עשהאל-דרייר

מהו CTR ו7 טיפים להגדלתו

שיעור ההקלקה (CTR) הוא אחד המדדים החשובים ביותר לאפקטיביות של קידום אורגני או ממומן במנועי החיפוש, במאמר הזה ננסה להסביר מדוע.

פתגם ידוע ומוכר מפרקי אבות מבקש מאיתנו, האנשים, לא להסתכל בקנקן אלא במה שיש בו. כשמנתחים לעומק את האימרה הזאת, ברוח התקופה שבה נאמרה, לא נותר מקום לספק: הוגה המשפט יכול היה להיות מנהל מצוין של כל קמפיין שיווק דיגיטלי.

 

מהו CTR ואיך הוא קשור לקנקן?

שיעור ההקלקות (CTR – Click Through Rate) הוא היחס שבין מספר ההקלקות על כותרת של עמוד או מודעה, ובין מספר הפעמים שכותרת זו הוצגה לגולש. ככל ששיעור ההקלקות על כותרת מסויימת גבוה יותר, היא נחשבת לאפקטיבית יותר, ממירה יותר ומוצלחת יותר.

לכאורה, ובניגוד למדדים אחרים בעולם השיווק הדיגיטלי, שיעור ההקלקות אינו תלוי באיכות התוכן הפנימי, אליו אמורה להוביל ההקלקה על כותרת העמוד או המודעה. כאשר מודעה מוצגת ללקוח – הוא אינו יודע מה עומד מאחוריה. הלקוח לא מבין מתוך המודעה האם יגיע לאתר מאובטח, האם האתר מותאם למובייל, האם התוכן שבו איכותי ומקורי, האם הוא נעדר שגיאות כתיב ותחביר וכו'.

לכן, אפשר בטעות לחשוב, כי מספיק לבצע תהליך של טיוב כותרת המודעה או המאמר, ושיפור שדה התיאור של המודעה או המאמר, כדי להגדיל את שיעור ההקלקות.

האמת, כמובן, שונה לגמרי.

תוכן איכותי ומגוון, בפלטפורמות דיגיטליות שונות, אמנם לא ישפיע באופן ישיר על שיעור ההקלקה על מודעה, אבל בהחלט יכול להשפיע על הדרך שבה מוצגת מודעה, ובאופן עקיף, גם על הסיכוי שהגולש יקליק עליה.

בהמשך נציג מספר דרכים שיאפשרו לנו, מנהלי הקמפיין, לשפר את מדד ה- CTR. חלקן ידרשו מאיתנו לטייב ולבצע אופטימיזציה גם לתוכן באתר עצמו.

 

ככה נראה מדד הCTR בsearch console:

ctr search console

 

אפקט הביצה והתרנגולת של CTR

אחד המרכיבים החשובים שצריך להבין בנוגע ל- CTR וקידום אורגני או ממומן במנועי חיפוש, הוא הדואליות של המדד הזה. למה הכוונה? ברור לכולם שככל שעמוד אינטרנט מסויים עולה בדירוגים בדף תוצאות החיפוש, הרי ששיעור ה- CTR שלו צפוי לגדול (למעט מקרים מיוחדים – נגיע אליהם בהמשך).

אולם, יש הסוברים, כי ה- CTR בעצמו הוא מדד המשפיע על המיקום של עמוד מסויים בתוצאות החיפוש. כשחושבים על זה, זה יכול להיות הגיוני: הרי בקמפיין ממומן האינטרס הראשוני של מנוע החיפוש הוא להגדיל את שיעור ההקלקות של המודעות המוצגות. הקלקה שווה כסף. לכן, במקרים שבהם מודעה "סובלת" משיעור הקלקות נמוך, היא תתומחר במחיר גבוה יותר.

אפקט הביצה והתרנגולת הוא, למעשה, הנימוק החשוב ביותר מדוע כדאי לשפר CTR: שיפור ה- CTR יכול לעודד התקדמות במיקומים שמצידה תעודד שיפור נוסף במדד ה- CTR, מה שיביא תנועה רבה יותר לאתר.

 

7 טיפים לשיפור ה- CTR

ישנן לא מעט דרכים שבהן תוכלו לשפר באופן ניכר את שיעור ההקלקות ובעקבות כך להגדיל את התנועה הנכנסת לאתר שלכם. הנה כמה מהן:

 

1. שיפור ה- Meta Title

צרו כותרת שהיא מסקרנת ומעודדת את הגולש ללחוץ עליה. שלבו בה את מילות המפתח שחיפש הגולש. דאגו לכך שהכותרת תהיה נעדרת שגיאות כתיב ותחביר. שלבו בכותרת את שם המותג. היו יצירתיים ושנונים. אל תפחדו לצאת, במקרה הזה מן הקופסה. לימדו כיצד המתחרים שלכם מציגים את המודעות או העמודים שלהם במנועי החיפוש, ושאפו לייצר כותרות טובות יותר ומושכות יותר את העין.

דוגמא לכותרת טובה לשיפור CTR בקלות

2. שיפור ה- Meta Description

צרו תיאור ממוקד, שפונה לגולש ומניע אותו לפעולה. גוגל בוחרת במקרים רבים שלא להציג את השדה הזה לגולש, אם היא סבורה שהוא לא מספיק איכותי. השקיעו זמן ומחשבה ביצירת תיאור שיכלול את מילות המפתח שאתם רוצים לקדם. בחלק מן החיפושים, מילות המפתח ששילבתם בשדה זה תהיינה מודגשות, מה שיבליט את הרלוונטיות של תוצאת החיפוש הזאת, עבור הביטוי שהקליד הגולש.

דוגמא לתיאור טוב לשיפור CTR

3. הוספת SiteLinks

מדובר בקישורים נוספים לעמודים פנימיים, אשר מוצגים יחד עם התוצאה הראשית במנועי החיפוש. SiteLinks משפרים באופן ניכר לא רק את שיעור ההקלקות, אלא גם ובעיקר את שביעות רצון הגולשים, שמצליחים באמצעות קישורים אלו להגיע ישירות אל דף היעד, מבלי הצורך לנווט בתוך האתר עד לדף הרלוונטי. את ה- sitelinks אי אפשר להגדיר באופן יזום, זה משהו שגוגל מוסיפים לאתרים מספיק סמכותיים ומסודרים בהיררכיה נכונה.

הנה דוגמא מאתר שלי שכיום משמש כנכס דיגיטלי מניב:

sitelinks

מה שכן אפשר לעשות, זה להוסיף תוכן עניינים לעמוד כפי שקיים בעמוד זה ואז במקרים רבים, גוגל שואב את הכותרות לתוצאות החיפוש, הנה דוגמא:

תוכן עניינים לשיפור CTR

4. קידום תמונות מהאתר באינדקס התמונות של גוגל

כאשר מדובר על ביצוע חיפוש באמצעות מנוע חיפוש, הנטיה הטבעית שלנו היא לחשוב על חיפוש של טקסט. אולם, לא מעט חיפושים מתבצעים דווקא אחר תמונות. יתרה מכך, לעיתים חיפושים אחר אתר באמצעות טקסט מובילים אותנו לתוצאות הכוללות תמונות. בהרבה מן המקרים, מדובר במתודה מוצלחת ביותר. חישבו על התוצאה הסופית: אם אתם מקדמים, לצורך העניין, אתר אשר עוסק בעיצוב של ריהוט משרדי, הרי שתמונה אחת של שולחן כתיבה תוכל להגיע ללקוח הרבה יותר בקלות, גם יותר מאלף מילים של תיאור השולחן המשרדי 🙂

הנה דוגמא מאתר שלי שכיום משמש כנכס דיגיטלי מניב:

תמונה בחיפוש אמן חושים

5. הצמדת סרטון לתוצאת החיפוש בגוגל

אחת מן הדרכים להגדיל את שיעור ההקלקות על תוצאה במנוע החיפוש, היא יצירת סרטון איכותי שיוצג לגולש כאחת מאופציות ההקלקה בעבור חיפוש ביטוי מסויים. התוספת הזאת, של קישור נוסף המוצג לגולש מגדילה את הסיכוי שהגולש יבחר ללחוץ דווקא על התוצאה המעניינת אותנו.

ישנן כמובן דרכים נוספות לשיפור ה- CTR אולם המסר ברור: מנועי החיפוש היום הופכים להיות מתוחכמים יותר ויותר, ומציעים מידע לגולש במגוון רחב של תצוגות ויזואליות. אם פעם ניתן היה להסתפק בכותרת מוצלחת ובתיאור סביר כדי להשיג שיעור לחיצות מיטבי, הרי שכיום, דווקא ההשקעה באיכות התכנים הפנימיים באתר, יחד עם עבודה נכונה על כותרות ותיאורים, הם שמאפשרים שיפור משמעותי בכמות הקליקים של לקוחות פוטנציאליים.

הנה דוגמא מאתר נוסף שלי שכיום משמש כנכס דיגיטלי מניב:

סרטונים בחיפוש של גוגל

6. שימוש בסכמות

דרך נוספת להדגיש את התוצאה שלנו בגוגל היא להטמיע סכמות. סכמת דירוג תופיע בצורת כוכבים ותתן לתוצאה שלנו הרבה נפח ונוכחות,

לדוגמא:

סכמות לשיפור CTR

את הסכמה הזו יצרתי בעזרת התוסף wp-review-pro.

 

7. שימוש באימוג'ים

הכנסת אימוג'ים לכותרת יכולה לחולל פלאים באחוז ה- CTR, מומלץ בחום לתעד את אחוז ה- CTR לפני הכנסת האימוג'י וכחודשיים אחרי ולהסיק מסקנות.

למעבר למדריך המלא להכנסת אימוג'ים בטייטל לחצו כאן

ככה זה נראה:

אימוג'ים להגדלת CTR

מתי לא ניתן לשפר CTR?

חשוב יהיה להבין, שלא תמיד תעמוד לנו האפשרות לשפר את שיעור ההקלקה של תוצאת חיפוש מסויימת. בשל כך, נמצא בהרבה מן המקרים תוצאות חיפוש המדורגות גבוה בדף תוצאות החיפוש, וששיעור ההקלקה עליהן הוא נמוך.

מתי זה קורה?

בעיקר כאשר הכוונה של הגולש היא ספיציפית מאוד.

הנה דוגמה:

משק בית אשר מעסיק עובד ניקיון נדרש לשלם בעבורו ביטוח לאומי אחת לרבעון. כדי לבצע זאת, יכול להיכנס המעסיק אל אתר התשלומים של ביטוח לאומי ולהתחיל בתהליך הדיווח והתשלום בגין שעות העבודה של עובד משק הבית.

כעת, הסיכוי שחיפושים כמו "אתר התשלומים של ביטוח לאומי" יניבו הקלקות גם על התוצאות השניה והשלישית, בטח ביחס למיקום הגבוה שלהן, הוא נמוך מאוד. מדוע? משום שלגולש ישנה כאן כוונה ברורה: הוא לא מעוניין לקרוא מאמרים ארוכים על תשלומי משק בית לעובדים, אלא להיכנס לאתר התשלומים, לבצע את ההליך בזמן הקצר ביותר, ולחזור לרבוץ על הספה בסלון.

זאת הסיבה שבניהול חכם של קמפיין, בקידום ממומן או קידום אורגני, אנחנו צריכים להיות מונחים בראש ובראשונה על ידי כוונת הגולש. ככל שנבין אותה טוב יותר, כך נוכל להתאים את תוצאות החיפוש המוצגות לו ומובילות לאתר שלנו, בצורה איכותית יותר.

רביצה נעימה שתהיה לנו.

 

למה כדאי לתעדף שיפור CTR על משימות אחרות בשיווק האתר?

כל בעל עסק יודע כי כמות המשימות שבהן הוא נדרש לעסוק כדי לקדם שיווקית את העסק היא אינסופית. ובתוך ים המשימות הזה, ואל מול הזמן הפנוי המועט שיש ברשותו, הוא מתבקש לתעדף את המשימות השיווקיות של העסק בצורה החכמה ביותר.

ובכן, יש לא מעט מקרים, בהם שיפור משמעותי בשיעור ההקלקות הוא בבחינת Quick Win אמיתי. מדוע? בואו ניקח דוגמה.

נניח שאתם בעלי עסק להדפסה על חולצות ופריטי לבוש שונים. גיליתם כי עיקר הלקוחות שלכם מגיעים מן הקמפיינים הממומנים שאתם מנהלים במנוע החיפוש של גוגל.

כאשר התיישבתם לנתח את הנתונים, גיליתם שאחד מכל מאה גולשים שנוחתים בדף הנחיתה שיצרתם מתקשר מולכם ומזמין סט של חולצות מודפסות.

איך תוכלו, במקרה כזה להגדיל את המכירות באתר פי שניים? ובכן, דרך אחת היא להביא לאתר, באמצעות הקמפיין הממומן עוד מתעניינים. למעשה, מדובר על הכפלת תקציב השיווק לערוץ זה.

דרך שניה, חכמה יותר, תהיה להגדיל את שיעור ההקלקות מאחוז אחד, לשניים. סביר יהיה להניח, שהשיפורים שתבצעו על מנת להגדיל את אחוז ההקלקות יהיו זולים משמעותית מהכפלת תקציב הקמפיין. כמו כן, וזו אולי הסיבה החשובה ביותר לעשות זאת, השיפורים שתבצעו להכפלת שיעור ההקלקות ילוו אתכם לבטח גם בקמפיינים הבאים.

 

לסיכום

שיעור ההקלקות – CTR הינו מדד חשוב שמשפיע באופן דרסטי על אפקטיביות הקמפיין השיווקי שאתם מנהלים. לכשמתאפשר לכם, בתור מנהלי הקמפיין לשפר אותו באופן ניכר, סביר מאוד שבראיית עלות תועלת, כדאי יהיה לכם לבצע את המשימה.

בהצלחה!

 

אודות המחבר
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 5 שנים, תוצאה 1 במונח "קידום אתרים אורגני", מנכ"ל הסוכנות עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.
מושגים נוספים מעולם ה- SEO שעשויים לעניין אותך:
הפניות 301

הפניית 301 הינה כינוי לקוד שמחזיר שרת של אתר אינטרנט ואשר מודיע למנוע החיפוש ולדפדפן של הלקוח, כי הדף המבוקש עבר לכתובת אחרת באופן קבוע.

אלגוריתם Rankbrain

רגע לפני החפירות, ההגדרות, והתאריכים הרלוונטים למנוע הבינה המלאכותית של גוגל, הלא הוא ה- Rankbrain, בואו נתחיל מדוגמה קטנה שתמחיש לנו בצורה הטובה ביותר את

יחס המרה – מהו ואיך ניתן לשפר אותו

במאמר זה ננסה להבין מהו יחס המרה, כיצד מודדים אותו, והכי חשוב – איך לשפר אותו. אין ספק שעולם השיווק הוא עולם דינאמי, מתפתח ומשתנה

הנגשת אתרי אינטרנט ככלי לקידום אורגני

הנגשת אתרי אינטרנט היא תהליך שמאפשר לבעלי מוגבלות מסויימת כגון עיוורים, בעלי לקויות ראיה ובעלי לקויות קוגנטיביות המתקשים להפעיל את ידיהם, אנשים בעלי מוגבלות שמיעתית,

קידום אתרים טכני ב16 צעדים

קידום אתרים טכני מתייחס לאוסף של פעולות המבוצעות על מנת לשפר את התשתית עליה בנוי האתר. תשתית היא למעשה המעטפת הטכנולוגית אשר מאפשרת לאתר לפעול:

תג כותרת (TITLE)

תג כותרת הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בקידום אורגני של כל אתר, ויש לו, בין היתר, השפעה מכריעה על שיעור ההקלקות (CTR). אז מה כל

תוכן עניינים
לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הצטרפו

לקבוצת הפייסבוק שלנו BLACK & GREY SEO | קידום אתרים אורגני למתקדמים

והשארו מעודכנים בכל החדשות !