עשהאל-דרייר

תג כותרת (TITLE)

תג כותרת הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בקידום אורגני של כל אתר, ויש לו, בין היתר, השפעה מכריעה על שיעור ההקלקות (CTR). אז מה כל כך מיוחד בו? המשיכו לקרוא.

 

מה היה קורה אם הייתם מגישים לבן או לבת הזוג תכשיט יפהפה שאתם בעצמכם עיצבתם, ארוז בשקית ניילון של הסופר הקרוב, אבל מהסוג הפחות יוקרתי, זה שמשמש לאיסוף ירקות ופירות? האם ההרגשה שהייתם נותנים לחצי השני שלכם הייתה מדהימה כפי שהייתם רוצים שתהיה? סביר להניח שלא.

תג הכותרת הוא, למעשה, האריזה של התכשיט היפה שיצרתם במו ידיכם – עמוד באתר האינטרנט שלכם. תג הכותרת, כמו שקית הניילון, אינו נכלל בחלק המוצג ללקוח באמצעות הדפדפן, והוא משמש מנועי חיפוש ודפדפנים להציג פרטי מידע אודות העמודים באתר שלכם.

תג כותרת

איפה ניתן למצוא את דף הכותרת?

דף הכותרת מוצג בשני מקומות מרכזיים:

ראשית, הוא מופיע בעמוד ה- SERP (דף תוצאות מנוע החיפוש – הוא הדף שמתקבל לאחר שאנחנו משלימים את ביצוע השאילתה בגוגל) בסדר יורד של התאמה לשאילתת החיפוש.

בנוסף, מוצג תג הכותרת בעת המעבר של העכבר על הטאב בדפדפן שבו נפתח העמוד.

 

מהי המשמעות של תג הכותרת?

תג הכותרת מהווה, למעשה, שער כניסה לעמוד האינטרנט שאתם מנהלים. כאשר גולש בוחר ללחוץ על תג הכותרת המוצג לו בדף תוצאות החיפוש, הוא אינו יודע דבר וחצי דבר על רמת ועומק התוכן באתר שלכם.

הוא אינו יודע האם האתר מותאם לתצוגה במכשירי מובייל, והאם הוא מאובטח, מעוצב כראוי, אינו מכיל תוכן משוכפל, זמין, נגיש לבעלי לקויות כאלו ואחרות, ומגובה באופן תדיר.

תג הכותרת מוצג ללקוח עוד לפני שהוא בוחר להיכנס וליהנות מן התכנים באתר, ומכאן נובעת החשיבות הרבה לטיוב שלו: בלי תג כותרת שעבר תהליך אופטימיזציה – הגולשים הפוטנציאלים כלל לא יגיעו לבקר באתר שלכם, דרך מנועי החיפוש.

תג הכותרת הוא הגורם המשמעותי והמשפיע ביותר על ה- CTR (שיעור ההקלקות) – היחס בין מספר הפעמים שבהם גולשים לחצו על שורת הכותרת, ובין מספר הפעמים שהיא הוצגה בפניהם על גבי דף תוצאות החיפוש.

 

כיצד כותבים כותרת טובה?

ראשית, חשוב מאוד להבין מה אסור לעשות בזמן שמבצעים אופטימיזציה לכותרות: כותרת קצרה מידי עלולה לפספס נדל"ן חשוב על גבי דף תוצאות החיפוש ואילו כותרת ארוכה מידי עלולה לגלוש אל מעבר לשטח שמקצה גוגל עבור הכותרת ולכן להיקטע עוד לפני סיומה.

חישוב אורך הכותרת המומלץ אינו מבוצע באמצעות מדידת מספר התווים בכותרת, כי אם באמצעות התייחסות לטופוגרפיה של הפונטים השונים באתר. אותיות שונות תופסות רוחב שונה על גבי המסך.

מרכיב נוסף שחשוב מאוד להקפיד עליו הוא מניעת כפילויות של כותרות באתר. שכפול של כותרות יפגע במידה רבה ביכולת של עמודים שונים להיות מדורגים במקומות ריאליים במנועי החיפוש.

ובכן, לאחר שהבנו שכותרת לא צריכה להיות ארוכה מידי ולא קצרה מידי, להיות ייחודית ולא לחזור על עצמה בדפים נוספים באתר, נשאלת השאלה, מהי הנוסחה לכותרת מוצלחת?

ובכן, כותרת מוצלחת צריכה להיות זאת שתגרום לכמה שיותר גולשים רלוונטים ללחוץ עליה. כיצד משיגים מטרה זאת?

  • משלבים בכותרת את מילת המפתח או מילות המפתח המרכזיות
  • מייצרים כותרת מקורית, ולא פוחדים לצאת מן הקופסה.
  • משלבים בכותרת את התועלות של המוצר או השירות.
  • משלבים בכותרת את שם המותג או הפרסונה הרלוונטית.

 

לסיכום

טיוב של תג כותרת הנו אחת מן הפעולות שראיית עלות תועלת היא האפקטיבית ביותר לקידום עמודים בתוצאות החיפוש.

הקפידו על כותרת טובה, כזו שמכילה את מילות המפתח העיקריות, ציינו את הערך המוסף של המוצר או השירות בהם עוסק העמוד, שלבו גם את שם המותג, והקפידו לצאת מן הקופסה ולהיות יצירתיים כשצריך.

אודות המחבר
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 5 שנים, תוצאה 1 במונח "קידום אתרים אורגני", מנכ"ל הסוכנות עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.
מושגים נוספים מעולם ה- SEO שעשויים לעניין אותך:
אלגוריתם Rankbrain

רגע לפני החפירות, ההגדרות, והתאריכים הרלוונטים למנוע הבינה המלאכותית של גוגל, הלא הוא ה- Rankbrain, בואו נתחיל מדוגמה קטנה שתמחיש לנו בצורה הטובה ביותר את

תקציב זחילה – גם לבוטים יש תקציב

הרבה אנשים סבורים בטעות שגוגל מחפשת אתרים אשר רלוונטים לשאילתת החיפוש של הגולש – ברשת האינטרנט עצמה. האמת היא שגוגל מנהלת אינדקס ייחודי משלה, שבו

תג התיאור (Meta Description)

תג התיאור (כאן נקרא לו מטא דיסקריפשיין) הוא אחד משני המרכיבים (יחד עם תג הכותרת) שמהווים את שער הכניסה של הגולש לעמוד אינטרנט ספיציפי, מדף

יחס המרה – מהו ואיך ניתן לשפר אותו

במאמר זה ננסה להבין מהו יחס המרה, כיצד מודדים אותו, והכי חשוב – איך לשפר אותו. אין ספק שעולם השיווק הוא עולם דינאמי, מתפתח ומשתנה

קניבליזציה של מילות מפתח

השם המפוצץ והציורי משהו הזה, מתאר סיטואציה שבה מספר עמודים שונים באתר מדורגים על אותה מילת מפתח במנוע החיפוש, או גרוע מכך – שדף שלא

זמן שהייה באתר – כל מה שצריך לדעת

מה מייצג מדד זמן השהייה באתר? התשובה הפשוטה היא: תלוי את מי שואלים. התשובה הקצת יותר מורכבת במאמר הבא.   אחד המדדים שמעניינים מאוד בעלי

תוכן עניינים
לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הצטרפו

לקבוצת הפייסבוק שלנו BLACK & GREY SEO | קידום אתרים אורגני למתקדמים

והשארו מעודכנים בכל החדשות !