עשהאל-דרייר

דיוור אלקטרוני: יתרונות, חסרונות ומידע

זמן קריאה: 3 דקות

שיווק באמצעות דיוור אלקטרוני נחשב לאחת מן השיטות הותיקות בעידן הדיגיטלי. כולנו התרגלנו לקבל את הדיוורים עם ההצעות השיווקיות הטורדניות, להתעלם מהן, או גרוע מכך, להעביר אותן לתקיית הספאם. בתקופה בה אנו מוצפים מכל עבר בפרסומות ותכנים שיווקים המוצגים לנו ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש, האם יש עדיין מקום לשיווק באמצעות דואר אלקטרוני? ואם כן, כיצד עושים זאת נכון? הכל במאמר הבא.

 

רקע

רגע לפני שנבין האם שיווק באמצעות דואר אלקטרוני עובד בימנו, חשוב יהיה להתייחס למאפיינים הייחודיים שלו. קבלת דואר אלקטרוני נתפסת בעיני רבים כקבלת מסר ייעודי. בעוד שפרסומות, באנרים ופופאפים מוצגים על המסך כאשר אנחנו מבקרים באתרי אינטרנט שונים, לכלל הגולשים באתר, הרי שדואר אלקטרוני מתקבל בתיבה האישית שלנו. זאת ועוד, דואר אלקטרוני אינו חולף.

הוא לא חלק מפיד שנגלל על ידי הלקוח עד לקצה איבוד הסבלנות. אם לא קראתם את הדואר שהתקבל הוא ישאר בסטטוס הזה, של דואר שלא נקרא עד שתבחרו לעשות זאת.

כמו כן בניגוד למסרים אחרים שאנשים צורכים במדיות שונות כמו פורטלים, מגזינים, ורשתות חברתיות, הרי שדואר אלקטרוני קוראים, בהרבה מן המקרים, כאשר הדעת אינה מוסחת, בזמן הפנוי, עם סטייט אוף מיינד הרבה יותר פתוח עבור הצעות שיווקיות.

אם כך, בואו ננסה להבין אילו רכיבים משתתפים בקמפיין דיוור אלקטרוני, ומהן האפשרויות השונות שמציע לנו קמפיין כזה.

 

דפי נחיתה

כל קמפיין דיוור אלקטרוני מתחיל בשלב הזה, של תכנון, עיצוב ובניה של דפי נחיתה. מהו דף נחיתה? זהו דף ייעודי וממוקד שכל מטרתו אחת: איסוף ליד מן הגולש. מהו ליד? ליד יכול להתבטא בצורות שונות, החל מהשארת פרטי קשר לצורך התקשרות עתידית, דרך הצטרפות לרשימת תפוצה, קבוצת פייסבוק ואפילו ביצוע התקשרות באמצעות טלפון.

על מנת להשיג את מטרתו, דף, נחיתה חייב להיות ממוקד במסר שלו. אסור שדף הנחיתה יבלבל את הקורא ויציע לו מגוון רחב של שירותים.

זה לא הזמן. אם הגולש יבחר להצטרף לרשימת התפוצה שאנחנו מנהלים, נוכל במועד מאוחר יותר לעניין אותו בהצעות נוספות. אולם בזמן הנחיתה בדף הנחיתה, המטרה היא כאמור יחידה: לקבל את פרטי הקשר של הלקוח הפוטנציאלי.

תכנון נכון של דף נחיתה הוא תורה בפני עצמה. בדף נחיתה מוטמעים רכיבים כמו טופס השארת הפרטים, כותרות, כותרות משנה, נקודות המייצגות את יתרונות המוצר או השירות, עדויות של לקוחות מרוצים ועוד, אשר כל משחק בהם יכול לשנות את אחוז ההמרה של הגולשים.

למשל, שימוש במעט שדות בטופס ההרשמה יוכל לעודד לקוחות להירשם לשירות, בעיקר אם הם גולשים במובייל ומילוי פרטים הוא מלאכה לא פשוטה עבורם.

מצד שני, דף נחיתה שמציג מעט שדות למילוי יכול להראות לא רציני, חשוד, ולא מקצועי, בטח בתחומים הנוגעים לבריאות או לכסף.

 

רשימת תפוצה

כמעט כל קמפיין דיוור אלקטרוני מחלק את קהל הגולשים שנרשם לשירות לרשימות תפוצה בהתאם לתחום העניין, הסטטוס של הגולש ועוד. למשל, רשימת תפוצה אחת יכולה להיות מיועדת עבור לקוחות שטרם רכשו את המוצר, ורשימת תפוצה נוספת תכיל לקוחות שרכשו את המוצר ובית העסק מעוניין למכור להם שירותים משלימים.

אם, לדוגמה, בית עסק משווק מוצרי גילוח, הרי שישנם פריטים המשווקים רק בפעם הראשונה שהלקוח מתקשר מול העסק, כמו ידית הסכין, ומוצרים שמשווקים בשוטף לאחר מכן, כמו סכיני הגילוח עצמם.

הרישום של הגולש בדף הנחיתה, אמור, למעשה, בכל קמפיין דיוור אלקטרוני, לצרף את הלקוח לרשימת תפוצה, משם מתחיל המסע שלנו עם הלקוח.

 

סדרת מסרים

מרגע שלקוח הצטרף לרשימת תפוצה, אנו מייעדים לו, למעשה, סדרת מסרים הדרגתית. למשל, מסר מספר אחת מגיע אל הלקוח במועד ההרשמה.

מסר מספר שתיים מגיע אליו כעבור שלושה ימים. מספר מספר שלוש יגיע אליו רק אם פתח את מסר מספר שתיים, וגם, כעבור חמישה ימים. בצורה כזאת, הלקוח יכול להיחשף למספר מסרים, שמסופקים לו במנות קטנות.

השיטה הזאת טובה במיוחד עבור שירותים או מוצרים שהלקוח מתלבט לגבי רכישה שלהם, וזקוק לזמן ולמידע נוסף כדי לבצע את ההחלטה הנכונה. סדרת מסרים למעשה מייצרת בעסק סוג של אוטומציה, ומאפשרת לבית העסק להגיע ללקוח לאחר פעולת ריכוך שביצעה סדרת המסרים.

 

העברה בין רשימות תפוצה

מנהלי קמפיין דיוור אלקטרוני יכולים לקבל החלטות על העברת לקוחות בין רשימות תפוצה, ולייעד להם סדרות מסרים שונות, בהתאם להתנהגות הגולשים בסדרת המסרים הנוכחית.

אם, למשל, לקוח מתעניין בסוג שירותים מסויים ומאותת על כך באמצעות פתיחה של מסרים מסויימים הנשלחים אליו, ולחיצה על קישורים בתחום מאוד ממוקד, אפשר להעביר את הלקוח, בצורה אוטומטית, אל רשימת תפוצה שתיתן לו מענה ממוקד יותר. בצורה כזאת, גם נוכל להגביר את אחוז ההמרה בקמפיין, וגם לייצר שביעות רצון גדולה יותר בקרב הלקוחות.

 

ניתוח נתונים וסטטיסטיקות

אחד היתרונות המרכזיים במערכות המשמשות לדיוור אלקטרוני הוא היכולת לקבל שפע של נתונים אודות התנהגות הלקוח, ולקבל בהתאם החלטות על ניהול הקמפיין שיותאמו ללקוח באופן מיטבי.

למשל, באמצעות ניתוח קמפיין נוכל לדעת מתי הלקוחות פותחים את המסרים שלנו, מהי השעה הטובה ביותר לשלוח עבורם מסרים, אילו מסרים מעניינים אותם יותר מאחרים, כמה מסרים בממוצע גולש צורך לפני שהוא מקבל החלטה על רכישה, אילו קישורים מקבלים יותר לחיצות, היכן כדאי למקם אותם ועוד עשרות רבות של נתונים אודות התנהגות הגולש שכדאי לכל מנהל קמפיין להכיר על מנת לטייב את הקמפיין.

 

עמידה בדרישות החוק

מערכות דיוור אלקטרוני מאפשרות למנהל קמפיין לפעול בראש שקט, ולדעת שהוא לא יהיה חשוף לתביעות. המערכות, למעשה, מפצלות כל מייל שנשלח לרשימת תפוצה, למספר מיילים כמניין חברי הרשימה, שולחת אותם באופן דיסקרטי ונפרד, משלבת קישור להסרה מרשימת התפוצה, ומאפשרת למנהל הקמפיין לדעת מדוע הגולש בחר להסיר את עצמו מרשימת התפוצה.

 

לסיכום

קמפיין שיווק דיגיטלי המבוצע באמצעות דיוור אלקטרוני יכול לספק לכל מנהל קמפיין שפע של יתרונות: החל מפילוח מתקדם של הלקוחות, דרך שילוב אוטומציה בעסק, ועד להגעה אל הלקוח בזמן המתאים לו, כאשר הוא בסטייט אוף מיינד שמאפשר לו לצרוך תוכן שיווקי.

אודות המחבר
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 5 שנים, תוצאה 1 במונח "קידום אתרים אורגני", מנכ"ל הסוכנות עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.
תוכן עניינים
לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אצלנו אין אנשי מכירות, רק אנשי ביצוע!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם