חיפוש

מחולל סכמות FAQ + מדריך מלא

מחולל סכמות ה- FAQ מבית עשהאל דרייר בע"מ

ראשית, במידה ואתם לא יודעים מהי סכמה, אני ממליץ לכם לקרוא את מאמר הסכמות המלא שלי.

וידאו הסבר

מהן סכמות FAQ

מדובר בסכמות שמטמיעים באופן קליל בתוך האתר, הן ברמת הקוד והן ברמה הויזואלית, ומה שמתקבל זה שבתוצאות החיפוש, האתר יתפוס יותר נדל"ן, יוריד את המתחרים עוד כמה סנטימטרים למטה ואם עושים את  זה נכון - הסכמה יכולה גם לשפר CTR + יחס המרה.

איך נראית סכמת FAQ בפועל

ממחשב:

סכמת FAQ מהמחשב

מטלפון:

סכמת FAQ מהטלפון

למה גוגל יצרו את הסכמה הזו בתכל'ס

לדעתי, המטרה המרכזית שבגללה גוגל יצרו את סכמת ה- FAQ היא בכדי לקחת צעד אחד קדימה את מטרת העל שלהם: שלא יהיה צורך להקליק על אף אתר חיצוני מעבר לחיפוש בגוגל על מנת לקבל את התשובה לחיפוש אותו ביצע הגולש.

גוגל עושה מאמצים רבים כבר המון המון זמן לתת כמה שיותר תשובות בתוך המנוע שלה, כבר בחיפוש.

דוגמאות:

פעם, כשהיינו מחפשים לדעת מה תהיה תחזית מזג האוויר, גוגל היה מציג אתרי תחזית, בהם היה ניתן לקבל את התשובה למה תהיה התחזית היומית / שבועית וכו'.

אך כיום, התשובה לשאלה נמצאת כבר בדף החיפוש עצמו:

תחזית מזג האוויר

במידה וחשבתם שגוגל הלכה וייצרה את כל האופרציה הזו של לייבא את נתוני מזג האוויר בכל העולם, אז לא! גוגל מקבלת את המידע "באדיבות" האתר weather.com.

פעם שהיינו מחפשים לדעת כמה זה "10 דולר בשקלים", היינו מקבלים ישר את כל האתרים המכילים מחשבוני המרה. כיום, התשובה מגיעה ישירות בדף תוצאות החיפוש של גוגל! עוד מהלך בדרך אל מטרת העל של גוגל - תשובה לכל שאלה בדף התוצאות עצמו מבלי שיהיה צורך להיכנס לאתרים עצמם! קידום אתרים מת (SEO IS DEAD) כבר אמרנו? 🙂

מחשבון המרה בתוך גוגל

ואם נחפש "טיסות לאמסטרדם" נקבל, לא פחות ולא יותר, מנוע חיפוש מבית... גוגל! להשתלט על העולם, כבר אמרתי?

חיפוש טיסות בגוגל

בקיצור, נראלי שהבנתם את הקטע.

מהם הכללים ליצירת סכמת FAQ שעושה טוב לנו ולא רק לגוגל?

  1. לא לתת תשובות מלאות, רק הרגשה שבתוך האתר התשובה המלאה קיימת.
  2. תמיד הנעה לפעולה, להיכנס לאתר!
  3. לא נותנים אף תשובה שיכולה לגרום לגולש לא להיכנס לאתר שלנו. לדוגמא, לא לפרסם מחיר בשום צורה. אפשר לכתוב: "באתר קיים מחירון מפורט".
  4. התוכן צריך להיות ייחודי ולא מועתק מתוך המאמר.
  5. הסכמה צריכה להיות קיימת גם ברמת קוד HTML וגם ברמה הויזואלית.

ועכשיו אפרט עוד קצת:

בראש ובראשונה, הכי חשוב להבין לעומק את כללי המשחק, להבין את המטרה של גוגל ורק לאחר מכן - לפעול בהתאם.

מה זה אומר לפעול בהתאם? לייצר שאלות ותשובות שרק מסקרנות ועושות טיזינג לגולש להיכנס לאתר שלנו!

לדוגמא, עבור מאמר שמדבר על הסרת שיער בלייזר למשל, אפשר לייצר שאלה כזו: "האם הסרת שיער בלייזר מסירה את השיער לצמיתות?"

והתשובה תהיה: "ישנם מקרים שכן וישנם מקרים שלא, באתר שלנו תוכלו למצוא טבלה המפרטת במדויק באילו מקרים השיער יוסר לצמיתות ובאילו לא, כנסו עכשיו!"

או דוגמא נוספת, עבור מאמר שמדבר על "מחקר מילות מפתח", אפשר לייצר שאלה: "כמה זמן לוקח לבצע את המחקר" והתשובה תהיה: "במאמר מוצגות מספר שיטות, כנסו עכשיו וגלו בעצמכם כמה זמן לוקח ליישם כל שיטה!".

הבנתם את הקטע? לתת, אבל לא עד הסוף.

להסביר שיש תשובה בתוך המאמר לשאלה (ולוודא שבאמת יש), אבל לא לתת אותה כל כך מהר.

אופציה נוספת, היא לשאול שאלות שבעצם הן בסה"כ מחדדות את היתרונות של השירות.

הנה דוגמא ממש טובה שעשיתי עבור לקוח שלי:

סכמת שאלות תשובות מתנפחים

השאלה היא: "האם יש לכם מתנפחים המשלבים מים?" והתשובה היא: "כן, יש לנו שלל מתנפחים המתאימים למים - כנסו לאתר כדי לבחון את כולם.".

ברגע שהתשובה היא חיובית ורק מדגישה את היתרון שלנו מבלי לתת אינפורמציה נוספת, אין גולש שילחץ על שאלה כזו, יקבל את האינפורמציה ויגיד לעצמו: "אה, יש להם את מה שאני מחפש, אני לא אכנס..." זה לא יקרה! לכן, הדגשת יתרונות היא גם שיטה לייצר סכמות FAQ בצורה נבונה.

איך לייצר סכמת FAQ - שלב אחר שלב

  1. ממלאים את השאלות והתשובות במחולל סכמות ה- FAQ שנמצא בראש דף זה.
  2. מעתיקים את הקוד שנוצר ומטמיעים אותו בדף הרצוי כקוד HTML.
  3. מייצרים את השאלות והתשובות באותו דף באופן ויזואלי. אם אתם משתמשים באלמנטור, מומלץ להשתמש בווידג'ט ספוילר.
  4. בודקים תקינות בכלי הנתונים המובנים של גוגל.
  5. שולחים את הדף לסריקה מחדש דרך הsearch console או ממתינים לסריקה הבאה של גוגל (בדר"כ מספר ימים).
  6. בודקים האם הסכמה מוצגת.

כמה שאלות ניתן לייצר?

בגדול, כמה שרוצים. בכל אופן, מספר השאלות שבאמת תוצגנה נכון לרגע כתיבת מדריך זה, הינו 3. ישנו כפתור "הצג יותר" שאם לוחצים עליו - שאר השאלות גם נפתחות.

על מנת להשיג גם 3 שאלות וגם את הכפתור (שהוא בפני עצמו עוד שטח נדל"ן), אני ממליץ על כתיבת בין 4 ל6 שאלות לכל עמוד.

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים