עשהאל-דרייר

10 טיפים לעבודה מול כותבי תוכן

זמן קריאה: 4 דקות

כל מי שעוסק בקידום אתרים אורגני יודע שכתיבת תוכן היא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הקידום. תוכן איכותי מושך גולשים לאתר, משאיר אותם זמן רב באתר, ומשפיע על מדדים חשובים נוספים כמו שיעור הנטישה של גולשים, מספר הצפיות בדפים לביקור, ומספר הצפיות הכולל בדפים.

מקדם אתרים שרוצה להתרכז במכירות ובטיפול בנושאים מורכבים, שגם יכניסו לו לא מעט כסף, לא יוכל להקדיש את זמנו ליצירה או כתיבה של תוכן. כתיבת תוכן היא מחד משימה שצורכת זמן וריכוז, ומאידך ניתנת לביצוע במיקור חוץ על ידי כותבי תוכן פרילנסרים המציעים את שירותיהם ברשת. לכן, לא מעט מקדמי אתרים עושים שימוש בשירותיהם של כותבי תוכן על מנת להשאיר את הפוקוס שלהם במשימות הקריטיות של עבודת הקידום.

כאשר אתם ניגשים להתקשרות מול כותב תוכן כזה או אחר, עליכם יהיה להבין האם כתיבת התוכן מתייחסת למאמרי SEO כלליים (עבודה שכמעט כל כותב תוכן יכול לבצע בקלות יחסית, ושהתעריפים המשולמים בעבורה הם נמוכים באופן יחסי) או שמדובר במאמרי עומק מקצועיים ורלוונטיים לנישה שבה עוסקים (אז הדברים מתחילים קצת להסתבך).

אז מה חשוב לבדוק לפני שמסכימים על תחילת עבודה משותפת עם כותב תוכן? הנה עשרה טיפים שיסייעו לכם לבצע זאת בצורה חכמה יותר:

 

טיפ מספר 1: התחילו בקטן

לא משנה כמה יעיד על עצמו כותב התוכן שהוא בעל ניסיון, יציג לכם דוגמאות לכתיבה ויפנה אתכם לממליצים שונים – עד שלא תתנסו בעבודה מול כותב התוכן, לא תדעו האם ההתקשרות הזאת טובה לכם. ישנם לא מעט פרמטרים הקשורים בעבודה מול כותב התוכן שלא תוכלו להעריך אותם טרם ההתקשרות: איך כותב התוכן מגיב להערות ולתיקונים נדרשים? האם כותב התוכן גמיש מבחינת לוחות הזמנים וזמין לכם לביצוע הגהות נדרשות? עד כמה האופי של כותב התוכן נוח לעבודה משותפת ואינטנסיבית.

מאחר שלא תוכלו להעריך את הפרמטרים האלו עוד לפני תחילת תהליך הכתיבה, מומלץ יהיה, כאמור, להתחיל ממסה קטנה של מאמרים לכתיבה, ולהרחיב את הכמות ככל שאתם מרגישים בטוחים בהתקשרות הזאת.

 

טיפ מספר 2: סכמו עם כותב התוכן על לוחות זמנים מוגדרים

לפרויקטים בתחום הכתיבה ישנה נטיה להימרח ולהימשך אם לא מסכימים על לוחות זמנים ברורים. בקשו מכותב התוכן בעצמו להציב את לוחות הזמנים לכתיבת המאמרים. כך תקבלו מסגרת ששני הצדדים מחוייבים לה. מאחר שכתיבה דורשת ריכוז ותנאים סביבתיים מתאימים, כותבי תוכן נוטים לפעמים לבחור באופציה הקלה ולדחות את מועד הכתיבה. מסגרת לוחות זמנים כמתואר תוכל לסייע בידכם לוודא, כי העבודה תתבצע בפרק זמן סביר.

 

טיפ מספר 3: החמיאו לכותב התוכן

על אף שמרבית כותבי תוכן בנישות השונות עושים זאת שלא לשם שמיים ומקבלים שכר על עבודתם, מילה טובה שתזרקו פה ושם תוכל רק להועיל. אין ספק שמילים טובות שמביעות הערכה על העבודה, ונאמרות או נכתבות בתדירות סבירה, יכולות להוות זריקת מוטיבציה לפעילות שהיא, איך לומר, לעיתים משמימה ומונוטונית.

 

טיפ מספר 4: הקפידו על איכות, במיוחד בתחילת ההתקשרות

מתקשרים מול כותב תוכן צעיר? הסטנדרטים שתקבעו כבר בתחילת העבודה יהפכו להיות הקווים המנחים שלכם גם ביתר זמן ההתקשרות. נצלו את תחילת ההתקשרות לתיאום ציפיות מבחינת איכות הכתיבה, השמירה על כללי התחביר והשחבור ומבנה המאמרים. ציינו בפני כותב התוכן את הטעויות העיקריות שאתם מבקשים להימנע מהן: ריווח לא נכון, הצמדת סימני פיסוק לכיוון שגוי, אי הקפדה על כותרות וכותרות משנה מותאמות ועוד.

 

טיפ מספר 5: אל תגזימו עם דרישות האיכות

עם כל הכבוד למשוב שעליכם לספק לכותב התוכן, לפחות בתחילת ההתקשרות, שימרו על פרופורציות נכונות. להעיר לכותב תוכן מסוג מאמרי SEO שה"א הידיעה לפני עי"ן בקמץ צריכה להיות מנוקדת בסגול, בשל דיסימילציה (היבדלות), וכל זאת מבלי שהטקסט בכלל מנוקד – זאת הגזמה פראית. אם תגזימו עם דרישות האיכות שלכם, אף כותב תוכן לא יסכים לעבוד מולכם. יש משהו פסיכולוגי שעושה את ההבדל בין יצירה של תוכן חדש, ותיקון תוכן קיים. נסו לשמור על איזון מתאים בין השניים.

 

טיפ מספר 6: בחרו כותב תוכן לפי תחום ההתמחות שלו

אין טעם לנסות ולשלב כותב תוכן מקצועי בתחום השיווק הדיגיטלי, בפרויקט מאמרים מתחום האופנה והטקסטיל. כמות המשאבים שתצטרכו להשקיע בטיוב התכנים שיועברו אליכם אינה מצדיקה את ההתקשרות הזאת. הקפידו להתאים את המשימות לכותב התוכן הנכון.

 

טיפ מספר 7: תנו לכותב התוכן לבחור תכנים כשזה אפשרי

פניה אל כותב תוכן יכולה להתבצע על מנת לבקש כתיבת מאמרים בנושאים ספיציפיים ומוגדרים, או על מנת שכותב התוכן יכתוב על פי שיקול דעתו מאמרים מקצועיים בנישה המדוברת. אם אתם פועלים בתחום שלא מחייב פרסום מאמרים ספיציפיים, תנו לכותב התוכן להחליט על מה הוא כותב. זוהי המתודה המוצלחת ביותר לקבל תוכן איכותי. מטבע הדברים, כותב תוכן שכותב על תכנים שהוא מכיר היטב, מייצר תוצרים איכותיים יותר, עבודתו מתבצעת בצורה חלקה יותר, והוא מתוסכל הרבה פחות מאשר עיסוק בנושאים "שוברי שיניים".

 

טיפ מספר 8: בקשו דוגמאות כתיבה

אין כמו מראה עיניים. עיון במאמרים קודמים שיצר כותב התוכן יוכל ללמד אתכם לא מעט: כיצד הוא מתנסח? האם הסגנון שלו רהוט? האם הוא שומר על כללי התחביר והלשון? מהי רמת העומק אליה הוא מסוגל לרדת? דוגמאות כתיבה שיספק לכם כותב התוכן הן בהחלט בקרה הכרחית טרם ההתקשרות מולו.

 

טיפ מספר 9: בידקו האם התוכן שנכתב עבורכם משוכפל

נקדים ונאמר כבר כאן: אם תגלו שהתוכן שמספק לכם כותב התוכן אינו מקורי, והוא משוכפל, הפסיקו מיד את ההתקשרות עימו. תוכן משוכפל יכול לייצר לכם נזק מיידי. מנועי החיפוש, ובפרט גוגל, אינם אוהבים להציג לגולש תוכן לא מקורי. מעבר לכך, ישנם כאן היבטים מוסריים ואתיים שיכולים לשפוך אור על אופיו של כותב התוכן, ויכולים בהמשך להעיב על ההתקשרות ביניכם.

 

טיפ מספר 10: בצעו דיפרנציאציה בין תחומים שונים

כתיבת מאמרי SEO כלליים אינה דומה לכתיבת מאמרים משפטיים שמייצרים סיכון לבעל האתר. לימדו להקפיד הקפדה יתרה היכן שצריך, ולשחרר היכן שאפשר. אחרת, תמצאו עצמכם עסוקים כל היום בהערות ושכתובים של תכנים, והרי מראש, ההתקשרות שביצעתם מול כותבי תוכן נועדה לחסוך לכם בזמן ומשאבים, נכון? לכן, הקפידו להבדיל בין עיקר לטפל, והשקיעו את המשאבים שלכם בצורה חכמה, והיכן שהם באמת נדרשים.

 

לסיכום

כותבי תוכן הם נכס אמיתי שנדרש בכל פרויקט קידום אורגני של אתרים. חשוב מאוד לבצע את הבדיקות המתאימות טרם ההתקשרות מול כותב תוכן בצורה קפדנית, אך חשוב יהיה לא פחות, להבדיל בהתקשרות הזאת, בין העיקר ובין הטפל.

אודות המחבר
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 5 שנים, תוצאה 1 במונח "קידום אתרים אורגני", מנכ"ל הסוכנות עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.
תוכן עניינים
לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אצלנו אין אנשי מכירות, רק אנשי ביצוע!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם