קידום אתרים למרפאות שיניים

תוכן עניינים

כבר די הרבה זמן שלא כתבתי בקטגוריית קידום אתרי נישה, ולכן אתחיל מתזכורת קצרה, למי שטרם יצא לו להכיר את הקונספט. באזור הזה של האתר תוכלו למצוא מאמרים עם טיפים ייחודיים לעולם קידום האתרים בנישות מסוימות. הטיפים האלו לא מחליפים את ההיגיון הבריא ואת הפעולות המסורתיות והפשוטות שיש לבצע בכל תהליך קידום אתרים. למעשה, הטיפים האלו הם שלב נוסף בהתפתחות של תהליך הקידום וצריכים להתבצע רק לאחר שוידאתם שהבסיס של הבסיס בתהליך הקידום מתקיים.

היום אני רוצה לדבר על קידום מרפאות שיניים בגוגל. מה כל כך מעניין דווקא באתרים של מרפאות שיניים? ובכן, לא מעט.

בניגוד לשירותים רפואיים אחרים, מרפאות שיניים מכילות שלושה סוגים של שירותים, המיועדים ללקוחות שונים, בסטייט אוף מיינד שונה, והרצון והיכולת לצרוך תוכן בערוצים שונים.

הסוג הראשון מתייחס לשירותי החירום. תכף נראה עד כמה קריטי יהיה שמרפאת שיניים תבצע אוסף של פעולות כדי להסביר לגוגל שמדובר במרפאה שמספקת את השירותים הללו.

הסוג השני מתייחס לטיפולים שמתבצעים באופן שוטף.

הסוג השלישי מתייחס לטיפולי אסתטיקה, שהינם בדרך כלל חד פעמיים.

לכל אחד מן השירותים האלו, כאמור, עולם תוכן שונה לחלוטין, גולשים עם אינטנט (כוונת חיפוש) שונה לחלוטין, וגם פניות של הגולשים לקבלת מסרים חדשים. אז בואו נתחיל: מה צריך לעשות כדי לקדם אתר של מרפאת שיניים, בנוסף על הפעולות המסורתיות של קידום אתרים?

 

טיפ מספר 1: פרטו את השירותים שאתם מספקים

פירוט השירותים שהמרפאה מספקת בתחום רפואת השיניים הוא קריטי לגוגל. אחת הסיבות היא, שלא מעט גולשים שיגיעו למרפאה בעקבות פעולת החיפוש שביצעו, יעשו זאת לאחר שחיפשו שם של טיפול או שם של בעיה: עקירת שן בינה, טיפול שורש, יישור שיניים, שיננית ועוד.

כדי שגוגל ידע שאתר המרפאה שהקמתם אכן רלוונטי וצריך להופיע בדפי תוצאות החיפוש עבור השאילתות הרלוונטיות, כדאי יהיה מאוד שתיכללו את פירוט השירותים שהמרפאה מספקת, או במילים אחרות – תעשו מחקר מילות מפתח כמו שצריך (הנה מדריך שצילמתי בוידאו, איך לעשות מחקר מילות מפתח מושלם).

 

טיפ מספר 2: פרטו את שעות הפעילות של המרפאה

כמו כל עסק שמחזיק סניפים, גם למרפאת שיניים כדאי יהיה לפרט את שעות הפעילות כדי לספק מידע מועיל לגולשים השונים. אולם, בניגוד לעסקים אחרים, פירוט שעות הפעילות של מרפאות שיניים הוא חשוב כפליים, בעיקר כאשר מדובר בשירותי חירום שמחפש גולש בשעות שבהן מרבית המרפאות אינן פעילות.

באמצעות הזנת שעות הפעילות (אפשר לעשות זאת כמובן גם בעזרת סכמה) יכול גוגל להבין האם המרפאה שלכם פועלת בשעות הרלוונטיות לחיפוש שביצע הלקוח ובשעה שביצע אותו. כך, אם הגולש חיפש את הביטוי "טיפול שיניים חירום" – והמרפאה שלכם פתוחה 24 שעות, 7 ימים בשבוע, ייתכן בהחלט שגוגל יבין שהאתר שלכם יכול לספק מענה איכותי לשאילתא שביצע הגולש.

 

טיפ מספר 3: התייחסו להיבטים לוקאליים (מיקום) של קידום המרפאה

כתבתי בעבר מדריך על קידום לוקאלי של אתרי אינטרנט. חשוב יהיה להבין שמרפאת שיניים היא עסק לוקאלי לכל דבר ועניין, ויש להתייחס בה גם למאפיינים הייחודים של קידום אתרים לוקאליים: פתיחת כרטיס עסק בשירות גוגל לעסק שלי, בניית קישורים ואזכורים פנימיים, תחזוקה וניהול של עקביות המידע בערוצים השונים ועוד.

כדאי מאוד יהיה שמרפאה כזו, שפועלת באופן לוקאלי, תעקוב מקרוב אחר התגובות של גולשים לנכסים האינטרנטיים של המרפאה, הביקורות המתפרסמות, ועוד.

כמו כן, חשוב יהיה לשלב את כלל הפרטים הרלוונטיים אודות המרפאה: כתובת, נקודת ציון על המפה, דרכי הגעה ברכב ובאמצעות תחבורה ציבורית, שעות פעילות (כבר ציינו), תמונות של המקום מבחוץ (כך גולשים יכולים לזהות שהגיעו למקום הנכון) ועוד.

