fbpx
עשהאל-דרייר

קידום אורגני: 115 פרמטרים שהאלגוריתם של גוגל לוקח בחשבון

במאמר הזה ננסה לסקור כמה שיותר גורמי דירוג של קידום אורגני, אשר ישנה סבירות שגוגל לוקחת בחשבון כאשר היא מחליטה אילו תוצאות להציג לנו בעבור ביטויי חיפוש שונים. זה המקום להגיד שכל הפרמטרים הינם בגדר השערה בלבד ואת הפרמטרים האמיתיים באופן וודאי יודעים רק אנשי הסוד שעובדים בגוגל, הפרמטרים המובאים כאן הינם על בסיס ניסיון, היגיון והשערה בלבד, חלקם בסבירות גבוהה יותר שבאמת נכללים באלגוריתם וחלק בסבירות נמוכה.

 

רגע לפני שמתחילים: כדי להבין כיצד גוגל מדרגת אתרים, בואו נניח לרגע שאתם צופים עכשיו בתחרות המסקרנת ביותר במהלך האולימפיאדה: ריצת מאה מטר לגברים. הספורטאים רכונים על קו הזינוק, מכינים עצמם למירוץ הגדול בחייהם, יריית הפתיחה נשמעת, והאצנים יוצאים לדרך. בתוך פחות מעשר שניות מוכרז המנצח. נשאלת השאלה במקרה זה: מיהו, לדעתכם, הספורטאי הטוב ביותר במקצה הזה? התשובה שלכם, ככל הנראה, תהיה ברורה: זה שניצח במירוץ.

וכעת נניח שמיד לאחר מכן אתם נוסעים לצפות במשחק הגמר האחרון של ליגת הכדורסל האמריקנית. מי יהיה לדעתכם השחקן המצטיין של המשחק? האם זה שקלע את מספר הנקודות הגדול ביותר? אולי דווקא זה שביצע הכי הרבה חסימות או שחטף הכי הרבה כדורים מן הקבוצה היריבה? אולי השחקן שגרם לשחקנים בקבוצה מולה הוא משחק לאיבודי הכדור הרבים ביותר? אולי השחקן עם אחוזי הקליעה הטובים ביותר?

אתם ודאי מבינים, שאפשר היה להמשיך עם המדדים השונים עד אינסוף. אבל באמת שזה פחות חשוב. מה שחשוב יהיה להבין שגוגל, ככל הנראה, מדרגת אתרים כפי שאנחנו מדרגים את השחקן המצטיין בכדורסל: על סמך שקלול של הרבה מאוד פרמטרים, אז בואו ננסה לסקור אותם.

 

קטגוריות דירוג

בגדול, ניתן יהיה לומר כי גוגל מדרגת עמודי אינטרנט בהתייחס ל- 9 קטגוריות עיקריות של פרמטרים:

  1. פרמטרים המתייחסים לדומיין.
  2. פרמטרים המתייחסים לעמוד המדורג.
  3. פרמטרים המתייחסים לאתר.
  4. פרמטרים המתייחסים לקישורים נכנסים.
  5. פרמטרים המתייחסים להתנהגות הגולשים באתר.
  6. פרמטרים המתייחסים לחוקה מיוחדת באלגוריתם של גוגל.
  7. פרמטרים המתייחסים למיתוג בית העסק מאחורי האתר.
  8. פרמטרים המתייחסים לספאם מתוך האתר.
  9. פרמטרים המתייחסים לספאם מחוץ לאתר.

 

אם כך, נתחיל, לאט ובזהירות, לסקור את הפרמטרים השונים.

חשוב יהיה לציין כי במאמר זה לא נציג את לוגיקת השימוש בפרמטרים השונים, אלא את עצם קיומם המשוער של פרמטרים המשמשים את גוגל לצורך דירוג התוצאות האורגניות.

פרמטרים המתייחסים לדומיין

 

ותק הדומיין

עם העדכונים האחרונים במנוע החיפוש שלה, בכלל לא ברור האם גוגל לוקחת את הפרמטר הזה בחשבון. יש, במקרה הזה, מי שנוטים להתבלבל בין סיבה לתוצאה: לדומיין בעל ותק יש סיכוי גבוה יותר להיות מקודם משום שבמהלך הזמן, ניתן לבנות פרופיל קישורים איכותי לדומיין ולמצב אותו וכן לבנות לו סמכות בצורה מדורגת. הותק בפני עצמו, אם הוא מהווה בכלל פקטור, הוא שולי.

 

קיום מילת מפתח בשם הדומיין

גם כאן לא מדובר בפרמטר בעל חשיבות מאוד גדולה – אבל חשוב יהיה להכיר בקיומו. צריך לזכור: פעמים רבות, כשזה נוגע לדירוגים במנועי חיפוש, ובפרט גוגל, אנחנו מנצחים בנקודות, ולא בנוקאאוט. לכן, כל שיפור באתר שניתן לבצע והמחיר שלו סביר, כדאי יהיה לשקול בחיוב ביצוע שלו, גם אם הוא נראה כפעולה שולית ולא חשובה.

 

שם הדומיין מתחיל במילת המפתח

מדובר בשכלול של הסעיף הקודם, ולמעשה, אינדיקציה להתאמה טובה יותר לביטוי החיפוש.

 

תאריך התפוגה של הדומיין

מקובל יהיה לחשוב שדומיין השייך לגוף בעל סמכות גדולה יחודש מראש למשך זמן רב יותר. כאשר בעלי הדומיין מחדשים את אורך החיים שלו לתקופה ארוכה יש בזה כדי לאותת לגוגל כי מדובר באתר סמכותי ורציני. תכלס, לא הייתי לוקח יותר מידיי ברצינות את הפרמטר הזה, אבל כל כך קל ליישם אותו שלמה לא בעצם?!

 

ההיסטוריה של הדומיין

מקובל יהיה לחשוב שדומיין בעל היסטוריה "רעה", שעבר הרבה ידיים, ביצע הפרות שונות, נפרץ, דלפו ממנו פרטים אישיים וכו' לא יזכה לציון גבוה מגוגל בנושא הזה.

 

התאמה מלאה של שם הדומיין למילת המפתח שאותה חיפש המשתמש

שוב, לא מדובר בפקטור בעל חשיבות מאוד גדולה, אולם בעבר, בהחלט, התאמה מלאה של שם הדומיין לביטוי אותו חיפש המשתמש הייתה פקטור חשוב.

 

רישום ציבורי לעומת רישום פרטי של הדומיין

גוגל ככל הנראה מעודדת רישום ציבורי של הדומיין. רישום פרטי של הדומיין עלול להעיד שיש לבעל האתר משהו להסתיר. לא ברור כמה חשיבות יש לפרמטר הזה, שכן קיימים אתרים רבים, המדורגים יפה מאוד, עם רישום פרטי של הדומיין.

 

ההיסטוריה של בעל הדומיין עליו רשום האתר

אם בעל הדומיין ניהל דומיין שנענש בעבר, או שהבעלים שלו ביצע disavow לקישורים נכנסים אליהם הוא ביקש להתכחש, קיימת סבירות שגוגל תיקח זאת בחשבון.

 

דומיין לוקאלי לעומת דומיין אוניברסלי

ייתכן כי רישום דומיין לוקאלי יסייע לדומיין להתקדם במדינה בה הוא רשום.

 

פרמטרים המתייחסים לעמוד

 

קיום מילת המפתח במטא – טייטל של העמוד

עמוד, אשר הכותרת שלו כפי שהיא מוצגת במנוע החיפוש כוללת את מילת המפתח שחיפש הגולש, ידורג, בסבירות גדולה, גבוה יותר.

 

המטא – טייטל של העמוד פותח במילת המפתח

שדרוג לפרמטר הקודם. עשו שימוש במטא – טייטל שפותח במילת המפתח ככל שאפשר, מבלי לפגוע, כמובן בחווית המשתמש או בהגיון הבריא.

 

מילת המפתח כלולה בשדה התיאור (Meta Description)

על פי הערכות, גוגל לא עושה שימוש ישיר בשדה התיאור של העמוד כפקטור לדירוג, אולם תיאור טוב, אשר כולל את מילות המפתח העיקריות, יכול לסייע בהגדלת שיעור ההקלקות (CTR), גורם, שייתכן שיש לו השפעה על אלגוריתם הדירוג של גוגל.

 

מילת המפתח כלולה בכותרת ה- H1 של העמוד

ידוע, כי גוגל עושה שימוש ב- H1 של העמוד במקרים בהם הטייטל של העמוד נחשב לפחות מוצלח מבחינתו. ההשערה היא שגוגל עושה שימוש ב- H1 גם על מנת לדרג את הרלוונטיות של העמוד.

 

צפיפות מילת המפתח בעמוד

לכאורה, ככל שמילת המפתח מופיעה פעמים רבות יותר בעמוד, גוגל יכול להסיק שהעמוד עוסק בנושא הקשור במילת המפתח. עם זאת, גוגל יודע ברמת ודאות גדולה להתמודד עם תרחישים של הצפת מילות מפתח בעמוד לצורך קידום העמוד.

 

אורך התוכן בעמוד

להוציא מקרים יוצאי דופן, גוגל מעריך הרבה יותר תוכן ארוך ואיכותי, כזה שמסקר נושא מסויים מכל הזויות. תוכן ארוך ומעמיק מאפשר לגוגל להציג לגולש תוצאה שתהיה רלוונטית מבחינתו ותענה לו, בסבירות גבוהה, על השאלה.

 

קיום תוכן עניינים בעמוד

תוכן עניינים יכול לסייע לגוגל להבין במה העמוד המדובר עוסק, ואילו תכנים הגולש צפוי למצוא בו.

 

צפיפות מילות מפתח כללית בעמוד

גוגל ככל הנראה משתמש במתודה זאת על מנת להבין מהו הנושא שבו עוסק העמוד, ולהסיק מתוך כך, מהי מידת הרלוונטיות לביטוי שחיפש הגולש.

 

קיום מילות מפתח סמנטיות בעמוד

גוגל עושה שימוש במנגנון ה- LSI  – Latent Semantic Indexing על מנת להבין את הנושא שבו עוסק העמוד. למה הכוונה? אם גוגל קורא עמוד אשר מציין את שמותיהם של ליאנו, מומרע, צ'יטרה, טייגרה ופתנרו (יסלחו לנו החתלתולים) – הוא יכול להבין מן הטקסט שמדובר בעמוד אשר עוסק בסדרת הטלויזיה המצויירת – חתולי הרעם.

 

קיום מילות מפתח סמנטיות בכותרת ובתיאור העמוד

בדומה לסעיף הקודם, גוגל תחפש את הפקטורים האלו גם בשדות המטא-טייטל ושדה התיאור החשובים.

 

התוכן בעמוד מעמיק

לגוגל יש דרכים משלה למדוד את איכות התוכן ואת רמת הכיסוי שלו. ככל הנראה, גוגל נוטה לתת עדיפות לתוכן שהוא מעמיק וסוקר את כל ההיבטים של הנושא שחיפש הגולש.

 

זמן טעינת העמוד ב- HTML

גוגל מעוניינת להציג לגולש דפים שמהירות הטעינה שלהם גדולה ושאינם פוגעים בחווית המשתמש.

 

זמן טעינת העמוד בכרום

כלי הריגול האולטימטיבי של גוגל נכנס כאן לפעולה – גוגל ככל הנראה מודדת עוד הרבה נתונים מעבר לזמן הטעינה של העמוד, ומשתמש בפלטפורמה של כרום, על מנת ללמוד על הרגלי הגולשים ומידת שביעות הרצון שלהם.

 

שימוש ב- AMP

השימוש ב- AMP מקצר באופן משמעותי את זמן הטעינה במובייל. עם זאת, יש לקחת בחשבון שלשימוש ב- AMP גם חסרונות לא מעטים.

 

התאמה לישות

מרגע שגוגל תבין היטב במה העמוד עוסק ותוכל לשייך אותו ל"ישות" – עולם תוכן בעל מאפיינים ייחודיים – קל יהיה לה יותר להחליט על הדירוג של העמוד במנועי החיפוש עבור הביטויים הרלוונטים לישות.

 

תוכן משוכפל

גוגל עלולה להעניש עמודים באמצעות דירוגים נמוכים, אם היא חושבת שהתוכן שבכתוב בהם הוא תוכן משוכפל.

 

קיומה של תגית קנוניקל

שימוש נכון בתגית קנוניקל יכול לסייע להימנע מעונש של גוגל בגין תוכן משוכפל.

 

אופטימיזציה של תמונות

מעבר לגודלן של תמונות, אשר יכול להשפיע על זמן הטעינה של האתר, במיוחד במובייל, שימוש נכון בשם הקובץ של התמונה, תגיות ה- alt, כותרת התמונה והתיאור שלה – יכול לסייע לעמוד להתקדם במנוע החיפוש עבור הביטויים הרלוונטיים, הנה מדריך להאצת אתרי וורדפרס.

 

עדכניות התוכן

גוגל מעריכה יותר תוכן שעובר מעת עדכונים – במיוחד עבור חיפושים שהם מוטי זמן, ושהתכנים בהם מתעדכנים באופן תדיר.

 

משמעותיות העדכונים התדירים של התוכן

גוגל, ככל הנראה, עוקבת לא רק אחר תדירות ביצוע השינויים בתוכן, אלא גם אחרי איכותם. עדכונים משמעותיים ורציניים מוערכים בצורה שונה מתיקוני שגיאות סמנטיות.

 

קיומה של מילת המפתח בתוך מאה המילים הראשונות בעמוד

גוגל בודקת את הימצאותה של מילת המפתח לא רק בכותרת ובתיאור העמוד, אלא גם בתוכן עצמו, ובאופן ספיציפי, בתוך מאה המילים הראשונות שלו. על פי מקורות זרים, כמובן.

 

קיומה של מילת המפתח בכותרות המשנה של העמוד

גוגל מחפשת אחר קיומה של מילת המפתח גם בכותרות H2 ו- H3 של העמוד, כתבתי בעבר מדריך מושקע על שימוש נכון בכותרות, שווה בדיקה.

 

פרופיל הקישורים היוצאים מן העמוד

רבים בתעשיית ה- SEO מאמינים שקישור אל אתרים סמכותיים רלוונטיים מתוך עמוד תוכן יכול לסייע לו להיות מדורג במקומות גבוהים.

 

תבנית האתרים אליהם מקשר העמוד

גוגל יכולה לעשות שימוש בפרופיל הקישורים היוצאים על מנת ללמוד על התוכן הרלוונטי לעמוד המקשר, להבין אותו טוב יותר, ולדרג אותו בהתאם.

 

קיומם של תחביר תקין ואיות תקין בעמוד

שגיאות כתיב ותחביר רבות בעמוד לא תעזורנה לגוגל לרצות ולדרג את העמוד במקום גבוה.

 

סינדיקציה של תוכן

לפקטור הזה יש קשר לפקטור על תוכן משוכפל עליו דיברנו קודם לכן. גוגל אוהב לדרג תוכן מקורי, ובמידה שהעמוד הרלוונטי מהווה בסך הכל סינדיקציה של תוכן שנגזר ממקורות אחרים – גוגל עלול לדרג אותו נמוך ואף לא לדרג את העמוד כלל.

 

התאמת התוכן לתצוגה במכשירים ניידים

ככל שעובר הזמן, יותר ויותר פעילות של גולשים עוברת לאיזורי המובייל. גוגל מבינה זאת, ודורשת מאתרים להיות מותאמים לתצוגה במובייל. הכוונה לכך שתצוגת האתר תהיה רספונסיבית או לחלופין מותאמת לנייד, שלא תתקיים גלילה אופקית, שהכפתורים יהיו מספיק רחוקים זה מזה על מנת למנוע טעויות בלחיצה, שהעמודים יטענו במהירות ועוד.

 

תוכן מוסתר בתצוגת המובייל

מתודה מקובלת בניהול אתרים היא להסתיר חלק מתצוגת הדפים שאינה קריטית להצגה, בפורמט המובייל. בצורה כזאת, ניתן להקל את השימוש בערוץ המובייל על המשתמש. עם זאת, יש לקחת בחשבון שגוגל עלולה שלא לאנדקס דפים שמוסתרים בתצוגת המובייל, ומן הסתם, לפעולה כזאת יש השלכה על הדירוג של אותם עמודים במנוע החיפוש.

 

תוכן משלים איכותי

תוכן משלים איכותי, למשל שימוש במחשבונים לחישוב שערי מטבע, הצגת שערי ריבית וכו' יכולים לסייע לעמוד להיות מדורג היטב במנוע החיפוש של גוגל.

 

תוכן מוסתר

אם המשתמש נדרש ללחוץ על כפתורים באתר, או לעבור לטאבים שונים, על מנת לצפות בתוכן, יכולה להיות לתצורת העבודה הזאת השפעה על דירוג העמוד בגוגל.

 

כמות הקישורים היוצאים מן העמוד

כמות קישורים גדולה מידי היוצאת מן העמוד, עלולה לפגוע באותו עמוד ובעקבות זאת, עלולה לחול פגיעה בדירוגים שלו, בכל מקרה במידה והחלטתם להוציא קישורים רבים, מומלץ להוסיף להם תגית NOFOLLOW.

 

שילוב מולטימדיה בעמוד

השימוש בתמונות, סרטונים וכלי מולטימדיה אחרים יכול להוות סממן תוכן איכותי לגוגל, ולסייע לעמוד בדירוגים עבור מילות מפתח רלוונטיות.

 

מספר הקישורים הפנימיים המובילים לעמוד

אין ספק שקישורים פנימיים הם אחד הפקטורים המשפיעים ביותר על הדירוג של עמודים במנוע החיפוש של גוגל.

 

איכות הקישורים הפנימיים המובילים לעמוד

בהמשך לסעיף הקודם, הרי שככל שהקישורים הפנימיים לעמוד מגיעים מעמודים בעלי סמכות גדולה יותר, כך גדלה ההשפעה שלהם על דירוג העמוד.

 

קיומם של קישורים שבורים

כמות גדולה מידי של קישורים יוצאים שבורים עלולה, כמובן, לפגוע בדירוג של העמוד המקשר, הנה מדריך לתיקון קישורים שבורים.

 

רמת הטקסט בעמוד

גוגל מקטלגת, ככל הנראה, את רמת הטקסט בעמוד, לקטגוריות כמו בסיסי, בינוני ומתקדם, ומתאימה את תוצאות החיפוש לאופי החיפוש שבוצע על ידי הגולש.

 

קיומם של קישורי אפיליאציה

גוגל תבחן טוב יותר את תצורת הדירוג של עמודים אשר מכילים הרבה קישורי אפיליאציה. אין הכוונה לדירוג נמוך יותר של עמודים המכילים קישורי אפיליאציה, אלא בחינה מעמיקה יותר של יתר גורמי הדירוג הרלוונטיים לעמוד. 

 

שגיאות תחביר ברמת ה- HTML

גוגל תייחס חשיבות לקיומן של שגיאות html בעמוד, ותדרג נמוך יותר עמודים בעלי קוד מרושל.

 

אורך כתובת ה- URL

גוגל תעדיף עמודים בעלי כתובת url שאינה ארוכה מידי ומסורבלת מידי.

 

מרחק העמוד בהיררכיה מדף הבית

ככל שהעמוד המדורג קרוב יותר מבחינת ההירכיה של האתר לעמוד הבית, כך יגדל הסיכוי שידרוג גבוה יותר.

 

קטגוריות ותגים

שיוך תוכן העמוד לקטגוריות ולתגים יכול לסייע לגוגל להבין במה העמוד עוסק ומהם העמודים באתר הרלוונטים אליו, ומשלימים את התוכן שלו.

 

קיומן של מילות מפתח או קטגוריות בכתובת ה- url

גוגל יכולה להסתייע בנתיב המלא של כתובת העמוד כדי לחלץ ממנה שמות קטגוריות ומילות מפתח שיכולות להעיד על תוכנו של העמוד.

 

הפניות למקורות ברי סמכא

גוגל בוחנת קיומן של הפניות מתוך התוכן לאתרים בהם מופיע מידע מהימן ובר סמכות, המחזק את תוכן האתר המקשר. המדרגים האנושיים של גוגל קיבלו הנחיה לבדוק ידנית את ההפניות האלו ולוודא כי הן אכן איכותיות ומוסיפות ערך לגולש ולנושא עצמו.

 

רשימות ממוספרות או רשימות עם בולטים

השימוש ברשימות ממסופרות או בבולטים בגוף הטקסט יכול לסייע לקורא לצרוך תוכן ארוך ומשמעותי במנות קטנות, ולהקל עליו את הקריאה. גוגל, על פי ההשערות, מעריכה את זה.

 

קיומן של מילות מפתח נוספות שהעמוד מדורג עליהן

אם העמוד מדורג על מילות מפתח נוספות, הדבר יכול להוות מבחינת גוגל לסממן איכות חשוב.

 

ותק העמוד

למרות שגוגל באופן כללי מעדיפה תוכן רלוונטי ועדכני, הרי שעמוד בעלותק אר מתעדכן באופן תדיר יוכל לזכות בדירוגים גבוהים יותר מאשר דף חדש עם תוכן רלוונטי.

 

התוכן בעמוד שימושי

לא כל כך ברור כיצד גוגל מודדת את הפרמטר הזה, אבל במקרה שגוגל מבינה כי מדובר בתוכן שמספק ערך לגולש, היא תעדיף אותו על פני תוכן דומה עם ערך פחות לגולש.

 

פרמטרים המתייחסים לאתר

 

התוכן באתר בעל ערך

גוגל מעדיפה לקדם אתרים אשר מספקים ערך לגולש. דיברנו על זה כבר בסעיף הקודם, ברמת העמוד.

 

האתר מכיל דרכים ליצירת קשר

לגוגל חשוב לדעת לא רק מי עומד מאחורי האתר, אלא שגם הגולשים יוכלו לפנות אליו. גוגל יעריך יותר אתרים אשר מספקים דרכים פשוטות וקלות ליצירת קשר.

 

ההירכיה של האתר

גוגל ידרג גבוה יותר אתרים בעלי היררכיה מובנית ונכונה, אשר מתעדכנת באופן שוטף, בין היתר, באמצעות קובץ ה- Sitemap.

 

תדירות עדכון התוכן באתר

גוגל מעריכה יותר אתרים אשר מתעדכנים באופן שוטף.

 

זמני השבתה

אם אתר מושבת לעיתים תכופות ולפרקי זמן ארוכים, הדבר עלול להשפיע על הדירוגים שלו לרעה.

 

מיקום השרת בו מנוהל האתר

הסברה היא כי גוגל מדרג גבוה יותר אתרים המאוחסנים במדינה בה מתבצעים מרבית החיפושים של הגולשים המובילים לאתר, המלצה שלי, לכו על יופרס.

 

תעודת SSL בשימוש

גוגל הצהירה בעבר שהשימוש ב- https הפך להיות פקטור בדירוג האתר, הנה מדריך להתקנת SSL.

 

תנאי שימוש באתר

קיומו של דף המפרט את תנאי השימוש והיבטים של זכויות יוצרים באתר עוזר לאתר להיות מדורג גבוה יותר במנוע החיפוש.

 

שכפול תגיות מטא

תגיות מטא אשר משוכפלות לאורך דפי האתר יגרמו לפגיעה בדירוגים של עמודים מסויימים במנוע החיפוש.

 

שילוב פרורי לחם באתר

פירורי לחם הם למעשה תפריט דינמאי באתר אשר מראה לגולש בכל רגע נתון מה מיקומו בהיררכיה של האתר. הסברה היא כי שימוש בפירורי לחם מסייע לגוגל ולגולש להבין טוב יותר את ההירכיה של האתר, ולדרג אותו גבוה יותר.

 

ניווט באתר

אתר אשר קשה לגולש להתמצא בו ולנווט בין דפי האתר, ידורג, מן הסתם, נמוך יותר בהשוואה לאתר מקביל המקל על המשתמש את ההתמצאות.

 

שימוש בגוגל אנליטיקס ובסרץ' קונסול

לא מדובר כאן בקביעה חד משמעית, אבל גורמים שונים בעולם ה- seo סבורים כי התקנת גוגל אנליטיקס + חיבור האתר לסרץ' קונסול יכולים לסייע לאתר בדירוגים.

 

חוות דעת ודירוגים של גולשים

ההנחה היא כי גוגל עושה שימוש בתדירות ובאיכות המשובים שמספקים גולשים על האתר, כדי להבין כיצד יש לדרג אותו ביחס למתחרים.

 

פרמטרים המתייחסים לקישורים נכנסים

 

ותק האתר המקשר

ההנחה היא שככל שהאתר המקשר ותיק יותר, כך ערך הקישור עולה.

 

מספר הדומיינים השונים המפנים לאתר

ההנחה היא שככל שמספר האתרים המקשרים עולה, כך פרופיל הקישורים נחשב יותר.

 

מספר ה- C-Class השנים המפנים לאתר

מדד זה מתייחס לעד כמה רחב פרופיל הקישורים הנכנס לאתר.

 

מספר הדפים השונים המפנים לאתר

כן, גם כאלו מאותו דומיין.

 

האנקור של הקישור הנכס לאתר

האנקור יכול לסמן לגוגל מהו הנושא באמצעותו מתבצע הקישור בין האתרים. עם זאת, לשימוש באנקורים מדויקים חשיבות פחותה מזו שהייתה בעבר, עוד על כך תוכלו לקרוא כאן.

 

תגית האלט בקישורים הנכנסים ממקורות שהם תמונה

גוגל מתייחסת, כמובן, גם לקישורים הנכנסים מתמונות, ובתוך כך לתגית האלט שלהם.

 

קישורים מדומיינים ממשלתיים או אקדמיים

מדובר בקישורים הנכנסים לאתר מדומיינים עם סיומות gov או edu. וגוגל טוענת שהיא מתעלמת מקישורים כאלו כאשר מדובר בכמות גדולה יחסית של קישורים נכנסים לאתר, אולם הסברה היא כי מדובר בכל מקרה בקישורים בעלי ערך רב.

 

סמכות העמוד המקשר

גוגל לוקחת בחשבון את סמכות העמוד ממנו מתקבל הקישור לאתר.

 

סמכות הדומיין ממנו מתקבל הקישור

בדומה לסעיף הקודם, רק שהפעם הפרמטר מתייחס לאיכות הדומיין המקשר ולא לדף ממנו מתקבל הקישור.

 

קישורים מן המתחרים

גוגל ככל הנראה מייחסת חשיבות רבה יותר לקישורים המתקבלים מאתרים אחרים המדורגים על אותה מילת מפתח.

 

קישורים מאתרים שמצופה לקבל מהם קישור

מדובר בפקטור שהוא מעט ספקולטיבי, אך הכוונה היא שגוגל מייחסת סמכות וחשיבות לאתר רק לאחר שהוא מקבל קישורים מאתרים שהיה מצופה שיקבל מהם קישור, לו היה באמת אתר גדול וסמכותי.

 

קישורים מאתרים לא איכותיים

גוגל עלולה לפגוע בדירוג של אתרים שמקבלים פרופיל קישורים רחב מאתרים לא איכותיים.

 

קישורים ממודעות פרסום

על פי הכללים של גוגל קישורים כאלו אמורים להיות מסומנים בתגית noFollow.

 

גיוון פרופיל הקישורים

קבלת אחוז גדול מאוד של קישורים מסוג אחד בלד עלול לפגוע באיכות פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר.

 

קונטקסט

קישורים המוטמעים בתוך תוכן עשיר אמורים, על פי הספר, להיות קישורים בעלי כוח גדול יותר מאשר אלו אשר מוצבים בדפים ריקים או בעלי תוכן דל.

 

הפניות 301 בכמות מסיבית לאתר

תצורה זאת עלולה לפגוע גם היא בפרופיל הקישורים של האתר.

 

טקסט עוגן של קישורים פנימיים באתר

גוגל יכולה לעשות שימוש בטקסט העוגן של קישורים פנימיים באתר על מנת ללמוד על הביטויים המרכזיים סביבם תוכן האתר בנוי.

 

מיקום הקישור בעמוד

גוגל מייחסת חשיבות למיקום הקישור בעמוד. ככל שמיקום הקישור נמצא קרוב יותר לתחילת העמוד, כך, ככל הנראה, הערך שלו עולה.

 

רלוונטיות הדומיין המקשר

לקישורים המקבלים מאתרים רלוונטיים כוח משמעותי יותר מאשר לקישורים המתקבלים מאתרים שונים אחרים.

 

קישורים מויקיפדיה

למרות שקישורים המתקבלים מויקיפדיה נחשבים לקישורי noFollow, רבים סבורים שיש להם בכל זאת ערך לקידום האתר.

 

ותק הקישור

הסברה היא כי ככל שהקישור הינו ותיק יותר, כך עולה ערכו.

 

טבעיות פרופיל הקישורים

ככל שפרופיל הקישורים יראה טבעי יותר לגוגל, כך הסיכוי שהאתר המקושר ידורג גבוה יותר גדל.

 

קישורי פורומים

קישורים המתקבלים מפורומים הפזורים ברחבי הרשת עלולים להחשב כקישורי ספאם בעיני גוגל, ולכן רבים אינם מייחסים להם כח רב.

 

פרמטרים המתייחסים להתנהגות הגולשים באתר

 

שיעור הקלקות בחיפוש האורגני

רבים מאמינים כי פרמטר זה משמש את גוגל כדי לנתח את התנהגות הגולשים ובפרט מה מניע אותם לבחור בתוצאת החיפוש הרלוונטית להם.

 

שיעור נטישה

שיעור נטישה גבוה של גולשים עלול להעיד על אי שביעות רצון מן האתר. עם זאת, ישנם כמובן נושאים שבהם מצופה מן הגולשים לנטוש מיד עם קבלת התשובה, ולכן השימוש בפרמטר זה הוא מורכב יותר מכך.

 

תנועה ישירה לאתר

תנועה ישירה מסיבית לאתר יכולה לאותת לגוגל שמדובר באתר איכותי וממותג שהגולשים פונים אליו באופן ישיר.

 

תנועה חוזרת לאתר

תנועה של מבקרים חוזרים יכולה לאותת על שביעות רצון של גולשים ולסייע לאתר בדירוגים.

 

Pogosticking

חזרה לדף תוצאות החיפוש ובחירה של אתר אחר במטרה להשלים את המענה לחיפוש, עלולה לאותת לגוגל שמדובר באתר שלא ענה על כלל ציפיות הגולש.

זמן שהיה באתר – גוגל משתמשת בנתונים אודות זמן השהיה של משתמשים באתר כדי ללמוד, בין היתר, על שביעות הרצון שלהם מן האתר.

 

פרמטרים המתייחסים לחוקה מיוחדת באלגוריתם של גוגל

 

תוצאות החיפוש צריכות להחזיר תוכן עדכני

ההנחה היא כי יש יתרון בהצגת תוכן אקטואלי ורלוונטי לגולש בכל חיפוש.

 

תוצאות החיפוש צריכות להחזיר תוכן מגוון

אין טעם להציג לגולש עוד מאותו דבר. דף תוצאות החיפוש צריך לאפשר לגולש לקבל את עולם התוכן השלם והמקיף ביותר.

 

תוצאות החיפוש צריכות לקחת בחשבון את היסטורית הגלישה של הגולש

על מנת להחזיר לגולש את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבורו, גוגל עושה שימוש בהיסטוריית הגלישה שלו. אם למשל, אוהד שרוף של מכבי תל אביב מחפש את הביטוי מכבי, סביר יהיה להניח שגוגל תציג בפניו את אתר האינטרנט של קבוצת הכדורגל האהובה עליו במיקום גבוה במנוע החיפוש. לעומת זאת, גולש אשר מתעניין בתקופה האחרונה במימון לניתוח שקופת החולים התחייבה לטפל בו, יקבל, ככל הנראה, את אתר האינטרנט של קופת חולים מכבי ראשונה בתוצאות החיפוש. באותו אופן, ייתכן שהיסטוריון יקבל מידע על המכבים הגיבורים.

 

תוצאות החיפוש צריכות לקחת בחשבון את היסטורית החיפוש של הגולש

בדומה להיסטורית הגלישה, גם בפרמטר זה עושה גוגל שימוש כדי לטייב ולדייק את תוצאות החיפוש המוצגות לגולש.

 

תוצאות החיפוש צריכות לתמוך בלוקליזציה

למיקום הגולש ישנה חשיבות גדולה כאשר מדובר בחיפושים שהם מוטי מיקום. אם גולש מחפש פאנצ'ריה, לא סביר שהוא מעוניין לקרוא מאמר ארוך ומתיש על תיקון פאנצ'רים, אלא מבקש שגוגל תפנה אותו למרכז תיקון הפאנצ'רים הקרוב אליו.

 

פרמטרים המתייחסים למיתוג בית העסק מאחורי האתר

 

האם האתר ממותג ברשתות החברתיות וכולל סיגנלים חברתיים?

קיומם של דפי פייסבוק, פרופיל טוויטר, פרופיל לינקדאין ופרופילים נוספים מוכרים של בית העסק ברשתות החברתיות, הפעילות של בית העסק ברשתות אלו, והזמינות שלו בערוצים השונים היא עוד אחד מן הפקטורים בהם משתמשת גוגל על מנת לדרג את האתר.

 

חיפושים של שם המותג

חיפושים רבים של שם המותג יכולים להצביע על בית עסק שעבר תהליך איכותי וממושך של מיתוג ולשלוח לגוגל איתות שמדובר באתר שכדאי לדרגו גבוה יחסית בתוצאות החיפוש.

 

חיפושים של שם המותג בתוספת מילות מפתח

כאן גוגל כבר יכולה ללמוד על הקשר בין שם המותג ומילות המפתח עליהן כדאי שיהיה מדורג.

 

פרמטרים המתייחסים לספאם מתוך האתר

 

האתר נענש במהלך עדכון פנדה

עדכון פנדה של גוגל פגע בלא מעט אתרים, כאשר המיקוד העיקרי שלו היה בהערכת איכות התוכן הקיים באתרים השונים. אם האתר "נענש" בעבר על ידי עדכון פנדה, גוגל ייקח זאת בחשבון.

 

האתר מכיל פופאפים רבים

חווית המשתמש היא אחד הפקטורים המרכזיים שעל פיהם גוגל מדרגת אתרים. פופאפים רבים הקופצים על מסך הלקוח בעת הגלישה, פוגעים בחווית המשתמש שלו, ולכן סביר שגם בדירוגים שלו.

 

האתר עבר אופטימיזציית יתר

הפצצת האתר במילות מפתח, לא רק בתכנים עצמם אלא גם בכותרות ובכותרות המשנה עלולה לפגוע בדירוגים של האתר.

 

האתר מחביא קישורי אפיליאציה

אתר שמכיל קישורים נסתרים באתר, ודאי כאלו שאמורים לזכות אותו בתגמול, כמעט בודאות יסבול מירידה בדירוגים.

 

האתר מכיל ג'יבריש

במקרה שהתכנים באתר אינם איכותיים באופן קיצוני, ונדמה שנוצרו על ידי מכונות אוטומטיות ומתוך רצון להעמיס במילות מפתח – גוגל תסמן לאתר על אי שביעות הרצון שלה מן העניין, בין היתר באמצעות הדירוגים.

 

פרמטרים המתייחסים לספאם מחוץ לאתר

 

האתר נפרץ

אבטחת מידע והגנת הפרטיות של הגולשים באתר הינם פקטור משמעותי ביותר בדירוג האתר. במקרה שאתר נפרץ ובעל האתר לא טיפל בחורי האבטחה שאפשרו זאת, יוסר, ככל הנראה, האתר מן האינדקס, אם האתר שלכם נפרץ או שאתם רוצים להיות מוכנים ליום שזה יקרה (הלוואי שזה לא יקרה!), הנה מדריך לתוסף booter שנועד למנוע ולטפל בפרצות אבטחה.

 

האתר זוכה לפרופיל קישורים חיצוניים לא איכותי

אם האתר מקבל הרבה מאוד קישורים מאתרים לא רלוונטיים, ונדמה פרופיל הקישורים שלו הוא מניפולטיבי, ההשלכות תיראנה כמעט בוודאות בתוצאות הדירוגים של האתר.

 

האתר נענש במהלך עדכון פינגווין

עדכון פינגווין של גוגל טרף את הקלפים בכל הנוגע לקישורים חיצוניים, והכריח בעלי אתרים לעשות חושבים מחדש בכל הקשור לניהול פרופיל הקישורים שלהם.

 

שימוש בכלי ה- disavow

כלי ההתכחשות לקישורים של גוגל הוא כלי שמאפשר לבעלי אתרים להודיע לגוגל שהם אינם לוקחים אחריות על קישורים מסויימים שנכנסים לאתר שלהם, ומבקשים מגוגל שלא לעשות בהם שימוש בזמן ריצת האלגוריתם. שימוש תדיר בכלי הזה יכול לאותת לגוגל שמדובר באתר מהימן.

 

לסיכום

הצגנו במאמר זה 115 גורמים שאנו משערים שגוגל עושה בהם שימוש על מנת לדרג אתרים במנוע החיפוש שלה. אתרים שיקפידו על יצירת תוכן איכותי, מקורי ולא משוכפל, יתאימו את האתר למובייל, יבנו פרופיל קישורים איכותי ומגוון לאתר, יקפידו על זמני טעינה מהירים, יספקו חווית משתמש טובה לגולשים, יבנו היררכיה נכונה באתר ויאפשרו לגולשים להתמצא בהם בקלות, יבצעו אופטימיזציה לתמונות ולכלי מולטימדיה אחרים באתר, וינהלו פרופיל איכותי ברשתות החברתיות – יוכלו לזכות בדירוגים איכותיים במנוע החיפוש של גוגל, גם עבור ביטויי חיפוש מרכזיים.

אודות המחבר
לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים
מדריכי קידום אתרים נוספים למתקדמים שאסור לפספס

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הצטרפו

לקבוצת הפייסבוק שלנו BLACK & GREY SEO | קידום אתרים אורגני למתקדמים

והשארו מעודכנים בכל החדשות !