קידום אתרי תיירות – 7 טיפים לכיבוש הגלובוס (וגוגל)

תוכן עניינים

רוצים לקדם אתר תיירות חדש שבניתם? יש לי עבורכם בשורה טובה ובשורה רעה. בדרך כלל, כששואלים אנשים מן המניין מה הם מעדיפים לשמוע קודם, הם בוחרים בבשורה הרעה.

ככה אנחנו. רוצים להתמודד עם הנורא מכל ומשם לעלות. אז הבשורה הרעה בתחום של קידום אתרים בנישת התיירות היא רמת התחרות המטורפת. כשאתם מקדמים אתר תיירות אתם מתחרים לא רק מול אתרי תיירות אחרים, אלא גם ובעיקר מול פורטלים מפלצתיים, אתרי השוואות מחירים, אתרים של חברות תעופה ענקיות שיש להן כיס עמוק, יכולת התמדה, גיבוי חזק מן הדירקטוריון שלהן להמשיך ולהשקיע תקציבי עתק בפרסום וגם הנהלה מקצועית שיודעת את העבודה.

מה עושים? מתייאשים? לא בבית ספרנו. בדיוק עבור זה שמרנו ליום סגריר גם את הבשורה הטובה: כמות התוכן הערכי שתוכלו לייצר בתחום התיירות היא אינסופית. ותוכן ערכי – הוא לא רק מרכיב חיוני בכל תהליך של קידום אתרי תיירות, אלא גם מרכיב הכרחי. שלא כמו תחומים אחרים כמו משלוחי פרחים, בהם כל כותב תוכן יוכל לעשות עבורכם את העבודה, הרי שבתחום התיירות המצב שונה לחלוטין. זאת אמנם סוגיה לא פשוטה לה תצטרכו להקדיש משאבים, אך גם מצד שני הזדמנות נהדרת. למה בדיוק אני מתכוון? המשיכו לקרוא ותבינו הכל.

אז, הנה, בלי להמשיך את ההתקשקשות הזאת יותר מידי, בואו נצלול אל הטיפים האמיתיים שיסייעו לכם לקדם את אתר התיירות שלכם:

 

התמקדו בביטוי זנב ארוך

זאת אמנם נשמעת כמו עצה שחוקה שאין לה משמעות מיוחדת אבל המציאות בעולם התיירות שונה בהקשר הזה לחלוטין: דווקא בתחומים בהם רמת התחרות היא כה קשה, ישנה חשיבות מיוחדת להתמקדות בביטוי זנב ארוך. חשוב להבין: ביטויים כלליים ופופולריים בענף התיירים, כמו למשל מלונות בברלין, יעלו בדרך כלל, לפי הסדר את התוצאות הבאות: מספר סופי של הודעות ממומנות, תוצאות גוגל בתצוגה עשירה שתופסות עד כשמונים אחוזים משטח דף תוצאות החיפוש, מספר אינסופי של פורטלים ואינדקסים אשר ממליצים על מלונות בברלין וגם על עוד כמות כזאת או אחרת של שירותי ערך מוסף בנישה, ובסוף העמוד השני תוצאה אורגנית שמנהל האתר עבד עליה קשה. קשה מאוד.

למי שחושב שהגזמתי:

קידום אתרי תיירות מלונות בברלין

לא זאת סביבת התחרות שבה אתם רוצים לפעול. אם אתם מנהלים אתר תיירות חדש, כדאי יהיה לכם להתמקד בביטויים נישתיים וארוכים, שרמת התחרות עליהם נמוכה יותר, ויש לכם סיכוי סביר, באמצעות עבודה נכונה, להיות מדורגים עליהם בצורה נורמלית.

 

תקציב תקציב תקציב

תעשו לעצמכם טובה גדולה ואל תצאו לדרך בתחום התיירות, אם אתם לא מסוגלים להקצות לטובת הנושא תקציב של אלפי שקלים רבים בחודש, מידי חודש, לאורך זמן. כל ניסיון לקדם בצורה אורגנית אתר בתחום התיירות, הגם שיש בו תוכן ערכי ומשמעותי, בלי תקציב ראוי, נדון מראש לכישלון מוחץ.

זה לא שבתחומים אחרים תקציב הוא לא מרכיב הכרחי לצורך קידום האתר, אולם בתחום הזה, של קידום אתרי תיירות, צריך בעל עסק שמעוניין להתקדם בצורה אורגנית בדפי תוצאות החיפוש, להכין את עצמו נפשית להשקעה משמעותית שתתבצע לאורך זמן, כדי לגרום לפרויקט הזה להצליח.

 

תוכן ערכי, אבל באמת ערכי

הזכרתי זאת בהקדמה אבל אחזור על כך שוב, משום שזה נושא חשוב מאוד. גוגל, בשנים האחרונות, מנסה להתאים את תוצאות החיפוש לא רק לשאילתא שביצע הגולש, אלא גם ובעיקר לכוונת הגולש כאשר ביצע את השאילתא (Rank Brain). ובכן, כאשר גולש מחפש ביטויים הקשורים בקשר ישיר עם עולם התיירות, הוא לרוב מחפש מידע שיוכל לסייע לו באמת במיקסום ההנאה מן החופשה הבאה שיזמין. אנשים בימנו עובדים קשה, קשה מידי, במשרדים אפורים במשך שעות ארוכות, רק על מנת לחסוך שקל לשקל ולממן את החופשה הבאה שלהם. כשמגיעה העת, היו רוצים האנשים האפורים האלו לקבל את כל המידע הדרוש להם על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות בתחום. באיזה מלון הם יבחרו לשהות? באילו מסעדות יבקרו? אילו אתרים יכללו במסגרת הסיור שיבצעו בעיר הנופש? מהם המקומות מהם מומלץ להם להתרחק?

תוכן ערכי הוא מרכיב הכרחי שבלעדיו לא תוכלו לקדם אתר תיירות. עם כל הכבוד, לא מדובר כאן בתחום המנעולנים, שבו תיאלצו להמציא רעיונות למאמרים, שבטח לא יעניינו את מי שנתקע עכשיו מחוץ לבית בקור. תוכן הוא הרכיב החשוב ביותר בקידום אתרי תיירות ולכן כדאי מאוד שתשקיעו בו לא מעט.

מה זה אומר? זה אומר שבפועל, התקשרות מול כותבי תוכן אקראיים, שיכתבו עבורכם מאמרי SEO רגילים, איננה רלוונטית. כדי לכתוב על מסעדות מומלצות ברומא צריך לבקר ברומא, להכיר את העולם הקולינרי המאפיין אותה, להיות בעל סטנדרטים גבוהים בתחום ההסעדה, וגם לדעת לבטא כל זאת במילים. עם כל הכבוד לסטודנטים שמעוניינים להשלים הכנסה על מנת לשלם את שכר הדירה הגבוה, ויש כבוד, לא זה התחום שבו הם יוכלו לספק לכם ערך אמיתי.

ובהקשר הזה של תוכן איכותי, כדאי יהיה לחשוב על היבט נוסף: רלוונטיות תוכן במסע הלקוח השלם. למה הכוונה? אם, כאמור, מתעניין הגולש שלנו בטיול לרומא, וצורך תוכן בנושא זה, התכנים הבאים שצריכים להיות מוצגים לו כהמלצות קריאה חייבים להיות מעולם התוכן הזה. אין לי דרך להסביר עד כמה חשובה דרך הפעולה הזאת להגברת הרלוונטיות של התוכן המוצג ללקוח, וכתוצאה מכך גם הדירוגים של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש השונים. ככל שהתוכן יהיה ממוקד ורלוונטי יותר עבור הלקוח, כך תשתפר מאוד גם חווית השימוש שלו באתר ומכאן – איתות בעל ערך רב למנוע החיפוש על רלוונטיות האתר לשאילתא שביצע הגולש.

 

קישורים קישורים קישורים

אם אתם מקדמי אתרים מנוסים, אתם ודאי מכירים את הדיונים הפילוסופיים החופרים למדי בתחום הקישורים החיצוניים. הקישורים החיצוניים כאן כדי להישאר, יטען גורם אחד, בעוד שגורם אחר ישיב שגוגל משתכללת כל העת ומוצאת דרכים אחרות שבאמצעותן היא מסוגלת להעריך את איכות האתר המדורג.

עם כל הכיף וההנאה הצרופה שבקיום דיונים כאלו, בתחומים תחרותיים כמו תחום התיירות אין מנוס מהשקעה של תקציב משמעותי בבניית פרופיל קישורים. כמו בתחומים אחרים, גם כאן ההמלצה שלי היא להשקיע יותר באיכות הקישורים ופחות בכמות שלהם.

 

השקיעו במהירות הטעינה

הטיפ הזה אמנם יכול להיות נכון באופן כללי לכל נישה שאתם מקדמים, אולם יש לו חשיבות יתרה דווקא בתחום התיירות. מדוע? משום שבתחום הזה, בסביבת התחרות הקיימת, לגולשים יש פחות ופחות סבלנות לאתרים שנטענים בצורה איטית ומרושלת (כאן תמצאו מדריך האצת אתרים). בניגוד לתהליך לקיחת משכנתא, למשל, שבו דווקא לסמכות של האתר שמספק את המידע ישנה חשיבות גדולה, ואילו למהירות הטעינה של התכנים המלבבים יש חשיבות מופחתת, הרי שקהל היעד שצורך תוכן תיירותי, לא נמצא במנוע החיפוש על מנת לתת הזדמנות לאתרים כושלים. הגולשים השונים מבקשים למצוא פתרון לסוגיית החופשה הבאה שלהם, ובעולם שמלא בהזדמנויות אינסופיות, אין להם כל סבלנות לאתרים חובבנים שנטענים בצורה איטית.

 

התאימו את האתר לתצוגה במכשירים שונים

כמו בטיפ מספר 5, גם כאן עלולה העצה הזאת להיתפס כעצה גנרית, שנכונה לקידום כל אתר. אולם חשוב יהיה להבין: מאחר שעסקת תיירות נסגרת, בדרך כלל, רק לאחר מספר ביקורים של הלקוח הפוטנציאלי, ישנה חשיבות מכרעת להתאמת תצוגת התוכן לצפיה במכשירים שונים. לאף גבר בימנו אין סמכות לקבל את ההחלטה על נופש המשפחה הבא שיצאו אליו בני המשפחה בששון ובשמחה לבד, ובלא התייעצות עם אם המשפחה. זאת הסיבה, שבעוד שההזמנה עצמה עשויה להתבצע ממכשיר נייח כמו מחשב שולחני, הרי שהבירורים הקודמים לסגירת העסקה יכולים להתבצע באמצעות המובייל. דווקא משום כך, חשוב יהיה כל כך להתאים את תצוגת אתר התיירות שברשותכם, לתצוגה במכשירים שונים, ובהם גם מכשירי מובייל וטאבלטים.

 

בחנו את עצמכם בכל יום מחדש

עם יד על הלב: קידום אתרי תיירות הוא לא משימה המיועדת לחלשים. אם אין לכם את אורך הנשימה הדרוש להשלמת תהליך הקידום, עדיף יהיה שלא תצאו למסע הקשוח הזה מראש. יחד עם זאת, אין זה אומר שאתם לא נדרשים לבחון את עצמכם בכל יום מחדש: מה מאפיין את סביבת התחרות? מה היתרונות שמציעים המתחרים של העסק ואילו העסק עצמו לא מסוגל להציע אותם? האם נדרש להגדיל את ההשקעה בתקציב השיווק? אולי בכלל עדיף לרדת מן העניין?

מאחר שהתקציבים שתידרשו להשקיע בקידום אתר תיירות הם גבוהים ביחס לתחומים אחרים, כדאי יהיה שתשקיעו משאבים לא רק בעשיה, אלא גם בחשיבה ובניתוח השוטף.

 

איך להרוויח כסף מקידום אתרי תיירות

במילה אחת: בוקינג! כתבתי מדריך מלא על שיווק שותפים בבוקינג, מומלץ לקרוא אותו!

 

ולסיום, הנה כמה אתרי תיירות שאני מקדם:

https://p-italy.co.il

https://great-ireland.co.il

https://p-netherlands.co.il

https://p-thailand.co.il

 

קידום אתרים בתחום התיירות מתאפיין בסביבת תחרות עצימה וגבוהה, ולכן דורש השקעת משאבים רבים ותשומת לב מיוחדת.

בניגוד לחלק מן התחומים האחרים, אנשים אשר צורכים תוכן בתחום התיירות מחפשים מענה איכותי ושלם לשאילתת החיפוש שלהם, וזאת על מנת שיוכלו לוודא כי החופשה הבאה שלהם תהיה המוצלחת ביותר כנגד ההשקעה הכספית.

גם אם מרבית האנשים מזמינים חבילות טיסה ואירוח באמצעות מחשב שולחני, הרי שבדיקת החבילות השונות מתבצעת באופן מקדמי דווקא באמצעות מכשירי המובייל. זאת הסיבה שהתאמה של אתרים בתחום התיירות להצגה במכשירי מובייל היא הכרחית.

קידום אתרים בתחום התיירות הוא תורה בפני עצמה. היכנסו למאמר השלם וגלו כיצד תוכלו במספר צעדים לא רב, למקד את פעילות הקידום שלכם בפרמטרים החשובים ביותר לצורך הקידום.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin