קידום אתרי אירועים ואטרקציות

ראשי פרקים בעמוד:

זמן קריאה: 5 דקות

והיום בפינת "קידום אתרי נישה מאת עשהאל דרייר" נעסוק בקידום אתרים מתחום האירועים והאטרקציות. אז מה מיוחד כל כך בקידום אירועי אירועים ואטרקציות ששווה התייחסות נפרדת? מהם המאפיינים הייחודיים לאתרים מסוג אלו ששווה לקחת בחשבון?

ובכן, כתבתי כבר על קידום אתרי מכירות וגם על קידום אתרים בתחום הרפואה, על קידום אתרי הריון ולידה וכן על קידום אתרי אוכל ומתכונים, על קידום אתרי סלולר, והיד, אני מבטיח, עוד נטויה. מזכיר שבמאמרים האלו אני שם דגש על המאפיינים הרלוונטיים רק לאתרי הנישה, בתחום שבו אנחנו עוסקים, ולא מדבר על קידום אתרים באופן כללי, עם עצות שטובות לקידום כלל אתרי האינטרנט הקיימים.

אם ארצה לסכם את תהליך הקידום של אתרי אטרקציות במשפט אחד אוכל לומר זאת כך: קידום אתרי אטרקציות ואירועים צריך להיות קידום לרוחב ולא קידום לעומק. למה הכוונה? בואו נצלול לעניין.

 

פעולה מספר 1: התפרסו לרוחב ולא לעומק

בואו ניקח, לדוגמה קוסם, שמגיע לאירועים שונים כדי לשמח ולבדר את הקהל תמורת תשלום על שעות העבודה שלו, על הציוד שסחב, על ההכשרה שעבר ועל הניסיון שצבר. קוסם כזה, יכול להגיע למסיבת בר מצווה, כפי שהוא יכול להגיע למסיבה של ילדים בני שמונה. הוא יכול להגיע לערב גיבוש של חטיבת שווקים פיננסיים של בנק גדול, וגם למסיבת רווקות. ההכשרה היא אותה ההכשרה. הניסיון הוא אותו ניסיון.

כעת, סביר להניח שקוסם כזה היה רוצה להופיע בגוגל כאשר מחפשים את הביטוי "קוסם ליום הולדת ראשון לציון" (הוא גר בראשון לציון, הקוסם), אך גם עבור הביטוי "קוסם לבר מצווה" ו- "קוסם לאירוע גיבוש". למעשה, אסטרטגיית התוכן של הקוסם הנחמד הזה צריכה להיגזר לרוחב ולא לעומק. זה אומר שבמקום מאמרים של 3000 מילים על ההיסטוריה של הקסמים בתרבות האנושית, אותו קוסם צריך להסביר לגוגל שהוא גם קוסם לבר מצווה וגם קוסם לאירוע פרישה, גם קוסם לילדים וגם קוסם למסיבת רווקות, ואת כל זה הוא עושה באזורים שבין תל אביב לרחובות, דרך נס ציונה.

מה זה אומר בפועל? זה אומר תהליך יסודי של אופטימיזציית עמודי האתר ברמה כזו שביטויי המפתח החשובים שהזכרנו יופיעו בכותרות בכותרות המשנה, בתפריטי האתר ככל האפשר, וגם כמובן בתוכן בבלוג, בתגיות המטא, בתגיות האלט לתמונות ועוד.

 

פעולה מספר 2: המחישו באמצעות תמונות את הפעילויות השונות

אם אתם רוצים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יבינו היטב למה אתם מתכוונים כשאתם מציעים שירותי אטרקציות מסויימים, עליכם יהיה לשלב באתר תמונות להמחשה, וסרטונים לדוגמה, מהם יוכלו הלקוחות הפוטנציאליים להבין מהו אופי הפעילות, מה שסביר שגם באלף מילים לא תצליחו להסביר.

למשל, אם הבת חוגגת במזל טוב בת מצווה, והיא דורשת מכם לשלב באירוע שלה בלונים מתפוצצים, בלוני לד, עשן כבד לריקוד הסלואו, בועות סבון, לב פרחים אדום וגם שטיח אדום לרחבה – ברור שעדיף יהיה ללקוחות לראות בעיניים במה מדובר, ולא רק לקרוא על האטרקציות השונות.

 

פעולה מספר 3: קידום לוקאלי

מרכיב חשוב שמאפיין חיפושים בתחום האטרקציות והאירועים הוא לוקליזציה של ביטויי החיפוש. הרבה פעמים, מי שיבחר לחפש "מתנפחים להשכרה" יחפש למעשה "מתנפחים להשכרה בתל אביב". לכן, חשוב יהיה שלא רק מחקר מילות המפתח יכלול התייחסות למאפייני הלוקליזציה האלו, אלא אסטרטגיית הקידום כולה: זה אומר עדכון מלא של כרטיס העסק בגוגל (גוגל מיי ביזנס), יצירת אזכורים ברשת, טיוב האזכורים שכבר קיימים ברשת על מנת להשיג פרופיל אזכורים עקבי ומאומת, הוספת סכמות על מנת לציין מיקום גאוגרפי, כתיבה של הרבה תוכן עם הכוונה לוקאלית (למשל, "שירות המתנפחים האמין ביותר באיזור תל אביב"), בניית קישורים לוקאלית ועוד. עוד על קידום לוקאלי של אתרים כתבתי במאמר הזה.

 

פעולה מספר 4: בנו קישורים מספקים ולקוחות

כל עסק שרוצה להתקדם בגוגל צריך להשקיע משאבים כלשהם, בהתאם לזמן ולעניין, בבניית פרופיל הקישורים לאתר. אולם, כאשר מדובר באתרי אטרקציות, יש לבית העסק לא רק את ההזדמנות לייצר קישורים רבים כאלו, אלא גם חובה לשעות זאת. מיד נסביר את העניין.

אם, למשל, נחזור לאותה מסיבת בת מצווה שבה הנערה ביקשה מן ההורים להיכנס לרחבה לצורך ריקוד הסלואו כשהיא מלווה במסך עשן כבד, הרי שספק מכונת העשן הזה יכול בקלות לבקש קישור מאולם האירועים שבו מתקיים האירוע. הקישור הזה מהווה יתרון לשני הצדדים: לספק מכונת העשן יהיה פרופיל קישורים מחוזק יותר, ולאולם האירועים מאמר עם תמונות להמחשה, שיסייעו לקהל הלקוחות שלהם להבין שאולם הארועים הזה מהווה ללא ספק את הבחירה הנכונה מבחינתם.

אז הזדמנויות כאלו בתחום האירועים יש לא מעט. כעת נבין למה ההזדמנויות האלו הן בגד משימות חובה. ובכן, חלק גדול מן העבודה בקידום אתרים אורגני הוא לשכנע את מנוע החיפוש שהאתר שלנו, או יותר נכון עמודי האתר שלנו, עוסקים בנושא מסוים. כדי לשכנע את מנוע החיפוש שזהו המצב, אנחנו נוטים לעשות שימוש בכותרות, במילות מפתח, ביצירת היררכיית תוכן לאתר, בטיוב תגיות מטא ועוד ועוד. אולם לצד כלל הפעולות האלו, דווקא קישורים הם הפקטור שיכול להעיד ברמת האובייקטיביות הגדולה מכולם שאנחנו משתייכים לנישה מסוימת. אם אנחנו טוענים שאנחנו מנהלים אתר אטרקציות, והאתר הזה מקבל קישורים מאולמות אירועים ומשירותי קייטרינג, מבלוגים בנושאי חתונה, וממפיקות של אירוע בת מצווה, מאתר של די ג'יי מיוחד לאירועים ומאתר של צלם אירועים, מאתר של יצירת הזמנות לאירוע ומאתר ברכות לכל אירוע חיים – הסבירות שגוגל יתפוס אותנו ככאלה גדולה יותר.

 

לסיכום

מקדמים אתר בתחום האירועים והאטרקציות? מזל טוב! טייבו את אסטרטגיית הקידום שלכם כך שתתפרס על ביטויים רבים רלוונטיים, המחישו באמצעות תמונות וסרטונים את איכות הפתרונות שאתם מספקים לקהל הלקוחות, השקיעו בקידום לוקאלי של השירותים שלכם והתמקדו בביטוי החיפוש המותאמים לאזורי הפעילות שלכם, ונצלו את ההזדמנות בעבודה מול ספקים ולקוחות לצורך בניית פרופיל קישורים איכותי.

לקידום אתרים בתחום האטרקציות והאירועים שורה של מאפיינים שמסייעים לתהליך קידום אפקטיבי ויעיל במיוחד בתחומים של יצירת אסטרטגיית תוכן ובניית פרופיל קישורים.

תהליך בניית קישורים יכול להראות מאיים ומורכב למי שלא התמקצע בו, אולם בתחום האירועים ניתן יהיה פעמים רבות לבנות קישורים באמצעות ספקים ולקוחות של העסק.

ודאי. מרבית העסקים בתחום האירועים פועלים בסביבה גאוגרפית מתוחמת ולכן כדאי להם לפעול לקידום לוקאלי של העסק שלהם. במאמר המלא תמצאו פרטים נוספים אודות קידום לוקאלי של העסק שלכם.

בהחלט. קידמנו לא מעט אתרים בתחום האירועים למקומות מצויינים בדפי תוצאות החיפוש. קפוץ אלינו לביקור באתר וגלה כיצד נוכל לסייע גם לך. 

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קידום אתרים לאתרי בריאות

סדרת המאמרים על קידום אתרים אורגני בנישות ספיציפיות ממשיכה לשלב הבא, והיום אנחנו עוסקים באתרי בריאות. ברשת האינטרנט קמים בכל יום אתרים שמספקים לנו עצות

קרא עוד »
קידום אתרים לאתרי ניקיון

היום אנחנו הולכים לעסוק, במסגרת סדרת המאמרים על קידום אתרי נישה, בתחום הניקיון. נדבר על האלמנטים החשובים שיש להקפיד עליהם במיוחד לצורך הצלחת תהליך הקידום

קרא עוד »
קידום אתרים בתחום הרפואה

קידום אתרים אורגני הוא משימה לא פשוטה שדורשת מאמץ רב וסבלנות. הרבה סבלנות. כשמדובר באתרים שעוסקים בתחום הרפואה, הדברים מורכבים אף יותר. יחד עם כניסת

קרא עוד »
קידום אתרי הריון ולידה

יש הטוענים שגם מחשב על לא היה יכול להתמודד עם כמות הנתונים איתם נדרש להתמודד זוג צעיר, במצב של הריון, כשברחם ממתין לו הילד הראשון.

קרא עוד »