 

טיפ מספר 4: חישבו YMYL

כתבתי לא מעט על YMYL – עיקרון שמנחה את גוגל בשנים האחרונות על מנת לדרג גבוה רק אתרים מהימנים ואיכותיים בתחומים שיש להם השפעה אפשרית על חיי אדם או על הנכסים שלו. YMYL הם ראשי התיבות של Your Money or Your Life – וגוגל, באופן כללי, הייתה מעוניית להרחיק מתוצאות החיפוש שלה אתרים שיכולים להסב נזק לגולשים באחד מן התחומים האלו.

הביזנס הוא ברור: גוגל רוצה שהמשתמשים יצאו מרוצים מן השימוש במנוע החיפוש הפופולרי. אחד העקרונות שבהם עושה גוגל שימוש כדי להוציא לפועל את החזון הזה, הוא לבדוק, נוסף על איכות התוכן הקיים באתר, גם את הסמכות והמהימנות של כותב התוכן באתר. כלומר, חשוב לא רק הערך שיכול לייצר תוכן לגולש, אלא גם המהימנות וההסמכה לעסוק בתחום מלכתחילה, של יוצר התוכן.

אם כן, אתר של מרפאת שיניים צריך להכיל לא מעט מאמרי תוכן איכותיים (נגיע לכך בהמשך) שייצרו ערך לקהל הגולשים שיגיע לאתר, אבל בהקשר שלנו, לא פחות חשוב יהיה שמו הטוב של מי שעומד מאחורי המאמרים. הקפידו לציין את שם הכותב, את הביוגרפיה שלו, ואולי כדאי יהיה שתשלבו גם קישור לעמוד הלינקדאין שלו.

 

טיפ מספר 5: פעלו גם באמצעות הרשתות החברתיות

יהיה מי שישאל: מה הקשר בין מרפאת שיניים לרשתות חברתיות. ובכן, אני רוצה להזכיר כאן את מה שציינתי בפתיח: טיפול במרפאת שיניים לא חייב להתבצע רק כדי לעקור שן בינה באופן דחוף ובהול. פניה אל מרפאת שיניים יכולה להתבצע לצורך שירותים כמו הלבנת שיניים, יישור ואסתטיקה. אלו פעולות שלכל הדעות אפשר לפרסם גם ברשתות החברתיות, לשתף בהן קרובים שיכולים ליהנות מן השירותים האלו ולייצר הוכחה חברתית ליעילות של הטיפולים השונים.

הפעילות הזאת באמצעות רשתות חברתיות יכולה לחזק את מותג מרפאת השיניים, לספק לגוגל אינדיקציה חברתית לאמון שנותן הציבור במרפאה וכן לשביעות הרצון שלו מן השירותים שהיא מספקת. רשתות חברתיות הן גם כלי שיכול לייצר לעסק ויראליות מסויימת. כל תגובה, שיתוף, לייק או תיוג, יכולים להגדיל את החשיפה של הפוסטים המתפרסמים באמצעות האתר העסקי. כמו כן, עומדת לגולשים האפשרות לכתוב ביקורת על הדף העסקי, ולהמליץ על בית העסק שמאחוריו. פעולה זו יכולה לחזק באופן משמעותי את המותג בעיני גוגל.

 

טיפ מספר 6: העלו סרטונים לערוץ יוטיוב

גם כאן הטיפ הזה יכול להישמע הזוי, אבל יש לו ערך רב: גוגל מקדמת ביתר שאת את הפעילות והתוכן בפלטפורמת הסרטונים שבבעלותה, יוטיוב, ונמצאת בעניין הזה בתחרות מתמידה מול פייסבוק. חלק לא קטן מתוצאות החיפוש של טקסט מסתיימות היום בתוצאות וידאו מיוטיוב.

כדי לשפר את הנראות שלכם במנוע החיפוש, העלו סרטונים בעלי ערך לקהל הגולשים הרלוונטי לאתר, ובהם שלבו טיפים רלוונטיים מעולם רפואת השיניים: איך לצחצח נכון שיניים, איך לעשות שימוש נכון בחוט דנטלי, מהו המכשור המתקדם שאיתו עובדת המרפאה שלכם, מהו התהליך שצריך לעבור מטופל לצורך השתלת שיניים ועוד.

הקפידו על איכות הסרטונים, ובפרט על סאונד תקין, כתוביות והנגשה, צילום איכותי, עריכה נכונה ועוד. כמו כן, מאחר שמדובר בסרטונים שאמורים לשרת מרפאת שיניים, הקפידו ביתר שאת על ניקיון האזור המצולם ועל ההיגיינה שלו.

 

טיפ מספר 7: השקיעו בכתיבת תוכן איכותי ומאמרים בעלי ערך

למאמרים בתחום רפואת השיניים יכול להיות לא מעט ערך עבור הגולשים. גולשים רבים מתלבטים האם כדאי יהיה להם להגיע למרפאה, ומחפשים אחר מידע שיסביר להם עד כמה דחוף הטיפול שהם נדרשים לעבור.

ככלל, חוויית הביקור במרפאת השיניים היא לא מהמשובחות שידע המין האנושי אל מול האוסף העצום של נותני שירות בתחומים רבים ומגוונים. לכן, גולשים יעדיפו לבלות עוד ועוד זמן בקריאת מאמרים שיסבירו להם מה עליהם לעשות, טרם הביקור במרפאה.

זאת הסיבה, שכדאי יהיה לכם מאוד לשלב מאמרי איכות באתר מרפאת השיניים שנמצא בבעלותכם.

דוגמא לאתר שמקודם על ידינו בנישת רפואת השיניים: https://www.dr-tzohar.co.il

אם אהבת את התוכן שכרגע סיימת לקרוא, ובאלך לפרגן לי עם הרבה אהבת חינם, אשמח לקבל ביקורת חיובית בגוגל (לחיצה כאן כמה מילים טובות וסיימת!), אני אעריך את זה מאוד, מבטיח.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin