איך גוגל יכולה להיעזר בקישורים כדי ללמוד על אתרים?

ראשי פרקים בעמוד:

זמן קריאה: 6 דקות

רגע לפני שנתחיל, אני מבקש להבהיר משהו: המידע שאגיש לכם במאמר הבא מייצג את דעתי האישית בלבד.

בניגוד לפעולות טכניות שונות שניתן בדרכים שונות למדוד את ההשפעה שלהן על תוצאות החיפוש, הרי שעל מאמרים פילוסופיים אפשר להתווכח גם שנים אחרי שהם נכתבו.

זאת הסיבה, שכדאי ורצוי לקחת את הדברים בערבון מוגבל, ואף רצוי ומומלץ לשאול את עצמכם שאלות ולאתגר את מה שכתוב.

אחרי שציינתי זאת, אפשר מבחינתי להתחיל.

כמעט כל מקדם אתרים יאמר לכם, שלקישורים יש ויהיה חלק מרכזי בקידום אתרים אורגני גם בשנים הבאות.

גם באסכולות הקיצוניות ביותר מבינים שלצד פקטורים חדשים שמתבססים על התנהגות משתמשים או סיגנליים חברתיים, לקישורים יש עדיין חלק מרכזי באופן ההתייחסות של מנועי החיפוש לאתרים שונים.

במאמר הזה אני רוצה להתמקד בדרכים שלדעתי מנועי חיפוש יכולים להרוויח לא מעט מידע, רק באמצעות התבוננות בקישורים בין אתרים שונים ואיכות הקשרים הנוצרים ביניהם.

אז בלי לבזבז זמן מיותר, הנה כמה תובנות:

 

תובנה מספר 1: קישורים יכולים לסייע בהבנת הסמכות של האתר בנישה

רגע. לפני שתרוצו לרכוש קישורים מהמגזינים המובילים, חכו שניה.

אני לא מדבר על ההנחה שכל קישור מאתר סמכותי באופן אוטומטי משפר את הסמכות של האתר המקושר.

אני מדבר על ההזדמנות שנוצרת מעת לעת למנועי החיפוש, כדי להבין מיהם המותגים הבאמת חזקים בנישה.

איך הדבר הזה, לכאורה כמובן, עובד? ובכן, תארו לכם שישנו בלוגר מדהים ברמה בינלאומית בתחום של מסעדות גורמה ויין.

בלוגר, שמנועי החיפוש מכירים היטב ומדרגים אותו ברמת מהימנות גבוהה למדי.

ונניח לרגע שהוא כותב פוסט על עשרת מקומות הבילוי האולטימטיביים לערב רומנטי עם בן או בת הזוג בתל אביב.

ובכן, הייתם מצפים שאם אתם מנהלים מסעדת גורמה מצליחה בתל אביב, הפוסט הזה יקשר גם אליכם, נכון?

במקרה הזה, מנוע החיפוש מקבל הזדמנות שלא חוזרת על עצמה הרבה: להבין מיהם אתרי המסעדות שלדעת הבלוגר הנחשב, מהווים את מקור הסמכות לעיסוק בגורמה וביין.

במקרה הזה, הפוסטי הספיציפי שממנו יוצאים עשרה קישורים שונים, הוא כלי עבודה לכל דבר העומד לרשות מנועי החיפוש.

אם אתם מחשיבים את עצמכם למי שמנהלים את מסעדת הגורמה הטובה ביותר לתל אביב, בפער גדול מאוד מן המתחרים, תצטרכו להסביר לגוגל מדוע אותו בלוגר אמין, שגוגל כבר הביע רמה גבוהה של אמון בתכנים שלו, החליט לקשר לעשרה אתרי מסעדות גורמה שונות, ולא אליכם.

 

תובנה מספר 2: קישורים יכולים לסייע למנוע החיפוש להבין מהו הערך של תוכן שנוסף לאחרונה

כל אחד יכול לייצר תוכן, ובכמויות גדולות.

על זה אין ויכוח.

כמה משאבים תקדישו כדי לריב עם כותבי התוכן שלכם? – זה כבר סיפור אחר.

אבל בכל מקרה, יש הבדל גדול בין תוכן ערכי שלא מייצר קישורים, תוכן ערכי שמייצר קישורים סתמיים וצפויים, ותוכן ערכי שמייצר בדיוק את הקישורים שמאותתים למנועי החיפוש שהתוכן הזה שווה משהו.

הפעם ניקח לדוגמה שיטה חדשנית שפרסם איזשהו מקדם אתרים למחקר מילות מפתח.

אינסוף מאמרים על כיצד לבצע נכון מחקר מילות מפתח כבר נכתבו.

זאת הסיבה, שלא סביר שבלוגר בינלאומי מצליח שהמוניטין שלו חשוב לו מאוד, בתחום של קידום אורגני של אתרים, יטרח לקשר, דווקא בשנת 2020, למאמר סתמי בנושא של מחקר מילות מפתח, שטוחן את אותן אמירות שנאמרו כבר מזמן שוב ושוב.

לעומת זאת, אם תוכן חדש שנוצר בנושא הזה הוא אכן חדשני ופורץ דרך, ואותו בלוגר ידוע מתחום קידום האתרים האורגני מחליט לקשר אליו, מנוע החיפוש בהחלט יכול לעשות שימוש בקישור הזה כדי ללמוד לא מעט על איכות התוכן החדש הזה.

 

תובנה מספר 3: קישורים עדיין מהווים סוג של מדד אובייקטיבי

זה נכון. כמות המניפולציות שעושים מקדמי האתרים על מנת לבנות פרופיל קישורי חזק ככל האפשר ללקוחות שלהם היא גדולה מאוד, לרבות קניית קישורים.

ועדיין, ועם כל זאת, חשוב להדגיש: אף אחד לא יסכן את הנכסים הדיגיטליים שלו באופן משמעותי רק כדי להרוויח עוד כמה שקלים.

כאשר מדובר באתר טוב, סמכותי וחזק, שממנו אתם רוצים להוציא קישור – חשוב שתזכרו שישנם שני צדדים למטבע: האתר המקשר יכול לקשר, ויכול גם להסיר קישור.

מדובר בסממן חשוב ביותר למנוע החיפוש.

הסרת קישור כמוה כחזרה בכם מהמלצה שנתתם.

מנועי החיפוש יכולים לעשות שימוש בקישורים שהוסרו כדי לבחון את הנסיבות שהובילו להסרה הזאת.

אז גם אם לא כל הקישורים הם הבעת אמון אובייקטיבית לחלוטין, וגם אם מבוצעות באמצעותם לא מעט מניפולציות על מנועי החיפוש, יש גם מקרים הפוכים, והמקרים ההפוכים הללו יכולים ללמד לא מעט את מנועי החיפוש.

ככה נראה גרף התנועה של אתר שהוסרו לו קישורים:

קישורים שהוסרו

 

תובנה מספר 4: קישורים יכולים לסייע למנועי החיפוש לאתר אתרי ספאם

ברור לכולנו, שהקלות שבה ניתן לייצר קישורי ספאם שיקשרו לאתר חיצוני היא רבה מאוד.

לכן, לא סביר שמנועי החיפוש ימהרו כל כך להעניש אתר מהימן ובעל פרופיל קישורים איכותי, שצבר ותק רב ומעורבות גולשים משמעותית, רק בשל מתקפת קישורי ספאם חיצונית.

אולם, מה הדין לגבי אתר שכל הקישורים הנכנסים אליו הינם קישורי ספאם? כאשר זה המצב, יכול מנוע החיפוש לעשות שימוש במדדיי האיכות או אי האיכות של הקישורים הללו, כדי ללמוד על אופיו האמיתי של האתר.

זאת גם הסיבה, שבמקרים רבים, קל הרבה יותר יהיה לאתרים ותיקים וברי סמכות להתמודד עם מתקפות כאלו, מאשר לאתרים חדשים, שגוגל אינה מכירה את דפוס הפעילות שלהם.

 

תובנה מספר 5:  קישורים יכולים לסייע למנועי החיפוש להבין במה עוסקים עמודי אינטרנט

כבני אדם, קל לנו מאוד לגשר על פערים בכתב ולהשלים מידע חסר.

למנועי החיפוש, המשימה הזאת קשה הרבה יותר.

אחת השיטות שבהן עושים מנועי חיפוש שימוש כדי להשלים את הפערים הללו היא באמצעות קישורים.

קישורים מסייעים לגולש ולמנועי החיפוש להשלים מידע, להרחיב אותו, להדגים אותו, לפרט אותו, לחזק את מהימנותו ועוד ועוד.

מנועי החיפוש יכולים לעשות שימוש בקישורים כדי לחזק את ההבנה שלהם לגבי תפקידו של עמוד אינטרנט מסויים.

אם למשל, בלוגרים רבים מתחום המתמטיקה מפנים להוכחה מסוימת בעמוד אינטרנט חיצוני יחיד, אוסף הקישורים הללו יכול בהחלט לגרום למנוע החיפוש להבין שעמוד האינטרנט הזה כולל, בסבירות גבוהה הוכחה שנותנת מענה לטקסטים המקשרים בבלוגים השונים.

 

תובנה מספר 6: קישורים יכולים לסייע למנועי החיפוש להבין האם מסופקת חווית משתמש טובה באתר

אחת הסיבות לכך שבעלי אתרים נוטים להטמיע קישורים באתר שלהם, היא שיפור משמעותי של חווית המשתמש.

קישורים מאפשרים לגולשים לנווט, להגיע במהירות לתכנים שונים, לקבל מידע שדרוש להם לצורך קבלת החלטה ועוד.

בואו ניקח דוגמה: אם בדף מכירה כלשהו של מוצר מסויים, מפנה האתר המוכר אל דף שבו יכול הגולש להתרשם מחוות דעת של גולשים על המוצר, ובעקבות השימוש בקישור הזה יותר גולשים בוחרים לרכוש את המוצר מן האתר, די ברור שהאתר המקושר מספק חווית משתמש טובה שמגבירה את הביטחון של הגולש במוצר או במוכר.

מנוע החיפוש יכול לעשות שימוש בעובדה הזאת, כדי להבין שהדף המקושר יכול לתת מענה לגולשים שמחפשים מידע טרם רכישה של המוצר ומעוניינים להפיג את החששות שלהם.

אז מה דעתכם? קישורים עדיין יהיו פקטור חשוב גם בשנה הבאה? לדעתי – כמובן!

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin