עשהאל-דרייר

פרסום באאוטבריין – כל מה שחשוב לדעת

בעידן המודרני פרסומות מקיפות אותנו בכל מקום שאילו אנחנו מגיעים. אנו יכולים להיחשף למודעות התלויות על אוטובוסים או שלטי חוצות, להסתנוור מבאנרים מהבהבים באתרי אינטרנט שונים, לקבל מיילים עם הצעות שיווקיות וכמובן לצרוך תוכן פרסומי בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם וגוגל. כל זאת לפני שהגענו בסוף יום העבודה לרבוץ על הספה, מול הטלוויזיה, שמנגישה לנו כמובן… עוד פרסומות. המשותף לכלל אמצעי המדיה השונים שהוצגו כאן הוא שהצרכנים, עם השנים, הפכו עיוורים אליהם. למדנו להתעלם מבאנרים, להריץ קדימה את רצף הפרסומות, לא להתעמק בשלטי החוצות ולזהות פוסטים ממומנים ברשתות החברתיות. בתוך הואקום הזה שנוצר קמו שתי חברות ישראליות, אשר בחרו לנסות ולהנגיש מידע שיווקי ללקוחות פוטנציאליים, בדרך אחרת.

 

מהן טאבולה ואאוטבריין ומה הן מציעות?

בתחילת חודש אוקטובר 2019 הודיעו חברות המלצת התוכן טאבולה ואאוטבריין כי הן מתמזגות לחברה אחת. המיזוג הזה היה צפוי, ושמועות בנושא הזה התרוצצו ברחבי הרשת במשך שנתיים. זאת משום, שהשירות שמספקות טאבולה ואאוטבריין הוא זהה ביסודו, עם שינויי מדיניות קלים בין החברות, ואל מולן ניצבות הענקיות גוגל ופייסבוק, וכן אמזון שאמורה להיכנס לתמונה בקרוב מאוד.

הדרך שבה בוחרות טאבולה ואאוטבריין להגיע אל קהל היעד עם תוכן שיווקי היא באמצעות תוכן מבוסס המלצות. המימוש בפועל הוא משהו שכל צרכן תוכן נתקל בו מדי יום: החברות הללו מתקשרות עם פאבלישרים מובילים בארץ ובעולם, ומפיצות את התכנים שבוחרים המפרסמים לקדם. כאשר אנחנו גולשים באתרים הרלוונטים (בדרך כלל עיתונים, מגזינים, ופלטפורמות לניהול תוכן בהיקפים משמעותיים שמתעדכנים באופן תדיר), מוצגות לנו, לצד הכתבות הרגילות, גם המלצות לתוכן מותאם עבורנו. כאן, למעשה, מנצלות טאבולה ואאוטבריין את שטח הפרסום שמקצים עבורם הפבלישרים השונים, כדי לקשר את הגולשים עם עולם התוכן שאותו מעוניינים מפרסמים שונים לקדם.

בתצורת פרסום זאת, נחשף הגולש לתוכן באמצעות המלצה לקרוא כתבה בתחום שככל הנראה יעניין אותו. הכתבה אמורה להיות כתובה בצורה לא שיווקית מידי, ולתת ערך לגולש. כל זאת כדי להקפיד ולשמור על הקווים המנחים העיקריים: שיווק באמצעות תוכן המופץ באמצעות פלטפורמות לצריכת תוכן, באופן לא אגרסיבי מדי.

המאמר הנוכחי יתמקד בפלטפורמה להמלצת תוכן מבית אאוטבריין, אולם הרעיונות המרכזיים שיוצגו בו נכונים, כמובן, גם לקמפיינים המנוהלים באמצעות הטכנולוגיה של טאבולה.

 

מהם היתרונות המרכזיים בתצורת הפרסום באאוטבריין?

הפרסום באמצעות פלטפורמה להמלצת תוכן הוא פרסום שאינו נחשב אגרסיבי מידי. גולשים רבים מוצאים באנרים שונים המוצגים להם, פופאפים שקופצים עליהם מכל מקום, מיילים שנשלחים לתיבה הפרטית שלהם ומודעות המנוהלות בפיד שלהם כפולשניים וטורדניים. פלטפורמת להמלצת תוכן היא כזאת המציעה לגולש לקרוא תוכן נוסף, ערכי, ומושקע, בתחומים שהוא ככל הנראה אוהב ומעריך. כל זאת, מבלי להטריד את הגולש ותוך כדי השארת הבחירה אם לצרוך את התוכן בידיו.

 

שנית, הפרסום בפלטפורמה זו מתבצע כאשר ברור שהגולש נמצא בסטייט אוף מיינד של צריכת תוכן ארוך ומעמיק. את ההמלצה לתוכן הוא הרי קיבל לאחר שקרא כתבה שהובילה להמלצת התוכן. בניגוד לשיטוט ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, שבמהלכו נמצא הגולש במוד חשיבה שונה, בעיקר של צריכת תכנים רדודים ומצחיקים לשיפור המורל הרגעי, הרי שהמלצת תוכן של אאוטבריין מגיעה דווקא בתזמון שבו הגולש צורך תוכן משמעותי ומעמיק יותר.

 

שלישית, וזה אולי היתרון הגדול ביותר בפלטפורמה זאת, מערכות לניהול המלצות תוכן יכולות לסיעע למפרסם לצבוע קהל יעד על מנת להבין את תחומי העניין שלו ואת ההתנהגות שלו, ולייעד לו בשלב מאוחר יותר קמפיין רימרקטינג שיסייע להגדיל את שיעורי ההמרה של הלקוח הפוטנציאלי.

 

כמו כן, השימוש באאוטבריין יכול לאפשר למפרסמים להגיע לקהל יעד חדש, אשר לא נמצא ברשתות החברתיות ולא עושה שימוש במנועי החיפוש, שיוביל אליכם לבית העסק.

 

יתרון משמעותי נוסף הוא שהפלטפורמה הזאת מאפשרת העברת מסרים מורכבים וארוכים, באמצעות תוכן ממומן, ארוך ומעמיק, מה שלא בהכרח מתאפשר בכל פלטפורמה פרסומית אחרת.

 

איך מגדירים קמפיין באאוטבריין?

בקמפיין פרסומי באמצעות אאוטבריין אנחנו מקשרים, למעשה, גולשים אל כתבות המאוחסנות באתר שאנחנו מנהלים או באתר חיצוני. אלו השלבים העיקריים בהגדרת קמפיין אאוטבריין:

 

א. בחירת שם לקמפיין השיווקי – על מנת שיתאפשר לכם למדוד בצורה טובה את הביצועים של קמפיינים שונים, מומלץ לתת לקמפיין שם בעל משמעות, כזה שישפוך אור על הטרגוט שבוצע במהלך הקמפיין, המודעות שבהן עשיתם שימוש, והגדרות נוספות ייחודיות לקמפיין זה.

 

ב. תזמון הקמפיין – ישנן מספר אפשרויות לקבוע תזמון לקמפיין אאוטבריין, בדומה לקמפיינים ברשתות כמו פייסבוק וגוגל: קביעת תאריך התחלה וסיום של הקמפיין  (כמובן, כולל שעת התחלה ושעת סיום), או התחלת קמפיין באופן מיידי עד להודעה חדשה מצד המפרסם.

 

ג. בחירת תקציב לקמפיין – כאן נבצע שתי בחירות שונות: הגדרת ביד לקליק על הכתבה שבחרנו, והגדרת תקציב כולל לקמפיין.

 

ד. טרגוט קהל היעד של הקמפיין – כאן נוכל לבחור האם הקמפיין יתמקד בלקוחות בעלי מחשב שולחני, או דווקא במובייל או טאבלטים, וכן לבחור איזור גאוגרפי שבו תוצגנה ההמלצות לקריאת הכתבה.

 

ה. הוספת UTM – שורת הכתובת אליה אנחנו מפנים את הגולשים השונים יכולה לספק לנו מידע רב אודות ההתנהגות שלהם. UTM הוא למעשה הרחבה של כתובת העמוד באתר, כתובת ה- URL, וחילול נכון שלה מאפשר לנו לנהל מידע נוסף על הגולש, כמו באילו דפים ביקר עד עכשיו, על אילו קישורים לחץ, מה עניין אותו יותר ועוד ועוד. את המידע הזה נוכל, לאחר מכן, להציג אותו בכלים שונים כמו גוגל אנליטיקס. מימוש נכון של utm יאפשר להבין את המסלול שעבר הלקוח עד שהגיע אלינו, אולם זאת ניתן לעשות רק אם, למעשה, אנחנו מארחים את התחנה הסופית אליה הגיע הלקוח. במקרים רבים, נבחר לטרגט קהל יעד דווקא באמצעות שליחתו אל כתבות שלא אנחנו אלו שמארחים אותן, ובמקרה כזה, כאמור, השימוש ב- UTM יהיה חסר משמעות.

 

ו. הטמעת פיקסלים – אולי הדבר החשוב ביותר בניהול הקמפיין – פיקסל הוא קוד מעקב שאנחנו יכולים לשתול בדפי האתר שלנו, ומסייע לנו למקד קמפיינים עתידיים בקהל יעד שכבר ביקר באתר שלנו, ואפילו ביצע פעולות מסוימות. השימוש בפיקסלים של אאוטבריין מאפשר למפרסמים לטרגט קהל יעד איכותי יותר, כזה שהגיב באופן חיובי לכתבות שפרסם. אולם, אחד היתרונות המשמעותיים ביותר שמביאה לנו אאוטבריין היא היכולת לשלב גם פיקסל צד שלישי, כלומר של פלטפורמות אחרות, ולמעשה, לנהל קמפיינים עתידיים מחוץ לאאוטבריין. רוצים דוגמה? בבקשה: נניח שאנחנו מעוניינים לפרסם שירותים שונים לייעוץ בתחום הביטוח או המשכנתא. אנחנו יכולים לפרסם כתבה על הדברים שחשוב לדעת לפני שבוחרים ביטוח משכנתא, באמצעות הפלטפורמה להמלצות תוכן אאוטבריין. לאחר מכן, כשקהל היעד שלנו כבר צבוע, אנחנו יכולים לעשות שימוש בפיקסל צד שלישי כדי לפרסם לאותו קהל יעד פרסום ממוקד יותר באמצעות הרשת החברתית פייסבוק. כך, למעשה, אנחנו מצליחים להעלות בצורה משמעותית את אפקטיביות הקמפיין.

 

ז. בחירת הכתבה לפרסום – כאן נוכל לבחור את הכתבה שברצוננו לקדם, בין אם מדובר בכתבה שאנחנו מארחים באתר שלנו, ובין אם מדובר בכתבה חיצונית. שימו לב ליתרון המשמעותי שמספקת כאן אאוטבריין – היא למעשה מאפשרת למפרסמים לעשות שימוש בתכנים איכותיים שלא שלהם, על מנת לצבוע קהל יעד רלוונטי, ולמקד אליו בשלב מאוחר יותר קמפיין עתידי.

 

לסיכום

פלטפורמה להמלצת תוכן היא כלי שיווקי שקורא תיגר על שיטות הפרסום המסורתיות. היתרונות המרכזיים שבו הם הנגשת התוכן לקהל היעד כאשר הקהל בסטייט אוף מיינד בשל לקריאת תוכן ארוך, ושהוא נחשב לפחות אגרסיבי, בטח ביחס לבאנרים, מודעות ממומנות, שלטי חוצות ופרסום באמצעי המדיה השונים.

אודות המחבר
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 5 שנים, תוצאה 1 במונח "קידום אתרים אורגני", מנכ"ל הסוכנות עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.
15 תוספים ל – WordPress שכדאי לכם להכיר

וורדפרס נחשבת לאחת ממערכות ניהול התוכן הפופולריות בעולם. העובדה שהיא פעולת בתצורת קוד פתוח, ותחת רישיון GPLv2, מאפשרת לכל מי שעושה בה שימוש לעדכן אותה

שיווק שותפים אמזון

אמזון הינה אחת הפלטפורמות המרכזיות שמציעות תוכניות של שיווק שותפים. תוכנית שיווק שותפים היא מסגרת שבה מסכימים מוכר של מוצר כלשהו ושותף, על העברת עמלה

קרב הענקיות: Ahrefs מול Majestic

ניווט מהיר: קרב הענקיות הגדול: Ahrefs מול Majestic | סקירה מקיפה1. אז מי מוצא יותר קישורים?Fresh נגד Recent – התוצאותמה חשוב לקחת בחשבון לגבי התוצאות

לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הצטרפו

לקבוצת הפייסבוק שלנו BLACK & GREY SEO | קידום אתרים אורגני למתקדמים

והשארו מעודכנים בכל החדשות !