בכמה לתמחר קידום אתרים אורגני

בכמה כדאי לתמחר קידום אתרים אורגני

עניין התמחור בכל הקשור לSEO הוא אחד מהדברים החשובים ביותר להצלחתה של חברת קידום אתרים! חברת קידום / מקדם פרטי שלא יודעים לתמחר את עצמם בצורה נכונה, מהר מאוד ימצאו את עצמם או מחוסרי עבודה או עם עסק שמפסיד כסף כל חודש.

אז, ממה בעצם מושפע הסכום אותו אני מבקש מלקוח פוטנציאלי? למה לקוח אחד ישמע 4000 פלוס מע"מ ואילו לקוח אחר ישמע 14 אלף פלוס מע"מ?

וידוי והקדמה ארוכה ומעניינת, אל תתעצלו!

לפני הכל, יש לי וידוי. מאז ומעולם לא האמנתי בלקדם בגוגל את האתר האישי שלי כמקדם אתרים, בעיקר בגלל 2 סיבות:

  1. הייתי משוכנע ב100% שמי שמקדם את האתר שלו ברמה כזו שהוא נמצא בדף הראשון – לא משאיר לעצמו זמן לקדם את הלקוחות שלו כמעט ובכלל. (רק המחשבה על זה שלא יהיה לי זמן לקדם את הלקוחות שלי עוררה בי חלחלה…)
  2. דמיינתי שלקוחות שבאים מהאינטרנט הם לקוחות סוג ג' והם רק יבלבלו לי את השכל בטלפון ולא יסגרו עסקאות, ואם נגיד את כל האמת – אני לא  באמת דמיינתי. הסיבה המרכזית  שבגללה הייתי משוכנע שלקוחות מהאינטרנט = בזבוז זמן הייתה שמשיחות שעשיתי עם לא מעט חברות קידום נאמר לי שמאוד קשה לסגור לקוחות שמגיעים דרך האינטרנט ביותר ולקוח שמשלם 3000 ש"ח לחודש, נחשב ליד טוב! לא לשם כיוונתי…

חדי האחבנה שביננו בטח כבר שאלו את עצמם "איך יכול להיות שעשהאל נגד קידום של בלוג קידום אתרים אבל אני כרגע נמצא בתוך הבלוג שלו שנמצא נכון ל13.12.18 בתוצאה ה2 תחת הביטוי "קידום אתרים אורגני" בגוגל? (ואם אתם עוד יותר חדים, אז בטח כבר שמתם לב שהמילה "האבחנה" שבתחילת הפיסקה רשומה בצורה לא נכונה… :] ).

אז למה בכל זאת הקמתי בלוג קידום אתרים

אז האמת היא שאת הבלוג אני הקמתי מתוך מחשבה אחת בלבד: ת-ד-מ-י-ת

לא עובר לי בגרון הרעיון הזה שאני בעצם יושב מול בעלים של אחד המותגים / החברות הגדולות בארץ שמתעניין בשירותים שלי ואני מספר לו שאני האיש שמסוגל לקחת את אתר החברה שלו לשמיים, אך בפועל – את האתר האישי שלי, לא קידמתי… בעולם הזה של SEO, המשפט הזה "הסנדלר הולך יחף" מחשבה מיידית בלב הלקוחות של "אז שהסנדלר ילך לקנות לעצמו טימברלנד"…

אז ערנות וחדות מצידי הולידו הזדמנות לרכוש דומיין בעל וותק מכובד הלו הוא w3c.org.il – (זהו הדומיין שאתם נמצאים בו כעת), והחלטתי שזו ההזדמנות לקחת את העסק שלי צעד אחד קדימה.

אתר קידום האתרים שלי עלה לאוויר ב13.8.18 – היום שבו גם התחלתי לקדם אותו. את האמת שגם אותי הפתיע לגלות שהבלוג הגיע למקום ה2 והמכובד בביטוי "קידום אתרים אורגני" בגוגל בתוך כ100 ימים, יחד עם מספר ביטויים נוספים ("מקדם אתרים", "שירותי קידום אתרים" ועוד…), אבל מסתבר שאם עובדים בצורה נכונה – גוגל יודע לתגמל בחזרה.

אבל הדבר הבא שאני הולך לספר לכם – זו ההפתעה הגדולה והמשמעותית ביותר בעבורי: לקוחות שמגיעים מהאינטנרט הם אחלה לקוחות שבעולם!!! בשבועיים האחרונים שהם בעצם גם השבועיים היחידים בהם האתר שלי תפס מיקומים בגוגל, סגרתי 2 עסקאות של קידום אתרים אורגני בריטיינר חודשי של 5 אלף ש"ח כל אחת, 2 עסקים עם תחרות נמוכה עד בינונית.

נכון, הגיע גם שיחה מישהי ש"חושבת" על לפתוח בית קפה (היא עוד לא בטוחה), המקום עדיין לא קיים, אתר בטח שאין… ועוד כמה שיחות דומות שבזבזו לי טיפה את הזמן. אבל יש שם גם אוצרות ובכמויות.

בטח אתם שואלים את עצמכם, למה אני בכלל מספר לכם את האמת ולא את מה שחברות הקידום הגדולות אומרות? מה אני מנסה לייצר לעצמי עוד תחרות בגוגל? אז התשובה היא שאני לא מפחד מתחרות, להפך – אני בעד תחרות! תחרות הוגנת, כזו שמובילה ליצירתיות וחדשנות, ואיך אומרים… שהטוב ביותר ינצח!

אז זה היה הוידוי הקטן שלי יחד עם הקדמה לנושא, ועכשיו, גבירותי ורבותי, קהל נכבד ואורחים יקרים, קבלו את ששת הפרמטרים שמשפיעים על הצעות המחיר שאני נותן ללקוחות שלי, מהמשפיע ביותר ועד לזניח ביותר:

פוטנציאל הרווח של העסק

ובכן, אני בטוח שזה הפתיע חלק מכם, אבל הפרמטר הזה בסולם העדיפויות שלי נמצא במקום הראשון, והוא משפיע הכי הרבה על גובה הצעת המחיר שאני נותן ללקוחות שלי. השיווק שאני עושה ללקוח מגדיל את הרווחים של העסק שלו באופן ישיר, וכשמתחיל לרדת גשם, מגיע לכולם להירטב (או במילים פשוטות – אם בעל העסק גדל בזכותי, גם אני רוצה להנות מזה) ולכן, אני לא אתמחר קידום לעסק קטן שמוכר מכשירי כתיבה באופן זהה לעסק שמייצר טבעות אירוסין ותכשיטים. באותה מידה אני גם לא אתמחר את עסק הטבעות והתכשיטים כמו שאני אתמחר קידום לבית השקעות גדול ומוכר.

ציפיות הלקוח

בפגישה הראשונית שלי עם הלקוח אני אנסה להוריד לכתב את הציפיות של בעל העסק בתהליך העבודה מולי. אני שואל אותו בצורה הכי ישירה שיש בשליש הראשון של הפגישה: "מה יגרום לך להכתיר את השירות שלי כהצלחה"? אם הלקוח רוצה למשל להיות ראשון רק שמחפשים את שם החברה שלו או את אחד העובדים או את השם הפרטי שלו – אין סיבה שהוא ישלם על זה יותר מ3000 שקלים לחודש גם אם הוא מקדם אתר של מכרות זהב (אלא אם כן השם של אחד העובדים שצריך לקדם זה בנימין נתניהו, או יוסי בניון או משו כזה ואז זה כבר סאגה אחרת… :] )

לעומת זאת אם הוא מצפה להיות בדף הראשון בביטוי "ביטוח רכב" תוך עד שנה – פחות מ50 אלף לחודש לא בא בחשבון.

הוויב עם הלקוח

המכשול המרכזי ביותר לכל עסק של קידום אתרים הוא התנהלות מול הלקוחות. אנחנו לא רוצים להיות כל היום על תקן שירות לקוחות, ואני מדבר כרגע בעיקר על מקדמי האתרים הפרטיים. אם אני מקבל רושם על לקוח מסוים שהוא הולך לשגע אותי הרבה ולאבד לי זמן יקר – אני אתמחר את העבודה מולו בהתאם. לרוב זה יכפיל את הסכום אותו הייתי מבקש אם הוא היה נראה לי אדם נעים שיהיה לי נחמד לעבוד מולו.

תחרותיות והשקעה נדרשת

אני חושב שעל הנושא הזה אני פחות צריך להרחיב. פשוט מאוד: אני מבצע בדיקה מיהם האתרים שכרגע מדורגים במילות המפתח בנישה של הלקוח, מנתח אותם עם כלים כמו Ahrefs ו Majestic, ומקבל החלטה עם עצמי כמה נראלי שיהיה קשה לקדם את אתר הלקוח ומה זה יצריך ממני. בהתאם לממצאים – הצעת המחיר עולה / יורדת.

היסטוריית לקוח

בא נשים את זה רגע על השולחן. כולנו מוכרים "קידום אורגני". אחד מוכר את הקידום שלו ב2000 שקל והשני מוכר ב5000. ב2 המקרים הלקוח קיבל כביכול את אותו מוצר: "קידום אורגני". ולכן, כאשר לקוח מגיע אליי אחרי ששברו לו את הצורה ב3 חברות קידום שונות במשך שנה כל אחת מהן, עם הבטחות מכאן ועד אלוהי הגוגל אבל נאדה תוצאות בשטח – קצת קשה למכור לו שוב פעם "קידום אורגני"… במצב כזה, קיימות 2 אופציות:

  1. הלקוח שילם בעבר סכום מאוד נמוך ולא קיבל תוצאות, מסיבה כלשהי הוא מאמין שאפשר להגיע לתוצאות טובות (לרוב כי הוא שמע שאיזה מתחרה עושה מלא כסף בזכות הגוגל) והוא מוכן לשלם יותר בשביל זה. במצב כזה יכולה להיסגר עסקה, ויותר מזה – הלקוח יעריך את השירות וישלם באהבה ועם בונוסים (כן כן, כבר יצא לי לקבל בונוס של קמגרות על עבודה טובה :]  ).
  2. הלקוח שילם סכום משמעותי (מעל 3000, לצורך הדוגמא 3500) ולא קיבל תוצאות. במקרה כזה, במידה ואני חושב שאני יכול לקחת את הפרויקט הזה והוא מעניין אותי – אם הייתי חושב לתמחר ללקוח את השירות ב5000 ש"ח, אני אסגור איתו גם ב4200 אם צריך. כי לדעתי בשורה התחתונה לקוח ששילם 3500 ולא ראה תוצאות, ברוב המקרים לא יעלה ל5000, ואני לא רוצה לפספס אותו. אז אני אדאג שעליית המחיר תהיה עד ל20%. כבר אמרתי שאני שונא חברות קידום שמוכרות אוויר?!

עניין בנישה

יש נישות שמעניין ונחמד לקדם (מישהו כבר אמר קמגרה?), כל אחד ותחומי העניין שלו. אני לא אומר שאם מישהו מקדם אתר בנושא מדע טילים וזה נושא שממש לא מעניין אותי – אז אני אעלה לו את המחיר. ממש לא! אבל, וכאן מגיע אבל רציני! אם הוא מקדם למשל אתר שמדבר על חדשנות ויצירתיות, וזה ממש מעניין אותי, מה שגורם לי לרצות מאוד לסגור את העיסקה – אני כן יכול להוריד כמה מאות שקלים ממה שחשבתי להציע לו.

כמה כללי אצבע לסיום:

  1. תעריכו את עצמכם ואת העבודה שלכם! אם לא תעריכו את עצמכם היום, אתם תתקעו עם לקוחות לא משלמים, לא יהיה לכם מספיק תקציב לצורך קניית לינקים, והתסכול יהיה גם שלכם וגם של הלקוח. פרויקט בפחות מ3000 שקלים ריטיינר חודשי, או אם אני ממש לוקח את זה רחוק – 2500 ש"ח ריטיינר חודשי – ברוב המקרים לא באמת שווה לקחת. זה יכול להיראות מפתה לרגע אחד אבל סגירה של כזו עיסקה היא למעשה יריה ברגל של עצמכם. כמובן שזו רק דעתי ושכל אחד יעשה מה שהוא רואה לנכון. זה אולי יפתיע את חלקכם שלא מאמינים בזה, אבל יש מלא לקוחות שישמחו לקבל עבודה טובה ולשלם עליה בין 5 ל13 אלף שקל ריטיינר חודשי ולפעמים גם יותר! אם אתם מרגישים שאתם תותחים בתחום והצלחתם לקדם אתרים בנישות תחרותיות אבל אתם לא מצליחים לסגור עסקאות – לכו לקורס מכירות! ידוע שעצמאיים צריכים לדעת לעשות הכל, זה שאתם יודעים לקדם אתרים לא אומר שבסוף החודש תקבלון משכורת 6 ספרות כמו שאתם רוצים. צריך לדעת לשווק, למכור, לקדם, לנהל עובדים ועוד… אני אישית הולך באופן קבוע לכל מיניי הרצאות בהקשר של מכירות ואני הכי אוהב את ההרצאות של רמי דבורה, חפשו אותו בגוגל.
  2. חכם עיניו בראשו! אני מעדיף שיהיה לי קצת לא נוח להתסכל בעיניים של הלקוח בשעת המכירה כאשר אני מציג לו את המחיר שאני מאמין שהוא צריך לשלם ואיתו אני אוכל לקדם אותו ולהביא אותו ליעדים שלו (בתכלס אני מרגיש מצוין עם זה, אבל זה לצורך המטפורה), מאשר לתמחר את עצמי נמוך ואחרי שנה שבאמת לא יהיה לי נוח להסתכל ללקוח בעיניים…
  3. לא לפחד לוותר על לקוחות. חשוב לזכור שלאן שתכוונו – לשם תגיעו! בעסק הזה אנחנו בעיקר מוכרים את הזמן שלנו, ואין בלי סוף זמן! חבל לסגור את היומן שלכם על לקוחות שלא משלמים טוב. אם תיקחו עסקאות של 2000 שקל לצורך העניין, מהר מאוד תמצאו את עצמכם טובעים בעבודה שתניב לכם 20 אלף ש"ח בעבור קידום של 10 אתרים וזה לפני הוצאות. לעומת זאת, אם תתמחרו את עצמכם גבוהה כמו שמגיע לכם – מספק שיהיו לכם 4 לקוחות של 5 אלף כל אחד והגעתם לאותו סכום עם הרבה פחות כאב ראש ועוד יותר חשוב – סיכוי גבוהה יותר שהלקוחות יהיו מרוצים ויקבלו את שהובטח להם (להשקיע ב4 לקוחות הרבה יותר יעיל מב10).
  4. אם אתם רק מתחילים בתחום – אל תפחדו לקחת פרויקטים גם בסכומים של 1500 ש"ח (לא בפחות מזה, בטח שלא בחינם! בחיים לא לעבוד בחינם, אלא אם כן יש סיבה מוצדקת כגון התנדבות לעמותה וכו').

ולסיום, תהיו אנשים טובים, יש מספיק עבודה לכולם, תמיד תמשיכו לקרוא עוד ולהחכים כי מכל מלמדי – השכלתי! שנה טובה ויאללה הפועל!

מדריכים נוספים

רוצה לקבל עדכונים לפני כולם?

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin