הסרת פסקי דין מגוגל – צעדים מעשיים לניהול מוניטין

אחד היתרונות המשמעותיים שמספקת לנו רשת האינטרנט, הוא היכולת למצוא בקלות ובפשטות מידע, שפעם היה נדרש מאמץ לא פשוט כדי לאתר אותו. בהקשר הזה, החיים של סטודנטים, חוקרים או אנשים פשוטים שרק מעוניינים לאתר מידע נקודתי, הפכו לקלים הרבה יותר.

עם זאת, ליכולת הזאת למצוא בקלות מידע יש גם לא מעט חסרונות: אם קיים ברשת אזכור שלילי אודות העסק שלכם, ובמיוחד אם מדובר בפסק דין שהוצא כנגד העסק שאתם מנהלים, הגולשים ימצאו אותו במוקדם או במאוחר.

מה ניתן לעשות כדי לא להיפגע מקיום אזכור שלילי אודותיכם? כיצד ניתן להסיר פסק דין כנגד העסק שלכם מתוצאות החיפוש של גוגל? במאמר הזה נעסוק בדרכים שעומדות לרשותכם לצורך ניקוי דף התוצאות הראשון ואולי גם השני, מאזכורים שליליים אודותיכם.

 

מהן אפשרויות הפעולה שעומדות בפני מנהל המותג להסרת פסקי דין?

בגדול, ניתן לומר כי כי על מנת לנקות את העמוד הראשון והשני של תוצאות החיפוש בגוגל מאזכורים שליליים אודות שם המותג, ובפרט מפסקי דין, אפשר לפעול בשתי דרכים מרכזיות:

הראשונה היא לנהל משא ומתן על הסרת פסקי הדין מול בעל האתר שבו מופיע פסק הדין. במהלך המשא ומתן הזה, ייתכן שיבקש מכם בעל האתר תמורה בעבור הסרת האזכור, ואתם תצטרכו להחליט האם תשלום תמורה כזאת הוא מקובל עליכם. שימו לב: רבים נוטים לזלזל באפשרות הזו, ולדלג עליה. זו האפשרות היעילה, המהירה והזולה ביותר, בוודאות!!! אתם תופתעו לגלות עד כמה אתרים של פסקי דין מתורגלים בעניין, רובם יסירו את פסק הדין אם תבקשו, והם יגידו לכם שאם אתם רוצים שפסק הדין גם ירד מגוגל באופן מיידי, זה בתשלום סמלי. לאחר התשלום – התוצאה תרד מגוגל באופן מיידי!

הדרך השניה שבאמצעותה תוכלו לנקות את העמוד הראשון והשני מפסקי דין שהוצאו כנגד העסק שלכם, היא באמצעות תהליך מורכב שנקרא ניהול מוניטין.

 

מהם העקרונות של תהליך ניהול מוניטין?

בתהליך של ניהול מוניטין, בהעדר היכולת להסיר את התוכן הפוגעני, האזכור השלילי או פסק הדין שהוצא כנגד העסק, ננסה לדחוק את תוצאות החיפוש למקום לא ריאלי, למשל לעמוד השלישי של תוצאות החיפוש אחר שם המותג, והלאה.

דחיקת התוצאות הזאת תתבצע בהתבסס על העיקרון הבא: בעת חיפוש שם מותג, יש לגוגל אינטרס להראות לגולש תוצאות מגוונות, שונות וחזקות מעולם תוכן: האתר הרשמי של המותג, עמוד הפייסבוק הרשמי של המותג, פרופיל הלינקדאין, ערוץ היוטיוב של המותג ועוד.

זאת ועוד, ייתכן שגוגל תבחר להציג את התוצאה החזקה ביותר מאותו עולם תוכן, מסיבותיה שלה, ואז כל שתצטרכו הוא לייצר תוכן איכותי יותר וסמכותי יותר באותה פלטפורמה שבה מנוהל האזכור השלילי אודות העסק.

שימו לב לעקרון הבא: בעוד שבתהליך רגיל של קידום אתרים אורגני, אנחנו מנסים לקדם עמוד עבור כמה שיותר ביטויי מפתח רלוונטיים, הרי שבתהליך של ניהול מוניטין המטרה שלנו בפועל היא לקדם כמה שיותר עולמות תוכן ועמודי אתרים שונים, עבור ביטוי מפתח נתון.

כיצד עושים זאת בפועל? בואו נצלול פנימה.

 

באילו אתרים ושירותים ניתן לעשות שימוש לצורך הסרת פסקי דין מגוגל?

כדי לבצע את אותה פעולת דחיקה של פסקי הדין בעלי המאפיין השלילי, נצטרך לפעול כאמור, בכמה וכמה ערוצים. הנה חלק מן הפעולות אותן נהוג לבצע בתהליך כזה של ניהול מוניטין.

 

פתיחת ערוץ יוטיוב

ערוץ יוטיוב איכותי, שאליו מועלים אחת לתקופה, בתדירות שוטפת, סרטונים איכותיים מעולם התוכן של המותג, ומבוצעת בתכנים האלו אופטימיזציה למנוע החיפוש של גוגל ושל יוטיוב, הוא בהחלט צעד ראשון נכון בבניית מוניטין לעסק, שנקי מפסקי דין שליליים. שימו לב, שכדי להגיע לתוצאות טובות תצטרכו להשקיע משאבים בתכנון ובביצוע מדוקדק של אסטרטגיית התוכן מבוססת הוידאו שלכם.

אולם, אם ביצעתם את הפעולות הנכונות, אין ספק שלגוגל יהיה אינטרס להציג את ערוץ היוטיוב של המותג שלכם בעמוד הראשון עבור חיפוש שם המותג. אם תפסנו מקום אחד, למעשה בפועל הותרנו מקום אחד פחות לאזכור השלילי.

 

ניהול פרופיל לינקדאין מקצועי

לינקדאין, הרשת החברתית לניהול קורות חיים מקצועיים, היא בהחלט מקום ראוי לעמוד הראשון בגוגל, תחת חיפוש שם המותג. פרסום מאמרים מקצועיים ברשת החברתית הזאת, יצירת קשרים עסקיים עם קולגות בתחום, גיוס מתמודדים ושליחת קורות חיים הם בהחלט פעולות רצויות שיכולות לסייע לכם לתפוס מקום נוסף בעמוד הראשון עבור חיפוש שם המותג.

 

הקמה וניהול של ערוץ טוויטר

טוויטר היא רשת חברתית מבוססת ציוצים – כלומר, סטטוסים קצרים וענייניים, אשר נוגעים לעולמות תוכן שונים ובהם אקטואליה, בידור, כלכלה, חברה ועוד. אם תקפידו לתחזק את פרופיל הטוויטר שלכם באופן שוטף תוכלו לתפוס עוד משבצת בעמוד הראשון של גוגל.

 

פרסום כתבה באתר סמכותי

רכישה של מדיה באתר סמכותי ואיכותי, שזוכה לתנועת מבקרים רבה, היא דרך נוספת שבאמצעותה תוכלו לשפר את המוניטין של העסק ולדחוק מתוצאות החיפוש תוצאות שמתייחסות לפסקי דין שליליים. שימו לב, תוכלו להגדיל ולעשות, ולפרסם כתבה יקרה ונחשבת באותו אתר שממנו התקבל האזכור השלילי.

אם תעשו זאת, ייתכן שגוגל, שלא תירצה לבזבז שני מקומות בעמוד הראשון על תוכן המנוהל באותו אתר חיצוני עבור חיפוש שם המותג שלכם, תימנע מלהציג את פסק הדין השלילי.

 

ניהול פרופיל פייסבוק עסקי

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם, ודף עסקי המנוהל בה יכול לזכות לפופולריות רבה. עשו ניסוי, וחפשו את שם המותג של מותגים המוכרים לכם. בחלק גדול מאוד מן המקרים, אחת מתוצאות החיפוש בעמוד הראשון של גוגל תהיה הפרופיל העסקי של המותג ברשת פייסבוק.

 

פרסום תכנים באתרים הפתוחים לשימוש הציבור

לא מעט אתרים ברחבי הרשת, מאפשרים לגולשים רבים לעשות בהם שימוש על מנת להעלות תכנים שונים פרי עטם. חלק מן האתרים האלו, כגון Mypen ו- elink.io הינם חזקים וסמכותיים, ויאפשרו לכם לעבות את התוכן החיובי המנוהל ברשת עבור המותג שלכם, מה שיסייע בפועל לדחיקת תוצאות החיפוש המכילות את פסק הדין השלילי.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin