכון מן הכותרת, מדובר במושג שנקרא מרחק לחיצה. מרחק לחיצה מתייחס למספר

רלוונטיות בעולם ה-SEO המדריך המלא

כולנו מבינים שכדי להיות מדורגים בגוגל אנחנו צריכים שהאתר שלנו יכיל תוכן איכותי ורלוונטי. לגבי האיכות – די ברור מהו תוכן איכותי. אבל מהי רלוונטיות?

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים