עשהאל-דרייר

קישורים פנימיים – איך לבנות אותם בצורה נכונה

זמן קריאה: 5 דקות

כמות הפעולות שנדרש מקדם אתרים ממוצע לבצע לצורך שיפור הנראות של האתר במנועי החיפוש היא בדרך כלל אינסופית. תמיד יהיה מה לשפר, תמיד יהיה לאן להתקדם. ובתוך מאגר המשימות הענק הזה, נדרש כל מקדם אתרים לבצע תעדוף מושכל. ובכן, בראיית עלות תועלת – בניה נכונה של פרופיל הקישורים הפנימיים של האתר היא אחת מן הפעולות שהכי מחזירות את התמורה על ההשקעה בהן.

 

מהם קישורים פנימיים ואיפה אנחנו מוצאים אותם?

קישורים פנימיים באתר הם הפניות של דף פנימי באתר לדף פנימי אחר באתר. קישורים פנימיים באתר נוכל למצוא… כמעט בכל מקום. התפריט הראשי של האתר הוא למעשה מקבץ של קישורים פנימיים לעמודים ראשיים באתר (כולל התפריטים הנפתחים!).

תפריט ראשי

 

החלוקה לקטגוריות של התכנים באתר גם היא מורכבת מאוסף של קישורים פנימיים.

קטגוריה

 

כך גם עמודי ענן התגיות, וכן הקישורים המצויים בפוטר של האתר.

פוטר

 

רגע, עוד לא סיימנו, סבלנות. סוג חשוב ומרכזי לא פחות מכל אלו שהוצגו עד עכשיו מתייחס לקישורים היוצאים מתוך התוכן עצמו באתר, מפוסטים, טקסטים כאלו ואחרים ותמונות. זה למשל קישור פנימי לכל מדריכי הSEO למתקדמים. זה יהיה סוג הקישורים הכי חשוב לצורך המאמר שלנו, בואו נתחיל.

 

10 סיבות לעשות שימוש בקישורים פנימיים

בדיוק כפי שלקישורים חיצוניים המצביעים על עמודים באתר ישנה משמעות וערך לצורך קידום אתרים, כך גם בניית פרופיל קישורים פנימיים איכותי היא צעד הכרחי על מנת לקדם את האתר בצורה אפקטיבית, בטח בתחומים תחרותיים. בואו ננסה להבין אילו יתרונות מספקת לנו בניה נכונה של פרופיל קישורים פנימיים:

 

קישורים פנימיים משמשים להרחבת התוכן

לא מעט פעמים אנחנו קוראים מאמר, שמפנה אותנו אגב טענה מסויימת המועלית בו, אל מקור שמסייע לנו לקבל מידע נוסף. מתודה זו מאפשרת לבעלי אתרים לייצר מסגרת תוכן גדולה מאוד עבור הגולש, אולם להנגיש אותה במנות קטנות, ועל פי הצורך.

 

קישורים פנימיים יוצרים תדמית של אתר סמכותי ומקצועי

איך בדיוק קישורים פנימיים יוצרים סמכות? ובכן, גם במקרים בהם הגולש בחר שלא להרחיב את מסגרת התוכן שהוא צורך באמצעות לחיצה על קישורים פנימיים, עצם הידיעה שקיימת הרחבה לתוכן, אם רק יבקש, משפר מאוד את הסמכות והנראות של האתר בעיני הגולש, תסתכלו על ויקיפדיה, נראה מקצועי לא?

קישורים פנימיים בתוך ויקיפדיה

קישורים פנימיים משמשים לניווט פנימי באתר

מדובר אולי בתכלית הכי בסיסית ועם זאת אולי הכי חשובה של יצירת קישורים פנימיים לאתר: לסייע לגולש להתמצא באתר בקלות וביעילות, ולעזור לו לנווט בין דפי האתר בהתאם לצרכים שלו ולקצב שבו הוא בוחר לצרוך את התוכן, או במילים אחרות, לשפר את חווית המשתמש.

 

העברת מיץ קישורים

מושג מקובל ושגור בפיהם של מקדמי אתרים הוא "מיץ קישורים", אותו כוח שמעביר עמוד באתר ממנו יוצא קישור אל העמוד אליו מתבצע הקישור. ההשערה הרווחת הינה שהאלגוריתם של גוגל עושה שימוש בכוח הזה, שמועבר בין עמודים שונים, כדי לחשב את ערכם של העמודים הללו, ולהבין מהי מידת הרלוונטיות שלהם לביטויי חיפוש שונים.

 

קישורים פנימיים לצורך חיזוק עמודים פנימיים באתר

אחת הסיבות החשובות ביותר לנהל פרופיל קישורים פנימיים היא לחזק עמודים פנימיים חשובים באתר. בהמשך המאמר נלמד כיצד לעשות זאת בצורה נכונה, ומבלי לאבד מן האפקטיביות של המאמץ המושקע.

 

קישורים פנימיים לשם שיפור תקציב הזחילה

על פי הערכות של מומחים בתחום, ניהול תקציב הזחילה של גוגל באתרים מושפע לא מעט גם מפרופיל הקישורים הפנימיים באתר. קישורים פנימיים מסייעים לגוגל לגלות עמודים חדשים שנוצרו, להבין מהם העמודים החשובים מנקודת מבטו של מנהל האתר, ולתעדף את תקציב הזחילה בהתאם.

 

קישורים פנימיים לצורך שיפור המרות

לא מעט פעמים נבחר לעשות שימוש בקישורים פנימיים על מנת לשפר את תהליכי המכירה שלנו באתר, ולהגדיל את שיעור ההמרה של הגולשים. מתן ערך מוסף באמצעות הסבר על תהליך הרכישה, שמתקבל בעקבות לחיצה על קישור פנימי, יכול להיות מרכיב חשוב ביותר בשכנוע הלקוח לקראת תהליך הרכישה. כמו כן, קישורים לעדויות של לקוחות שרכשו את המוצר או השירות, וכן לתנאים שבהם יכולה להתבצע העסקה, יכולים להפיג לא מעט חששות של גולשים באתר.

 

קישורים פנימיים לצורך הורדת אחוז הנטישה

אחד המדדים שמעוניין כמעט כל בעל אתר לשפר הוא אחוז הנטישה של גולשים. שימוש נכון בקישורים פנימיים יכול בהחלט לסייע לבעל האתר לגרום לפחות ופחות גולשים לצאת מן האתר, הישר מן הדף שבו נחתו.

 

קישורים פנימיים לצורך הגדלת זמן השהיה באתר

גם כאן, מדובר במדד חשוב שלא מעט מנהלי אתרים היו שמחים לשפר. שהות ארוכה יותר של גולש באתר עשויה לחשוף אותו לכמות תכנים גדולה יותר, לבנות סמכות יציבה יותר לעסק בעיני הלקוח, ולשכנע את הלקוח לבצע רכישה. קישורים פנימיים, בהקשר הזה, הם כלי אפקטיבי ביותר להגדלת זמן השהיה באתר.

 

קישורים פנימיים לצורך הגדלת מספר הצפיות בעמודים לביקור

ובכן, בדומה למדדי זמן השהיה ואחוז הנטישה, גם למספר הדפים הממוצע שבהם צפה גולש באתר ישנה חשיבות מבחינת בעל האתר. צפיה במספר רב יותר של עמודים בכל ביקור, ממילא משפיעה במקרים רבים על זמן השהיה, על אחוז הנטישה, ועל הסיכוי שהגולש ייחשף לעוד תכנים שיוכלו לשכנע אותו להתקשר מול בית העסק.

 

קישורים פנימיים – עשה ואל תעשה

לאחר שהבנו את חשיבות הניהול של פרופיל קישורים פנימיים איכותי, הנה מספר עצות שתסייענה לכם לשמר ולשפר כל העת את האיכות של פרופיל הקישורים הזה:

 

אל תיצרו קישורים לכל העמודים באתר

אין טעם בניהול פרופיל קישורים פנימיים, אם אין בו בידול בין העמודים באתר. כל המשמעות של ניהול פרופיל קישורים נכון היא ביצירת עמודים חזקים יותר ועמודים חזקים פחות, ובאיתות מפורש לגוגל, לאילו עמודים וביטויים אנחנו חושבים שיש ערך מבחינת הגולש.

 

אל תגרמו לעמודים שונים באתר להתחרות זה בזה

אם החלטתם שהרחבה על נושא מסוים נמצאת בעמוד ספציפי באתר, התמידו עם ההחלטה הזו. אל תגרמו לגוגל לנסות ולהחליט איזה עמוד באתר שלכם ייתן את המענה הטוב ביותר לשאילתא שביצע הלקוח. ככל שתהיו מפורשים יותר, כך גוגל יבין טוב יותר מהי ההירכיה הנכונה באתר.

 

השיטה הטובה ביותר למציאת הזדמנויות להוספת קישורים פנימיים

ובכן, נניח שאנחנו ניגשים לאתר גדול שיש בו כמות עצומה של תוכן, ואנחנו מעוניינים לטייב בצורה משמעותית את פרופיל הקישורים הפנימי של האתר. כיצד נדע כעת אילו מבין אלפי העמודים המנוהלים באתר הוא ראוי כדי להוציא ממנו קישורים לעמודים החזקים שברצוננו לחזק אף יותר?

השיטה היא פשוטה מאוד. הריצו את הפקודה site: עם כתובת האתר שלכם, ואז ביטוי המפתח שאותו אתם מעוניינים לקדם. מנוע החיפוש של גוגל יציג לכם לא את העמודים שאתם חושבים שהם רלוונטיים ביותר לביטוי החיפוש, אלא אלו שהוא חושב שהם הרלוונטיים ביותר לביטוי החיפוש. כנסו לעמודים האלו, חפשו את ההזדמנות הנכונה, וצרו קישור פנימי לעמוד אותו אתם רוצים לקדם.

איך למצוא קישורים פנימיים

 

טפלו בקישורים שבורים

כחלק מטיוב מתמשך של פרופיל הקישורים תצטרכו לטפל גם בקישורים שבורים שנוצרו במהלך מחזור חיי ניהול האתר ונמצאים בעמודים הפנימיים. מתי סיטואציה כזאת, של קישור שבור מתרחשת? ובכן במהלך חיי עסק לא מעט תנאים סביבתיים ופנימיים משתנים: העסק מפסיק לייצר קו מוצרים מסויים, רגולציה משתנה, המיקוד של העסק מתעדכן ויש כמובן דוגמאות נוספות. כאשר מתרחשים מקרים כאלו, לעיתים נוצר מצב שבעל האתר מוחק עמוד שמידת הרלוונטיות שלו פחתה. מעתה, כל קישור פנימי שהופנה לעמוד הזה שנמחק, הופך לקישור שבור.

טיפול בקישורים שבורים יסייע לכם לשפר את איכות פרופיל הקישורים שלכם. תוכלו לעשות שימוש בכלים כמו Screaming Frog על מנת לאתר את העמודים בהם נמצאים קישורים שבורים, ולהתחיל את מלאכת התיקון.

בהצלחה!

אודות המחבר
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 5 שנים, תוצאה 1 במונח "קידום אתרים אורגני", מנכ"ל הסוכנות עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

מכירים מישהו שהמאמר הזה יכול לעניין אותו? שתפו אותו עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים

אצלנו אין אנשי מכירות, רק אנשי ביצוע!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם