שיווק שותפים איביי (ebay)

תוכן עניינים

אתר המסחר eBay הוא פלטפורמה לניהול מכירות פומביות או ישירות באינטרנט. האתר מאפשר לאנשים פרטיים או עסקים קטנים להציע מוצרים או שירותים על גבי הפלטפורמה, ולרוכשים הפוטנציאליים להציע הצעות לרכישת המוצרים או השירותים. אחד האתגרים המשמעותיים בניהול זירת מסחר בינלאומית כזו, הוא יצירת מנגנון אמון בין הקונים הפוטנציאליים ובין המוכרים. זאת, בעיקר בשל העובדה שהקונים נדרשים להעביר את התשלום למוכרים מראש, וזאת מבלי שקיבלו את הסחורה.

 

איך מנוהל מנגנון האמון בין קונים למוכרים ב- eBay?

על מנת לייצר אמון בין הקונים והמוכרים, ולוודא כי מוכרים לא ינצלו לרעה את התשתית לצורך מכירת מוצרים מזוייפים, וכן שהקונים לא יבצעו הונאות באמצעות הפלטפורמה, עושה eBay שימוש במערכת לניהול מוניטין. לאחר כל רכישה מתבקשים הקונים להשאיר חוות דעת חיובית, ניטרלית או שלילית, וניתנת להם האפשרות להשאיר משוב מילולי. גם למוכרים ניתנת הזדמנות להשיב על חוות הדעת שהשאירו הקונים.

פרופיל האמון במוכר מחושב, בין היתר, על בסיס ההפרש בין מספר חוות הדעת החיוביות לשליליות. מתודה זאת מתמרצת, למעשה, מוכרים להתנהל בשקיפות ובהוגנות כלפי הקונים. eBay מבצעת בדיקות קפדניות על מנת לוודא שמוכרים וקונים מתנהלים בצורה אתית, ושמה דגש מיוחד על מוכרים וקונים חדשים.

אחת מן הפעולות שנוקטת eBay כנגד מוכרים וקונים שאינם עומדים בסטנדרטים המצופים היא חסימה של פרופיל המשתמש שלהם. עם זאת, מאפשרת eBay למוכרים וקונים שנחסמו לערער על עצם החסימה הזו.

 

מהי תוכנית השותפים של eBay?

תוכנית השותפים של eBay מאפשרת לבעלי נכסים דיגיטליים או מנהלים של עמודי סושיאל ברשתות החברתיות המובילות להפוך את הנכסים האלו לנכסים מניבים. השותפים בתוכנית של eBay בוחרים לעצמם את המוצרים שברצונם לשווק, מייצרים עבורם בממשק הניהול של eBay קישורי אפיליאייט, ומשווקים את המוצרים האלו באמצעות האתר או דף הרשת החברתית שהם מנהלים. eBay מבצעת בדיקות קפדניות על השותף טרם ההתקשרות בתוכנית השותפים, אך מעודדת כל מי שמנהל נכס דיגיטלי ומעוניין להגדיל את ההכנסה שהוא מייצר ממנו, להרשם לתוכנית.

כאשר מתרחשת זכיה במכרז על המכירה הפומבית של המוצר, או לחלופין מתבצעת עסקת מכירה במחיר קבוע מראש, באמצעות הקישור שסיפק השותף, הוא מתוגמל על כך. לרשות השותף עומדים מגוון רחב של כלים לשיווק ופרסום המוצרים במדיות השונות. השותף רשאי, מרגע ההצטרפות לתוכנית, לעשות שימוש בלוגו ובשם של eBay על מנת לשווק את המוצר.

על פי ההצהרה של eBay, שותפים יכולים להגיש בקשה לפיצוי על קידום eBay ברשתות החברתיות המובילות (Facebook, Twitter, Thmblr), אך eBay מתריעה על כך שיש לעשות שימוש בפלטפורמות האלו בכפוף למדיניות השימוש שלהן.

 

מי יכול להיות שותף במסגרת תוכנית השותפים של eBay?

מי שיש ברשותו אתר אינטרנט או שמנהל דף עסקי ברשת חברתית, והוא רשאי לקבל את ההחלטה על פרסום התכנים באתר, וכן בעל שליטה בפועל על ממשק הניהול של אותו נכס דיגיטלי, רשאי להצטרף לתוכנית השותפים של eBay, בכפוף לאישור שלה.

 

מהם היתרונות של הצטרפות לתוכנית השותפים של eBay?

היתרונות של השימוש בתוכנית השותפים של eBay דומים לאלו שהצגתי גם עבור תוכנית השותפים של אמזון, וכן אלו שהוצגו בתוכנית השותפים של בוקינג. באופן כללי, ניתן לומר שהיכולת לייצר הכנסה מן הנכס הדיגיטלי שברשות השותף, היכולת לייצר ערך עבור קהל העוקבים והגולשים בנכס הדיגיטלי של השותף, וכן החשיפה של בעל הנכס לקהל יעד בינלאומי, הם היתרונות המרכזיים אשר מניעים בעלי אתרים לשווק מוצרים במסגרת תוכנית השותפים של eBay.

 

מהם התעריפים אותם משלמת eBay לשותפים?

תוכנית השותפים של eBay בנויה על עמלה המשולמת לשותף ואשר נגזרת מן ההכנסה של eBay מן הלקוח. עמלת השותף נעה בין 5% ל- 7% מערך המוצר או השירות הנמכר.

 

לסיכום

תוכנית השותפים של eBay, לצד תוכניות שותפים אחרות המנוהלות בפלטפורמות אחרות, היא תוכנית שמאפשרת למי שיש ברשותו נכס דיגיטלי לנצל אותו לטובת ייצור הכנסה כספית. התוכנית השותפים של eBay יכול השותף לבחור את המוצרים שברצונו לקדם, ולהסתייע במגוון רחב של כלי שיווק המסופקים לו באמצעות הפלטפורמה ושאותם הוא יכול להטמיע באתר.

תוכנית השותפים של eBay מאפשרת לבעלי נכסים דיגיטליים או מנהלים של עמודי סושיאל ברשתות החברתיות המובילות להפוך את הנכסים האלו לנכסים מניבים. השותפים בתוכנית של eBay בוחרים לעצמם את המוצרים שברצונם לשווק, מייצרים עבורם בממשק הניהול של eBay קישורי אפיליאייט, ומשווקים את המוצרים האלו באמצעות האתר או דף הרשת החברתית שהם מנהלים.

לתוכנית השותפים של eBay יכול להצטרף כל מי שיש ברשותו אתר אינטרנט או שמנהל דף עסקי ברשת חברתית, והוא רשאי לקבל את ההחלטה על פרסום התכנים באתר.

על מנת לייצר אמון בין הקונים והמוכרים, ולוודא כי מוכרים לא ינצלו לרעה את התשתית לצורך מכירת מוצרים מזוייפים, וכן שהקונים לא יבצעו הונאות באמצעות הפלטפורמה, עושה eBay שימוש במערכת לניהול מוניטין. פרטים נוספים תוכלו למצוא במאמר המלא באתר.

היכולת לייצר הכנסה מן הנכס הדיגיטלי שברשות השותף, היכולת לייצר ערך עבור קהל העוקבים והגולשים בנכס הדיגיטלי של השותף, וכן החשיפה של בעל הנכס לקהל יעד בינלאומי, הם היתרונות המרכזיים אשר מניעים בעלי אתרים לשווק מוצרים במסגרת תוכנית השותפים של eBay.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin