מה הקשר בין Dwell Time לקידום אתרים?

תוכן עניינים

בעולם ה – SEO יש לא מעט מונחים, חלקם פופולריים יותר וחלקם פחות, שמשמשים מקדמי אתרים כדי למדוד את איכות הקידום של אתר נתון. לצד מונחים כמו שיעור הנטישה, זמן השהיה באתר, ביקורים, מבקרים ועוד, יש מונח אחד שיש לו חלק חשוב בהבנה כיצד אתר מתפקד: Dwell Time.

 

אז מהו, למעשה, Dwell Time? כיצד מגדירים אותו וכיצד הוא מחושב?

כדי להבין היטב את המושג הזה צריך ראשית להבין כיצד מתנהגים גולשים כאשר הם עושים שימוש במנוע החיפוש, לצורך העניין שלנו, מנוע החיפוש של גוגל. כשגולש מן המניין מבצע שאילתא במנוע החיפוש מוצגות לו אוסף של תוצאות רלוונטיות, מסודרות בסדר יורד, כביכול של מידת ההתאמה לשאילתת החיפוש שביצע.

ישנן כל מיני טכניקות באמצעותן מחליטים גולשים אילו מתוצאות החיפוש רלוונטיות עבורם. חלק מן הגולשים מבצעים סריקה זריזה של כמה מן התוצאות המובילות ואז מחליטים למי מהן להיכנס, אחרים פותחים במקביל דפים שונים בדפדפן עם התוצאות המובילות, ויש גם כאלו שנכנסים באופן אוטומטי לתוצאת החיפוש הראשונה, ואם זו לא נותנת להם מענה ממשיכים לבאה בתור.

מה שמשותף כמעט לכל הטכניקות האלו הוא התנהגות המכונה בשם Pogo Sticking – כלומר, קפיצה מעמוד התוכן אליו נכנס הגולש בעקבות לחיצה על תוצאת החיפוש, חזרה אל עמוד תוצאות החיפוש, ובחירה בתוצאת החיפוש הבאה בתור שהיא רלוונטית לגולש.

ובכן, הזמן שעובר מרגע שגולש נחת בעמוד תוכן מסוים אליו הגיע מדפי תוצאות החיפוש ועד לבחירה בתוצאת החיפוש הבאה מעמוד תוצאות החיפוש אליו חזר מעמוד התוכן בו שהה, נקרא Dwell Time.

 

האם Dwell Time הוא פקטור דירוג מבחינת גוגל?

גוגל מעולם לא אישרה שהיא עושה שימוש במדד ה Dwell Time כפקטור לדירוג אתרים. עם זאת, כשחושבים על זה לעומק, יש משהו במדד הזה שיכול ללמד לא מעט על שביעות הרצון של הגולשים מן האתרים אליהם הגיעו.

אם מדד ה – Dwell Time נמוך במיוחד, יש סיכוי טוב שהגולש לא היה שבע רצון מן האתר אליו הגיע וככל הנראה הוא לא נתן לא מענה לשאילתא שביצע.

שימו לב: אם זמן השהיה של גולש נמוך במיוחד – הדבר יכול להעיד כי הגולש מצא את התשובה אותה חיפש במהירות והוא שבע רצון מן האתר. לעומת זאת, אם ה – Dwell Time נמוך במיוחד, כלומר, הגולש, ששהה זמן קצר מאוד באתר מסוים אליו הגיע מתוצאות החיפוש, חזר לדף תוצאות החיפוש, ובחר בתוצאה הבאה, הדבר מעיד בדיוק על ההפך: סבירות גבוהה שהגולש אינו שבע רצון מן התוכן שהוצג לו באתר הראשון אליו הגיע.

 

11 טיפים לשיפור ה – Dwell Time

בין אם מדובר בפקטור חיפוש של גוגל ובין אם לאו, שיפורים שתבצעו באתר על מנת לשפר את מדד ה – Dwell Time יכולים בהחלט להעלות את שביעות הרצון של הגולשים באתר, ומכאן, הדרך לאותת למנוע החיפוש שהאתר רלוונטי לכוונת החיפוש היא קצרה הרבה יותר.

 

בואו ננסה להבין איך תוכלו לשפר את מדד ה – Dwell Time באתר כמה פעולות פשוטות יחסית:

לכתוב לא על מנת לדרג את העמוד אלא על מנת לתת מענה לכוונת החיפוש של הגולש

כדי לשפר את ה – Dwell Time באתר, נסו לייצר יותר ערך לגולש ולתת לו מענה שלם ואיכותי לשאילתא שביצע.

בואו ניקח דוגמה קלאסית בהקשר הזה: מאמרי מחיר. כולנו מכירים את המאמרים שבהם נשאלת שאלה: כמה עולה X? הגולש, ששמח מאוד לראות שמישהו טרח וביצע בדיקה עבורו, וחושב שהוא עתיד לפגוש מחירון מסודר, בדרך כלל מתאכזב מהר מאוד לגלות, שמדובר בסתם מאמר, שלא טרח להשיב לו על השאלה.

מה תהיה התוצאה של מאמר כזה? כמובן, Dwell Time נמוך, כלומר, נחיתה של הגולש באתר, סריקה זריזה אחר מספרים שילמדו אותו משהו על מחיר ספציפי או טווח מחירים, ואז אכזבה גדולה, וחזרה אל עמוד תוצאות החיפוש.

בטווח הקצר, יכול להיות שעמוד כזה יהיה מדורג גבוה בתוצאות החיפוש, בטח אם אין לעמוד הזה עמודים חליפיים שכן מספקים את הסחורה. עם זאת, סביר יהיה להניח שמדד ה – Dwell Time של האתר יפגע, משהו שיכולה להיות לו השלכה גם על תפקוד האתר במנוע החיפוש בטווח הארוך.

 

לא לייצר קליקבייטים

דיברנו מקודם על מאמרי מחיר, וכעת נדבר באופן כללי על קליקבייטים.

קליקבייטים הם כותרות מסקרנות במיוחד, שכל תפקידן לייצר טראפיק של גולשים לאתר.

מבחינת Dwell Time – לשימוש בקליקבייטים עלולה להיות השפעה שלילית – שכן הם מכניסים מהר גולשים לאתר, שעלולים להתאכזב מן התוכן הלא רלוונטי, לחזור למנוע החיפוש, ולעבור לתוצאת החיפוש הבאה.

 

להתאים את האתר לתצוגה במכשירי מובייל

התאמת האתר לתצוגה במכשירי מובייל היא תמיד המלצה נכונה. גוגל שמה יותר ויותר דגש על חווית השימוש של גולשים במובייל, ובשנת 2021 אף צפויה לשפר את היכולת שלה לנתח את החוויה הזאת באמצעות מדדים חדשים.

אלא שלצורך שיפור ה – Dwell Time באתר, התאמה כזו למובייל היא הכרחית – שכן יותר גולשים שיגיעו לאתר לא מותאם, הם יותר גולשים שחוזרים לדפי התוצאות ועוברים לתוצאה המומלצת הבאה על ידי מנוע החיפוש.

 

לשפר את מהירות הטעינה ואת חווית השימוש באתר

אם אנחנו בעניין של שיפור חווית הגלישה של המשתמש במובייל, אחד הנושאים הקריטיים הוא שיפור מהירות הטעינה של עמודי האתר.

לגולשים אין כיום יותר מידי סבלנות להמתין שעמודי אתר שונים יטענו, בטח ובטח בעולם המובייל, המתאפיין לא מעט פעמים בבעיות כאלו בביצועי האתר.

אם גולשים חויים טעינה איטית, קפיצות של המסך בזמן הטעינה שעלולות לגרום להם ללחוץ על באנרים או על כפתורים לא נכונים, הם לבטח ינסו להמשיך אל התוצאה הבאה בדפי תוצאות החיפוש, ועל הדרך, ייתכן שיפגעו גם במדד ה – Dwell Time של האתר.

 

להוסיף תמונות

תמונות הן אמצעי ויזואלי נהדר שיכול לגרום לגולש להתעכב עוד פרק זמן באתר, ולשכנע אותו שחווית השימוש באתר היא נעימה יותר ומוצלחת יותר.

תמונות מאריכות את משך השהיה באתר, מקטינות נטישה, מגבירות את מעורבות הגולשים ומסייעות בשיפור ההמרות באתר. על הדרך, תמונות יכולות לסייע גם בשיפור מדד ה – Dwell Time באתר.

 

להוסיף וידאו

וידאו הוא אמצעי ויזואלי שהופך להיות נפוץ יותר ויותר.

לאנשים אין כיום זמן. הם רוצים פעמים רבות לקבל חומר לעוס ומדויק עבורם, שמוגש להם בדחיפה ולא באמצעות קריאה והספקת מסקנות. זאת הסיבה, שוידאו איכותי שמוטמע באתר, מלווה בכתוביות מתאימות, ערוך בצורה טובה, ומופק במקצועיות הוא כלי עזר נהדר גם, בין היתר, לשיפור מדד ה – Dwell Time.

 

טיפוגרפיה נכונה וקריאות

אם אתם מעוניינים להשאיר את הגולש זמן רב יותר באתר ולשכנע אותו לנקוט פעולה שתגביר את רמת המעורבות שלו, דאגו להטמיע באתר אלמנטים נכונים שישפרו את הקריאות של עמודי האתר, יעייפו פחות את העיניים, יאפשרו לגולשים ליהנות מקריאה של תכנים שונים, ויסייעו ביצירת מענה איכותי יותר לשאילתא שביצע הגולש.

 

שימוש קישורים פנימיים

כתבתי לא מעט פעמים על היתרונות של שימוש בקישורים פנימיים באתר. בקצרה אציין, כי קישורים פנימיים יכולים לסייע למנוע החיפוש לאתר עמודים חדשים ולאנדקס אותם, לעזור לגולשים לעבור בין עמודים ביתר קלות, לבדל עמודים חשובים מעמודים חשובים פחות באתר, להאריך את משך השהיה של גולשים באתר, ובעניין שלנו, אזי כמובן – לשפר את מדד ה – Dwell Time באתר.

הנה המדריך המלא לקישורים פנימיים.

 

הקדמה מסקרנת

רוצים לגרום לגולש לא לעזוב את האתר במהירות ולעבור לתוצאת החיפוש הבאה? הטמיעו בעמוד הנחיתה אליו מגיע הגולש הקדמה מעניינית ומסקרנת, שהוא פשוט יהיה חייב לקרוא. אם תצליחו לתפוס את תשומת ליבו של הגולש בשניות הראשונות למסע שלו באתר, יתרת הדרך תהיה כבר הרבה יותר פשוטה.

 

להנגיש את האתר לבעלי לקויות שונות

אם יש משהו שיכול לסייע לכם לשפר את מדד ה – Dwell Time ועל הדרך גם לעשות משהו חברתי נכון ולענות על דרישות החוק – יהיה זה להנגיש את האתר לבעלי לקויות שונות. חלק לא מבוטל מן האוכלוסיה סובל מלקויות ראיה שונות שמכבידות עליו מאוד בעת השיטוט והגלישה באתרי אינטרנט שונים.

תוספי הנגשה שונים יכולים במקרה הזה לא רק לענות לצורך של אותם גולשים באתר שיוצג להם בהתאם למגבלות שלהם, אלא גם לשפר את מדד ה – Dwell Time באתר, שכן פחות גולשים ינטשו אותו בשניות הראשונות לנחיתה באתר.

 

להגביר מעורבות גולשים באמצעים אינטראקטיביים

אם יש לכם אפשרות להגביר את המעורבות של הגולשים באמצעות אוסף של רכיבי תוכן אינטראקטיביים, זה יהיה כמובן מבורך מבחינת מדד ה – Dwell Time. שאלונים, חידונים, מפות אינטראקטיביות, אינפוגרפיקה ועוד אוסף של מרכיבים שאפשר להטמיע באתר – כל אלה יוכלו לייצר לכם ערך מוסף ממשי בתקשורת מול הגולשים המגיעים לאתר ועל הדרך גם לשפר את מדד ה – Swell Time.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים מ-2014, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק, קבוצת מקדמי האתרים הגדולה והמובילה בישראל! קישור אל פרופיל הפייסבוק של עשהאל. כתובת המייל של עשהאל: [email protected]

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin