עשהאל-דרייר

קידום אורגני בעידן תקנות הגנת הפרטיות

כל בית עסק אשר עושה שימוש בערוצי דיגיטל שונים על מנת לנהל את פעילות השיווק שלו, מנהל, במרבית המקרים, מאגרי מידע ובהם גם נתונים אישיים של לקוחות. מאגרי מידע אלו מאפשרים לבית העסק לבצע ניתוחים מתקדמים על מנת לאמוד את רמת הבשלות של הלקוחות להתקשר עם בית העסק ולבצע רכישה.

אלא שקיום מאגרי מידע כאלה, גם מחייב את בית העסק לציית לתקנות הגנת הפרטיות, ובתוך כך לפעול לצורך הגנה על פרטי הלקוחות, מעקב אחר אירועי אבטחת מידע שונים שעלולים להשפיע על פרטיות זו, דיווח לרשויות המוסמכות וכמובן יידוע הלקוחות במקרה הצורך. כיצד תקנות הגנת הפרטיות קשורות בקידום אורגני של אתרי אינטרנט? הפתרונים במאמר הבא.

 

מאפייני הדרישות של תקנות הגנת הפרטיות

תקנות הגנת הפרטיות, אשר הותקנו בשנת 2017 ונכנסו לתוקף בשנת 2018, ואשר מרחיבות את חוק הגנת הפרטיות, מבחינות בין ארבעה סוגים של מאגרי מידע: מאגרי מידע המנוהלים על ידי יחיד, מאגרים שחלה עליהם רמת האבטחה הבסיסית, מאגרים שחלה עליהם רמת האבטחה הבינונית ומאגרים שחלה עליהם רמת האבטחה הגבוהה.

 

מאגרי מידע המנוהלים על ידי יחיד

מאגרי מידע אלו אינם מכילים מידע אודות יותר מ- 10000 אנשים, הגישה למאגרי מידע אלו מותרת לבעל המידע ולשני אנשים נוספים לכל היותר, איסוף המידע לא מתבצע לשם מסירתו לאחר, והמידע אינו כפוף לחובת סודיות.

 

מאגרים שחלה עליהם רמת האבטחה הבסיסית

כלל המאגרים שאינם מאגרי מידע המנוהלים על ידי יחיד, ואינם עונים להגדרה של מאגרים שחלה עליהם רמת האבטחה הבינונית, או רמת האבטחה הגבוהה.

 

מאגרים שחלה עליהם רמת האבטחה הבינונית

מאגרים אלו מאפשרים גישה לעד עשרה אנשים, מכילים מידע שנאסף לצורך שליחתו לאחר, מכילים מידע רגיש או נצאים בבעלות גוף ציבורי.

 

מאגרים שחלה עליהם רמת האבטחה הגבוהה

מאגרים אלו מקיימים את התנאים של מאגרים שחלה עליהם רמת האבטחה הבינונית, אולם מנוהל בהם מידע אודות 100000 אנשים ומעלה, או שמספר מורשי הגישה אליהם הוא לכל היותר 100 אנשים.

דרישות תקנות הגנת הפרטיות משתנות מסוג מאגר אחד לאחר. הדרישות המצומצמות ביותר מתייחסות למאגרי מידע המנוהלים על ידי יחיד: הכנת מסמך המכיל את הגדרות המאגר, תיאור היבטים שונים באבטחה הפיסית של המאגר, תיאור קצר של אופן ניהול הרשאות הגישה למאגר, וכן ההרשאות הקיימות בפועל, תיעוד סדור של אירועי אבטחת מידע שהייתה להם השפעה או שיכולה הייתה להיות להם השפעה על המאגר, תיאור הגבלת השימוש בהתקנים ניידים בהקשר של מאגרי המידע, וכן תיאור של אמצעי האבטחה שהוטמעו להגנת על תקשורת הנתונים.

באופן עקרוני, הדרישות המתייחסות ליתר סוגי המאגרים, כוללות: נוהל אבטחה, מיפוי מערכות המאגר וביצוע סקר סיכונים, אבטחה פיזית וסביבתית, אבטחת מידע בניהול כוח אדם, ניהול הרשאות גישה, זיהוי ואימות, בקרה ותיעוד גישה, תיעוד של אירועי אבטחה, התקנים ניידים, ניהול מאובטח ומעודכן של מערכות המאגר, אבטחת תקשורת, מיקור חוץ, ביקורות תקופתיות, שמירת נתוני אבטחה, גיבוי ושחזור של נתוני אבטחה, חובות בעל מאגר חלות על מנהל מאגר ומחזיק בו ותיעוד ביצוע פעולה.

 

כיצד תקנות הגנת הפרטיות קשורות בקידום אורגני של אתרי אינטרנט?

במהלך הפעילות שמבצע מקדם האתרים על מנת לשפר את הנראות של אתר במנועי החיפוש, ובפרט בגוגל, הוא מייצר, למעשה, תשתית ליצירת מאגרי מידע ובהם גם נתוני לקוחות. מתי זה קורה? כאשר מקדם האתרים מוסיף דרכים שונות המאפשרות השארת פרטים לצורך יצירת קשר עתידית. כאשר מקדם אתרים מחליט לייצר דף עם המלצות של לקוחות מרוצים, על מנת לאותת למנוע החיפוש שמדובר באתר שמקבל באופן שוטף פידבק חיובי מן הגולשים השונים. כאשר מקדם האתר מחליט להעביר את האתר לאחסון אחר, על מנת לשפר ביצועים. ובעוד לא מעט מקרים נוספים.

 

הפעולות שנראות לנו, מקדמי האתרים, טריויאליות, ואשר מיועדות, בסופו של דבר לשפר את חווית הגולשים באתר, הן גם פעולות שיש בהן לא מעט פוטנציאל לעמוד בסתירה לתקנות הגנת הפרטיות. על מנת לוודא עמידה בתקנות גם במהלך פרויקט לקידום אורגני של האתר, כדאי יהיה לפנות לייעוץ מקצועי.

 

לסיכום

תקנות הגנת הפרטיות חלות על כל המשק בישראל, ומגדירות חובות שונות בהתאם לסוג מאגר המידע שבו מדובר, וכן מספר מורשי הגישה אליו. חשוב לציין, כי גם בעל עסק קטן אשר מנהל מאגר מידע מצומצם אודות לקוחותיו, מחויב בעמידה בתקנות הגנת הפרטיות.

יש לציין, כי פעילות המתבצעת לצורך קידום אורגני של אתר אינטרנט עלולה להשפיע על העמידה של בית העסק בתקנות הגנת הפרטיות, במגוון גדול של תרחישים. על מנת לוודא שבית העסק לא מפר את הוראות התקנות, כדאי יהיה לפנות לייעוץ מקצועי.

קידום סרטוני יוטיוב

אין ספק, שבשנים האחרונות, וידאו הופך להיות יותר ויותר פופולרי ככלי לצריכת תוכן. חיפושים רבים במנוע החיפוש של גוגל מובילים אותנו לתוצאות חיפוש מבוססות וידאו,

קידום ממומן בגוגל – המדריך המלא

אתחיל בגילוי נאות: אני מנהל עסק שמטרתו לסייע לבעלי עסקים להגדיל את תנועת הגולשים לאתרים שלהם באמצעות קידום אורגני בגוגל. למרות זאת, ואולי במיוחד לאור

אודות המחבר
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 5 שנים, תוצאה 1 במונח "קידום אתרים אורגני", מנכ"ל הסוכנות עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.
לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הצטרפו

לקבוצת הפייסבוק שלנו BLACK & GREY SEO | קידום אתרים אורגני למתקדמים

והשארו מעודכנים בכל החדשות !