קידום אתרים לאתרי בריאות

ראשי פרקים בעמוד:

זמן קריאה: 5 דקות

סדרת המאמרים על קידום אתרים אורגני בנישות ספיציפיות ממשיכה לשלב הבא, והיום אנחנו עוסקים באתרי בריאות. ברשת האינטרנט קמים בכל יום אתרים שמספקים לנו עצות לחיים בריאים יותר, שלווים יותר, ומסייעים לנו להתמודד עם מצבים רפואיים ייחודיים. במצב דברים זה, נשאלת השאלה – מה הופך אתר העוסק בתחום הבריאות לאתר איכותי וסמכותי בעיני מנוע החיפוש? ובכן, הדבר קשור, כמובן, בלא מעט פרמטרים שבהם עושה שימוש מנוע החיפוש על מנת להעריך את הסמכות והמומחיות של מי שעומד מאחורי אתר אינטרנט מסוים. אולם אין ספק, שכאשר אנחנו עוסקים באתרים הפועלים בנישת הבריאות, הרכב השיקולים המנחים את מנוע החיפוש כיצד לדרג את האתר משתנה מעט. אז מהם המאפיינים הייחודיים של אתרים שעוסקים בתחומי הבריאות, שכדאי יהיה לנו לקחת בחשבון לפני שאנחנו מתחילים בקמפיין קידום שלהם? המשיכו לקרוא.

 

בנישת הבריאות עיסקו לא רק בפתרונות, אלא גם בבעיות

תחום הבריאות מתאפיין בחיפושים רבים ומגוונים של גולשים שונים, חלקם מודאגים ממצבם ונמצאים בסטרס גדול. לגולשים האלו לא תמיד קיים הידע באשר לפתרונות האפשריים למצב בו הם נמצאים, וגם לא תמיד יש שם כולל המאפיין את הבעיה שאותה הם חווים. עם זאת, אותם גולשים בהחלט יודעים לתאר את הסימפטומים מהם הם סובלים, והם צורכים מידע שמאפשר להם להזדהות עם אותם סימפטומים.

זאת הסיבה, שאם אתם מקדמים אתר בתחום הבריאות כדאי יהיה לכם מאוד לייצר תכנים רבים ומגוונים, שעוסקים לא רק בפתרונות האפשריים לבעיות שבהן אתם מתמחים, אלא גם בתיאור הבעיות והסימפטומים עצמם. מקדו את התכנים שלכם סביב מילות המפתח, וכן טרגטו שמות של מחלות ובעיות רפואיות המתוארות בספרות הרפואית.

 

התאימו את התכנים באתר לעולם ה – YMYL

אחד מן השינויים המרכזיים שביצעה גוגל בשנים האחרונות הוא לגבש התייחסות מיוחדת לאתרים שיש להם השפעה אפשרית על הכסף, הנכסים או הבריאות וחיי אדם של האוכלוסיה. מטרת ההתייחסות המיוחדת הייתה לוודא שגוגל אינה מציגה בדפי תוצאות החיפוש, לפחות לא במקומות ריאלים, אתרים שאינם מהימנים בתחום הזה, שמכילים מידע חלקי, שגוי או מוטעה, שמקורות המידע שלהם לא אמינים, ושלכותבי התוכן בהם אין את ההסמכה והניסיון הדרושים על מנת לכתוב בתחומים אלו.

לכן, כאשר אתם מקדמים אתרי בריאות חשוב יהיה שתקפידו כי התכנים יהיו תכנים מקצועיים ונסמכים על מקורות מידע איכותיים, שעבור כותבי התוכן שלכם תוצג, גם אם באמצעות הפניה למקורות אחרים הביבליוגרפיה שלהם, הפניה לפרופיל המקצועי שלהם, מאמרים או מחקרים בהם לקחו חלק ועוד.

למעשה, כל מידע שיכול לשפוך אור על רמת המקצועיות והמומחיות של כותבי התכנים באתרי בריאות הוא מבורך מהבחינה הזאת ועשוי לסייע בדירוג עמודי האתר הרלוונטיים, גבוה בדפי תוצאות החיפוש.

 

מוניטיזציה של אתרי בריאות

חשוב יהיה להבין שתחום הבריאות הוא תחום רווי חיפושים, רובם של אנשים אשר מחפשים פתרון לבעיה אמיתית. כלומר, בניגוד לתחומים שבהם מציע מנהל האתר סוג של שירותי מותרות, הרי שבתחום הבריאות הלקוח הפוטנציאלי בטוח שהוא זקוק לפיתרון בתחום והוא כבר משוכנע. תפקידכם, במקרה הזה, יהיה ללמוד כיצד הופכים את התנועה הרבה והמגוונת הזאת של גולשים שנמצאים בסטייט אוף מיינד שמאפשר להם להיות פתוחים לפתרונות חדשים, להכנסה מיידית.

 

רלוונטיות של אתרים ונכסים דיגיטליים שמקשרים אליכם

פרמטר נוסף שכדאי יהיה לקחת בחשבון בעת קידום אורגני של אתרי בריאות, הוא בניית פרופיל הקישורים בצורה כזאת, שתתקיים רלוונטיות אמיתית בין האתר המקשר למקושר. רלוונטיות היא מרכיב חשוב בעת בניה של כל פרופיל קישורים אולם בתחום הרפואה, הדרישה הזאת, לאור רגישות הנושא וההשלכות הכבדות שלו, מתחדדת.

לכן, אם אתם צריכים לבחור כיצד להשקיע את המאמץ שלכם בעת בניית פרופיל קישורים לאתר, מומלץ להסית חלק מן המשאבים שאתם מקדישים לטובת רכישה של קישורים מאתרים בעלי סמכות, לכאלה שהם בעלי רלוונטיות אמיתית (יש לנו 13 אתרי בריאות מהם ניתן לרכוש קישורים, ביניהם גם אתר עם טראפיק סופר משמעותי – עבר את ה500 גולשים ביום!).

אתר בריאות תנועה צילום מסך

 

אזכורים ברשת

לצד פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר שלכם, שיכול להעיד על סמכות הנכס הדיגיטלי שלכם, גם האזכורים אודות בית העסק שלכם ברחבי הרשת יכולים לתרום בהבנה של רמת הפופולריות והמומחיות שלו בתחום. אזכורים הינם ציון שם המותג שלכם, כתובתו או מספר הטלפון שלכם, במקומות שונים ברשת, מבלי לקשר לאתר שלכם בצורה ישירה. מקובל יהיה לחשוב, שככל שפרופיל האזכורים של האתר שלכם עשיר יותר, מגוון יותר, ועקבי יותר, כך רמת המהימנות שלו בעיני מנוע החיפוש עולה.

בתחום של אתרי בריאות, איכות פרופיל האזכורים הינה בעלת חשיבות גדולה, על אחת כמה וכמה אם מדובר בבית עסק שיש לו סניפים פיסיים והוא מספק שירות במיקום מסויים, ובשעות מסויימות.

 

סכמות

סכמה, אותה תבנית שמשמשת אותנו להנגיש נתונים בצורה מובנית לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים, היא מרכיב חשוב בקידום אתרי בריאות. באתר schema.org ניתן למצוא סכמות שונות אשר רלוונטיות לתחום הבריאות: מצב רפואי, תרופה, מדריך רפואי, עמוד אינטרנט בנושא רפואה, ומאמר רפואי – : MedicalCondition, Drug, MedicalGuideline, Medical Webpage, MedicalScholarlyArticle).

השימוש בסכמה הוא נפוץ, בין היתר, באתרי מסחר, שבהם מבקש האתר להנגיש לגוגל נתונים אודות מחירו של מוצר, מועד האספקה שלו, הדגם שלו ועוד. בתחום הבריאות, השימוש בסכמות נועד על מנת לסמן תכנים כתכנים אשר רלוונטים לתחום הרפואה, ולהבנות באמצעותן פרטים חשובים אודות יוצרי התוכן והמומחיות שלהם.

 

לסיכום

יש עוד לא מעט פעולות שכדאי יהיה לכם לבצע אם אתם מתכננים לקדם בצורה אורגנית אתר בנישת הבריאות שנמצא בבעלותכם. אולם, בראש ובראשונה חשוב יהיה להבין מהם סוגי החיפושים שמבצע הקהל שלכם, לטרגט את מילות המפתח שבהם תוכלו לספק ערך ללקוחות שלכם (למשל, שמות מחלות שונות או סימפטומים שונים), להקפיד על איכות התכנים ומהימנות הכותבים, לבנות פרופיל קישורים ואזכורים עשיר ורלוונטי, להטמיע סכמות היכן שנדרש באתר, ולא לשכוח גם כמובן להשקיע את המשאבים הנחוצים בתכנון והוצאה לפועל של מונטיזציה איכותית לנכס הדיגיטלי שלכם בתחום הבריאות.

אתרים המציעים שירותים רפואיים שונים, מידע רפואי, סקירות וניתוחי מידע בנושא, אגרגציות של נתונים בתחום משתייכים לקטגוריית אתרי הבריאות, אשר יש לה קשר ישיר עם הנחיות גוגל באשר ל – YMYL.

ראשית התיבות YMYL מתייחסים לתחומים שיש להם השפעה ישירה על הכסף, הנכסים, תוחלת החיים או איכות חיי האדם. באופן עקרוני, גוגל הייתה רוצה לדרג רק אתרים מהימנים, מקצועיים ומומחים בתחומים כאלו.

בהחלט. קישורים יכולים לשפר באופן משמעותי את הסכמות של אתר לעסוק בנישה מסויימת, ובפרט בתחום הבריאות.

ייתכן. כנס כעת למאמר המלא ולמד כיצד תוכל לקדם את אתר הבריאות שברשותך באמצעות הטמעת סכמה ופעולות מתקדמות אחרות.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קידום אתרי אירועים ואטרקציות

והיום בפינת "קידום אתרי נישה מאת עשהאל דרייר" נעסוק בקידום אתרים מתחום האירועים והאטרקציות. אז מה מיוחד כל כך בקידום אירועי אירועים ואטרקציות ששווה התייחסות

קרא עוד »
קידום אתרים בתחום הרכב

הפעם, לשם שינוי, אנחנו עוסקים בקידום אתרים בנישה מוגדרת היטב: תחום הרכב. אלא, שבניגוד למדריכים אחרים שכתבתי כאן, המדריך הזה יחולק לשלושה תתי מדריכים. מדוע?

קרא עוד »
קידום אתרי הריון ולידה

יש הטוענים שגם מחשב על לא היה יכול להתמודד עם כמות הנתונים איתם נדרש להתמודד זוג צעיר, במצב של הריון, כשברחם ממתין לו הילד הראשון.

קרא עוד »