ביום שבת, ה-29/3/25 הייתי במשמרת מילואים נעימה ושקטה.
לאחר שסיימתי את רשימת המשימות שהכנתי לי מבעוד מועד,
החלטתי לשוטט קצת ביוטיוב,
לחפש משהו מעניין.
מפה לשם,
אחרי שצפיתי בסרטון שמציג את המשחק שגרם ליריבות ארוכת השנים בין מסי לרונאלדו,
ובסרטון שבו איזה יוטיובר עובר בין עשירי דובאי ומקבל מהם עצות איך להיות עשיר בעצמו,
נתקלתי בסרטון הבא של דן מרטל שמכיל 30 תובנות עסקיות.
מאוד אהבתי את הסרטון ואת התובנות,
אז החלטתי לעשות לו סקירה ולסכם אותו.
אז לפני הכל, זה הסרטון:
והנה הסיכום שכתבתי לעצמי, אבל לפני שמתחילים רציתי שתדעו שאם אתם פחות מתחברים לקריאה,
הקלטתי גם פרק בפודקאסט שלי על הנושא –
וכתבתי את הדברים כדי שהם יחקקו לי כמה שיותר עמוק,
אם הצלחתי לעזור אפילו לעוד בנאדם 1 על הדרך,
עשיתי את שלי.
מתחילים:
1. שווה לקנות זמן בזול כדי שישאר יותר זמן לדברים החשובים באמת
אם אני יכול לשלם על משהו שכל אחד יכול לעשות ולא דורש אותי באופן אישי כמו למשל שירותי משלוחים למתנות שאנחנו שולחים בחגים ובאירועים מיוחדים ללקוחות,
או ניקיון למשרד,
או אפילו שף פרטי שיגיע לבשל כל יום לכל העובדים במשרד – כדאי.
הנה אחי מאיר, שמבשל כל יום לכל העובדים במשרד:
והנה ראג', מנקה את המשרד:
בנוסף,
אנחנו צורכים שירותי תפעול פנסיוני חיצוניים כדי שלא נצטרך לחשב את הפנסיות ולעשות את החלוקה ועוד ועוד…
מה שאפשר לקנות כדי לחסוך בזמן – כדאי!
2. לשאוף לעבוד עם עשירים, לא עם עניים
פעם חשבתי שאם אני אתמחר שירות ב-3,000 שקלים לחודש ולא ב-6000 שקלים לחודש – הלקוח יצפה לקבל פחות ויהיה קל יותר לספק לו את השירות.
ואז גיליתי שזה בדיוק ככה, רק הפוך.
ככל שהלקוח משלם פחות,
ככל שללקוח יש פחות כסף,
ככל שהסכום שהלקוח משלם משמעותי יותר בשבילו,
שלא נאמר הכסף האחרון שלו,
ככל שעשיתי ללקוח הנחה יותר גדולה,
ככה חטפתי את זה בחזרה בפנים והייתה חוויה נוראית.
לעומת זאת,
דווקא בכל פעם שעבדתי עם כאלו שכבר יש להם כסף,
שכבר הצליחו,
או גופים מבוססים יותר,
הם מבקשים הרבה פחות,
מעריכים הרבה יותר,
ה-LTV (שווי לקוח לכל אורך חייו) גדול יותר,
הם גם שולחים מתנות בחגים,
מפנים חברים,
מכניסים עוד פרויקטים לקידום,
מגדילים,
ועוד ועוד…
3. קודם מוכרים או לפחות עושים בדיקת היתכנות, אח"כ מייצרים את המוצר
עדיף לבדוק אם מישהו בכלל רוצה את הרעיון שלי לפני שאני משקיע בו שעות פיתוח וכספים.
בדיגיפארם קרה לי לא פעם ולא פעמיים שפיתחתי מוצר שבראש שלי היה אמור להפוך ללהיט היסטרי,
ואז גיליתי שאין לו דרישה.
זה אומר שהפסדתי מלא כסף.
כי לפתח אותו עלה לי ארגז של כסף,
ואם רק הייתי קודם כל בודק אם יש דרישה,
אפילו מוכר,
ואז מייצר את המוצר – הייתי מבין מהר מאוד שאין לאותו מוצר דרישה ונמנע מזה.
אני לא מחובר 100% לטיפ הזה,
חייב להגיד,
רק באופן חלקי,
כי יש עניין של להעיז,
ולא כל מוצר נמכר ביום הראשון שמציעים אותו למכירה,
אבל את העיקרון כדאי להכיר,
זה גם מתחבר למה שנקרא "MVP",
שזו בעצם הגרסה הרזה ביותר שאפשר לייצר למוצר כדי לראות שיש לו היתכנות לפני שמפתחים את כולו.
לדוגמה – בדיגיפארם רציתי לפתח את האפשרות שכל אחד יוכל להזמין שיעור פרטי ב-SEO אונליין.
לפני שהצוות ואני התחלנו לעבוד על אפיון ויישום של הכל – הקמנו את העמוד בצורה הרזה ביותר שרק אפשר,
עם טופס שאומר שאם אתה מתעניין בשירות הזה, תמלא אותו.
ואז אנחנו בעצם עוקבים האם יש דרישה למוצר או לא.
אם רואים שיש טפסים מלאים שמגיעים וחוזרים לאנשים והם מזמינים את השירות – מפתחים את המוצר עד הסוף.
אם לא – לא.
4. זה לא כמה זמן אני עובד על משהו, אלא כמה אנרגיה יש לי לעבוד עליו
יש אנשים שיש להם אנרגיות שיא בבוקר,
ויש כאלו שמקסימום האנרגיה שלהם דווקא מגיע בצהריים / בערב או אפילו בלילה.
אני למשל – רמת האנרגיה והפרודקטיביות שלי מגיעה לשיאה בשעות הקטנות של הלילה.
יש הבדל בין שעת עבודה בצהריים לשעת עבודה בלילה ולכן חשוב מאוד לארגן את המשימות לפי רמת האנרגיה ולא רק לפי כמה זמן הן יקחו.
אותו דבר עם ניהול העובדים שלנו.
אנחנו רוצים להכיר כל עובד ועובד לעומק,
ולדעת מהן שעות השיא שלו,
ואז לדאוג שהמשימות המורכבות יבוצעו בשעות שיא האנרגיה שלו.
5. מה שלא פשוט – פשוט לא יהיה
זה כלל מאוד מוכר אצלי בסוכנות.
אם נגיד הוצאנו איזה באג למתכנת שידבג והוא אומר שזה עניין מורכב,
או שזה לוקח לו המון המון זמן – הוא לא בכיוון.
מקצוען פותר דברים מהר מאוד.
חובבן – לא.
ברוב המוחץ של המקרים שחוויתי בחיי,
בכל פעם שהפתרון היה פשוט – זה קרה.
כשהציגו בפני פתרון שהוא מורכב – גם אם אישרתי את הביצוע שלו,
בפועל – העניין לא הסתיים בהצלחה, אלא להפך.
בסוף, כשמצאתי את המקצוען באותו תחום – זה לקח לו כמה דקות.
כי מה שלא פשוט – פשוט לא יהיה.
אם משהו נראה מורכב,
או ספק שלי מציג לי משהו כמשהו מורכב – הוא כנראה לא בכיוון.
6. תזרים מזומנים חיובי
תמיד תמיד תמיד לדאוג שהתזרים בעסק יהיה חיובי.
אין דבר שמפיל עסקים יותר מהעניין הזה.
השקעות זה חשוב,
אני חסיד של השקעות כאלו ואחרות,
אבל ההשקעה הכי חשובה היא השקעה בעסק,
וכשאני אומר השקעה בעסק בהקשר הזה אני מתכוון לכך שיהיה כסף נזיל בעובר ושב של החברה.
לא בפיקדון.
בטח שלא בנדל"ן.
אך ורק בעובר ושב.
כי עסק שנקלע לקושי תזרימי – זה עסק שצריך הנשמה במקרה הטוב,
במקרה הרע – זה עסק שאפשר להגיד עליו קדיש.
גם אם המדינה חייבת לנו מיליון שקל והפער התזרימי הוא בסה"כ 200 אלף שקלים מינוס,
זו הדרך לתהום.
תמיד תמיד תמיד להיות בפלוס.
תמיד לדאוג שיהיה תזרים חיובי.
תמיד לשאוף שהלקוחות ישלמו בתחילת החודש על השירות ולא בסופו,
בטח ובטח שלא בשוטף פלוס…
אבל גם אם אנחנו רוצים לעבוד עם גוף שמשלם אך ורק בשוטף פלוס 90 למשל,
זו לא בעיה אם יש לנו בעובר ושב של החברה הרבה כסף.
זו השיטה שלי.
אני תמיד שואף שיהיה לפחות מיליון שקל בעובר ושב של החברה,
שהם מהווים חודש וחצי של כל ההוצאות של העסק מקצה לקצה,
לכל מצב שלא יהיה.
זה מאפשר לי להתנהל ממקום חזק,
ולא לפחד שחודש הבא אכנס למינוס ומי יודע מה יהיה.
7. למדל ולשפר
לא כל דבר צריך להמציא מאפס.
לפעמים אפשר לראות משהו יפה שעובד (זה אפילו לא חייב להיות אצל מישהו מהתחום שלי),
ולמדל אותו,
שזה אומר לעשות אותו דבר בעבור העסק שלי,
ואז אחרי שזה עובד גם לי – לשפר אותו כל הזמן.
אבל להתחיל מפשוט למדל.
זה גם הופך את האפיון להרבה יותר פשוט וקל.
הנה דוגמה:
8. להאציל, במיוחד בעיות קטנות שגוזלות אנרגיה מנטלית רבה
לא כל דבר מצריך אותי.
יש כל כך הרבה דברים שאפשר פשוט להאציל לחבר צוות כזה או אחר.
אנחנו רוצים להשאיר אצלנו את האסטרטגיה,
את הדברים שקשורים ל"תמונה הגדולה",
אם יש חשבונות לשלם לדוגמה – שווה להאציל.
אם יש אתר שלא עולה וצריך לשחזר גיבוי – להאציל.
ככל שנאציל יותר ונשמור אצלנו את המשימות המשמעותיות באמת – כך נצליח יותר.
9. סבלנות והתמדה הם גורמי ההצלחה הפופולריים ביותר בקרב מי שכבר הצליח
כולם רוצים מהר ובקלות.
וזה בדיוק מה שהופך את מי שיודע להתמיד – למיוחד,
לשונה בנוף,
ליוצא דופן.
וכמו שאנחנו כבר יודעים,
מי שרוצה תוצאות יוצאות דופן – כדאי שיעשה פעולות יוצאות דופן.
יש פודקאסט של חבר טוב בשם עידן שנקרא "איך הצלחת" (מומלץ בחום!) שבו הוא מראיין בעיקר אנשים שהצליחו.
שמעתי עשרות פרקים.
והם כולם חוזרים ואומרים שזה לקח זמן וזה דרש התמדה,
יום אחרי יום,
שבוע אחרי שבוע,
שנה אחרי שנה.
10. לא לחשוב שאני יודע הכל וכל האמת אצלי
הצוות מורכב מאנשים סופר מוכשרים,
אחד מומחה במכירות,
השני מומחה בשיווק,
השלישי בכתיבה,
אני חייב לתת לעוד אנשים להתבטא ולהציג רעיונות,
ולא סתם לשמוע אותם,
אלא באמת לקחת את דעתם ברצינות ואף לתת להם להחליט.
אם המחשבות שלי הן שלא כדאי להקשיב כי מה הוא מבין ומה ההיא מבינה – כנראה שאני מוקף בצוות הלא נכון וכדאי לגייס / להחליף.
11. לא לדאוג מדברים שעוד לא קרו
למה לדמיין בעיות שלא קיימות?
עדיף להתרכז בהווה – במה שקורה כאן ועכשיו או בטווח הזמן הקרוב מאוד.
רוב האתגרים שאנחנו מדמיינים שצפויים לקרות – בסוף מסתדרים מעצמם.
כל המחשבות וההתעסקות בהם – ברוב המקרים מתבררות כמיותרות לגמרי.
זה קצת מזכיר לי את אשתי בר שאוהבת לחשוש מהעתיד אבל פעם אחר פעם הבעיות פתרו את עצמן עד שהגיע העתיד.
לעומת זאת ההווה – הוא אמיתי וכדאי מאוד לרכז את האנרגיות, המאמצים והמשאבים – דווקא בו.
לא להתעלם.
הדברים לא פותרים את עצמם בהווה, רק בעתיד.
מזמין אותך לתרגיל קטן – בפעם הבאה שמשהו שצפוי לקרות בעתיד מדאיג אותך,
נסה (או נסי) לרשום אותו ולראות האם כשהגיע הזמן שבו הדאגה הייתה צריכה להתממש – האם היא עדיין הייתה רלוונטית?
או שמא העניין כבר נפתר מעצמו?
ברוב המקרים הדבריים פשוט נפתרים עד שהם מגיעים לזמן הווה או הופכים ללא רלוונטיים.
אין סיבה לבזבז אנרגיות על דאגות מיותרות.
12. מה שמודדים אפשר לשפר, מה שלא – לא
אם אני רוצה לרדת במשקל – הדבר הכי טוב שאני יכול לעשות זה לכתוב לעצמי במקום בולט כל יום כמה אני שוקל.
אם אני רוצה להיגמל מסיגריות – כדאי שאכתוב כמה סיגריות עישנתי כל יום.
אם אני רוצה להרוויח יותר כסף בעסק – כדאי שאכתוב כל יום כמה כסף הכנסתי.
ככה זה עובד.
נתונים שאנחנו עוקבים אחריהם – משתפרים.
נתונים שאנחנו לא עוקבים אחריהם – לא משתפרים ואף הולכים אחורה.
אני ממליץ בחום לנסות, זה עובד כמו קסם!
לא מאמינים?
אני לדוגמה מקבל אוטומטית בסוף כל יום סיכום של כל המכירות שהיו לי באותו יום וכמה כסף עד עכשיו נכנס באותו חודש:
13. פוקוס בדבר אחד
לא לנסות למכור הכל.
לא לנסות למכור לכולם.
להפך.
ככל שנהיה נישתיים יותר,
ככה הסיכויים שלנו להצליח גדלים.
לא לזגזג בין דברים בתדירות גבוהה.
המתמיד והמפוקס – מנצח.
14. אף פעם אל תהיה האיש הכי חכם בחדר
אם אני מוצא את עצמי בחדר שבו אני מרגיש שאני הכי חכם – כנראה שצריך להחליף חדר,
לעבור לחדר הבא,
עם אנשים הרבה יותר מוכשרים ומוצלחים ממני.
15. משחקים כדי לנצח, לא כדי לא להפסיד
המיינדסט שלנו חייב להיות חזק.
אני לא מחפש לעשות את המינימום הנדרש.
להפך.
אני מחפש לשבור את השיא בכל דבר שאני עושה.
16. תדאג שיכירו אותך, לא רק שתכיר אנשים
להכיר אנשים זה נהדר,
אבל עוד יותר חשוב – לדאוג שיכירו אותנו.
איך עושים את זה?
האמת – כל התשובות נכונות!
ללכת להרצות בכנסים,
לעזור לאנשים ברשת ולהגיב,
להבין שכשאני מגיב לבנאדם על פוסט שהעלה בפייסבוק – אני לא באמת מגיב לו,
אני מגיב לכל מי שחבר באותה קבוצה ונחשף לאותו פוסט.
להצטרף לקבוצות ווטסאפ בתחום ולעזור גם שם לאנשים.
ללכת לכנסים פיזים בתחום שלנו.
בכללי, שיווק זה נתינה,
ככל שניתן יותר – ככה יכירו אותנו יותר.
הנה אני, מרצה ב-20.3.25 לקהילת וובקריאייטורס:
17. לדעת לבקש עזרה זו תכונה מדהימה!
אם מישהו מציע עזרה – תמיד לקחת אותה.
אין דבר כזה שאנחנו לא צריכים עזרה.
לא להיות גיבורים גדולים,
טובים השניים מן האחד.
18. לעבוד קשה זה להתמודד עם משימות שמפחידות אותנו
כשראיתי את הסרטון שאני עכשיו מסכם ביוטיוב – חשבתי לעצמי שזה יהיה מאוד נחמד אם אייצר לו סקירה,
כי זה גם ייתן ערך לקהל שיקרא את הסיכום,
וגם יטמיע בראש שלי טוב יותר את החומר.
אבל אז עברה בי גם מחשבה שמדובר ב-30 טיפים,
ואם עכשיו אני אסקור אותם אחד אחד ואצרף כל מיני תמונות וסיפורים אישיים – זה ייקח המון זמן.
אז "לעבוד קשה" זה בעצם לבצע דווקא את המשימות מהסוג הזה – אלו שמפחידות אותנו.
אלו שאנחנו לא יודעים לעשות בעל פה.
דווקא המשימות האלו – מצמיחות אותנו והופכות אותנו לטובים יותר,
מוצלחים יותר,
כאלו שיודעים להתמודד גם עם האתגרים הבאים שאולי גם הם טיפה יפחידו אותנו בהתחלה.
19. מותר לפחד, אסור לוותר
גם אם אני מפחד ממשימה כזו או אחרת, אני לא מוותר על לעשות אותה.
אני מפחד, ותוך כדי אני עושה אותה.
20. לצוות נותנים חכות, לא דגים
אם מישהו בצוות מגיע אליי לבקש עזרה,
אני לא פותר לו את הבעיה,
אני מלמד אותו איך לחשוב כדי שיגיע לפתרון בעצמו.
כי אני לא רוצה כל החיים לפתור לכולם את הבעיות,
אני רוצה שהצוות ידע לפתור בעצמו את הבעיות ולכן אני מלמד את דרך החשיבה.
21. מנהל טוב קודם דואג שהעובדים שלו יעילים ורק אח"כ מתפנה לעבוד בעצמו
כשהייתי בן 25 בערך,
כבר הייתה לי חברה שעושה קידום אתרים אורגני בגוגל.
אני זוכר איך הייתי נשאר עד השעות הקטנות של הלילה מול המחשב,
לא עוזב אותו עד שהמשימות מסתיימות.
מאוד אהבתי את התקופה הזו.
אך מה לעשות,
מאז ועד היום הרבה דברים השתנו,
גדלנו,
נהיה צוות רציני,
ועם הזמן הבנתי שלעשות את כל המשימות בעצמי זה נחמד אבל מאוד מאוד מוגבל.
על בשרי למדתי שהרבה יותר יעיל קודם כל לעבור בין העובדים שלי ולוודא על מה כל אחד עובד,
מה כל אחד סימן לעצמו שהוא צריך לבצע באותו יום,
לאשר את הדברים,
ורק אז להתפנות לעבודה של עצמי.
כי לא משנה כמה יעיל נעבוד,
ברגע שיש 8 ידיים שעובדות בצורה יעילה ולא 2 – זה תמיד ינצח.
ולכן,
היום בארגון שלי,
אני תמיד מבקש מהמנהלים לא להיות על העמדות כל הזמן.
מנהל טוב – קם מהעמדה שלו כל שעתיים פחות או יותר,
וכמובן מוודא שהצוות יעיל ומתעסק במשימות הנכונות.
לעיתים נגלה שחבר צוות שלנו עבד יום שלם על משהו שהיה אפשר לוותר עליו ובכלל לא היה צורך לעשות אותו.
להיות עובד מצוין זה רק השלב הראשון בהתפתחות,
החלק המעניין והחשוב באמת זה ללמוד להיות מנהל טוב.
ללמד את העובדים כל הזמן.
לתת חכות, לא דגים.
22. תלמד אותם, אל תגיד להם מה לעשות
הכי קל זה כשאני נשאל שאלה בתור מנהל זה במקרה הטוב – לתת את התשובה,
ובמקרה הרע – לבצע בעצמך עבור העובד.
אבל כיום אני מבין שהתשובה הכי טובה שאפשר לתת היא "נסה לפתור את זה בעצמך".
אצלנו בסוכנות אנחנו אוהבים לקרוא לזה "שיטת ים", על שם ים שעבד פה כמה שנים וזרק את כל מי ששאל שאלות – לים.
מצד שני, הדברים גם צריכים להיות תחת בקרה מסוימת.
זאת אומרת שאנחנו לא נרצה לתת לחבר בצוות שלנו לשבור את הראש שבועיים על משהו שהתשובה שלו היא כן או לא וכדומה.
האיזון הוא המפתח.
23. פחות מיקרומנג'מנט, יותר מאקרומנג'מנט
באופן כללי, אין צורך להיכנס לפרטים הקטנים בכל משימה.
החוכמה היא להסתכל על הדברים מלמעלה ולנהל את הדברים ממעוף הציפור.
זה לא שזה לא חשוב לוודא שגם הדרך יעילה,
אבל יותר חשוב לוודא שקודם כל התמונה הגדולה מתקיימת ורק אח"כ במידת הצורך לשפר באמצעות מיקרומנג'מנט.
24. למדוד לפי תוצאות והישגים ולא לפי כמות שעות על המחשב
בכניסה לסוכנות שלנו יש סלון.
ובסלון הזה, בכל בוקר, יושבים חבר'ה ופותחים את הבוקר יחד.
חלק מהחבר'ה יכולים לשבת בו גם 40 דקות כל בוקר וזה לא יפריע לי כמנכ"ל הסוכנות,
וחלק ישבו גם רבע שעה וזה יעצבן אותי.
למה?
כי בסופו של יום אני מודד את העובדים לפי התוצאות שלהם.
אם התוצאות טובות, והיעדים מתקיימים – אני אדיש לזה,
וואלה שיהנה, אין בעיה.
לעומת זאת,
אם היעדים לא מושגים,
לא ברור לי מאיפה בכלל מגיעה המחשבה לבזבז רבע שעה בפתיחת היום ולכן זה לא יעבור בשתיקה.
מודדים תוצאות, לא שעות על העמדה.
ושיוויון זה דבר גרוע.
לא כולם שווים.
הכל תלוי בסופו של יום בתוצאות ובהישגים.
25. אתגרים ותקופות לא טובות בחיים האישיים – משפיעים על העסק
אם רבתי עם בת הזוג בבוקר – כנראה שגם יום העבודה שלי יהיה לא פרודקטיבי.
אם אני עצוב כי קרה משהו נורא – זה יפגע ביום העבודה שלי.
לעומת זאת, אם אני שמח ואני בטוח והקשר הזוגי שלי מעולה וטוב לי עם הילדים שלי וכו' – יום העבודה שלי יהיה פרודקטיבי במיוחד!
אם יש בעיות בחיים האישיים – צריך לטפל בהם.
וכן, גם העובדים מושפעים מאוד מבעיות אישיות,
חשוב מאוד לוודא שגם הם מקבלים טיפול וחייהם טובים והם מגיעים מאושרים לעבודה,
יש לזה השפעה אדירה!
26. תמיד להתייחס למהות ולא לאדם המבצע
אין דבר שיותר מכעיס אותי מאנשים ששופטים אחרים לפי הסגנון שלהם ולא לפי מה שהם עושים או מדברים.
תמיד לשפוט לפי המהות,
לפי המשימה והביצוע שלה,
ולא לפי אם אדם כזה ביצע אותה או אדם אחר.
הרבה נופלים בזה.
נופלים לסטיגמות.
רואים מי ביצע את המשימה וכבר מתעצבנים עוד לפני שאפילו בדקו מה מו מי וגם אם החלו לבדוק,
כל דבר קטן – יעלה מעלה טריגרים שליליים רק בגלל מי שביצע ולא מה ביצע או מה אמר או מה הסביר.
בקיצור, סטיגמות ואמונות קודמות הן מכשול בעולם העסקים.
27. כמה הזמן שלך שווה?
אני תמיד צריך לדעת כמה שווה שעת עבודה שלי. אם למשל החברה מרוויחה 250 אלף שקלים בחודש,
ואני בעל מניות יחיד,
ואני נותן כ-250 שעות עבודה בחודש,
אז שעת עבודה שלי שווה 1000 שקלים.
ולכן, אם למשל מישהו ירצה לעשות איתי שיעור אחד על אחד,
לא יכול להיות שאני אתמחר את זה בפחות מזה.
וכמובן שעדיף לתמחר יותר מזה.
בכללי, חשוב שנעריך את השעה שלנו בהתאם לשווי האמיתי שלה ולא כאילו זה רק זמן אז זה בקטנה.
ממש לא.
הזמן שלנו הוא המשאב היקר ביותר.
28. קודם לעבוד על פרויקט קטן ורק אז לשכור במשרה מלאה
לא משנה איך ראיון העבודה שלי נראה,
וכיום זה ראיון עבודה של 5-6 שעות,
אני לא באמת יודע איך המועמד שמולי יתפקד בשוטף.
ולכן, אם יש אפשרות לפני ההעסקה לקחת את המועמד לאיזה פרויקט קטן בפרילנס,
או אפילו להגדיר חודש ראשון כחודש של תקופת ניסיון – עדיף.
29. להאציל להאציל להאציל
האידיאל של כל מנכ"ל ומנהל צריך להיות שלא יהיו לו משימות כלל.
שהלו"ז שלו יהיה ריק.
כי ברגע שהלו"ז ריק – יש זמן לעשות כסף.
בדוק ומנוסה.
30. לחלום בגדול, ככה יספיק לכולם!
חברת וויז למשל,
עשתה אקזיט לאחרונה של 32 מיליארד דולר.
זה אומר שיש שם עשרות או מאות עובדים שהפכו למיליונרים רק מהאפוציות שלהם…
תמיד לחלום בגדול,
ככה גם חברי הצוות שלנו יעשו את המתמטיקה ויבינו שאם החברה מתפוצצת – גם הם יהנו מזה.
זה היה הסיכום שלי על סרטון היוטיוב של דן מרטל,
מקווה שנהנתם לפחות כמוני.