10 הדיברות על תוכן וקידום אתרים

קידום באמצעות תוכן: הסודות שלא תשמעו בשום מקום אחר

עשרת הדיברות תוכן וקידום אתרים

*** פוסט זה מכיל בראש ובראשונה את דעתי על כל מה שקשור לתוכן לצורך קידום אתרים, טיפ סופר חזק שישנה לכם את כללי המשחק, ו10 טיפים נוספים על תוכן ***

איכות התוכן – בא נדבר על זה רגע.

לדעתי, לגוגל אין אף דרך לדעת האם מדובר בתוכן איכותי / לא איכותי. 
היא סה"כ יכולה לקבל רשמים מ3 מקורות: אנליטיקס (אם קיים באתר), כרום במידה והגולש השתמש בדפדפן הזה וCTR במנוע החיפוש שלה.

גוגל לא באמת יכולה להבין האם מה שרשום בתוכן עצמו של האתר איכותי או לא, יצא לי לראות אתרים בתוצאות הראשונות בביטויים תחרותיים עם תוכן זבל (בלי להזכיר שמות, במיוחד שאחד מהם זה אתה של עורך דין).

אני אתן דוגמא חיה מהשטח מאתר שלי שאני קידמתי בכדי לא לפגוע באף אחד ("אמן חושים" – חפשו בגוגל, תוצאה 1). הוא מורכב מכ40 מאמרים עלובים מאוד שעלו לי פחות מ10 אגורות למילה… בפועל, זה היה במסגרת Testing שעשיתי בכדי להבין אחת ולתמיד האם התוכן עצמו באמת משנה או שהעניין הוא פשוט לנפח את האתר ולהיות רלוונטי לעוד מילות מפתח… (אגב Testing – אם עוד לא התחלתם לעשות נסיונות על כל נושא בSEO – כדאי שתתחילו! זה נכון שאם קוראים ומתעניינים אכן זה מקצר את הדרך, אבל אין לזה תחליף).
אז מה עשיתי שם שגרם לגוגל לדרג אותי כל כך טוב בכל כך הרבה ביטויים ולחשוב שמדובר ב"תוכן איכותי"?
מאוד פשוט:
יצרתי תבנית שבה כל מאמר עולה עם 3 סרטונים מעניינים ותמונות.
גולש שבטעות הגיע לאחד המאמרים לרוב בכלל לא קרא את המאמר (נבדק בHOTJAR), הוא פשוט הפעיל את אחד הסרטונים, אהב את מה שראה, צחק, נהנה, הפעיל גם את השני והשלישי ואז – או הפך ללקוח או יצא מהאתר. בסופו של יום אם נדבר מבחינה קידומית – יצא שהוא שהה באתר שלי כ10 דקות, לפעמים גם יותר! וזה נתון שגוגל כן יודעת למדוד.
עכשיו, הקשר בין מה שהוא חווה באתר לבין "אמן חושים ליום העצמאות" שזה לצורך העניין המונח שהוא חיפש, אפסי. אבל אם תעשו חיפוש בגוגל לביטוי "אמן חושים ליום העצמאות" תגלו בעצמכם איזו עוצמה יש לטיפ הזה…

כמה דברים נוספים בקשר לתוכן

1. ערכו בדיקה, הממוצע של אורך מאמר שמופיע במקומות אידיאליים בגוגל הינו 1000 מילה, אני באופן אישי משתמש לרוב במאמרי 1000 עד 1500 מילה.
2. תשתמשו בכותרות ועוד יותר חשוב – תלמדו מתי להשתמש בH2 ומתי בH3 – קריטי. שימוש לא נכון עלול להזיק.
3. תמונה אחת לפחות (עם Alt) לכל מאמר. כמובן שהתמונות חייבות להיות בגודל הנכון ומכווצות. אם תשתמשו בתמונות מקוריות שלכם – גוגל יתגמל אתכם על זה. (אפשר גם להוריד תמונות מPixabay ולערוך אותם בפוטושופ בצורה משמעותית עד לרמה כזו שגוגל לא יזהה אותן בחיפוש תמונות שלו ואז הן ייחשבו למקוריות).
4. זה שלגוגל אין דרך לדעת אם מדובר בתוכן איכותי או לא – לא אומר שלגולשים שלכם אין דרך להבדיל. חשוב שהתוכן יהיה כמה שיותר איכותי במסגרת הזמן / התקציב שלכם. הרבה פעמים לוקח זמן לאתר כותבי תוכן מוכשרים אבל אם ממשיכים לחפש ולחפש – מוצאים. יגעת ומצאת – תאמין! 
5. קישורים פנימיים – קריטי קריטי קריטי! אפשר לגוון באנקורים ואפשר שלא. בניגוד לקישורים חיצוניים, כאן אין בעיה שכל האנקורים יהיו זהים.
6. קישורים חיצוניים – לא לפחד מזה! מאמר עם קישור חיצוני למקור סמכותי – מקבל דירוג טוב יותר בגוגל ממאמר זהה ללא אותו קישור. בדוק ומנוסה. אין צורך לפחד להוציא קישורים.
7. גם אתרי התמיכה שלכם צריכים לקבל תוכן איכותי. אפשר לקרוא לאתרי לווין פיביאנים עד מחר, בסופו של דבר, אם עלה לשם תוכן איכותי וייחודי – מדובר באתר לגיטימי לכל דבר ועניין, במיוחד אם כל הPBN מדבר על אותו נושא. מקרים כאלו בקלות יכולים להפוך לPBN שגם תופס דירוגים על מילות מפתח.
8. פונט. אל תתעללו בגולשים שלכם – תדאגו שהפונט יהיה בגודל סביר, בצבע בולט על פני הרקע ושבמובייל יהיו גם שוליים מהצדדים של הפון.
9. קריטי! העולם מתחלק ל2 – אנשים שאכפת להם ממה שמופיע אצלם באתר, ואנשים שכל מה שמעניין אותם זה לידים ומבחינתם שיהיה רשום כל דבר שצריך – העיקר שיביא לידים. אם נתקלתם בסוג הראשון של האנשים – אל תעשו שטויות. לרוב עורכי הדין למשל מאוד חשוב שהתוכן שעולה לאתר שלהם יהיה איכותי! לכן, חשוב לכבד את בקשתם ולדאוג להעסיק משפטנית שתכתוב בעבורם ספציפית תכנים. נכון, זה עולה יותר, אבל גם אפשר לגבות יותר.
10. חשוב להדגיש – מטרת הפוסט היא לא שישתמע שאפשר לזלזל בתוכן, ממש לא! אבל כן חשוב להבין שהתוכן הוא סה"כ אמצעי להשגת מדדים טובים יותר (זמן שהייה בעיקר).

אם יש לכם עוד טיפים בנושא תוכן – מוזמנים לכתוב אותם בתגובה לפוסט.

 

מדריכים נוספים

רוצה לקבל עדכונים לפני כולם?

שתף את המאמר עכשיו!