5 טעויות שכנראה שאתם עושים בקידום ממומן

תוכן עניינים

ניהול של קמפיין קידום ממומן בגוגל הוא פעולה שכל בעל עסק עם קצת גישה לטכנולוגיה יכול לעשות. לא נדרשת במקרה הזה בקיאות טכנולוגית מרשימה, כישורי תכנות, או ידע בניהול בסיסי נתונים. עם זאת, ניהול קמפיין קידום ממומן בגוגל שגם מביא תוצאות איכותיות – הוא משהו ששמור לבעלי מקצוע שמבינים עניין, וצברו קילומטרז' בהגדרה, הרצה ומעקב אחר קמפיינים בגוגל.

אם אתם בכל זאת מעוניינים להקים ולהריץ את הקמפיינים שלכם בגוגל בעצמכם, כדאי יהיה שתקדישו תשומת לב לרשימה הבאה של טעויות נפוצות שמבוצעות כמעט בכל הגדרה של קמפיין חובבני. הטעויות האלו גורמות לרוב לפגיעה באפקטיביות של הקמפיין וליצירת חוסר אמון בפלטפורמת הפרסום בגוגל. גיזרו ושימרו.

 

טעות מספר 1: מחקר מילות מפתח לא מעמיק מספיק

מי שהתנסה בהגדרה של קמפיין או שניים בחייו, יודע כי אחד השלבים הבסיסיים בהגדרה של כל קמפיין קידום ממומן בגוגל הוא הגדרה של מילות המפתח וסוגי ההתאמות שלהן לשאילתות שביצעו הגולשים. את רשימת מילות המפתח שעבורן תופענה המודעות של הקמפיין מייצרים בדרך כלל באמצעות תהליך שנקרא מחקר מילות מפתח.

הנטיה של הרבה מבעלי העסקים שמנהלים קמפיין בגוגל, היא להגדיר כמה שיותר מילות מפתח שמתאפיינות בנפח חיפוש גדול. אולם, מה שבאמת חיוני לבדוק עבור מילת מפתח הוא לא עד כמה היא פופולרית, ולא עד כמה היא תחרותית, אלא עד כמה היא מביעה כוונת רכישה בנישה שבה אתם פועלים, ואל מול המוצרים והשירותים שאתם מציעים.

ניקח למשל את הביטוי "נעלי ריצה". מי שמחפש נעלי ריצה במנוע החיפוש של גוגל יכול להיות אדם שמתעניין ברכישה מיידית של נעלי ריצה. עם זאת, הוא יכול להיות גם גולש שמתחיל את המסע שלו כדי לברר אילו סוגים של נעלי ריצה קיימים, מה המאפיינים שמבדילים אותם זה מזה, מהן ההמלצות של גולשים כאלו ואחרים שהתנסו בהן, אילו מן הסוגים המומלצים מתאימים לריצת חצי מרתון ועוד.

לעומת זאת, מה לגבי ביטוי החיפוש "ברוקס אדרנלין 20 מחיר"? כאן יש לנו כבר עסק עם גולש שיודע בדיוק מה הוא מחפש, וגם הסיכוי שהביקור שלו באתר לנו יסתיים ברכישה הוא גדול בעשרות מונים על פני הגולש שחיפש "נעלי ריצה".

לכן, בכל הרצה של קמפיין חדש בגוגל, חשוב יהיה לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק, שיאתר לא רק את המילים הפופולריות המתאפיינות ברמת תחרות נמוכה יחסית, אלא בעיקר את המילים שמאפיינות גולש עם כוונת רכישה.

 

טעות מספר 2: מודעות באיכות נמוכה

חשוב יהיה להבין: גם כאשר הקישור לאתר שלכם מופיע בדף תוצאות החיפוש באמצעות מודעה ממומנת, אתם מתחרים על תשומת ליבו של הגולש מול כל יתר התוצאות בדף. כדי לשכנע גולש ללחוץ על המודעה שלכם, בטח ובטח אם היא ממומנת, עליכם יהיה להשקיע זמן ומחשבה בבחירת המילים הנכונות. חישבו על זה: האם המודעה עונה לצרכים של הגולש? האם היא מבטיחה לו פתרון לבעיה אותה הוא חווה? למה שהוא ילחץ דווקא על המודעה שלכם ולא על יתר תוצאות החיפוש?

כאשר מנסחים מודעה לקמפיין ממומן בגוגל צריכים לעשות זאת דרך העיניים של קופירייטר מוכשר: הסגנון, בחירת המילים, כמות המילים, המיתוג של העסק, הפניה לרגש, ההנעה לפעולה – כל אלו צריכים להילקח בחשבון במהלך ניסוח המודעה הקצרה והתחומה במילים.

לכן, אם אתם רוצים להימנע מהשלכת כסף לפח, השקיעו מחשבה ופעלו ביצירתיות לניסוח מודעה שתניע את הגולש שלכם לפעולה.

 

טעות מספר 3: העדר התאמה בין המודעה לדף הנחיתה

המודעה שלכם יכולה להיות מושלמת, למשוך את הגולשים הרלוונטים, להתבסס על מחקר מילות מפתח רציני ומעמיק, ובכל זאת, אם לא תובילו בסוף הדרך את הגולש לדף נחיתה איכותי שבאמת מייצר פתרון רלוונטי לצורך של הגולש – כל זה לא היה שווה הרבה.

מעבר לכך, המחיר שתשלמו על הקלקה של הגולש הוא פונקציה שאחד הפרמטרים שלה הוא איכות דף הנחיתה. לכן, כדאי יהיה מאוד להקפיד על שילוב תכנים בדף הנחיתה, שמתאימים למודעה עליה הקליק הגולש.

 

טעות מספר 4: כמות על חשבון איכות

הרוב המוחלט של בעלי העסקים שמגדירים קמפיינים ממומנים לא עושים זאת מתוך רצון לבלות מול ממשק הפרסום של גוגל, אלא כדי להשיג תנועה רלוונטית של גולשים לאתר. הלחץ הזה שמופעל על בעלי העסקים לפנות לעוד ועוד גולשים כדי להשיג לקוחות פוטנציאליים, גורם להם לפעמים לפתוח את דלת הכניסה לאתר קצת יותר מידי, ולפנות גם לקהל יעד, שהוא פחות רלוונטי.

לחלק מן העסקים דרך הפעולה הזאת יכולה להתאים. הם מוכנים לשלם מחיר גבוה יחסית לליד ובלבד שזרם הלידים יהיה גבוה יחסית והעסק יעבוד. אולם, עבור לא מעט מן העסקים המדד החשוב באמת לאורך זמן הוא דווקא שמירה על שיעור המרה גבוה, מה שלמעשה יבטיח קמפיין אפקטיבית וניתוב ההשקעה אל האפיקים המניבים לעסק.

לכן, בכל הגדרה של קמפיין קידום ממומן בגוגל, צריך עסק לשאול את עצמו, האם חשובה לו כמות הלידים או איכותם.

 

טעות מספר 5: תמחור לא נכון של קליק

בעלי עסקים רבים, אולי מתוך הרצון לייצר לידים לעסק באופן מיידי, מגדירים קמפיינים עם הצעות מחיר גבוהות לקליק – מה שלאורך זמן מייצר הוצאות גבוהות לעסק. בעלי עסקים אחרים מתמחרים את המודעות במחיר נמוך מידי, בין היתר מתוך הרצון להפחית ככל האפשר בהוצאות העסק, מה שעלול לייצר תנועת גולשים מעטה מידי, ולהפוך את הקמפיין לאפקטיבי פחות.

לכן, בכל הגדרה של קמפיין קידום ממומן הקדישו תכנון ומחשבה רבה לתמחור הקליק: זיכרו, שהטעות יכולה להתבטא בשני הכיוונים.

אם אהבת את התוכן שכרגע סיימת לקרוא, ובאלך לפרגן לי עם הרבה אהבת חינם, אשמח לקבל ביקורת חיובית בגוגל (לחיצה כאן כמה מילים טובות וסיימת!), אני אעריך את זה מאוד, מבטיח.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin