ניהול קמפיינים ממומנים באינטרנט – סקירת 8 פלטפורמות

תוכן עניינים

גם אם לא כל בעלי העסקים מודעים לכך, כמות ערוצי הפרסום הדיגיטליים שעומדים לרשותם, גדלה מאוד בשנים האחרונות. כל בעל עסק שמעוניין להגדיל את הנוכחות האינטרנטית שלו יכול לבחור מבין מגוון רחב של פלטפורמות שיווק דיגיטליות, להקים קמפיין אינטרנטי ולהזרים אל הנכסים הדיגיטליים שלו כמות גדולה של גולשים ומתעניינים.

במאמר הזה אנסה לסקור בקצרה את הפלטפורמות העיקריות המאפשרות ניהול קמפיינים ברשת, את היתרונות והחסרונות שהן מציעות, ולהסביר מתי כדאי לעסק לעשות שימוש באיזו פלטפורמה. קדימה, לעבודה.

 

ניהול קמפיין קידום ממומן בגוגל

מנוע החיפוש הגדול בעולם מציע לגולשים אשר מקלידים בו שאילתות שונות שני סוגים של תוצאות: תוצאות ממומנות – אלו הממוקמות בראש דף תוצאות החיפוש, ותוצאות אורגניות – אלו המופיעות בצורה טבעית לכאורה, מתחת למודעות הממומנות.

פרסום בגוגל מאפשר לבית עסק להחליט עבור אילו שאילתות של גולשים הוא רוצה שהמודעות שלו תוצגנה. לאחר הקמת דף נחיתה אליו יופנו הגולשים, וביצוע מספר הגדרות בקמפיין, אפשר לצאת לדרך.

אחת הסוגיות הכי חשובות בכל הקשור לפרסום בגוגל היא בחירת מילות המפתח המתאימות ביותר לעסק (בדומה לקידום אתרים אורגני). בעיקרון, ככל שעבור מילת מפתח מסוימת קיימים יותר חיפושים חודשיים במנוע החיפוש, כך עולה הסבירות שבעל העסק שבוחר להתמקד במילת מפתח זאת במהלך הקמפיין יקבל תנועה רבה יותר של גולשים. בנוסף, ככל שמילת המפתח פופולרית יותר (מילת מפתח פופולרית היא לא מילת מפתח נרדפת למילת מפתח בעלת חיפושים רבים, אלא היא מדברת על כך שהרבה עסקים רוצים להופיע במילת החיפוש הזו), ייתכן שגם רמת התחרות עליה תהיה גדולה יותר, מה שאומר שהעלות שישלם בעל העסק עבור כל הקלקה תעלה באופן משמעותי.

זאת הסיבה, שהאתגר הגדול ביותר שעומד בפני מי שמנהל קמפיין בגוגל הוא למצוא את מילות המפתח המכילות כוונת רכישה, שהן פופולריות ושרמת התחרות עליהן נמוכה יחסית.

היתרון הגדול של פרסום בגוגל הוא רמת הבשלות של הלקוח הפוטנציאלי. אל אתר בעל העסק מגיעים גולשים שהקלידו בעצמם את שאילתת החיפוש, מה שאומר שהם אכן מעוניינים לקבל מידע בנושא, בפרק הזמן הנתון.

החיסרון הגדול של פרסום בגוגל הוא המחיר הגבוה יחסית שנדרש בית העסק לשלם עבור כל קליק, וכן ההתמודדות הנדרשת עם הקלקות של סקרנים ומתחרים.

קמפיין ממומן בגוגל

 

ניהול קמפיין בפייסבוק

פייסבוק, כרשת החברתית הגדולה בעולם, היא פלטפורמה שמאפשרת למפרסמים דרכה אוסף גדול של אפשרויות לניהול הקמפיין ולטיוב קהל היעד של הקמפיין. מאחר שהרשת החברתית אוספת באופן שוטף נתונים אודות תחומי העניין של המשתמשים בה, היא מאפשרת למפרסמים יכולות פילוח ודיוק של קהלי יעד ברמה מתקדמת מאוד. פייסבוק גם מאפשרת למנהל הקמפיין להגדיר מטרות שונות לקמפיין ולנתב את המשאבים המושקעים בפרסום להשגת מטרות אלו: הגדלת העוקבים אחר דף העסק, הזרמת תנועה לאתר האינטרנט של העסק, רישום משתמשים לרשימת תפוצה, מיקסום ההמרות, הגברת מעורבות המשתמשים בקמפיין ועוד ועוד.

היתרון הגדול של פייסבוק הוא העובדה שהפלטפורמה הזאת מאפשרת פרסום בדחיפה ולא רק במשיכה, ובצורה זולה יחסית. כך שאם אתם מעוניינים למכור מוצר או שירות שאיש לא שמע עליו עדיין, זאת בהחלט יכולה להיות פלטפורמה טובה עבורכם לצורך ניהול הקמפיין.

החיסרון הגדול של פייסבוק הוא העובדה שהמשתמשים נתקלים במודעה של בית העסק לא תמיד בזמן שנוח להם, והסיכוי להמיר את אום גולשים פוחת בהתאמה.

מעבר לכך, ישנם לא מעט עסקים שהפלטפורמה הזאת אינה רלוונטית עבורם: בעיקר עסקים שמספקים שירותים כאן ועכשיו, כמו תיקון פאנצ'רים או פריצת דלתות.

קמפיין פייסבוק ממומן

 

ניהול קמפיין בפלטפורמות להמלצות תוכן

כולנו מכירים את הכתבות האלו במגזינים השונים ובעיתונים הדיגיטליים שהפלטפורמה בה הן מאוחסנות ממליצה לנו לקרוא, בטענה שהן מותאמות במיוחד עבורנו. שתי החלוציות הישראליות בתחום הינן טאבולה ואאוטבריין. קמפיינים כאלו משמשים בדרך כלל לצביעה של קהל היעד הרלוונטי לצורך פרסום ממוקד יותר בשלב מאוחר של הקמפיין.

זה אומר שמי שבפועל בוחר לקרוא את הכתבה המומלצת נצבע על ידי מערכת ניהול הקמפיין האינטרנטי, מה שמאפשר בשלב מאוחר יותר להגדיר אותו כחלק מקהל היעד שאליו ייעודו מסרים שיווקיים פרטניים.

היתרון הגדול בשיטת פרסום זאת הוא שהיא נחשבת לפחות פולשנית ופחות נתפסת כפרסומת. התצוגה שנחזית לכתבה עם תוכן ערכי לכל דבר ועניין אינה דומה לבאנר מהבהב שברור לכל שמייצג תוכן שיווקי.

החיסרון הגדול של פלטפורמות לפרסום באמצעות המלצות תוכן הוא יחסי ההמרה הנמוכים המאפיינים בדרך כלל קמפיינים מסוג אלו.

קמפיין טאבולה לדוגמא

 

ניהול קמפיין אינטרנטי ביוטיוב

יוטיוב, כפלטפורמת הוידאו הגדולה בעולם, מאפשרת לעסקים לפרסם באמצעותה סרטונים המיועדים לקהל היעד שלהם. סרטון הוא דרך נהדרת להעביר את הערך המוסף של מוצר או שירות, להדריך כיצד יש לתפעל אותו, מהם היתרונות שהוא מספק ועד כמה קל תפעל אותו באופן שוטף.

היתרון הגדול שבשימוש הפלטפורמה הזאת הוא המחיר הזול יחסית של ניהול הקמפיין.

החיסרון הגדול הוא, כמובן, הצורך ביצירת סרטונים מושקעים – לוגיסטיקה לא פשוטה ולא טריוואלית לחלק לא קטן מן העסקים.

קמפיין ממומן ביוטיוב

 

ניהול קמפיין בתוך אפליקציות

שטח פרסום נוסף שלא הרבה בעלי עסקים מכירים הוא מסכי הפעולה של אפליקציות שונות המותקנות על גבי מכשירי הסלולר של משתמשים רבים. הכוונה כאן היא לא לפרסום האפליקציות עצמן, פעולה שמתאפשרת בחנויות של אפל וגוגל, אלא לפרסום מוצרים שונים בהודעות קופצות במהלך השימוש השוטף באפליקציות.

היתרון הגדול של שימוש באפליקציות כפלטפורמה פרסומית הוא המגוון הרחב של האפליקציות המאפשרות פרסום כזה.

החיסרון הגדול הוא, למעשה, רמת הבשלות הנמוכה של המשתמשים לצרוך תוכן פרסומי כזה (חישבו על זה, אתם עושים שימוש באפליקציה לצורך סגירת מטלה שנכפתה עליכם ופתאום קופצת עליכם, בלי שום אזהרה, מטלה נוספת).

 

ניהול קמפיין בדואר אלקטרוני

כאן הכוונה היא לא לדיוורים שמבצע בית עסק לקהל הלקוחות שנתן את הסכמתו לקבלת דיוורים כאלו. ניהול קמפיין בדואר אלקטרוני מאפשר למפרסמים לנצל את שטח הפרסום המוקצה לכך בשירות הדואר האלקטרוני (gmail היא דוגמה טובה לכך), כדי לפרסם מודעות ממומנות.

היתרון הגדול של שימוש בשיטת הפרסום הזאת הוא העובדה שהמשתמשים נמצאים, באופן יחסי, ברמה גבוהה של קשב לצריכת תוכן חדש. המשתמשים שסוקרים את תיבת הדואר שלהם נמצאים ברמת קשב וריכוז שונה מאשר אלו שגולשים להנאתם ברשתות החברתיות וצורכים תוכן בידורי.

החיסרון הגדול של הפלטפורמה הזאת, הוא יכולות הפילוח המופחתות ביחס לפלפטפורמות אחרות.

קמפיין בGMAIL

 

ניהול קמפיין תוכן ממומן

ובכן, בניגוד לפרסום באאוטבריין וטאבולה, כאן מדובר בכתבה פרסומית לכל דבר ועניין, שמקבלת חשיפה גבוהה מאוד עקב היותה מפורסמת במדורים הראשיים של העיתונים הדיגיטליים.

היתרון הגדול של שיטת פרסום זאת הוא החשיפה לקהל יעד רחב מאוד במכה.

החיסרון הגדול של שיטת פרסום זאת הוא העדר המיקוד והפילוח של קהל היעד.

 

ניהול קמפיין בלינקדאין

פרסום בלינקדאין הוא פרסום ממוקד לעסקים, אשר ממופים בפלטפורמה הזאת על פי תחומי עיסוק ועניין. הקטגוריה אליה משתייך פרסום מסוג זה היא B2B.

היתרון הגדול של פרסום בפלטפורמה הזאת הוא סינון מראש של קהל יעד לא רלוונטי ומיקוד קהל היעד.

החיסרון הגדול בפרסום בלינקדאין הוא המחירים הגבוהים ביחס לפלטפורמות הפרסום האחרות.

 

לסיכום

ניהול קמפיינים באינטרנט הוא מרכיב חיוני בכל אסטרטגיית שיווק של עסקים בעולם הדיגיטלי. לרשות המפרסמים ובעלי העסקים עומדות מגוון רחב של פלטפורמות פרסומיות המספקות יתרונות ייחודיים לקהל היעד שלהן.

כיום קיימות מגוון גדול של פלטפורמות המאפשרות ניהול קמפיינים ממומנים: פרסום בגוגל, שיווק באמצעות מייל, פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם, פרסום בפלטפורמות להמלצות תוכן ועוד. במאמר תוכלו למצוא סקירה של כלל הערוצים הרלוונטים לכם.

לכל ערוץ ישנם יתרונות וחסרונות וכל נישה בה פועל עסק מתאפיינת בלקוחות אשר עושים שימוש בפלטפורמות שונות זו מזו. כדי לבחור את הערוץ המתאים לכם ביותר כדאי יהיה לכם להבין היכן נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים של העסק, והיכן יהיה להם ערך מוסף גדול יותר עבורם.

ודאי, וזה אף מומלץ. קידום קמפיינים במספר ערוצים במקביל יוכל לסייע לכם בקבלת החלטות בנוגע להיכן כדאי להשקיע יותר את תקציב השיווק שלכם.

הפלטפורמות הפרסומיות השונות מאפשרות למפרסמים קבלת נתונים אודות ביצועי הקמפיין באמצעות ממשקי הניהול. רוצים לדעת עוד על פרסום ממומן? היכנסו לאתר והרחיבו אופקים.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin