מה זה קופירייטינג ואיך ליצור קופי שמנצח בנוקאאוט? המדריך המלא

תוכן עניינים

אם אתם בעלי עסקים או משווקים, ודאי שמעתם את המונח קופירייטינג (Copywriting) לא מעט פעמים. אבל מה זה בדיוק קופירייטינג? ובכן, קופירייטינג (או בעברית: רעיונאות) הוא האמנות והמדע של כתיבת טקסטים שיווקיים. הכוונה לאותן מילים שאתם רואים בכל מקום שיש בו מותגים שמנסים למכור את המוצרים או השירותים שלהם ולשכנע לקוחות פוטנציאליים לנקוט בפעולה.

טקסט שיווקי נקרא בעגה הפרסומאית 'קופי' (Copy) והוא כולל כל טקסט מכירתי או קריאייטיבי שמייצג מותג – בין אם הוא מופיע במסגרת דפי אינטרנט, ערוצי מדיה חברתית, בלוגים, מודעות, סרטונים, חומרי קידום מכירות וכן הלאה.

במדריך שלפניכם נסקור את כל הדברים שאתם כמשווקים ובעלי עסקים צריכים לשים אליהם לב על מנת ליצור עבור המותג שלכם קופי שמביא תוצאות – בין אם אתם כותבים את התכנים השיווקיים בעצמכם ובין אם העבודה מבוצעת בידי כותבי תוכן או קופירייטרים מקצועיים. אז שנתחיל?

 

עדיין לא הבנתי מה זה קופירייטינג – אפשר להתעכב על זה רגע?

ודאי, לשם כך נתכנסנו כאן היום! ההגדרה הרשמית של קופירייטינג הינה: "הפעולה  או המקצוע של כתיבת טקסטים של פרסומות או חומרים פרסומיים". הגדרה זו למעשה גם מכסה את הגדרת התפקיד של קופירייטר (רעיונאי) בכללותה.

עכשיו, בואו נתרגם את ההגדרה המילונית הזו לדוגמאות יומיומיות: קופירייטינג – או בקיצור "קופי", הוא התוכן הכתוב שאתה רואה במסגרת מודעה בפייסבוק.

זו גם הכותרת של מודעת גוגל או התיאור של סרטון יוטיוב.

זה הטקסט באתר האינטרנט של כל מותג, החל מהתכנים הכתובים בדף הנחיתה ועד למידע שמופיע בדפי המוצר.

מחוץ לעולם השיווק הדיגיטלי , קופי זה הטקסט שנכתב על שלטי חוצות, הכותרת של מאמר בעיתון, ואפילו השם של בית הקפה שישבת בו אתמול.

קופירייטינג הוא מה שמניע אנשים ללחוץ על אתר אינטרנט, אומר להם מדוע הם צריכים לקנות את המוצר שבמודעה שלפניהם, ומשכנע אותם להמיר את כספם בסחורות ושירותים. 

אולם כשאנו נדון במושג קופירייטינג במסגרת המדריך שלפניכם, זה יהיה בהקשר של תוכן המופיע באתרי אינטרנט, חשבונות ועמודי מדיה חברתית, מודעות ממומנות, וקמפיינים בדואר אלקטרוני.

כלומר, תוכן מקוון שנועד לגרום לאנשים לרצות לקנות מוצר מסוים, להפוך לחלק מקהילה, להירשם לקבלת הצעות שיווקיות או תכנים וכן הלאה.

 

קופירייטינג – מה זה לא

התשובה הקצרה: כמעט כל סוג אחר של כתיבה. קופירייטינג נועד להניע אותך לפעולה.

זהו טקסט אסטרטגי וענייני. כל מה שלא עושה את זה אינו קופירייטינג. למשל, פוסט בבלוג שעוסק בנושא מודעות פייסבוק? לא קופירייטינג.

הספר הזה על המדף שלך, שעוסק בקופירייטינג ומעולם לא קראת? עדיין לא קופירייטינג.

כפי שאתם ודאי מבינים, לעתים קרובות יש נטיה לבלבל את המונח קופירייטינג עם כתיבת תוכן. אולם מדובר בשני מושגים שונים. לצורך העניין – המאמר שלפניכם הוא תוצר של כתיבת תוכן ולא קופירייטינג. אולם לעיתים קרובות קיימת רמה מסוימת של חפיפה.

 

מה בין קופירייטינג וכתיבת תוכן

המסר השכיח שכתיבת תוכן באה להעביר הוא כדלהלן: "אנחנו מספקים לך ערך ללא עלות, בצורה של מידע שימושי. אם בא לך, עיין במידע שימושי אחר שלנו או שלח אותו לתיבת הדואר הנכנס שלך, הירשם לשימוש בשירות או המוצר שלנו לתקופת ניסיון בחינם וכדומה".

הטקסט במסגרת כתיבת תוכן הוא בדרך כלל תוכן ארוך יותר (מאמרים בהיקף של מאות ועד אלפי מילים). לעומת זאת, קופירייטינג בדרך כלל אינו הולך סחור סחור.

המסר בטקסט מסוג קופי לרוב יהיה קצר יותר בהיקפו מתוצרים של כתיבת תוכן.

זה יכול להיות קטע טקסט שמספר לך מה החברה או המוצר עושה, למה אתה צריך אותו ואיך קונים אותו ממש עכשיו. למשל, פופאפ שכתוב בו: "הירשם לדבר החינמי הזה עכשיו" (בטון מאוד משכנע). 

אז דעו שיכולות של כתיבת תוכן יכולות לעזור לכם בקופירייטינג עבור המותג שלכם, אבל ההיפך הוא נכון על אחת כמה וכמה.

היכולת להניע את הקוראים שלך לפעולה בכמה מילים בודדות שנוגעות בדיוק בנקודה הנכונה, יכולה להעלות מאוד את האיכות והערך של כתיבת התוכן שלכם.

אבל שניה לפני שאתם מתחילים לעבוד על כישורי הכתיבה שלכם, חשוב שתעצרו רגע ותשאלו את עצמכם מיהו הלקוח האידיאלי שלכם, היכן הוא נמצא ומה הוא יקנה.

 

כיצד קופירייטר משתלב בתכנית השיווק של העסק שלך?

במובנים רבים, לשכור את שירותיו של קופירייטר, זה כמו לשכור איש מכירות אחד שיגיע לכל הלקוחות שלך.

צוות מכירות יוצר קשר עם לקוחות בזה אחר זה, בעוד שקופירייטר מגיע לכולם בבת אחת דרך סרטוני פרסומת, שלטי חוצות, מודעות פרינט במגזינים ועיתונים, פרסומות רדיו, פוסטים בבלוג או בערוצי המדיה החברתית, קמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם או גוגל, כתבות תוכן שיווקי ועוד.

 

איך קופירייטינג השתנה מאז שהשיווק עבר לדיגיטל?

אם בעבר יכולת לנסות וללכוד את תשומת ליבו של פלח השוק שלך בעזרת קמפיין בשלטי חוצות, מודעות בעיתון, עלוני מכירה, תשדירי פרסומת בטלויזיה או בקולנוע וג'ינגלים ברדיו, הרי שעם התפתחות השיווק הדיגיטלי הפך הקופירייטינג למורכב יותר.

כיום, עקב השכיחות של מודעות פייסבוק, אינסטגרם וגוגל, מגלים משווקים רבים שיש להם תחרות מכל הכיוונים ובכל רגע נתון, על תשומת הלב והארנק של קהל היעד שלהם.

באף תקופה אחרת בהיסטוריה לא היה כל כך הרבה קופי בעולם.

אם אנו רוצים להתבלט, איננו יכולים להתמקד אך ורק במכירה. עלינו להשתמש בפסיכולוגיה ובשיטות שיווק מוכחות כדי להשיג את תשומת ליבם של לקוחותינו הפוטנציאליים, ולקוות שהם ירצו את הערך שאנו מציעים להם.

 

האם יש הבדל בין קופירייטר ובין כותב תוכן?

ניתן לומר שכל קופירייטר הוא למעשה כותב תוכן, אבל כותב תוכן אינו בהכרח קופירייטר.

עיקר השוני בין המושגים הללו נוגע לסגנון הכתיבה וסוג התכנים שכל אחד מאנשי המקצוע הללו מספק.

כשמדברים על כותבי תוכן הכוונה בדרך כלל לבעלי מקצוע אשר מספקים שירותי תוכן לעסקים, בעוד שקופירייטרים הם לרוב אנשי מקצוע מתחום הפרסום עם מוכוונות מובהקת ליצירה של תכנים שיווקיים ופרסומיים לטובת יצירת לידים והגדלת המכירות של המותג.

אם לתמצת, אז ניתן לומר שקופירייטר הוא כותב תוכן עם רקע בתחום הפרסום. 

 

קופירייטר מצופה להגיע עם כישורי כתיבה ברמה גבוהה ובנוסף להיות בעל הבנה שיווקית רוחבית, אשר כוללת את היכולות הבאות:

  • אפיון וניתוח קהל היעד של המותג ומוצריו השונים.
  • זיהוי היתרונות הבולטים של המוצרים או השירותים המשווקים.
  • הבנה בקידום אתרים ובחירת מילים שיקדמו את המותג ומוצריו בערוצי השיווק הרלוונטיים.
  • יצירה של טקסטים שאנשים יגיבו אליהם (כותרות, סלוגנים, מודעות, מיקרוקופי וכדומה).
  • היכולת לספר לקהל היעד את הסיפור שיניע אותו לפעולה הרצויה (מה שנקרא: אמנות הסטוריטלינג).

 

אילו סוגים של טקסטים קופירייטר יכול לייצר?

בדומה למקצועות רבים שעברו תהליך של אבולוציה בעידן הדיגיטל, גם תחום הקופירייטינג עבר תהפוכות רבות בעשור האחרון.

אף שגם היום קופירייטרים עדיין מאיישים סוכנויות פרסום גדולות שמטפלות בתקציבי אופליין (פרסום בטלויזיה / ברדיו / בשילוט חוצות / בעיתונות), עבודת הקופי בתקופתנו נעשית בדגש על שיווק בערוצים מקוונים (יש סוכנויות דיגיטל שמטפלות בזה וגם חברות קידום אתרים שמעסיקות קופירייטרים), הכולל:

  • ניהול ערוצי מדיה חברתית (עמודי פייסבוק ואינסטגרם).
  • ניהול עמודי מותג בפייסבוק וכתיבת פוסטים.
  • יצירת סלוגנים לתמונות בפוסטים, סטוריז וקאברים.
  • בניה של גאנט תוכן למדיה חברתית.
  • פיתוח רעיונות לפעילויות ותחרויות בעמודי מותג להגברת מעורבות הגולשים.
  • כתיבת תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט ותכני יח"צ בפורטלים.
  • יצירת מיקרו קופי (תוכן לממשקי משתמש מקוונים שנועד לכוון את המשתמשים לפעולה) לאתרים עסקיים, אפליקציות וכדומה.
  • כתיבת טקסטים לעמודי נחיתה.
  • יצירת תוכן למודעות ממומנות בגוגל ופייסבוק.

 

מדוע קופירייטינג הוא מרכיב כה חשוב לבניית העסק שלך?

אחד המשפטים היותר לעוסים בעולם השיווק הדיגיטלי הינו: "תוכן הוא המלך".

מה שהביטוי הזה בעצם בא להגיד, הוא שבעידן האינטרנט, כאשר צרכנים הפכו בעלי טווח קשב קצר יותר ומתקדמים יותר טכנולוגית, עסקים חייבים להעלות את רמת השיווק התוכני שלהם כדי למשוך את העין, לעורר השראה, להניע לפעולה, לעורר תגובה ולהמיר את הלקוחות הפוטנציאליים שלהם ללקוחות משלמים.

אם פעם היה די בסיסמאות קליטות ומשחקי מילים, הרי שהיום הצרכנים כבר מזמן אינם נופלים בפח הזה. האינטרנט מוצף במסרים שיווקיים, ואנשים מאסו בהם.

לכן תוכן איכותי הוא הדרך הטובה והיעילה ביותר להתחבר לקהל שלך, ליצור מודעות למותג, להציג את סמכות המותג שלך ולבנות אמון בקרב קהל היעד שלך. בקיצור, אם התוכן הוא המלך ואתם מזניחים את הקופירייטינג של העסק שלכם, יש סיכוי שהלקוחות שלכם יגלו שהמלך הוא… עירום.

זכרו שהתוכן היה ותמיד יישאר לב ליבו של השיווק.

טרנדים שיווקיים באים והולכים, אך לעולם לא תוכלו לערער על כוחן של מילים.

עיצוב, שיווק באמצעות תוכן וקידום אתרים, הם כולם רכיבים חשובים בבניית תוכנית שיווק דיגיטלי, אך קופירייטינג הוא למעשה אותו ה"דבק" שקושר את הכל יחד.

בסופו של יום קופירייטינג הוא מה שמעניק משמעות לעיצוב שלך ומניח את הבסיס לשיווק מבוסס תוכן, קידום אתרים ופריצת הצמיחה (growth hacking) של העסק שלך.

כתיבת קופי טוב יותר מאפשרת לך להמיר יותר קוראים ללקוחות.

לכן, אם אתה יכול למנף את הכתיבה שלך כדי לספר סיפור מרתק תוך שכנוע לקוחות בצורך במוצר שלך, אין גבול לצמיחה שהעסק שלך יכול לחוות.

עם זאת, אם המאמצים השיווקיים של העסק שלך עדיין סובבים סביב כתיבת מיילים, מודעות ועלוני מכירה גנריים, יש סיכוי לא מבוטל שתגלו שהעסק שלכם נקלע למאבק הישרדות תמידי ונאבק ללא הצלחה להביא מכירות.

 

מדוע הבנת המוצר חשובה כל כך ליצירת קופי אפקטיבי

השלב הראשון בכל פרויקט קופירייטינג הוא הבנה מלאה של מהות המוצר שאתה מוכר.

מחקר מקדים לגבי המוצרים והשירותים שבמרכז הקמפיין הינו הכרחי ליצירת קופי עם קונספט חזק.

לכן חשוב להקדיש זמן להכרת המוצר שבמוקד מאמצי הפרסום שלך. במסגרת שלב המחקר המקדים, עליך לברר מה מייחד את המוצר או השירות המוצע ואילו יתרונות ותכונות עשויים למשוך את קהל היעד שלו. זהו השלב הראשון בכל פרויקט קופירייטינג. 

 

האם כדאי לבעלי עסקים ליצור את הקופי בעצמם או להעזר בקופירייטר מקצועי?

החדשות הטובות הן שכבעל עסק או בלוג, אתה כבר מכיר את המוצר שלך יותר טוב מכל אחד אחר.

אתה מכיר את התכונות שלו, מבין איך זה עובד ומכיר את היתרונות שהוא מספק ללקוחות שלך.

זה מציע לך נקודת פתיחה מצוינת לכתיבת קופי יעיל.

במקום שתצטרך לעשות מחקר מעמיק, אתה יכול להתחיל לרשום את מה שאתה כבר יודע על המוצר או השירות שלך.

רוב הסיכויים שלא תצטרך להקדיש שעות לחקר המוצר ולרישום הערות.

אולם כן יש ערך לרישום תיאור מוצר מלא יחד עם רשימת התכונות והיתרונות שלו, בהיבט שתוכל לשמור את המידע החשוב הזה לשימוש עתידי.

עם זאת, חשוב שתדע שהיכרות מעמיקה עם המוצר שלך אינה תנאי מספיק ליצירת קמפיין מנצח.

קופירייטינג הוא אמנות ומומחיות מקצועית לכל דבר ועניין.

זהו משלח יד שמאופיין ביכולת להעביר מסרים באופן ברור ומדויק, לספק אינפורמציה בצורה שיווקית ומסקרנת, ליצור עניין, להניע אנשים לפעולה ולהגדיל את מאגר הלקוחות והאוהדים של המותג שלך.

תחום השיווק המקוון הוא תחום דינאמי ביותר שמתפתח מיום ליום בקצב מסחרר.

לכן העוסקים במלאכה צריכים להיות אנשים שחיים ונושמים את עולם הדיגיטל ומוכוונים אליו.

מסיבה זו, ההמלצה שלנו היא להשאיר את העיסוק במלאכה המורכבת שנקראת קופירייטינג, לאנשי המקצוע שמתמחים בה, על מנת שאתה כבעל עסק תוכל לעשות את מה שאתה יודע לעשות הכי טוב – לנהל את העסק שלך. 

 

מי זקוק לשירותי קופירייטינג?

אם יש לך מוצר או שירות שאתה מנסה למכור לאנשים – אתה זקוק לקופירייטינג.

קופי טוב בדף הנחיתה שלך יכול לעשות את ההבדל בין מכירה לנטישה.

יתרה מכך, קופי חכם עשוי אפילו לסייע לאנשים להבין שיש להם בעיה או צורך שלא היו מודעים לקיומם, ולגלות כי המוצר או השירות שלך יכולים לתת להם מענה.

בשורה התחתונה – כל עסק זקוק לקופירייטינג אם הוא רוצה להמיר תנועת גולשים ללקוחות משלמים.

אתרים ללא קופי אינם מצליחים לבנות רשימות תפוצה וגם לא לידים, אינם בונים מודעות למותג שהם מייצגים, ואינם משכנעים אנשים לתת להם את כספם.

 

מתי והיכן כדאי להשתמש בקופירייטינג?

עליך להשתמש בקופי בכל הפלטפורמות המקוונות של העסק שלך: מדיה חברתית, דואר אלקטרוני ואתרי אינטרנט.

עם זאת, חשוב לשים לב שאתה לא מפציץ את המבקרים שלך בתוכן שיווקי בלבד. מדוע אסור לך לתקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלך רק בשפה שיווקית?

כדי שתוכל לענות לעצמך על השאלה הזו, נסה להיזכר בעסק שהפציץ אותך בהצעות מכירתיות, בין אם זה באמצעות קמפיין שיווקי באמצעות דואר אלקטרוני, דיוור ישיר, מודעת פייסבוק, פרסומת טלוויזיה או דיילת באחת מרשתות הפארם.

מעצבן, נכון? כאשר עסק מבקש מאיתנו יותר מדי פעמים לקנות ממנו משהו, המוניטין והאמינות שלו בעיני הצרכן נפגעים.

עם זאת, כבעלי עסקים אנו עדיין צריכים לבקש מאנשים לקנות דברים. אנחנו רק צריכים למצוא דרך לעשות את זה עם טיפת טאקט…

לדוגמה, מילוי הבלוג שלך בתכנים פרסומיים (תוצר של קופירייטינג) עשוי להיות מוגזם.

זה המקום בו אתה רוצה להתמקד בכתיבת תוכן ומתן ערך לפני שאתה מבקש מהגולשים שלך לקנות ממך או לעשות משהו עבורך.

מצד שני, קופירייטינג בדף הנחיתה שלך הוא דווקא חיוני. זהו העמוד באתר שלך שעתיד לשכנע מישהו לבקר בעמודים הפנימיים שלו במקום לחזור לגוגל.

 

6 אסטרטגיות ודוגמאות לקופירייטינג שעובד

מאחר ואנחנו סוכנות שעוסקת בקידום אתרים והמטרה העיקרית שלנו היא לסייע לעסק שלך להצליח, חשוב לנו להעניק לך כמה תובנות מעשיות שיעזרו לך לכתוב את הקופי הטוב ביותר עבור העסק שלך.

 

טיפ מס' 1 – כוחו של הרעיון הנכון

הרעיון הנכון יכול לעשות את כל ההבדל בין קמפיין פרסומי מצליח לקמפיין כושל.

מדובר בכותרת שגורמת לך לחשוב "אין, זה גאוני" או להסתקרן מספיק כדי להמשיך ולקרוא את התוכן בשלמותו, או הסלוגן שמשקף בדיוק את מה שאתה מרגיש, או המודעה שגורמת לך לעצור ולחייך.

הרעיון הנכון, אם כן, הוא קונספט חמקמק, אך הוא נשען על אחד מארבעה מרכיבים עיקריים:

  1. מידע שימושי – כותרת לדוגמא: "כיצד להשתמש בשפת גוף כדי להתקבל למשרת חלומותיך".
  2. נגיעה ברגש ליבה – קופי לדוגמא: "אנו נלחמים עבור 1.5 מיליון בעלי החיים שיורדמו השנה".
  3. סיפור שובה לב: למשל, פרסומת המדברת על האופן בו אישה הצליחה להציל גבר יחד עם כלבו כשנלכדו בסופת הוריקן.
  4. תגובה בלתי נמנעת: הבטחה כמו: "אתם תצחקו כשתבינו כמה פעמים עשיתם את הטעות השיווקית הזו".

 

טיפ מס' 2 – פועל, שם עצם, מטרה

השאיפה של כל עסק היא לגרום ללקוחותיו הפוטנציאליים להבין שהוא יכול לסייע להם בפתרון בעיותיהם או השגת מטרותיהם.

על מנת שזה יקרה, משווקים צריכים להיות מסוגלים לתקשר את ההבטחה הצרכנית בבירור לקהל היעד שלהם. לדוגמה:

"סוכנות קידום האתרים עשהאל דרייר בע"מ מספקת לבעלי עסקים את האסטרטגיות והכלים כך שיוכלו להגיע לשפע כלכלי".

שימו לב למבנה ההבטחה הצרכנים שבנינו כאן:

פועל: "מספקת"

שם עצם: "בעלי עסקים"

המטרה: "להגיע לשפע כלכלי"

במשפט אחד למעשה הגדרנו מה אנחנו עושים, למי אנחנו פונים ואיזו מטרה אנו מקדמים.

 

טיפ מס' 3 – דברו על יתרונות ותכונות המוצר שלכם מנקודת המבט של הלקוח

הקופי שלך לא אמור לדבר על כמה המוצר שלך נהדר, הוא צריך לדבר על כמה המוצר שלך יהפוך את חיי הלקוח שלך לנהדרים.

זכור, הדבר החשוב באמת בעסק שלך הוא הבעיה שאתה מתיימר לפתור עבור הלקוחות שלך, ולא הרוח והצלצולים בהם אתה משתמש בכדי לגרום למותג שלך להיראות טוב.

למשל, אם אתם משווקים קורס הסמכה למומחי שיווק באמצעות תוכן, דברו על כל הכלים, היכולות והידע שהסטודנטים שלכם יצאו איתם מהקורס.

 

טיפ מס' 4 – אל תחששו להשתמש בפחד מהחמצה!

FOMO, ראשי תיבות של המילים: Fear Of Missing Out או בעברית – "הפחד מהחמצה", הוא הטרגדיה של בני דורנו.

אנשים עסוקים באופן תמידי בחרדה מפני פספוס רגעים, חוויות והזדמנויות בחייהם, שהם סוג של מחמיצים את ההווה שלהם.

לא שמדובר בהמצאה שניתן לנכס באופן בלעדי לדור ה – Z , כן? אבל תודות לנוכחות הרחבה של מכשירים ניידים ואינטרנט בחיינו, רשתות חברתיות, וגישה למידע מכל מקום ובכל זמן – "קל" יותר להרגיש שאנחנו מפספסים תמיד משהו טוב יותר שמתרחש במקום אחר.

אז זהו ה- FOMO הידוע לשמצה ולנו כמשווקים, ניתנת הזכות לרתום אותו כאסטרטגיה שיווקית מנצחת.



דוגמה לקופי שרוכב על החשש מהחמצה, יכולה להיות מייל שנושא את הכותרת:

"ICYMI: רוצה להיות קופירייטר טוב יותר? פתח את זה לפני חצות"

ICYMI זה האשטאג שכיח בשימוש במדיה החברתית, שמייצג את ראשי התיבות "למקרה שהחמצת את זה" – או באנגלית: In Case You Missed It)

אם תשכילו לעשות שימוש בכוחו של ה – FOMO לצד אסטרטגיית קופירייטינג שנשענת על יצירת תחושה של דחיפות (sense of urgency) – על כך נרחיב בסעיף הבא, אין לנו ספק כי תראו שיפור משמעותי ב – Open Rate ואף בשיעור הקליקים (Click Through Rate) של המיילים השיווקיים שלכם.

 

אסטרטגיה מס' 5 – צרו תחושת דחיפות

דחיפות בקופירייטינג היא אסטרטגיית השכנוע אשר דוחפת את קהל היעד שלכם לרצות להירשם לקבלת עדכונים או תכנים מכם, לקנות מוצר או שירות, לשתף את הפוסטים שלכם וכו', מכיוון שהגדרתם להם פרק זמן קצוב לעשות זאת. זה יכול לעבוד באחת משתי דרכים: 

  1. מגבלת כמות: כאשר משווק מדגיש כי יש מלאי מוגבל ממוצר שהוא מוכר או כמות מקומות מוגבלת לאירוע מסוים, נוצרת תחושת דחיפות בצד הלקוח.
  2. זמינות מוגבלת: תחושת דחיפות נוצרת גם כאשר הקופי שלנו מדגיש שמוצר או שירות זמינים לזמן מוגבל או נמכרים במחיר הנקוב בלבד.

 

אסטרטגיה מס' 6 – דברו את שפת הלקוח שלכם

קופירייטינג צריך תמיד להתחשב בשפה של קהל היעד, אך הוספת אלמנטים מיוחדים כמו תחושת דחיפות, הנחות או הטבות, עלולה לבוא על חשבון ההזדמנות שלך לעשות זאת – יש הרי כמות מוגבלת של תווים שאתה יכול להשתמש בהם בשורת נושא בדוא"ל או במודעה בגוגל.

ובכן, ישנה אסטרטגיית קופירייטינג שבמסגרתה משתמשים רק בשפת הלקוח כדי ללכוד את תשומת ליבו ולהניע אותו לפעולה.

זה אומר שקופי טוב לא חייב להיות תמיד קשור למכירה. לפעמים קופי טוב הוא משפט שפוגש את הלקוחות שלך במקום ובהקשר הנכון, ומביע הזדהות, אמפתיה והתחשבות בצרכים או ברגשות שלהם.

כשאתה יוצר שיח כזה עם הלקוחות שלך, אתה בונה איתם מערכת יחסים של קרבה ואמון, מה שמגדיל את הסיכוי לכך שהם יקנו ממך אחר כך.

 

הסוד לקופירייטינג מנצח הוא…

קופירייטינג שם משקל רב על בחירה מדויקת של מילים ולא בכדי.

המטרה של הקופי היא הרי לגרום לזרים לקנות ממך את מה שאתה מציע.

לשם כך דרושה הבנה מעמיקה של פרסונת הלקוח שלך, והתאמת האסטרטגיה השיווקית ושפת המותג באופן מדויק לקהל היעד.

זהו לא עניין של מה בכך כלל וכלל.

לכן אם אתה לא מצליח לקלוע עם הקופירייטינג שלך ברמה שמאפשרת לך לקבל את ההמרות שקיווית להן, אל תתחרפן.

זכור – הסוד הלא כל כך שמור בקופירייטינג ושיווק הוא… ניסוי וטעיה!

זה אולי מאכזב את חלקכם לקרוא זאת, אבל אין פה טריקים ואין שטיקים.

כל החוכמה היא להיות עקביים עם מאמצי השיווק שלכם, ולגלות סבלנות וקור רוח בזמן שאתם ממשיכים להתנסות באסטרטגיות שיווקיות שונות וגרסאות שונות של הקופי שלכם.

המשיכו לבחון את הקופי שלכם שוב ושוב ושוב, עד שתמצאו את הקופי שעובד עבור קהל היעד שלכם. או אז תוכלו לתגבר את תקציב המודעות הרלוונטיות, ולהמשיך לבדוק וריאציות נוספות. וככה, רבותיי, מבצעים אופטימיזציה לקמפייניים דיגיטליים.

 

כך תמצאו את הקופירייטר הנכון עבור המותג שלכם

כפי שציינו מוקדם יותר, יש הבדל מהותי בין כותבי תוכן וקופירייטרים. לכן בבואכם לשכור את שירותיו של קופירייטר, אתם יכולים לצפות לכך שמדובר יהיה בתהליך סינון שונה שיבוצע על פי פרמטרים שונים.

להלן מספר דגשים שיסייעו לכם למצוא קופירייטר מקצועי עבור העסק שלכם:

  1. העדיפו כותב עם הסמכת קופירייטר ממוסד ידוע

הכוונה פה היא לאדם שלמד פרסום במסלול מסודר ומקצועי באחד מבתי הספר לפרסום המוכרים בארץ. למשל: הבצפר, ACC תרצה גרנות, וכן הלאה.

אף שהסמכות ותעודות אינן מבטיחות דבר, ישנה סבירות גבוהה לכך שכותב שבחר ללמוד קופירייטינג במוסד שמתמחה בתחום הפרסום, כנראה לוקח את העיסוק בקופי כמשלח יד רציני ולא כחלטורה.

 

  1. בקשו לראות פורטפוליו

אל תהססו לבקש מקופירייטרים שאתם שוקלים לעבוד עימם דוגמאות כתיבה רלוונטיות.

למשל, אם אתם מעוניינים בקופירייטר שיכתוב עבורכם תכנים לפייסבוק – רצוי לראות תיק עבודות עם דוגמאות לסטטוסים, מודעות ממומנות, תחרויות גולשים ועוד.

אם מדובר בקופירייטר מנוסה עם רקע בניהול עמודי פייסבוק – סביר להניח שתוכלו גם לראות דוגמאות לעמודים שהוא ניהל ולקבל ממנו מידע על הפעילות שהוביל במסגרת העמוד.

כנ"ל לגבי תוכן שיווקי מסוגים נוספים, כמו מאמרי יח"צ ופוסטים בבלוג.

 

  1. חפשו קופירייטר עם זיקה מסוימת למותג שלכם

אף שאין הכרח שלקופירייטר שאתם מגייסים תהיה היכרות מוקדמת או חיבור אישי עם המותג, כן יש יתרון לרקע כזה.

חשוב גם להביא בחשבון את נושא המגדר והגיל כשבוחרים קופירייטר למותג שפונה לקהל יעד ספציפי ובפרט אם המוצר נישתי מאוד. למשל, יש להניח שגבר בן 50 פחות יתאים ליצירת קמפיין לליפגלוס עבור נערות בנות 18.

 

על הדרך שבה שורת טקסט יכולה להשפיע על השורה התחתונה של העסק שלך

קופי טוב יכול לייצר תנועת גולשים לנכסים הדיגיטליים שלך, להפוך תנועה זו להמרות ולהפוך את ההמרות הללו לאוהדים נלהבים של המותג שלך, כך שאם עדיין לא התאמצת לשפר את הקופי שאתה משתמש בו בכל חלקי העסק שלך, נותרת מאחור.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin