ניקוי שם בגוגל – כל מה שצריך לדעת

תוכן עניינים

"קורס בניית הנכסים הדיגיטלים הטוב בישראל – זה אשכרה עובד!" עשהאל דרייר.

הקורס שילמד אתכם איך להקים נכסים מניבים שיניבו לכם בין 1,500 ל12,000 ש"ח בחודש! הנדל"ן של 2020!

לסילבוס הקורס לחצו כאן.

חשוב על הפעם האחרונה שהלכת לארוחת ערב, מדוע בחרת דווקא במסעדה ההיא?

ובכן, אם אתה כמו רוב האנשים, כנראה שחיפשת באינטרנט מסעדה עם ביקורות ומוניטין טובים.

אבל זה לא מוגבל רק למסעדות.

אנשים מסתמכים על גוגל ועל האינטרנט כדי למצוא מוצרים ושירותים ממגוון סוגים כאשר הם זקוקים להם.

לכן הדבר האחרון שאתה רוצה שהלקוחות שלך יראו הוא ביקורות שליליות ברשת הקשורות לשם המותג שלך.

מוניטין רע באינטרנט מוביל לפגיעה בעסקים.

המוניטין המקוון שלך חשוב!

המשך לקרוא ולמד כיצד לנהל את המוניטין המקוון שלך כדי להשיג יותר לקוחות ומה ניתן לעשות כדי להסיר תוצאות שליליות מגוגל במידה והשם של העסק שלך נפגע כתוצאה מאזכורים שליליים בתוצאות החיפוש.

 

מהו מוניטין מקוון

המוניטין המקוון שלך הוא האופן שבו אנשים תופסים את העסק שלך כשהם רואים את המותג שלך עולה בתוצאות החיפוש בגוגל או במנועי חיפוש אחרים באינטרנט.

כפי שאתה ודאי כבר יודע, רושם ראשוני הוא דבר חשוב בחיים בכלל ובעסקים בפרט, והוא למעשה זה שקובע את הרגש (חיובי או שלילי) שאנשים מפתחים כלפי המותג שלך.

 

מה זה ניהול מוניטין מקוון ולמה הוא טוב?

ניהול מוניטין באינטרנט (Online Reputation Management או בראשי תיבות: ORM), פירושו להשפיע על האופן בו אנשים תופסים את העסק שלך.

או במילים פשוטות יותר, זה אומר לשלוט במידע שעולה כאשר אנשים מחפשים את המותג, המוצרים והשירותים שלך באינטרנט.

הרעיון של ניהול מוניטין מקוון הוא לעורר רגשות וחוות דעת חיוביות לגבי העסק שלך, ובמקביל להחניק כל ביקורת שלילית שעלולה להתפרסם לגביך.

כל זאת במטרה לבנות אמון בעסק שלך, מה שגורם, בסופו של דבר, ליותר אנשים לקנות את המוצרים והשירותים שלך.

 

לאילו עסקים ניקוי שם בגוגל לא יעזור?

למרות כל האמור לעיל, חשוב לציין כי ניהול מוניטין מקוון אמור להדוף ביקורות שליליות רק כשהן סובייקטיביות ולא הוגנות.

למען ניהול מוניטין אינטרנטי טוב (ושיווק טוב) תמיד הקשיבו לביקורות שלכם, חיוביות ושליליות כאחד.

עסק שאינו מכבד את לקוחותיו ואינו עומד בהתחיבויותיו כלפיהם, או כזה שנותן שירות לקוחות גרוע, לא ישרוד לאורך זמן, גם אם יבצע ניקוי שם בגוגל על בסיס יומיומי.

אנשים מדברים, והם יספרו זה לזה על חוויית הלקוח שלהם מול נותן שירות, גם מחוץ לאינטרנט – במיוחד אם היא היתה רעה.

לכן כלל האצבע להצלחה עסקית באינטרנט ומחוץ לו, היא תמיד לבדוק לפני הכל אם יש משהו שאתה צריך לתקן או לשפר בהתנהלות העסקית שלך, ורק אחר כך לפנות לניהול המוניטין המקוון שלך.

 

מדוע המוניטין שלך בגוגל כה חשוב

בעידן המודרני, הקווים בין העולם הדיגיטלי והפיזי כבר מזמן הפכו מטושטשים.

משמעות הדבר היא שהמוניטין המקוון שלך מתורגם גם למוניטין הלא מקוון שלך.

85% מהצרכנים מדווחים כי הם סומכים על ביקורות מקוונות באותה המידה שהם סומכים על המלצות אישיות.

יתר על כן, 86% מהאנשים קוראים ביקורות על עסקים מקומיים באינטרנט.

כוחן של ביקורות מקוונות נמצא במגמת עלייה – 57% מהצרכנים לא ישתמשו בשירותיו של עסק שיש לו דירוג של פחות מ – 4 כוכבים בגוגל במקביל, 11% מהמשתמשים מצפים לדירוג 5 כוכבים מושלם מעסק שיש לו נוכחות דיגיטלית, ובמידה והדירוג נמוך יותר, יעדיפו לפנות לנותן שירות אחר.

בשנתיים האחרונות חלה עלייה של 35% בכמות החיפושים של ביקורות על עסקים ומוצרים בגוגל.

מסתבר שחיפוש חוות הדעת בגוגל אינו מוגבל אך ורק לתחום המסעדות ובתי המלון.

גם חיפוש ביקורות על אנשי מקצוע וחברות בתחומים אחרות (כמו נותני שירות בתחום השיפוצים, הרפואה, הייעוץ העסקי, בריאות הנפש ועוד) – זינקו בשיעור של 100% במהלך השנתיים האחרונות.

לכן, אין ספק כי קיום ביקורות חיוביות ומוניטין חיובי ברשת יכולים להשפיע רבות על העסק שלך. אבל מה עם ביקורות שליליות, איך אלו ישפיעו עליך?

 

על האופן בו מוניטין רע באינטרנט יכול לפגוע בעסק שלך

בהקשר זה – יש לנו חדשות טובות וחדשות רעות עבורכם.

החדשות הרעות הן כי ביקורות שליליות באינטרנט צפויות לפגוע בעסק שלך בענק. עסקים מסתכנים באובדן של עד 22% מהלקוחות שלהם כאשר אפילו אזכור שלילי אחד לגבי העסק שלהם מופיע בתוצאות החיפוש בגוגל.

במקרים בהם יש 2 או 3 תוצאות שליליות שצצות בדף הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל עבור המותג שלך, אתה עומד להפסיד עד 59% מן הלקוחות הפוטנציאליים של העסק שלך. מטריד, נכון?

מעבר לבעייתיות הקיימת מעצם פרסומן של ביקורות שליליות על העסק שלך והפגיעה הפוטנציאלית בהכנסותיך, קיים כאן גם הסיכון שביקורת שלילית תשותף בערוצי המדיה החברתית ואף תהפוך לאייטם חדשותי.

במצב כזה המוניטין השלילי שיצא לעסק שלך עלול להכות גלים ולצאת משליטה לחלוטין, מאחר ומקורות חדשותיים מהימנים נוטים לקבל דירוג גבוה במנועי חיפוש.

די בפרסום שלילי יחיד באינטרנט כדי להכניס את הנוכחות הדיגיטלית שלך למלכוד מתמשך שלא רק יפגע במוניטין שלך ברשת אלא עשוי אף לסכן את המשך פעילותו של העסק שלך.

החדשות הטובות הן שאתה יכול לקחת את השליטה על המוניטין הדיגיטלי שלך בידיך.

כיצד? על ידי אימוץ גישה פרואקטיבית, נקיטת פעולות כדי להשפיע על מה שאנשים אומרים עליך, וניהול האזכורים של העסק שלך בתוצאות החיפוש.

זה הזמן להתחיל לעודד לקוחות מרוצים להשאיר לך ביקורות חיוביות בגוגל ובפייסבוק, ולמזער את הנוכחות של ביקורות שליליות ואזכורים פוגעניים של העסק שלך בגוגל.

איך עושים זאת בדיוק? המשיכו לקרוא ותגלו.

 

כיצד לנהל את המוניטין המקוון שלך

כבר הבנו שהמוניטין המקוון שלך חשוב, ושעליך לעשות כל שביכולתך כדי לשלוט במה שעולה בגוגל בהקשר של שם המותג שלך.

כעת הרשה לנו להראות לך כיצד תוכל לנהל בצורה יעילה את המוניטין העסקי שלך באופן מקוון.

להלן סדרת הפעולות שעליך לנקוט כדי לשפר את המוניטין שלך באינטרנט.

 

שלב 1 – הערך את המוניטין הכללי של המותג שלך

לפני שתיגש לעשות משהו, עליך לבדוק תחילה את המוניטין המקוון שלך.

אתה רוצה לראות מה אנשים אומרים עליך וכיצד נתפס המותג שלך בעיני הלקוחות שלך.

בדיקת המוניטין שלך באינטרנט יכול להתבצע בצורה פשוטה.

באפשרותך לשאול לדעתם של חברים, לקוחות, שותפים עסקיים ובעלי עניין אחרים, ולברר עימם איך הם מרגישים ומה הם חושבים על המותג שלך.

השלב הבא יהיה לבצע חיפוש פשוט בגוגל אחר שם המותג שלך ולראות מה עולה.

אולם כדי להגיע להבנה ברורה יותר של המוניטין שלך ברשת, אתה יכול לעשות שימוש בכלים מקוונים כמו The Brand Grader.

איך? פשוט הקלד את שם העסק שלך ובדוק מה אומרים עליך בלוגרים, משפיענים במדיה החברתית ואתרי חדשות שונים.

כלי זה כאמור, מאפשר לך לאמוד את המוניטין שלך על ידי בחינת אזכורים אחרונים ברשתות החברתיות.

בנוסף, תוכל לראות כיצד מתחרים וחברות אחרות מתפקדים ברשת.

אל תדאג אם כלי הבדיקה הזה אינו מציג תוצאות עבור העסק שלך.

זו למעשה הזדמנות נהדרת, כי זה אומר שיש לך דף חלק ושתוכל להתחיל לבנות את תדמית המותג שלך ואת המוניטין המקוון שלך מהבסיס.

 

שלב 2 – הגן על המותג שלך

בניית המוניטין המקוון שלך פירושה בניית שם לעצמך.

כדי להתחיל, עליך לוודא כי שם המותג שלך רשום על שמך.

אם אתה רוצה להיות מסוגל לשלוט במוניטין המקוון שלך, עליך להגן על שמך בפלטפורמות פופולריות.

הדבר האחרון שאתה רוצה שיקרה הוא שאנשים שמחפשים את שמך, יגיעו בטעות אל אתר אינטרנט או פרופילים במדיה החברתית שעולים בתוצאות החיפוש בגוגל ושייכים למישהו אחר.

כיצד תוכל לוודא כי שם המותג שלך מוביל רק אליך? שים לב לצעדים שלפניך:

 

ודא שאתה הבעלים של דומיינים של שם המותג שלך

חשוב מאוד שבבעלותו של כל עסק יהיה שם תחום (דומיין) התואם לשם העסק (גם אם אין לך אתר אינטרנט בפועל).

לדוגמה, אם שם העסק שלך הוא Spa Relax, וודא שאתה הבעלים של שם המתחם "sparelax.com". או "sparelax.co.il".

גם אם אין בבעלותך אתר אינטרנט פעיל כרגע, זכור כי אינך רוצה שהמתחרים שלך או אנשים אחרים יהיו בעלי שמות מתחם אלה.

מדוע? משום שבמידה ואינך רוכש את הדומיינים הללו, אתה מסתכן בכך שמישהו יתחזה אליך באינטרנט או שלקוחות יתבלבלו בינך ובין עסקים אחרים, מה שלא רק גורם נזק למוניטין שלך אלא עשוי גם לפגוע בעסק שלך באופן ישיר (למשל, לקוחות פוטנציאליים שיגיעו לעסק מתחרה או לא ימצאו אותך).

בנוסף, מומלץ לבדוק אם מישהו מחזיק תחת בעלותו את שם המותג שלך במדיה החברתית. מה שמביא אותנו לדבר החשוב הבא.

 

צור חשבונות בכל ערוצי המדיה החברתית

המוניטין שלך באינטרנט נשען לא רק על האתר שלך ותוצאות החיפוש בגוגל.

כיום, אנשים משתמשים גם במדיה חברתית (פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טוויטר, פינטרסט, לינקדין ועוד) כדי למצוא מוצרים, אנשי מקצוע ועסקים חדשים.

כדי לתת לך קצת פרספקטיבה, 60% מהאנשים באינסטגרם אומרים שהם מגלים מוצרים חדשים בפלטפורמה, ו 80% מהאנשים עוקבים אחר עסק אחד לפחות.

כמו כן, ייתכן שהלקוחות שלך כבר מדברים עליך במדיה החברתית גם אם אתה לא שם.

לכן זה משתלם להיות נוכח ולהגיב לפידבקים של המשתמשים ברשתות החברתיות.

זה חשוב גם כדי למנוע ממשברי יח"צ לצאת משליטה (ביקורות רעות מתפשטות במדיה החברתית כמו אש בשדה קוצים).

אז, אם טרם עשית זאת, זה הזמן לפתוח עבור העסק שלך חשבון בכל הרשתות החברתיות בהן הלקוחות הפוטנציאליים שלך עשויים להשתמש.

בגלל הפופולריות הרווחת שלהן, שווה לך להירשם לחשבון לפחות ברשתות החברתיות שלהלן:

  1. פייסבוק (Facebook)
  2. אינסטגרם (Instagram)
  3. יוטיוב (Youtube)
  4. טוויטר (Twitter)
  5. פינטרסט (Pinterest)
  6. לינקדאין (Linkedin)

גם אם אין לך זמן (או תקציב) להישאר פעיל במדיה החברתית, כדאי להחזיק בפרופילים החברתיים האלה כדי להראות נוכחות מסוימת.

לכל הפחות, כדאי לך לדאוג למלא את פרטי יצירת הקשר עם העסק שלך, מידע על תחום עיסוקך, להוסיף תמונת פרופיל ותמונת שער.

בדרך זו אתה מגן על המותג שלך מפני מתחזים ומעשי עוולה אחרים.

כמו כן, חשוב להוסיף קישורים לפרופילים החברתיים שלך מאתר הבית שלך.

אתה יכול להוסיף סמלי מדיה חברתית ב – Header של האתר שלך, כמו גם ב – Footer.

באופן זה מנועי חיפוש יודעים שאלו הם הדפים הרשמיים שלכם וזה יכול להגדיל את הסיכוי שלכם להגיע לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים עבור המותג שלכם.

 

פרסם את העסק באינדקס עסקים או אינדקס בעלי מקצוע

בדומה לספרי הטלפונים מהימים שלפני עידן האינטרנט, אינדקסים מקוונים שמרכזים נותני שירות מתחומים שונים, עוזרים לאנשים למצוא עסקים, אתרי אינטרנט ומידע ליצירת קשר.

אלה יכולים להיות אינדקסים מקצועיים או אזוריים.

המטרה שלך היא למצוא את אלה הרלוונטיים לעסק שלך ולוודא שאתר האינטרנט והמידע העסקי, כולל פרטי ההתקשרות שלך רשומים במדויק.

עקביות בשם, הכתובת, והטלפון של בעלי עסקים היא למעשה גורם דירוג מרכזי בגוגל עבור חיפושים מקומיים.

יתר על כן, רבים מאתרים אלה כוללים ביקורות ותגובות של לקוחות על השירות והמוצרים שהעסק מספק.

לכן עדיף לדעת היכן העסק שלך מופיע ומה האנשים אומרים עליך, כך שתוכל להגיב לכל ביקורת ולפתור בעיות כשהן צצות.

 

שלב 3 – מנף ביקורות והמלצות גולשים

מתי בפעם האחרונה ביצעת רכישה כלשהי בלי לבדוק קודם ביקורות? אתה לא לבד, רוב האנשים לא ינסו מוצרים ושירותים חדשים מבלי לחפש ביקורות באינטרנט קודם כל.

עם כל כך הרבה השפעה על החלטות הרכישה של אנשים, ביקורות הן חלק חיוני במוניטין המקוון שלך שאתה צריך לנהל.

זה מצריך ממך שני דברים עיקריים:

  1. לעודד אנשים להשאיר לעסק שלך ביקורות חיוביות
  2. להשיב לביקורות שליליות ולנטרל אותן

אך ראשית, בוא נסקור כמה מאתרי ביקורות הגולשים המשפיעים ביותר באינטרנט.

 

פלטפורמות בולטות לביקורות גולשים

בהקשר של פלטפורמות דיגיטליות להמלצות גולשים, חשוב שתהיה פרואקטיבי ותוודא שאתה לוקח בעלות על הפרופילים שלך בכל פלטפורמות ההמלצות הפוטנציאליות ועוקב בשוטף אחר ביקורות שעולות שם בנוגע לעסק שלך.

להלן כמה מאתרי האינטרנט שבהם מפרסמים גולשים ביקורות על העסקים, שחובה עליך לקחת בחשבון לצורך ניהול המוניטין המקוון שלך:

 

גוגל לעסק שלי (Google My Business)

Google My Business או בראשי התיבות שלו – GMB, הוא אחד המקורות המהימנים והטובים ביותר לביקורות מקוונות, והוא הפלטפורמה המובילה לכל עסק ששואף להשיג נוכחות מקוונת ראויה.

זה חיוני לעסקים מקומיים, מכיוון שגוגל מושך את רוב הנתונים מ – GMB בתוצאות החיפוש המקומיות שלו.

כאן ניתן למצוא מדריך מלא לגוגל לעסק שלי.

 

פייסבוק (Facebook)

עם למעלה מ – 2.6 מיליארד משתמשים פעילים (נכון לשנת 2020), פייסבוק היא ללא ספק הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם.

מעבר לשימוש הפרטי של אנשים בפייסבוק, מדובר בכלי חשוב מאוד גם עבור עסקים.

כדי לשמור על קשר עם הלקוחות שלך, חשוב מאוד שיהיה לך דף עסקי בפייסבוק.

היתרון הגדול בפייסבוק הוא שמשתמשים יכולים גם להשאיר הערות ודירוגים בהתבסס על החוויה שלהם עם המותג והמוצרים שלך, מה שתורם לקידום הנוכחות הדיגיטלית של העסק שלך.

כאן ניתן למצוא מדריך לפרסום בפייסבוק.

 

טריפ אדוויזר (TripAdvisor)

אתר זה משמש בעיקר למטיילים ותיירים, וזה עוזר למשתמשים לגלות מקומות טובים לבקר בהם ופעילויות לעשות.

בעזרת טריפאדוויזר, משתמשים יכולים לבדוק ביקורות על מלונות ו / או אטרקציות שברצונם להזמין, למצוא טיסות ואפילו להזמין שולחנות למסעדות מקומיות.

אז אלו הם אתרי המלצות הגולשים המובילים מבחינת תנועה והשפעה בין לאומית. עם זאת, אין מדובר בשום אופן ברשימה מלאה.

אל תתעלם מאתרי ביקורות נישתיים הרלוונטיים לענף שלך.

נכון להיום, כמעט בכל קטגוריה עסקית, החל משירותי נדל"ן, דרך שירותי בידור, וכלה בתעשיות הבריאות, הפיננסים והמשפטים, יש מגוון שלם של אתרים המתמקדים בהמלצות גולשים.

אנו ממליצים לך לפקח מקרוב על אתרי ביקורת רלוונטיים בענף שלך, כך שתוכל לנהל את המוניטין שלך באינטרנט במהירות וביעילות.

 

איך לקבל ביקורות חיוביות מהלקוחות שלך

כשאתה משמח לקוחות עם השירות והמוצרים שלך, אתה רוצה שהם ישתפו את שביעות רצונם עם שאר העולם.

האתגר טמון בכך שלמרות שחלק מן הלקוחות משאירים ביוזמתם ביקורות מפרגנות מבלי שתבקש מהם לעשות זאת, במרבית המקרים אתה צריך לעודד את הלקוחות המרוצים לכאורה שלך להוסיף לך המלצה ברשתות החברתיות או דירוג של 5 כוכבים בגוגל.

אז איך עושים זאת? כיצד תגרום ללקוחותיך להמליץ עליך באינטרנט? שים לב לטיפים הבאים:

  1. בקש ביקורות – כן, כן. אין לך ממה להתבייש! לפעמים כל שעליך לעשות הוא לבקש.
    אתה יכול לבקש מהלקוחות להשאיר לך משוב באמצעות דואר אלקטרוני, טלפון, באופן אישי, בגוגל, בפייסבוק, באתר האינטרנט של העסק שלך, או בכל פלטפורמת דירוג רלוונטית אחרת.
  2. הוסף דף המלצות באתר האינטרנט שלך – צור דף מיוחד המוקדש לביקורות של לקוחות, בו המשתמשים שנעזרו בשירותיך, יוכלו בקלות להשאיר דירוגים ותגובות. כל שעליך לעשות הוא לקשר את הדף הזה באתר שלך לביקורות של גוגל לעסק שלי (Google My Business), כך שהדירוגים שלך יופיעו גם בגוגל וגם באתר הבית שלך.
  3. הפוך את זה לקל ככל האפשר – פשט את תהליך הוספת ההמלצות עבור הלקוחות שרוצים לפרגן לך. הפוך אותו לזמין בלחיצה אחת או שתיים. אתה יכול להרחיק לכת אף יותר וליצור דף הוראות שמסביר ללקוחות שלך כיצד הם יכולים לדרג את העסק שלך בפלטפורמת הביקורת הרצויה.
  4. הוסף נגיעה אישית – התאם אישית את המיילים שאתה שולח ללקוחות שלך (מיילים שיווקים, ניוזלטרים, מייל תודה ועוד). הוספה של אלמנט פרסונליזציה לדיוורים המקוונים שלך – כמו לפנות בנושא או בגוף המייל ללקוח בשמו הפרטי, תסייע ללקוחות שלך לחוש קרבה רבה יותר אליך ולעסק שלך. זה יגדיל את הסבירות שהלקוח יגיב לבקשה ששלחת לו להוספת המלצה על העסק שלך.
  5. הקם עמדת המלצות או ספר אורחים דיגיטלי במיקום הפיזי של העסק שלך – אם ברשותך עסק פיזי, תוכל למקם טאבלט או מחשב נייד בסמוך ליציאה ממנו, שם הלקוחות יוכלו להוסיף לך ביקורת במהירות לפני שהם עוזבים את המקום. ניתן כמובן לעשות זאת גם בעסקים ניידים מסוגים מסוימים.
  6. כלול תזכורת להוספת ביקורת עם המוצרים / השירותים שלך – למשל, תוכל לצרף לאריזת המוצר שלך פתק "תודה" שבו תזכיר ללקוח להשאיר לך משוב.
  7. הצע ללקוחות תמריץ – אנשים רבים לא רוצים להתמודד עם הטרחה הכרוכה בדירוג או כתיבת המלצה עבור העסק שלכם, והדרך היחידה לגרום להם לספק דירוגים היא להציע להם תמריץ. זו יכולה להיות מתנה, הנחה קטנה או קופון, או כל דבר אחר שיגרום להם להשאיר לך ביקורת חיובית.
  8. הגב לביקורות – תגובה לתגובות, חיוביות ושליליות מרמזת על כך שאתה מקשיב ואכפת לך מהדעה והחוויה של הלקוחות שלך. אנשים נהנים יותר לבטא את הערכתם כלפי שירות או מוצר כאשר הם יודעים שקולם נשמע. פעמים רבות זה יספיק בכדי לעודד אותם לדרג את העסק שלך אונליין.

אזהרה: לכל פלטפורמת ביקורת מערכת כללים משלה כיצד ניתן לבקש המלצות מגולשים ולנהל אותן. חשוב להקפיד לקרוא את התנאים וההגבלות לפני שתתחיל לבקש משוב חיובי מלקוחותיך.

 

על הדרך להפוך לימונים ללימונדה – כך תתמודד עם ביקורות שליליות של לקוחות

אתה אולי תוהה עד כמה חשוב לענות לביקורות המקוונות שלך. ובכן, ודאי תופתע לגלות כי 89% מהצרכנים קוראים את תגובת העסקים לביקורות!

אז הכוח הוא לא רק בביקורות אלא גם באופן שאתה משיב ומטפל במצב. ביקורות, חיוביות ושליליות כאחד, מספקות משוב מועיל מהלקוחות. למעשה, אחד הדברים הגרועים ביותר שבעל עסק יכול לעשות זה להתעלם מלקוחות מוטרדים.

מבחינת הלקוח, זה פשוט אומר שלא אכפת לך משביעות הרצון שלו, וזה פגיעה אדירה במוניטין המקוון שלך.

כדי להוציא מהמצב המורכב ממילא את המרב, עקוב אחר ההנחיות הבאות כשאתה מקבל ביקורת שלילית מלקוח:

  1. גלה אכפתיות – לא סתם אומרים "מכל מלמדי השכלתי". גם לקוח שטוען טענה שאינך בהכרח מסכים עמה, הוא לקוח שיש משהו מועיל שתוכל ללמוד מההתנהלות מולו. כאשר לקוח משאיר לך דירוג נמוך או ביקורת שלילית, קרא את הערותיו בקפידה ונסה לחשוף את שורש הבעיה. נסה לכבד את תחושותיו של הלקוח והמנע מהסלמה נוספת של המצב. במצבי מחלוקת, חשוב יותר מתמיד להראות ללקוחות שקולם נשמע וכי חוות דעתם חשובה לך.
  2. היה כנה – הכר בבעיה שהלקוח העלה והתנצל (גם אם זו לא אשמתך). קבל אחריות ועבוד יחד עם הלקוח כדי להתקדם לקראת פתרון.
  3. אל תתרץ תירוצים – אל תנסה להאשים מישהו אחר בחוויה השלילית של הלקוחות שלך, זה רק יגרום לך להראות אשם עוד יותר ויוציא אותך עוד יותר רע ממצב רגיש ממילא.
  4. שמור על קור רוח – גם אם הביקורת של הלקוח שלך אינה נעימה לך, חשוב לנסות להישאר רגוע במצבים מסוג זה. זכור שאף אחד לא נהנה לקבל ביקורת ונסה שלא לקחת את הדברים באופן אישי. קח את זה בקלות וחשוב באופן ענייני על כלים לשפר את המצב.
    וודא שאתה לא מחמיר את המצב בכך שאתה מאבד שליטה.
  5. דבר כמו אדם – דבר בכבוד, כמו אדם רגיל מבלי להיות יותר מדי רשמי. הסבר את הדברים בצורה קלה להבנה. זכור, יתכן שללקוחות שלך אין את הידע להבין את השפה הטכנית וההיבטים העסקיים או הפיננסיים שאתה חשוף אליהם בתור בעל עסק.
  6. הבטח לנסות להשתפר – הודה ללקוח על המשוב הכנה שלו או שלה וציין בפניהם שהמשוב שלהם יעזור לך להשתפר בעתיד. אם תדאג להבטיחו ללקוחותיך שתפעל בצורה טובה יותר בעתיד, יתכן בהחלט שתוכל עדיין לשמור על אמונם.

ואל תשכח ללמוד מהטעויות שלך. תקן את הבעיה שגרמה לביקורת השלילית מלכתחילה, וודא שהיא לא תתרחש שוב.

 

שלב 4  – שלוט במיקום שלך בגוגל (Google SERP)

זה לא סוד שאנשים משתמשים בגוגל (ובמנועי חיפוש אחרים) כדי למצוא מותגים ומוצרים.

אבל מה שייתכן שלא ידעת הוא ש 64% מהאנשים סומכים על מנועי חיפוש, ושרוב האנשים פונים אליהם לטובת מחקר על בתי עסק וקבלת החלטה מושכלת בנוגע לשימוש בשירותיהם.

היינו, תוצאות החיפוש בגוגל משמשות צרכנים רבים כמנוע לקבלת החלטות רכישה.

לכן אתה צריך להקפיד במיוחד על מה שעולה בתוצאות החיפוש בגוגל (ובמנועי חיפוש אחרים) כאשר משתמשים מחפשים את המותג או המוצרים שלך. איך עושים זאת? על פי הכללים הבאים:

 

התייחס אל תוצאות החיפוש של המותג שלך בגוגל כאל כרטיס הביקור שלך

לפני הכל, אתה צריך לגשת לעניין עם הלך הרוח הנכון.

התייחס לדף מספר 1 של תוצאות החיפוש בגוגל (Search Engine Result Page או בקיצור – SERP) ככרטיס הביקור של העסק שלך!

דף האינטרנט הראשון שעולה בתוצאות החיפוש של גוגל עבור המותג שלך חייב לספק לגולש את כל הפרטים הדרושים על העסק שלך, כמו גם לבסס אמינות.

פירוש הדבר שהאתר שלך אמור להיות הראשון שיעלה, ועליך למצוא דרך להשאיר את העמוד במיקום הראשון בגוגל עד כמה שמתאפשר לך (או לכל הפחות בחציו העליון, מה שנקרא בעגה מקצועית –  above the fold).

אם אתה עובד בצורה נכונה, המותג שלך יכול לכבוש את המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל דרך:

 

התוצאה הראשונה בדף התוצאות הראשון בגוגל, עם גוגל סייטלינקס (Google Sitelinks)

sitelinks הם תתי קישורים שמופיעים תחת תוצאת החיפוש הראשונה ומקשרים אל הדפים הפנימיים באתר האינטרנט שלכם.

המטרה העיקרית שלך צריכה להיות שכאשר מישהו מחפש את המותג שלך בגוגל, האתר שלך יהיה התוצאה הראשונה שמוצגת בחלקו העליון של דף התוצאות הראשון.

בנוסף, באופן אידיאלי, רצוי שהגולשים יראו תחת התוצאה הראשונה גם קישורים לדפים פנימיים באתר שלך. זוהי חבילה של עד 10 קישורי קיצורי דרך לאזורים שונים באתר שלך, המקלים על גולשים לנווט לחלקים הפופולריים ביותר.

אחת הסיבות לכך שכדאי לכם לדאוג לסייטלינקס (Sitelinks) היא שהם תופסים עד 5 עמדות אורגניות בתוצאות החיפוש של גוגל, מה שאומר שרוב החלל בעמוד מספר אחד בחציו העליון של עמוד התוצאות הראשון (מה שנקרא "מעל לקפל" או Above the fold) יהיה שייך לך בלבד.

זה אומר שאתר האינטרנט שלך יצטרך לעבור תהליך אופטימיזציה (SEO), כולל ארגון של ארכיטקטורת האתר באופן שיתמוך בקידומו.

למרות שאינך יכול לשלוט ישירות על הופעת קישורי אתרים מסוג סייט לינקס, ישנן כמה אופטימיזציות שאתה יכול לעשות על האתר שלך כדי לגרום ל – Sitelinks להופיע תחתיו:

  • שפר את ארכיטקטורת האתר שלך – על אתר האינטרנט של העסק שלך להיות בעל מבנה ברור שבו כל עמוד מקושר עם עמודים אחרים באתר שלך.
  • וודא שהאתר שלך נסרק ומאונדקס בגוגל – אתה יכול לבדוק את מצב האינדוקס של האתר באמצעות Googel Search Console (כאן ניתן למצוא מדריך לחיבור האתר לsearch console).
  • הגדל את תנועת הגולשים לאתר שלך – לאתרים חדשים זה עשוי לקחת זמן עד שישיגו מספיק תנועה כדי להרוויח תתי קישורים תחת תוצאת החיפוש של האתר בגוגל. אבל אם תשכיל להשקיע בתוכן באתר (אנו מספקים שירותי כתיבת תוכן), תוכל להגדיל את תנועת  הגולשים באתרך בפרק זמן קצר יחסית.
  • שימוש בקישורים פנימיים באתר שלך – אלו הם קישורים אשר מקשרים לכתובת פנימיות באתר ומוטמעים כחלק מהתוכן המפורסם בו. מועיל מאוד לצרכי קידום אתרים.

 

גרף הידע של גוגל (Knowledge panel)

בצד הימני של תוצאות החיפוש של גוגל עבור חיפושי מותג (Branded Searches), אתה עשוי לראות פאנל מידע (Knowledge Graph) עם פרטים נוספים על העסק שלך.

בהתאם לסוג העסק, גרף הידע יציג מידע שונה.

לדוגמה, במקרים מסוימים אזור זה עשוי לכלול כתובת, שעות פתיחה, מספר טלפון, ביקורות גולשים על העסק וכו'.

גוגל מחליטה איזה מידע יוצג בלוח הידע עבור כל שאילתה, כך שלא תוכלו לבחור אם הוא יוצג או לא, ואיזה מידע יהיה זמין בו.

אבל אתה בהחלט יכול להגדיל את הסיכוי שלך לקבל את תצוגת הנתונים הזו עבור העסק שלך על ידי אימות העסק שלך ב- Google My Business.

גוגל גם שואבת מידע ממקורות אמינים אחרים, כך שגם דף ויקיפדיה עבור המותג שלך יכול לעזור.

ככל שגוגל יודעת יותר על העסק שלך, כך ייטב.

פרופילי המדיה החברתית שלך עשויים להופיע גם הם תחת אזור גרף הידע של גוגל.

אם גוגל יכולה למצוא את חשבונות המדיה החברתית שלך, היא תציג אותם בתחתית החלונית.

כדי לסייע בכך, עליך להשתמש בשם (handle) עקבי בכל הפרופילים שלך.

אך חשוב להקפיד גם לקשר לחשבונות המדיה החברתית שלך מהאתר שלך (כפי שציינו מוקדם יותר).

 

ציוצים מחשבון הטוויטר שלכם

אם יש לעסק שלך חשבון טוויטר, גוגל עשויה להציג גם את הציוצים האחרונים שלך ככרטיסים מיוחדים בתוצאות החיפוש הראשונות.

הם גם תופסים מקום רב, כך שתוכלו לקבל לעצמכם עוד יותר שטח בתוצאות החיפוש של גוגל.

כרטיסי הטוויטר בתוצאות של גוגל הם נהדרים מכיוון שהם תופסים עמדה בולטת והם בשליטתך, ומציגים את הציוצים שלך.

 

ערך הויקיפדיה שלכם

מכיוון שלוויקיפדיה יש סמכות חזקה מאוד, גם היא תופיע בעמוד התוצאות הראשון בגוגל לחיפושי מותג.

זו סיבה נוספת מדוע יהיה מועיל ליצור דף ויקיפדיה עבור המותג שלך, לא משנה כמה הוא גדול או קטן.

 

כותרות חדשותיות הנוגעות לעסק שלכם

חדשות חמות הקשורות למותג שלך עשויות להופיע גם הן בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל.

חדשות יכולות להשפיע מאוד על המוניטין שלך, כמובן, הן ברשת והן מחוץ לה.

למרות שאינך יכול לשלוט במה שהתקשורת תגיד עליך, קיום יחסי ציבור טובים וטיפוח מערכות יחסים חיוביות עם לקוחות, כתבים ובעלי עניין אחרים, יעזרו לך לקבל פרסום חיובי.

 

תוצאות החיפוש של גוגל מפות (Map packs)

כאשר מדובר בתוצאות חיפוש לעסק מקומי שהמיקום הגיאוגרפי שלו חשוב (כמו למשל במקרה של מסעדות), תוצאות החיפוש של Google Maps יכולות להופיע גם.

המיקומים של גוגל מפות תופסים נתח עצום של שטח בדף התוצאות של גוגל, והן מציגות מיקומים שונים של עסקים עם שעות פתיחה, מספרי טלפון, כמו גם קישורים אל אתר האינטרנט של העסק ומפות גוגל.

ניתן להופיע בהן רק אם אתה משקיע בקידום אתרים מקומי טוב.

 

מודעות גוגל (Google Ads)

דבר נוסף שצריך לטפל בו הוא מודעות שמופיעות בתוצאות החיפוש של המותג שלך בגוגל.

המתחרים שלך עשויים לטרגט את שם העסק שלך בתור מילת מפתח עבור מודעות ממומנות בגוגל.

במקרה כזה המודעה שלהם תופיע מעל לאתר שלך, מה שיכול להיות אסון מוחלט במונחי קידום.

עבור המתחרים שלך, זוהי דרך נהדרת להשיג לידים איכותיים, מכיוון שמי שמחפש את שם המותג שלך בגוגל קרוב לוודאי נמצא קרוב לשלב הרכישה במסע הלקוח (Buyer's Journey) שלו.

אז כדי לוודא שזה לא יקרה, כדאי לך ליצור קמפיין מודעות ממומן בגוגל עם בידים על מילות חיפוש הקשורות למותג שלך, כך שהמודעה שלך תוצג בראש.

כאן ניתן למצוא מדריך מלא לקידום ממומן בגוגל.

 

לסיכום, עליך להשתמש בדף מספר אחד של תוצאות החיפוש בגוגל כדרך לספק מידע שימושי ללקוחותיך ולמתעניינים, ולבנות נוכחות מקוונת חזקה עבור המותג שלך.

עליך לדאוג לרכיבי תוצאות החיפוש שהוזכרו לעיל מכיוון שהם תופסים חלק גדול מדף התוצאות שלך בגוגל, אתה יכול לשלוט עליהם, או לפחות להשפיע עליהם (ברוב המקרים), וכך גם תוכל להבטיח שמוצג רק מידע חיובי מה שיאפשר לך ליצור עבור העסק שלך מוניטין מעולה באינטרנט.

 

שלב 5 – הצג את המומחיות שלך לראווה באמצעות בלוג

אנשים לא משתמשים בגוגל רק כדי לחפש מותגים ומוצרים.

למעשה, רוב הזמן משתמשים מחפשים מידע שימושי שיכול לעזור להם לעשות משהו או לפתור בעיה.

אבל איך זה קשור אליך ולמוניטין שלך בדיוק, אתה ודאי שואל את עצמך.

ובכן, בשבילך זו הזדמנות יוצאת מן הכלל להשוויץ במומחיות שלך בתור בעל עסק, ולבנות לעצמך שם טוב על ידי מתן מידע שימושי, חשוב ומועיל לגולשים – ובקיצור: ערך אמיתי.

לצורך העניין, כשמישהו מקליד בגוגל שאילתת חיפוש במתחילה במילה "איך", ניתן להניח כי אותו אדם מחפש אחר פתרון לבעיה מסוימת.

כאן אתה נכנס לתמונה עם תוכן איכותי שעוזר לקהל היעד שלך.

אם מדובר בתוכן באיכות גבוהה, הדף בו פרסמת אותו יופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל, וכתוצאה מכך תנועה רבה יותר תגיע אל אתר האינטרנט של העסק שלך.

אבל זה רק קצה הקרחון, מן הסתם.

על ידי עזרה לאנשים עם מידע חשוב, אתה בונה מוניטין חזק ותדמית מותג חיובית עבור העסק שלך.

לכן, כאשר אותם משתמשים יגיעו לשלב בו הם מבינים טוב יותר את הבעיה או הצורך שלהם, וכאשר הם יהיו מוכנים לקנות, הם כבר יחפשו אותך!

 

אבל רגע – איך אדע מה הלקוחות שלי מחפשים בגוגל?

אתה יכול ללמוד בדיוק אילו מונחי חיפוש אנשים מקלידים בגוגל כאשר הם מחפשים מידע שימושי על ידי ביצוע מחקר מילות מפתח.

אם תחפש מונח נפוץ בשימוש בתחום הפעילות שלך באמצעות כלי מחקר למילות מפתח כמו מתכנן מילות המפתח של גוגל (Google Keyword Planner), או UberSuggest או כלים מתקדמים כמו SEMrush או Ahrefs  – תוכל למצוא את מילות המפתח שבהן תרצה להתמקד.

קישורים לכל הכלים האלו, תוכל למצוא במדריך המלא למחקר מילות מפתח.

מצא מילת מפתח שיש בה כמות מכובדת של חיפושים ותחרות נמוכה יחסית, ואז צור פוסט איכותי בבלוג הקשור לנושא זה.

 

ממה רצוי להזהר בקידום אורגני באמצעות תוכן?

אנו ממליצים לך להימנע מלדבר על עצמך או על המוצרים שלך בפוסטים בבלוג שלך.

במקום זאת, התמקד במתן ערך לקהל שלך.

הראה להם שאתה מכיר את הבעיה שמעסיקה אותם מבפנים ומבחוץ, ושאתה יודע להתמודד עם זה.

ככה אתה מרוויח את אמונם ובונה מוניטין כסמכות בתעשייה שלך.

וודא שאתה מבצע אופטימיזציה של התוכן שלך למנועי חיפוש כדי לעזור לך להתברג בראש ה- SERP של גוגל.

כמו כן, חשוב לוודא שאתה כותב תוכן קל לקריאה, עם כותרות וכותרות משנה, פסקאות קצרות והרבה תמונות.

ממש כמו המדריך שאתה קורא עכשיו.

לבסוף, אל תשכח לעקוב אחר ביצועי האתר והפוסטים שלך בבלוג באמצעות גוגל אנליטיקס (Google Analytics).

מדוד את הביצועים שלך כדי לזהות בעיות כמו גם הזדמנויות, כך שתוכל לקבל החלטות מושכלות כיצד לשפר את התוכן שלך על מנת להשיג תוצאות טובות יותר.

כאן ניתן למצוא מדריך לחיבור האתר לגוגל אנליטיקס.

 

שלב 6 – בדוק אילו תכנים עולים כשמחפשים אותך בגוגל

כאשר הגעת לשלב בו אנשים כבר מדברים על העסק שלך באינטרנט, הם עשויים לכתוב ביקורות על המוצרים שלך, מדריכים, השוואות וכו'.

בגדול זה דבר חיובי בפני עצמו.

תמיד טוב שיהיה קצת באזז סביב המותג שלך ברשת.

אולם חלק מאותם תכנים שמתפרסמים אודות העסק שלך, עשויים לכלול מידע לא מדויק או מיושן, וזה כבר יכול להיות פחות טוב עד מזיק למוניטין שלך.

במיוחד אם התכנים האלה צוברים תנועת גולשים רבה.

לכן, חשוב לנהל מחקר מילות מפתח כדי למצוא את כל הנושאים הקשורים לשם המותג שלך, ולבדוק באופן תקופתי את דף תוצאות החיפוש של מונחי החיפוש הללו, כדי למצוא את כל דפי האינטרנט שבהם העסק שלך מוזכר.

למשל, מומלץ לחפש מאמרים עם תמונות לא מדויקות או מיושנות, תמחור לא עדכני, מפרט שגוי של המוצרים או השירותים שהעסק שלך מספק וכן הלאה. פרטי מידע שגויים או לא עדכניים יכולים לגרום לתסכול רב בקרב לקוחות, ולפגוע במוניטין ובאמינות של המותג שלך, מכיוון שהם יוצרים ציפיות שאינן תואמות את מה שביכולתך להציע ללקוח.

לכן, כדי להקל על סוגיה זו, יש לפנות אל אתרי האינטרנט שבהם מפורסם מידע שגוי אודות העסק שלך, ולבקש מהם בנימוס לעדכן את התכנים שלהם עם המידע הנכון.

אתה יכול אפילו להרחיק לכת כדי לפתור את הבעיה בשבילם, ולשלוח להם את צילומי המסך או תמונות המוצר הנכונות, או לחילופין לשכתב את החלק הפגום של הטקסט באתר שלהם ולשלוח אותו כדי שפשוט יעדכנו אותו.

ברוב המקרים זה אמור לעשות את העבודה.

עם זאת, במידה וזה לא סוגר לך את הפינה, תצטרך לפנות לאסטרטגיה הבאה. 

 

למה תוצאות חיפוש רעות קורות לעסקים טובים?

בעידן המודרני יותר ויותר החלטות רכישה מושפעות מביקורות מקוונות.

אנשים מסתמכים על אתרי ביקורת ומאמרים מקוונים כדי למצוא את המוצרים / השירותים הטובים ביותר.

אבל מה אם חלק מאותן ביקורות הן שליליות? אנחנו יודעים, זה יכול לקרות לכל אחד. אתה עושה עבודה מסורה ונפלאה עבור הלקוחות שלך, ורובם מרוצים, אך בכל זאת, מישהו כתב עליך פוסט או ביקורת שליליים! 

לפעמים מדובר על סקירה מסוימת שנכתבה על השירות או המוצר שלך בתום לב, שהפרטים שמופיעים בה עשויים פשוט להיות לא מדויקים או מיושנים. קורה.

אולם במקרים גרועים יותר, יתכן ומדובר בהשמצה של ממש והכפשת המוניטין שלך אונליין, שנעשתה, לכאורה, ללא סיבה מוצדקת.

בסלנג אינטרנטי קוראים לזה "הטרלה" (Trolling) ובהרבה מקרים מדובר בהוצאת דיבה של ממש.

אולם גם אם מדובר במידע שקרי לחלוטין שפורסם בנוגע לעסק שלך, וגם אם בחרת לפנות לערכאות משפטיות כדי לטפל בנושא – חשוב שתדע כי גלגלי הצדק עובדים לאט יותר מגלגלי האינטרנט.

מאחר וביקורות שליליות מאוד מרתיעות לקוחות פוטנציאליים, עד שהצדק יצא לאור, הן עלולות לפגוע פגיעה חמורה במוניטין שלך ואף עשויות לעלות לך בירידה דרמטית במכירות ובהפסדים כספיים.

הנושא מחמיר אם התכנים הללו מדורגים גבוה בגוגל ומקבלים תנועת גולשים רבה. אז מה עושים? קראו על דחיקת תוצאות שליליות מגוגל ותגלו.

 

שלב 7 – קבור תוצאות חיפוש שליליות בגוגל

לפעמים ניתן לפנות אל המפרסם ולבקש ממנו לתקן את המידע השגוי שפורסם אודות העסק שלך.

עם זאת, זה לא בהכרח יעבוד בכל המקרים. לכן עליך לפנות לאמצעים דרסטיים ולהשתלט על דף התוצאות של גוגל על ​​ידי דחיקה של מאמרים המציגים את המותג שלך באור שלילי, למיקום נמוך יותר בתוצאות החיפוש של גוגל או לכל הפחות לעמוד השני. כפי שמומחי SEO רבים אומרים:

"המקום הטוב ביותר להסתיר בו גופה הוא עמוד 2 של תוצאות החיפוש בגוגל" – למה? מכיוון שאיש אינו מגיע לשם.

לאחר שתזהה תוצאות חיפוש שליליות הקשורות למותג שלך, שהן בעלות דירוג גבוה בגוגל, עליך לגלות שני דברים נוספים:

  1. אילו מילות מפתח אחראיות לדירוג הגבוה של הקישורים הללו.
  2. מה יידרש כדי להתעלות על הדירוג של דף האינטרנט הבעייתי (מבחינת הדומיין המפרסם וסמכות האתר בעיני גוגל).

מבחינת האלגוריתם של גוגל, סמכותו או רמת אמינותו של עמוד, נקבעת על ידי מספר הקישורים המקשרים לדף הנתון.

את מספר הקישורים הנ"ל תוכלו לבדוק בחינם באמצעות כלי שנקרא SEO Quake.

השלב הבא הוא ליצור פיסת תוכן איכותית בנושא בו עוסק הדף שמפרסם מידע שלילי על העסק שלכם.

כזו שתתעלה על הסקירה השלילית.

האפשרות הנוספת היא למצוא מאמר חיובי יותר שעוסק במותג שלך וכבר מדורג גבוה (אך אינו שייך לך), ולנסות לקדם אותו מעלה בתוצאות החיפוש של גוגל.

כדי שזה יעבוד, אתה רק צריך להוסיף כמה קישורים חיצוניים נכנסים בעלי סמכות גבוהה לדף עם הסקירה החיובית אודותייך, וזה ידחוף את התוכן השלילי למטה יותר. כיצד?

ראשית, הוסף קישורים חיצוניים לביקורת החיובית על העסק שלך (או מציעים שירות קניית קישורים).

שנית, מצא אתרים או בלוגים אשר מדורגים גבוה בנישה שלך ומאפשרים פרסום של מאמרי אורח, וכתוב להם פוסט בנושא רלוונטי.

משם תוכל לקשר למאמר הסקירה החיובי אודותיך, שברצונך לקדם בגוגל.

לבסוף, צור קמפיין מסוג content promotion דרך המערכת של Google Ads על מנת לקדם את התוכן האוהד כלפיך באתרים עם מדדי סמכות גבוהים.

 

עשיתי את כל מה שהצעתם אבל התוצאות השליליות בגוגל עדיין שם! איך מסירים אותן?

במקרים חמורים שבהם כל השאר נכשל, תוכל לנסות להסיר את התוצאה השלילית מגוגל על ​​ידי הגשת תלונה של DMCA (תלונה לפי חוק זכויות יוצרים) לגוגל.

עם זאת, אנחנו ממליצים לך שלא לטפח תקוות בנושא, מכיוון שמנועי חיפוש לא ממהרים להסיר עמוד מתוצאות החיפוש שלהם, אלא אם יש לך סיבה משפטית מוכחת וממש ממש משכנעת לכך שהם צריכים לעשות זאת.

 

 שלב 8 – בנה את המוניטין שלך במדיה החברתית

מדיה חברתית היא הזדמנות נהדרת לבנות את תדמית המותג ואת המוניטין העסקי שלך. הדרך לעשות זאת היא לעניין את הקהל שלך עם תוכן מקורי ובעל ערך וליצור שיח סביבו.

כאשר תשתף תוכן משמעותי שמשתמשים יהנו ממנו בערוצי המדיה החברתית שלהם ויגיבו אליו, תגלה שכמות העוקבים שלך הולכת וגדלה.

אבל מה מפרסמים? האפשרויות הן אינסופיות כמעט, אתה יכול:

  1. לפרסם תמונות מוצר
  2. להציג קטעי וידאו הסוקרות את התנהלות העסק שלך מאחורי הקלעים
  3. לפרסם הודעות חשובות ולשתף חדשות מהחברה
  4. לקדם מוצרים חדשים
  5. לשאול שאלות ולעודד אנשים להגיב ולהשאיר לך משוב
  6. להזמין אנשים לשתף תוכן משלהם

אל תשכח את כלל ה – 80/20 שבו 80% מהתוכן צריך להיות תוכן מהנה ושימושי במדיה החברתית, ורק 20% מהפוסטים שלך צריכים להיות שיווקיים.

מדיה חברתית גם תעזור לך להאניש את העסק שלך, ולהראות לקהל היעד שלך שיש אנשים אמיתיים מאחורי המותג שלך.

זה יתחבר לקהל שלך ברמה האישית והרגשית יותר, ויבנה מערכות יחסים חזקות יותר עם הצרכנים שלך.

בקיצור, פתח את העסק שלך בפני הלקוחות שלך, הראה למשתמשים שאכפת לך מהם, ואתה כבר תהיה על דרך המלך לבניית קהילה של עוקבים נאמנים ומוניטין מקוון יציב. 

 

שלב 9 – השתלט על האזכורים ברשתות החברתיות (Social Mentions)

הנדבך האחרון במדריך זה, מתייחס לחתיכה האחרונה בפאזל המורכב הזה שנקרא ניהול מוניטין מקוון – אזכורים במדיה החברתית (ובאנגלית: Social Mention).

כמו שאמרנו קודם, אנשים מדברים על העסק שלך, ולא רק בגוגל.

מדיה חברתית היא כאמור כלי נהדר לבנות ולשפר את המוניטין המקוון שלך.

כדי להישאר מעודכן לגבי מה שאנשים אומרים על העסק שלך והמוצרים שאתה משווק, כדאי לפקח על האזכורים של העסק שלך בערוצי המדיה החברתית השונים.

 

איך אפשר לדעת מה אומרים על העסק שלי ברשתות החברתיות?

השתמש בהתראות של גוגל (Google Alerts) כדי לעקוב אחר מאמרים ופוסטים חדשים הרלוונטיים למותג שלך.

אתה יכול אפילו לעקוב אחר אתרי חדשות ולעקוב אחר אזכורי המתחרים שלך.

פשוט הזן מילות מפתח הקשורות לעסק שלך (כמו שם המותג או המוצרים שלך) וקבל התראה בכל פעם שמתפרסם תוכן חדש.

אתה יכול גם להשתמש בכלי מקוון שנקרא Mention על מנת לראות מה אנשים אומרים על העסק שלך במדיה החברתית, בפורומים ובבלוגים.

מלבד מעקב אחר המותג האישי שלך, אתה יכול לרגל גם אחר המתחרים ואפילו הלקוחות שלך.

יש גם אפשרות לגלות משפיענים בנישה שלך ולראות מה יש להם לומר.

בדרך זו תוכל ליצור קשרים עם אנשים בעלי השפעה במדיה הדיגיטלית ולבנות איתם מערכות יחסים חיוביות, כך שתהיה להם השקפה חיובית יותר על המותג שלך.

בנוסף, אתה יכול להשתמש בכלי שיווק לפייסבוק שנקרא Fanpage Karma כדי לפקח על הביצועים שלך במדיה החברתית.

זוהי דרך נהדרת לעקוב אחר האופן בו קהל היעד שלך מרגיש כלפי המותג שלך וכלפי המתחרים שלך. כלי ניטור שימושיים נוספים הם: Brand24 / Talkwalker / Brand Mentions

 

שלב 10 – השתמש בטוויטר לטובת יחסי ציבור

הרשת החברתית טוויטר עוסקת בתקשורת פתוחה. קל למשתמשים להתחבר זה לזה כמו גם למותגים ולנהל שיחה פתוחה בנושאים שונים.

מכיוון שמדובר בערוץ תקשורת פתוח, אנשים אוהבים במיוחד ליצור קשר עם עסקים לקבלת תמיכה ללקוחות בטוויטר.

זה הזמן שלך לזרוח, מה שנקרא.

כשלקוח מגיע אליך עם תלונה דרך טוויטר, וודא שאתה פותר את הבעיה בצורה מכבדת ומועילה.

זה רק יתרום למוניטין הדיגיטלי של העסק שלך.

אך היזהר, אסור לך לתת למצב לצאת מכלל שליטה.

זכור, התקשורת בטוויטר פתוחה כך שכל אחד יכול לראות את השיחה שלך עם לקוח לא מרוצה.

הראה ללקוחותיך בטוויטר שאכפת לך.

אם תתמודד טוב עם המצב אתה יכול להימנע מאסון יחסי ציבור מוחלט!

פתרון קונפליקטים והתמודדות עם לקוחות מאתגרים בצורה חיובית, רק יעצים את המוניטין המקוון של המותג שלך.

לקוחות פוטנציאליים אחרים ירגישו בטוחים יותר בעסק שלך כאשר הם יראו אותך עונה במהירות, מגיב לביקורת בצורה עניינית, ומתמודד עם קשיים ובעיות בהצלחה.

לסיכום, עליך להיות פרואקטיבי, להקשיב למה שאנשים אומרים על העסק שלך בטוויטר (כמו בכל מדיה חברתית אחרת) ולוודא שאתה מגיב בצורה מועילה לכל תלונה או חשש שלקוח מעלה בערוץ זה. תמיכת לקוחות נהדרת בטוויטר תתרום ליחסי ציבור טובים לעסק שלך ולמוניטין מקוון מעולה. 

 

ניקוי שם בגוגל – כי אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני

המוניטין המקוון שלך הוא קריטי לשורה התחתונה של העסק שלך.

מוניטין חיובי ודירוג כוכבים גבוה יכולים להעלות את הדירוג שלך, להניע מבקרים רבים יותר לנכסים הדיגיטליים והפיזיים שלך, ולבנות אמון מול הלקוחות הפוטנציאליים שלך.

כפי שודאי הבנת אם הגעת עד כאן, העסק שלך תלוי בדירוגים שלך, לכן חשוב מאוד לעודד את הלקוחות לפרסם על המותג, המוצרים והשירות שלך ביקורות חיוביות ולנהל בחוכמה את הביקורות השליליות והפוגעניות.

 

מה עליי לעשות אם אני לא מצליח לשפר את המוניטין שלי באינטרנט?

בעיות לקוח הן בלתי נמנעות, אך הצורה בה אתה בוחר להגיב לביקורות השליליות הללו היא מה שעושה את כל ההבדל.

ודא שאתה מגיב למשוב שאתה מקבל מן הלקוחות שלך בצורה אכפתית, אמפתית ועניינית, והראה להם שאתה מקשיב ושאכפת לך מה יש להם לומר.

כמו כן, עקוב אחר מה שאנשים אומרים כשהם מזכירים את המותג והמוצרים שלך באופן מקוון. תהיה פרואקטיבי ומוכן לקפוץ בכל הזדמנות שיכולה לגרום לעסק שלך להראות לך טוב.

זכור: ניהול המוניטין המקוון שלך הוא תהליך מתמשך, אז אל תהסס לבקש עזרה מאיש מקצוע כמו מומחה לקידום אתרים, אם אין לך זמן או אנרגיה לעשות זאת באופן עצמאי. השירות ניתן תוך חתימה על מסמך סודיות ולכן אתה יכול להיות בטוח שהמידע העסקי והאישי שלך ימצא בידיים בטוחות.

אם אהבת את המדריך שלנו ומצאת אותו מועיל, אנא שתף ​​אותו עם חבריך במדיה החברתית כדי שאנשים רבים יותר יוכלו ללמוד כיצד לנקות את שמם בגוגל ולנהל את המוניטין שלהם באינטרנט בצורה מוצלחת.

"קורס בניית הנכסים הדיגיטלים הטוב בישראל – זה אשכרה עובד!" עשהאל דרייר.

הקורס שילמד אתכם איך להקים נכסים מניבים שיניבו לכם בין 1,500 ל12,000 ש"ח בחודש! הנדל"ן של 2020!

לסילבוס הקורס לחצו כאן.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin