עשהאל-דרייר

יחס המרה – מהו ואיך ניתן לשפר אותו

זמן קריאה: 5 דקות

במאמר זה ננסה להבין מהו יחס המרה, כיצד מודדים אותו, והכי חשוב – איך לשפר אותו.

אין ספק שעולם השיווק הוא עולם דינאמי, מתפתח ומשתנה ללא הרף. פלטפורמות פרסום שונות המאפשרות לבית העסק להגיע לקהלי יעד נוספים צצות חדשות לבקרים. עם זאת, לצד השינויים התכופים והתמורות הרבות, ישנם שני עקרונות בסיסיים שמנחים כל בית עסק שמעוניין לגדול ולהתפתח:

  1. הצורך להביא מספר מתעניינים גדול ככל האפשר בשירותים שמציע בית העסק.
  2. הצורך לשכנע אחוז גדול ככל האפשר מן המתעניינים לרכוש את המוצר.

דוגמא להמרה: אם הצלחנו להביא אדם לאתר שלנו והוא רכש מוצר, זו המרה, משום שהפכנו את הלקוח הפוטנציאלי ללקוח משלם, אבל זהו רק סוג אחד של המרה, ישנם עוד הרבה סוגים של המרות.

 

5 סוגים של המרות

בתי עסק עושים שימוש בסוגים שונים של המרות, כדי לקדם לקוח פוטנציאלי במורד המשפך השיווקי, ולהגדיל את הסיכוי שירכוש שירותים שונים שמציע בית העסק. המרה יכולה להיות כל אחד מסוגי הפעולות הבאות:

 

1. השארת פרטים

הגולש ביקר באתר שלנו, הביע התעניינות במוצרים והשירותים שלנו, והשאיר פרטים על מנת שנחזור אליו בעתיד.

דוגמא לטופס עם יחס המרה גבוהה

 

2. שיחה טלפונית

הלקוח בחר להתקשר אלינו באופן יזום.

דוגמא-להמרת-שיחה

 

3. הרשמה לניוזלטר

הלקוח הצטרף לרשימת תפוצה והסכים לקבל דיוורים שיווקים בעתיד.

המרה ניוזלטר

 

4. מילוי טופס

הלקוח השקיע מזמנו ומילא טופס הזמנה של מוצר או שירות.

המרת צור קשר

 

5. רכישה

הלקוח ביצע רכישה ושילם עבור מוצר או שירות.

המרת רכישה

 

מובן, שישנם סוגים שונים נוספים של המרות. כל בית עסק מייצר לעצמו את שרשרת ההמרות הרלוונטית לעסק שלו, ואשר תומכת בתהליכי העבודה, הייצור, האספקה והתמיכה של בית העסק בלקוחות.

 

מהו יחס המרה?

לאחר שהבנו מהי המרה, ננסה להבין מהו יחס המרה. אם כן, יחס המרה הוא היחס שבין הגולשים באתר בתקופת זמן מסויימת שביצעו המרה (אחת מן הפעולות שהוזכרו קודם לכן), ובין כלל הגולשים באתר באותה תקופת זמן.

היעד של כל בית עסק הוא כמובן, להגדיל ככל האפשר את יחס ההמרה.

 

מה משפיע על יחס ההמרה?

במילה אחת: הכל.

כאשר גולש מגיע לאתר שלכם הוא מקבל את ההחלטה האם לבצע פעולה מסויימת, אותה הגדרתם כהמרה, על בסיס מגוון רחב מאוד של פרמטרים: האם האתר נראה אמין? האם הוא משדר סמכות? האם המחיר המוצג הוא סביר? מהו זמן האספקה המובטח? האם המתחרים מציעים מוצר טוב יותר?

חלק גדול מן הפרמטרים שעל בסיסם מקבל הלקוח הפוטנציאלי את ההחלטות שלו אינם נמצאים בתחום השליטה של בית העסק: היבטים שונים בניהול ותעדוף התקציב המשפחתי, התזמון המדוייק המתאים לרכישת המוצר או השירות, אכזבה ממוצר דומה שנרכש בעבר ועוד.

אולם, בית עסק יכול לבצע שורה של שיפורים באתר על מנת להגדיל את יחס ההמרה באופן ניכר, בפרמטרים שיש לו שליטה עליהם, ולשפר באופן משמעותי את אפקטיביות תהליך המכירה בעסק.

 

איך מודדים יחס המרה?

מדידה נכונה של יחס המרה הינה הכרחית לצורך שיפור יחס ההמרה. על מנת שבית העסק יוכל לקבל תמונה מלאה ומדוייקת של יחס ההמרה באתר שלו, הוא חייב למדוד את יחס ההמרה בהתאם למקורות התנועה השונים של האתר. את המדידות בפועל עושים באמצעות גוגל אנליטיקס ותג מנג'ר.

 

למה הכוונה?

נניח שבית עסק מנהל קמפיין שמטרתו איסוף לידים. בית העסק מפרסם את דף הנחיתה שלו, שמטרתו לאסוף את פרטי הנרשמים, בערוצים שונים: קידום אתרים אורגני, פרסום בפייסבוק ובשאר הרשתות החברתיות, דיוור ישיר, קמפיינים ממומנים במנועי חיפוש, טאבולה, אאוטבריין ועוד.

כעת, מעוניין בית העסק להבין אילו מערוצי השיווק שבהם בחר הם האפקטיבים ביותר עבורו. לשם כך, עליו להבין באילו מן הערוצים יחס ההמרה היה טוב ובאילו טוב פחות, ולתעדף את המשך ניהול הקמפיין שלו בהתאם.

 

10 דרכים לשיפור יחס ההמרה באתר שלכם

כדי לשפר יחס המרה אפשר לבצע אחת או יותר מן הפעולות הבאות:

 

1. לשדר סמכות

בניית אתר מתוכנן היטב ובאופן רשמי, הכולל עיצוב של לוגו מקצועי, תיק לקוחות, תווי אמינות כאלו ואחרים, כתבות מהתקשורת ועוד.

דוגמא לסממני אמינות

 

2. עיצוב מחדש של דף הנחיתה

מחקרים שונים מראים שקיימים הבדלים משמעותיים בשיעור הנרשמים בין דפי נחיתה עם תוכן דומה, רק בהסתמך על מיקום טופס ההרשמה בדף הנחיתה, מספר השדות בטופס שנדרש הגולש למלא, הצבעים שבהם נעשה שימוש, הטקסט המופיע על כפתור ההרשמה, היישור לשמאל או לימין של דף הנחיתה, ועוד.

 

3. שיפור זמן הטעינה

לגולשים ברשת האינטרנט יש תכונה מוזרה: אין להם הרבה סבלנות. יצירת דף נחיתה שנטען במהירות תסייע להשגת יעדים טובים יותר של הקמפיין.

 

4. להרגיע את הלקוח

למשל, ליידע את הלקוח שלעולם לא נעשה שימוש בפרטי הקשר שהשאיר לצרכים אחרים.

 

5. לשלב הסבר מדוייק על מה יקבל הגולש

כשגולש מבין בדיוק מה הולך לקבל, קל לו יותר לקבל החלטה ולהשאיר פרטים להתקשרות עתידית.

 

6. לשלב עדויות של ממליצים

בית עסק שיכול להציג שורה של ממליצים יכול לסייע ללקוח להבין שמדובר במוצר שהרבה אנשים מרוצים ממנו.

המלצות

7. להוסיף תמונה של נותן השירות

אנשים מתחברים לאנשים שהם מזהים. קל יותר לסמוך על מישהו שאנו מכירים את תמונת הפנים שלו.

דוגמא לתמונה נותן שירות

8. להוסיף תארים והסמכות של נותן השירות

קל יותר לסמוך על רופא, רואה חשבון, עורך דין, משווק דיגיטלי ועוד רבים נוספים, כאשר אנו מתוודעים לעובדה שהם עברו הכשרה רצינית ומכובדת ממוסד אקדמי מוכר.

 

9. הוספת חותמת

פעמים רבות, הוספת תמונת חותמת מסייעת לנרשמים הפוטנציאלים לשירות להשלים את פעולת הרישום.

דוגמא חותמת

 

10. מיקוד קהל היעד של המתעניינים

ככל שקהל היעד של המתעניינים בשירות יהיה ממוקד יותר, כך יגדלו סיכויי ההצלחה של פעולת ההמרה שלהם.

 

לסיכום

יחס ההמרה הוא אחד מן המרכיבים החשובים ביותר הקובעים את ההצלחה של כל עסק. לצד הבאת תנועה משמעותית וגדולה יותר לאתר, מן הראוי שכל בית עסק ינתח ויבין, האם שיעור ההמרה של הקמפיינים המנוהלים באתר שלו הוא טוב, או שמא יש לנסות ולשפר אותו באמצעים שונים.

אודות המחבר
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 5 שנים, תוצאה 1 במונח "קידום אתרים אורגני", מנכ"ל הסוכנות עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אצלנו אין אנשי מכירות, רק אנשי ביצוע!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם