Data-NoSnippet – החרגת טקסט כך שלא יופיע בDescription

Data-NoSnippet - החרגת טקסט כך שלא יופיע בDescription
תוכן עניינים

אם אתם רוצים ללמוד, איך לגרום לטקסט מסוים, לא להופיע ב-Description (כמו למשל, המלצות שרצות בכל האתר) – המדריך הזה בשבילכם.

בואו נשים את הדברים על השולחן כבר עכשיו: יש מצבים בחיים שבהם נדרש להפעיל כוח.

כולנו מנסים להיות אדיבים ומנומסים, ללכת לפי הכללים, ולהיות אזרחים טובים, אבל לפעמים מנוע החיפוש של גוגל יכול להיות בלתי נסבל, ומכריח אותנו לקחת את החוק לידיים.

הפעם מדובר בפוסט קצר למדי, שיכנס למילון המונחים אצלי באתר. אני רוצה לדבר בו על המאפיין data-nosnippet, להסביר מדוע הוא חשוב ואיך הוא יכול לסייע לנו בתהליך קידום אתרים. אבל לפני כן, אציג כמובן את הבעיה שבגללה התכנסנו כאן היום.

 

תג התיאור – כשגוגל מחליט בשבילנו

כתבתי כאן בעבר על תג התיאור, ואחזור על כך ממש בקצרה: מדובר בתג שנועד לסייע למנוע החיפוש לעשות שימוש בטקסט ייחודי לתיאור תוצאת חיפוש, ולהציג את הטקסט הייחודי הזה בדפי תוצאות החיפוש, יחד עם ה – url של האתר ותג הכותרת.

נהוג לחשוב שתג התיאור לא משפיע על דירוג העמוד הרלוונטי באתר בדפי תוצאות החיפוש, אולם לתג תיאור איכותי יכולה להיות השפעה על שיעור ההקלקה של גולשים – מה שאכן יכול להשפיע גם על הדירוגים.

 

אז מה, בעצם הבעיה?

הבעיה היא שבמקרים רבים, מנוע החיפוש של גוגל יכול לבחור שלא לעשות שימוש בתג התיאור שהגדרנו, אם הוא מאמין שהוא יכול למצוא תג תיאור טוב יותר. עכשיו, נשאלת השאלה: מה, לעזאזל? למה שמנוע החיפוש יחשוב שהוא יכול להמציא תג תיאור טוב יותר? מה? גוגל התחילה לכתוב טקסטים על דעת עצמה?

אז מובן שלא זה המצב. גוגל אמנם יכולה להרכיב תג תיאור בעצמה, אולם היא יכולה לעשות זאת רק מטקסטים שקיימים בעמודי האתר השונים ובמקומות אסטרטגיים כמו הפוטר של האתר.

בתצורת העבודה הזאת של גוגל, אם היא אכן תבחר להשתמש בטקסטים שונים שפזורים באתר, תסמכו עליה שהיא תעשה זאת בצורה נוראית.

מה עושים? מכריחים את גוגל לעשות שימוש בתג התיאור שהגדרנו בצורה ידנית לעמוד המסוים באתר. איך? באמצעות איסור על שימוש בחלקי האתר השונים, לצורך הרכבת תג התיאור. או בקיצור: הטמעת התכונה data-nosnippet.

 

איך מגדירים לגוגל שלא לעשות שימוש בטקסט מסוים המוטמע באתר לצורך הרכבת תג תיאור?

ברגע שאתרתם טקסטים שיש להם פוטנציאל גדול להפוך להיות חלק מתג תיאור דינמי שתרכיב גוגל, כמו טקסטים בכותרות, בתיאורי מוצר או קטגוריות, בפוטר של האתר כאמור, בדפי אודות וכו' – שמורה לכם האפשרות לעטוף את אותם טקסטים באמצעות התכונה data-nosnippet על מנת לוודא שגוגל לא תעשה בטקסט הזה שימוש.

הנה התחביר:

<p><span data-nosnippet>טקסט שלא מיועד להצגה בתג התיאור</span> טקסט רגיל שיכול להיות מוצג בתג התיאור.</p>

 

מתי כדאי לעשות שימוש ב – data-noindex?

השימוש בתכונה החשובה הזאת הוא מומלץ בעיקר כאשר אתם רואים שגוגל בוחרת טקסטים משונים ביותר ומרכיבה אותם בצורה מלאכותית, בעיקר בעולם של תיאורי מוצר מלווים בתמונות. במקרים מסוימים, זה יכול להיות ממש מביך. שימו לב: במקומות בהם מעת לעת גולשים עושים יותר ויותר שימוש בשאילתות בהן לא עשו קודם שימוש, פוטנציאל השימוש של גוגל בחלקי האתר השונים על מנת להרכיב תג תיאור דינמי הוא גדול יותר.

אלו בדיוק המקרים בהם כדאי לשקול בחיוב סימון טקסטים שונים באתר באמצעות התכונה data-noindex.

חדש! מערכת אונליין להזמנת תוכן, קישורים ועוד, כנסו עכשיו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים מ-2014, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק, קבוצת מקדמי האתרים הגדולה והמובילה בישראל! קישור אל פרופיל הפייסבוק של עשהאל. כתובת המייל של עשהאל: [email protected]
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר דרך הווטסאפ לינק למאמר הזה, הוא חייב לקרוא אותו!

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

תוכן ירוק עד
תוכן ירוק עד

אם יש דבר שיכול לבאס ממש כל פרויקט קידום אתרים, הוא הצורך לחזור אחורה ולעבות תוכן קיים. הסיבה לכך היא, שבמרבית המקרים, לא כל כך

שיעור נטישה - כל מה שצריך לדעת
שיעור נטישה – כל מה שצריך לדעת

שיעור נטישה (Bounce Rate), בהגדרה הקלאסית שלו, הוא היחס שבין מספר הגולשים המבקרים באתר ויוצאים מעמוד הנחיתה אליו הגיעו מבלי לעבור לעמודים נוספים באתר, ובין

פרוטוקול http/2: היתרונות לשדרוג
פרוטוקול http/2 – היתרונות לשדרוג

אחרי שנים ארוכות שבהן נסמכה התקשורת בין שרתי אינטרנט למחשבי קצה ברחבי העולם על פרוטוקול http/1.1, פיתוח גרסה חדשה לפרוטוקול איפשר לאתרי אינטרנט מודרניים להציג

חיפוש קולי

כשאפליקציית הניווט הפופולרית Waze שילבה לראשונה את הפיצ'ר של חיפוש קולי בממשק המשתמש שלה, הדבר היה נראה טבעי לחלוטין. ברור מאליו היה שהדרך הנוחה ביותר

סייבר SEO - זוהי קריאת השכמה
סייבר SEO – זוהי קריאת השכמה

מקובל יהיה לומר כי מערכות מידע בכלל, ואתרי אינטרנט בפרט, חשופים כל העת לסיכונים שונים בתחומי אבטחת המידע והגנת הסייבר. סיכונים אלו מתייחסים לאיומים על