לבחור נכון: איך לבחור שם לעסק, לחברה או למותג

תוכן עניינים

מכירים את הביטוי: "טוב שם משמן טוב"? אז בעידן הדיגיטל, הוא נכון מתמיד.

כשמדובר בשיווק העסק שלך – שם מותג הוא הכל.

לכן, אחד הדברים הראשונים שעושים כאשר מקימים מיזם חדש – בין אם מדובר בעסק, סטארטאפ, חברה, בלוג או כל פרויקט אחר – הוא למצוא עבורו שם מנצח.

בחירת שם עבור המותג (בעגה שיווקית התהליך נקרא "ניימינג" או "שיום מיתוגי") היא משימה מרגשת ומהנה, שהיא גם אבן דרך משמעותית בהקמת המיזם שלכם ותהליך המיתוג שלו.

כאשר מתחילים לחשוב על שמות לעסק, פתאום אתם מבינים שהרעיון שלכם מתחיל לקרום עור וגידים והופך למשהו ממשי.

אולם מעבר להנאה מתהליך בחירת השם למותג, מדובר במהלך מורכב ומשמעותי מאוד שיש להשקיע בו מחשבה רבה. בכל זאת, מדובר בבחירה שתשאר עמכם לטווח הארוך ותשפיע גם על מאמצי הפרסום, המיצוב והמכירות שלכם.

לכן דאגנו לרכז כאן עבורכם אסופה של טיפים מנצחים שיסייעו לכם בתהליך מציאת השם המושלם עבור העסק, המותג או החברה שלכם. המשיכו לקרוא – זה ישתלם לכם!

 

למה צריך לשים לב לפני שניגשים לבחור שם לעסק?

השלב הראשון וההכרחי בחיפוש שם עבור העסק, החברה או המיזם שלכם, הוא להבין את מהותו של העסק ואת החזון שלו.

בסופו של דבר, השם שתבחרו עבור המותג שלכם הוא הדבר הראשון שהצרכן יפגוש כאשר הוא יתקל בעסק שלכם בעולם הדיגיטלי או האמיתי, ולכן אתם רוצים ששם המותג ישקף נאמנה את הייחודיות של העסק שלכם, ה"אני מאמין" שלכם, וכמובן – את סוג המוצרים או השירותים שאתם מציעים ללקוחות שלכם.

להלן כמה שאלות שאנו ממליצים לכם לשאול את עצמכם שניה לפני שאתם ניגשים לבחור שם עבור המותג שלכם:

  • מדוע הקמתם את המיזם או העסק שלכם?
  • מהם העקרונות או הערכים אשר עומדים בבסיס ההתנהלות העסקית שלכם?
  • מהו החזון של העסק שלכם?
  • איזה ערך ייחודי אתם מציעים לקהל היעד שלכם? מה יש לכם שאין למתחרים שלכם?
  • מיהו קהל היעד של המותג שלכם?
  • באיזו שפה המותג שלכם מדבר? (שפה רשמית, שפה צעירה, שפה שובבה ותוססת, שפה יוקרתית וכן הלאה)

כדי לענות על השאלות הללו באופן מיטבי, ניתן כמובן להסתייע בשירותיו של משרד פרסום או איש מקצוע המתמחה בתהליכי מיתוג, אשר יסייע לכם להגיע לבחירת שם המותג הכי מדויקת עבורכם בעזרת הגדרה מקצועית של אופי העסק שלכם, ניתוח קהל היעד של העסק, זירת הפעילות (השוק הבין לאומי לעומת השוק המקומי), ואף סקירת מתחרים.

 

16 אסטרטגיות מובילות לבחירת שם מנצח עבור המותג שלכם

לא בטוחים מהיכן להתחיל את חיפוש השם עבור העסק שלכם? עברו על רשימת כללי האצבע שלפניכם וצאו לדרך:

 

שם טוב הוא שם שבא לכם בטוב

לפני הכל, אתם חייבים לאהוב את השם שתבחרו עבור העסק, החברה או המיזם שלכם.

אם אין לכם חיבור לשם העסק שלכם, כיצד אתם מצפים שאנשים אחרים יתחברו אליו?

 

שם לעסק חייב להיות קליט וזכיר

כדי שאנשים ידברו על העסק שלכם, הם צריכים להיות מסוגלים לבטא את שם המותג שלכם.

חשבו על מותגים בולטים כמו Airbnb או אמזון. כשאנשים רוצים לבקר באתרים אלה, הם פשוט מקלידים את ה – URL שלהם ישירות בשורת הכתובת של הדפדפן.

הסיבה לכך שהם יכולים לעשות זאת, היא בזכות העובדה שהם מצליחים לזכור את כתובת האתר המדויקת של המותגים הללו –  AIRBNB.COM או AMAZON.com הרעיון הוא שאתה רוצה ששם המותג שלך יהיה משהו שאדם אחר יכול לזכור בקלות כדי שיוכל לחפש את העסק שלך אחר כך.

אם אתם "שוברים את השיניים" בניסיון לבטא את שם המותג והוא לא ממש מתגלגל לכם על הלשון, כדאי שתחפשו אלטרנטיבות.

 

מה שם העסק אומר על המותג שלכם?

בבחירת שם עבור העסק שלכם חשוב לעצור רגע ולחשוב – איזה מסר שיווקי השם שבחרתם משדר לגבי העסק שלכם והמוצרים או השירותים שהוא מוכר? האם הוא משרת אתכם ומתאים לסגנון של המותג שלכם? למשל, קוסמטיקאית שתקרא למכון היופי שלה "שחורים" לא בהכרח תשרת את המטרות השיווקיות של העסק.

מותג של ריהוט גן יוקרתי כנראה לא יפיק תועלת מהשימוש בשם "בלאגן בגן".

חשוב ששם המותג שלכם יחמיא לעסק שלכם, ידבר בשפה שלו וייצג אותו בכבוד.

 

אל תחששו להשתמש במחולל שמות

מחוללי שמות (Name Generator) לעסקים הינם שירותים מקוונים אשר נועדו לסייע לבעלי עסקים ליצור שמות מקוריים לעסק או למיזם שלהם, בהתאם למגוון קריטריונים הניתנים לבחירה.

למשל, תוכלו להגדיר שאתם מעוניינים לראות אך ורק שמות שיש עבורם דומיינים פנויים (שניתן לרכוש באופן מיידי), או דומיינים עם סיומת com. בלבד וכן הלאה.

דוגמא למחולל שמות לעסקים מומלץ הוא Namelix שמאפשר לבצע מיון לפי שמות קצרים, בינוניים או ארוכים ואז מראה את אפשרויות הדומיין אשר עומדות לרשותכם.

ניתן כמובן לעשות שימוש במחוללי שמות מותג גם כדי לקבל השראה שתעזור לכם להמציא שם מותג מקורי בעצמכם.

 

שקלו להשתמש בשם של אדם בתור שם המותג שלכם

בעלי עסקים רבים בוחרים להשתמש בשמם או בשם של אדם קרוב או דמות מעוררת השראה, בתור שם המותג שלהם.

כמובן, ניתן לקחת כל שם ולשנות אותו מעט כדי שיתאים למיתוג שלכם.

דוגמאות לשמות מותג מוכרים ואהובים שמבוססים על שמות של אנשים הם: כריסטיאן דיור, אופרה, דולצ'ה גבאנה וגם מקס ברנר, שהוא שם שמשלב בין השם הפרטי ושם המשפחה של שני המייסדים הישראליים של המותג השוקולדי.

 

שם מותג לא חייב להיות בעברית או באנגלית

אם מתחשק לכם להוסיף ניחוח בין לאומי לשם העסק שלכם, שקלו לחיוב שימוש בשמות בשפות אחרות, כמו: איטלקית, צרפתית, ספרדית, ואף יפנית.

ההמלצה שלנו היא לגשת לגוגל תרגם, לחפש באמצעותו ביטויים שרלוונטיים למותג שלכם במגוון שפות, וללכת על המילים שלכדו את תשומת לבכם.

עם זאת, חשוב לקחת בחשבון את קהל היעד שלכם בבחירת השפה. אם העסק שלכם פועל בשוק הישראלי בלבד, יש סיכוי בלתי מבוטל ששם מותג באנגלית שהיה עובד מצוין על קהל אמריקאי, לא בהכרח יתפוס פה.

בבחירת שם מותג חייבים להתחשב גם בהקשר התרבותי.

 

דברי במספרים, גברת

אם חיפשתם שם יוצא דופן למותג שלכם, שווה לכם לשקול להשתמש במספרים.

ישנם מותגים ידועים רבים בישראל ובעולם שעושים שימוש במספרים כחלק משם המותג שלהם.

למשל, מותג האופנה הישראלי "טוונטי פור סבן" (Twenty Four Seven), קולה זירו (Cola Zero) או רשת המרכולים הבין לאומית 7Eleven.

 

שם שמדבר ללב של קהל היעד שלכם

פעמים רבות אנו רואים את השימוש בשמות מותג שמדברים אל הלב בקרב עמותות ומלכ"רים, כמו "תנו לחיות לחיות", "פתחון לב", או "לתת" אולם היות והדרך לכיסם של צרכנים עוברת במרבית המקרים בליבם, שימוש בשם מותג שמעורר תגובה רגשית הוא נבון גם מבחינה עסקית. למשל, מותג החיתולים 'האגיס' (Huggies) שפירושו בעברית "חיבוקים".

 

הפוך, גוטה!

לפעמים כשבעלי עסקים נתקלים במילה שמוצאת חן בעיניהם, אבל לא ממש מתאימה כשם למותג שלהם, הם מופתעים לגלות שבעזרת שינוי קטן בסדר האותיות, היפוך של המילה או תרגום לשפה שונה – ניתן למצוא את שם המותג שחלמו עליו.

 

שם שלא מותיר ספק לגבי השירות שהעסק מספק

עסקים רבים בוחרים בשם מותג שתכליתו היא לסייע ללקוח להבין מה העסק שלהם עושה.

אם אתם משכילים למצוא מילה או ביטוי שמתארים את מה שהעסק שלכם עושה בקצרה ובבירור, זה יכול להפוך את שם המותג שלכם לקליט וזכיר יותר ולעזור לקהל היעד שלכם לשייך אתכם באופן אוטומטי לקטגוריית המוצרים או השירותים שאתם פועלים בה. דוגמה לשם כזה היא: "דלק" – עם שם כזה, אין לאף אדם בישראל ספק לגבי השירות שהעסק מספק.

 

האורך כן קובע! בחרו שם מותג קצר וקולע

שמות המותגים הטובים ביותר הם קצרים וקולעים.

חשבו על Uber (שירות נהגים) או וולמארט (Walmart) – כלבו סיטונאי.

אלו הן דוגמאות מצוינות לחברות שבחרו שמות מותג בני שבע אותיות ומטה.

הקפידו להימנע מליפול בפח של הפיכת שם החברה שלכם לארוך במיוחד.

ככל ששם החברה שלכם יהיה ארוך יותר, כך הלקוח יצטרך לזכור יותר מילים.

לאנשים קל יותר לזכור שם מותג קצר יותר לעומת שמות עסקים ארוכים יותר, אותם ניתן לשכוח או לטעות בהם בקלות יחסית.

 

בידול עושה את ההבדל

אם שקלתם להשתמש בשם מותג שמזכיר את שם העסק של המתחרים שלכם (לא מומלץ – אתם עלולים להכניס את עצמכם לתסבוכת משפטית מיותרת), או נשען על מילים שכיחות הקשורות לתחום עיסוקכם, אל תופתעו אם תגלו שהלקוחות שלכם לא מסוגלים להבדיל ביניכם לבין עסקים אחרים בקטגוריה שלכם.

 

פשטות מנצחת

שם המותג שלכם חייב להיות קצר ופשוט – ההמלצה היא עד 3 מילים לכל היותר.

רוצים לבדוק אם פשוט ונוח להשתמש בשם המותג שלכם בשיחה? נסו להגיד בקול:

"איקאה שלום, מדברת מאיה" לעומת "שולחנות, ארונות ומיטות להרכבה עצמית, מדברת מאיה".

שמים לב להבדל?

 

כנות מעל הכל

שם העסק שלכם חייב לשקף נאמנה את המוצרים והשירותים שהוא מספק בפועל.

למשל, אם תקראו לחנות שלכם "הכל לסטודנט" כשבפועל המוצרים הרלוונטיים היחידים שאתם מוכרים לקהל הסטודנטים הם עטים ודפדפות, אתם מסתכנים בפגיעה באמון הלקוחות.

 

ה- X פקטור

שמות עסק כמו "חיים ובניו – ציוד לבעלי חיים" יש בלי סוף והלקוחות כבר אדישים להם.

לכן כשאתם בוחרים שם עבור העסק שלכם, כדאי להכניס אלמנט של יצירתיות לעניין.

ליצור שם עם "קטע" – שם מותג שיסקרן ויעורר עניין, זה לא עניין של מה בכך, אבל אם משלבים בשם העסק אלמנטים כדוגמת משחק מילים מחוכם הנוגע לתחום העיסוק של העסק, שיכול אותיות, או חריזה, זה יכול להוסיף איזשהו טוויסט לשם המותג. כמובן, גם את זה צריך לדעת לעשות בטוב טעם כדי ששם המותג לא ישמע מצועצע, ילדותי או תלוש מדי.

 

משלוש יוצא אחד

בבחירת שם עבור המותג שלכם, רצוי לבחור מתוך כמה אפשרויות לשמות (בין 3 ל – 7 לכל היותר) ולא להתקבע על אופציה אחת בלבד.

ברגע שתהיה לכם רשימת שמות אפשריים עבור העסק שלכם, תוכלו לערוך סיעור מוחות עם קבוצת מיקוד כדי לצמצם את הבחירה לשם המותג שנשמע הכי טוב והכי מתאים עבור העסק שלכם. 

 

מה עושים לאחר שבחרנו שם נהדר עבור המותג שלנו?

אז כעת, לאחר שבחרתם שם מנצח עבור המותג שלכם, ושניה לפני שאתם מתחילים לרוץ איתו באתר שלכם, במדיה החברתית, ועל כרטיסי הביקור שלכם, שימו לב לדגשים החשובים שלפניכם כדי לוודא
שאתם חוסכים מעצמכם ומהעסק שלכם בעיות עתידיות, שעלולות לעלות לכם בהוצאות מיותרות ואף בפגיעה במוניטין העסקי שלכם:

  1. בלעדיות: זה הזמן לוודא ששם המותג שבחרתם אינו בשימוש על ידי חברה אחרת מלבדכם.
  2. סימנים מסחריים: חשוב לבדוק אם שם המותג בו בחרתם לא רשום בתור סימן מסחרי של עסק אחר הפועל בענף שלכם.
  3. בקרת פדיחות: מומלץ ביותר לוודא כי שם המותג שלכם אינו מיתרגם למונח עם הקשר שלילי בשפה של אחד משווקי היעד שאליהם המוצר או השירות שלכם פונה.
  4. הרוב קובע: גם אם אתם מאוהבים בשם המותג שבחרתם, מומלץ לקחת צעד אחורה ולבקש את חוות דעתם של אנשים נוספים מלבדכם. אנו ממליצים לכם לארגן קבוצת מיקוד מצומצמת שתכלול קולגות / חברים / קרובי משפחה, או כל אדם אחר שעל דעתו אתם סומכים, ולבדוק איך אנשים מגיבים לשם העסק שעל הפרק. בנוסף, אל תהססו לפנות גם לאנשים זרים, ולשמוע את דעתם הבלתי משוחדת.
  5. זמינות הדומיין: כדאי לבדוק אם שם המתחם (הדומיין) עבור שם המותג שלכם פנוי, על מנת  שתוכלו לרכוש אותו עבור אתר האינטרנט של העסק שלכם.

 

התאמת המיתוג לשם המותג:

עיצוב לוגו מקצועי יכול להרים את שם המותג שבחרתם לרמה אחרת, ולשדרג אותו.

שימוש באלמנטים עיצוביים כגון טיפוגרפיה, שימוש בגופן מסוג מסוים או הגדלה של אחת האותיות בשם העסק, הן דוגמאות לטכניקות של עיצוב גרפי אשר יכולות לשדרג את הלוגו ושם המותג לתוצר שמייצר עניין רב יותר.

 

סלוגן להשלמת התמונה:

כאשר מותג חדש מנסה לחדור לשוק רווי בתחרות, לא תמיד ברור ללקוח מה הוא בא למכור לו.

לכן שימוש בסלוגן שמופיע בצמוד לשם המותג וללוגו שלו, ומוסיף מידע על מהותו של העסק, יכול לסייע מאוד לקהל הצרכנים להבין את מהות העסק, תחום פעילותו וסוגי המוצרים / השירותים שהוא מתיימר להציע.

לדוגמא: "מלכת היופי: מוצרי טיפוח וסדנאות איפור" – הוא סלוגן אשר משקף ללקוחה את מהותו של העסק באופן ברור ומיידי ומסייע במניעה של בלבול ואי הבנות.

 

מדוע כה חשוב לוודא ששם העסק שאתם מעוניינים בו לא נמצא בשימוש

הדבר האחרון שאתה רוצה הוא שיהיה בלבול לגבי איזה מותג הוא שלך ומה שייך למישהו אחר.

זה לא טוב למותג שלכם מכיוון שמצב מסוג זה יכול לגרום למישהו ללחוץ על אתר האינטרנט של חברה אחרת במקום על שלכם.

סיבה נוספת לכך שמצב כזה אינו רצוי בהיבט של קידום האתר בגוגל, היא שממילא כבר יש לכם הרבה תחרות. למה להכניס את עצמכם לפינה שבה אתם מתחרים גם בגזרה הזו?

בעולם ה – SEO, לעקוף שם מותג שכבר קיים, זה מאתגר.

עכשיו, בואו נהיה ריאליים. היות והם היו שם לפניך, קיים סיכוי לא מבוטל שהם כבר משקיעים בקידום האורגני של האתר שלהם מזה זמן מה וזה הולך להיות קרב מאתגר לדחוק אותם מטה בתוצאות החיפוש בגוגל. זו הסיבה שעדיף לבחור שם מותג ייחודי שעדיין לא נמצא בשימוש. כלל האצבע בהקשר זה הוא שאתם רוצים ששם המותג שלכם יהיה שונה משל כולם.

נסו לא לבחור משהו דומה מדי למתחרים שלכם, מכיוון שזה רק ישפיע על ביצועי ה- SEO של האתר שלכם לרעה.

כאמור, כאשר שני שמות מותגים דומים מדי, הדבר יכול לגרום לבלבול לא רצוי אצל הלקוחות.

 

כיצד לבחור בשם עסק שיהיה קריא גם בתור כתובת אינטרנט

עכשיו כשיש לכם מושג ברור יותר לגבי שם המותג שלכם, תצטרכו לרשום אותו ולראות איך הוא נראה בתור דומיין.

בדקו כיצד נראה שם העסק שלכם עם כל המילים צמודות זו לזו ללא רווחים.

כך זה ייראה כמחרוזת URL.

במחרוזת URL לא יהיו אותיות גדולות אז וודאו שאתם כותבים את כל האותיות באותיות קטנות.

האם אתם מסוגלים לדעת מהי כל מילה או שזה נראה כמו ערבוביה של אותיות?

להלן שני טיפים חשובים לבחירת שם עסק שקל לקרוא גם כשהוא מופיע בתור כתובת אינטרנט:

 

ודאו שהאותיות בשם המותג שלך לא חוזרות על עצמן יותר מדי

למשל שם הדומיין LovelyYou.com נראה בעצם כמו loveyou.com – שמתם לב כיצד ה – Y הכפולה עשויה לגרום לבלבול כלשהו? אם המילה הראשונה מסתיימת באות Y, כנראה שהכי טוב שהמילה הבאה תתחיל באות אחרת במקום ב – Y.

פעמים רבות למשתמש קשה לזהות חזרה על אותיות שנמצאות ממש אחת ליד השנייה במחרוזת כתובות URL מה שיכול לגרום לטעויות בהקלדה.

 

התחילו את שתי המילים בשם העסק באותה האות

אנו ממליצים להשתמש באותה האות לתחילת שתי המילים שמרכיבות את שם המותג והדומיין. לצורך העניין, אם המילה הראשונה בשם העסק מתחילה באות P, אז רצוי שהמילה הבאה בשם המותג תתחיל גם היא עם האות P.

זה ידוע גם בשם אליטרציה (או בעברית צחה: מצלול).

לדוגמה, יכולנו לקרוא לחנות למוצרי תינוקות BabyBasket.com השימוש באליטראציה או מצלול בשמות מותגים הופך את צירוף המילים בשם המותג לקליט יותר, מלודי, שובה לב.

הסיבה שזה עובד היא מכיוון שכיף לומר צירופי מילים שמתגלגלים על הלשון.

אלו גם שמות שקל יותר לזכור היות והמילים בשם המותג למעשה מתחילות באותה האות.

הנה כמה דוגמאות לאליטרציה בשמות מותגים ידועים: Dunkin Donuts – שם מותג נהדר המשתמש בסאונד שחוזר על עצמו.

זה קליט ובלתי נשכח.

זה גם מעלה במוחם של דוברי אנגלית את הדימוי של טבילת סופגנייה בקפה.

PayPal – שם מותג קצר ומתוק. שילוב המילים מושך את העין והאוזן באופן מיידי, והוא בלתי נשכח. וכמובן, איך אפשר בלי להזכיר את CocaCola?

 

5 סוגים שונים של שמות מותג

כעת, לאחר שדיברנו על ההיבטים השונים של בחירת שם עבור המותג שלכם, בואו נדבר יותר לעומק על סוגי שמות המותגים שתוכלו ליצור לעצמכם:

 

שם מותג מומצא

שם מותג מומצא נוצר כאשר חושבים על מילה שאינה קיימת כלל ומשתמשים בה בתור שם ייחודי עבור העסק.

כלומר, ניתן להמציא מילה ולהפוך אותה לשם המותג. שיטה זו ידועה גם בתור "ניאולוגיזם" (באנגלית – neologism) פירוש המושג ניאולוגיזם הינו: מילה או ביטוי שזה עתה נטבעו. קיימת גם האפשרות לקחת מילה קיימת ולהוסיף לה בהתחלה או בסוף הברות נוספות, מה שהופך אותה למשהו חדש.

להמצאת שם המותג שלך (הרכבתו מאפס) יש יתרון עצום בכך שהוא ייחודי.

מכיוון שמדובר בשימוש במילה שעדיין לא קיימת, יש סיכוי סביר לכך שלא תהיה תחרות על הדומיין שתואם את שם המותג.

לרשום זכויות יוצרים על שם מותג שהומצא זה גם תהליך הרבה יותר פשוט.

דוגמה נהדרת לשם מותג מומצא היא אתר אטסי (Etsy). המונח 'אטסי' לא אומר שום דבר בפני עצמו. אולם כעת המילה "Etsy" מייצגת אתר מסחר אלקטרוני בשווי מיליארדי דולרים, המוכר מוצרים בעבודת יד ברחבי העולם.

בהקשר לקווים המנחים לבחירת שם קליט וזכיר לעסק, כפי שהצגנו אותם קודם, שימו לב כי השם Etsy מכיל בסך הכל 2 הברות, מה שמקל על הצרכן לזכור ולבטא את שם המותג.

 

שם מותג עם הלחם בסיסים

"הלחם" פירושו שילוב חלקים שונים של מילה לכדי מילה אחת חדשה וזכירה.

בין הדוגמאות היותר מוכרות בישראל לשמות מותגים מבוססי הלחם, תוכלו למצוא את השמות "ביסלי", "פלאפון", "קרמבו" ועוד רבים וטובים.

מעבר ליחודיות של מילת הלחם, יתרונם הבולט של שמות מותגים מסוג זה טמון בכך שהם לרוב קצרים, קליטים, כיפיים ובלתי נשכחים. זה גם פונטי, מאייתים את זה כמו ששומעים את זה.

 

שם מותג תיאורי

שמות מותגים תיאוריים באים לענות על השאלה: "מה החברה עושה?".

מדובר בשמות לעסק אשר מתארים את מאפייני החברה.

שם מותג תיאורי מתאר את מה שהוא מייצג. שילוב המילים בשם המותג נותן לך מושג ברור יותר לגבי תחום עיסוקו של העסק.

קחו לדוגמה את חברת פייפאל – PayPal. המילים הנפרדות "שלם" (Pay) ו"חבר" (Pal) נותנות מושג ברור יותר לגבי מהות החברה.

המילה 'Pay' מתארת את האפשרות שהחברה מציעה לשלם עבור מוצרים ושירותים באופן מקוון.

ואילו 'Pal' מתארת כיצד פלטפורמה זו פועלת באופן ידידותי ומסייעת כאשר צריך לבצע רכישות מקוונות או לקבל תשלום.

 

שם המייסד

דרך אחת לקבל שם מותג ייחודי היא לקרוא לחברה שלך על שם עצמך. הרי כמוך יש רק אחד.

אלא אם קוראים לך יוסי כהן, ככל הנראה שמך ייחודי, לכן השימוש בו בתור שם העסק שלך יכול לסייע למותג להיות מובחן.

קיים סיכוי לא מבוטל שעם שם מותג מסוג זה, יהיה קל יותר למצוא גם שם דומיין פנוי.

היתרון בשימוש בשמך הוא הפיכת המותג לאישי יותר.

ישנם כמה מותגים בתחום האופנה והתכשיטים הנקראים על שם המייסד שלהם.

דוגמה לכך היא גוצ'י (Gucci), חברת אופנה איטלקית המתמחה בביגוד, הנעלה ואביזרים יוקרתיים. המותג נקרא על שם מייסדו גוצ'יו גוצ'י.

המותג ורה וואנג נקרא על שם מעצבת האופנה הניו יורקית ורה אלן וואנג.

דיור נקרא על שם המעצב הצרפתי כריסטיאן דיור.

נראה לנו שבשלב זה כבר קלטתם את הרעיון. היתרון בשימוש בשם פרטי הוא שזה יוצר את הרושם שאתה מישהו חשוב.

זה יכול לתת מראה של יוקרה או בלעדיות למותג שלך.

החסרונות של השימוש בשם המייסד בתור שם המותג, הוא שבאופן זה, החברה למעשה מתמקדת בזהות של אדם אחד בלבד.

אם קורה משהו לאותו אדם או שהוא מחליט לעזוב או להעביר את הבעלות על החברה לאדם אחר, הרי שהחברה עומדת בפני מצב בעייתי משהו.

 

שם מותג מטאפורי

אם אתם רוצים לתת למותג משמעות כלשהי, ניתן לקרוא לעסק בשם מטאפורי.

מטאפורה הינה צורת דיבור והיא אינה מתייחסת למושג שהיא משתמשת בו באופן מילולי.

זוהי טכניקה נהדרת להעניק שם למותג מכיוון שהיא יכולה להעניק לחברה משמעות נוספת.

מטאפורה נהדרת גם להצגת קווי דמיון בין שני דברים.

בעלי עסקים רבים עושים שימוש במטאפורות במסגרת שם המותג שלהם, בכדי להעביר את הערך ואת המטרה של המותג.

על ידי שימוש במטאפורות בשם המותג, ניתן למשוך דמוגרפיה מסוימת של לקוחות.

הדרך הטובה ביותר למצוא מטאפורה לשם מותג היא לענות על השאלות "אילו סוגים של ערכים מייצגת החברה?"

 

איך בוחרים שם לעסק? כמה מילים אחרונות

אנחנו מקווים שנהניתם מן המדריך שלנו לבחירת שם מותג מנצח עבור העסק, החברה או המיזם שלכם. כפי שוודאי כבר הבנתם, ישנן דרכים רבות ושונות למצוא שמות מותגים מקוריים לעסקים,

אך חשוב להתמקד בבחירת שם לעסק שיבטא נאמנה את מה שהעסק או החברה שלכם עושה, ורצוי גם כזה שמבדל אתכם מן המתחרים שלכם.

חשבו על שם המותג שלכם בתור כרטיס הביקור של העסק שלכם. הוא באמת כזה! למילים יש משמעות ואלו שתבחרו להשתמש בהן או ליצור עבור שם המותג שלכם, הולכים להגדיר איזה סוג של חברה אתם מנקודת המבט של הלקוח, המשקיעים, המתחרים, העובדים – וכל גורם אחד שהחברה שלכם תבוא עמו במגע.

שם המותג יגדיר בין היתר את התרבות הארגונית שעוטפת את החברה, את המורשת שהחברה שואפת להנחיל במסגרת פעילותה העסקית, והוא ייצג את מה שהחברה מאמינה בו ורוצה שיזכרו.

לכן בחירת שם לעסק הינה אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך בניית עסק. היא למעשה גם מגדירה את החזון העסקי שלה.

יתרה מכך, חשוב לדעת כי בחירת שם המותג עבור העסק שלך, צפויה להשפיע גם על הדירוג שלה בתוצאות החיפוש של גוגל והוא אחד מ – 200 גורמי הדירוג באלגוריתם של גוגל.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin