fbpx
עשהאל-דרייר

9 רעיונות וסיבות לכתיבת תוכן איכותי

הרבה מקדמי אתרים טוענים שתוכן איכותי הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על היכולת לקדם אתר ולבצע אופטימיזציה לצורך התאמת הנראות שלו במנועי החיפוש. ואולם, חשוב להבין כי תוכן הוא לא רק פקטור משמעותי וחשוב המשמש מנועי חיפוש שונים בתהליך של דירוג אתרים בדף תוצאות החיפוש. תוכן הוא גם כלי שיווקי יעיל ביותר באמצעותו ניתן להרחיב את אפיקי ההכנסה של העסק, למצב את הסמכות של העסק בתחומו ולהגדיל בצורה משמעותית את קהל היעד של הלקוחות. אז איך עושים זאת נכון באמצעות תוכן? כל הפתרונים כאן.

 

כתיבת Case Studies להמחשה

בואו ננסה להסביר את היתרון הזה של כתיבת תוכן באמצעות דוגמה. נניח שאתם נמצאים כרגע במשבר זוגיות. ניסיתם כבר הכל. קראתם שלל עצות ברשת האינטרנט. ניסיתם לפתור את הבעיות בעצמכם. עשיתם ויתורים כואבים, כל אחד בעבור הצד השני. ו.. כלום. שום דבר לא מתקדם. אתם מסכימים שעליכם לפנות לייעוץ זוגי. אבל אתם לא ממש מבינים מה עושה היועץ הזוגי. כלומר, בקווים כלליים אתם יודעים לקרוא קצת על ההכשרה שלו, הניסיון שלו, הגישה שלו והמודל שאימץ לצורך הטיפול. אבל בפועל, זה לא אומר לכם שום דבר.

כעת, תארו לכם שהייתם קוראים Case Study (תיאור של מקרה שהיה) שמעניק לכם אינדיקציה לגבי הטיפול שעבר זוג אחר, עם בעיות דומות לשלכם. באמצעות קריאה מדוקדקת תוכלו להבין איך הטיפול מתבצע בפועל, מה הם הכלים המעשיים, ולא התיאורטיים שבהם עושה המטפל שימוש, וגם, לא פחות חשוב, האם הגישה הזאת בכלל מתאימה לכם.

כתיבה של Case Studies שלמים ומנומקים יכולה לסייע לעסקים להמחיש את תהליך מתן השירות, שבמקרים אחרים נותר, איך לומר זאת בעדינות, מעורפל למדי.

 

כתיבת תוכן שישמש כשעון מעורר 

כמה פעמים בעבר קיבלתם מסוכן הביטוח שלכם מסרון המאחל לכם שנה טובה? מדוע עשה זאת הסוכן? האם הוא נזכר לפתע בשיחות הנפש שקיימתם לתוך הלילה על בירה משובחת? סביר להניח שלא. סוכן הביטוח, לא נעים לומר, מעוניין בכסף שלכם. כעת, תארו לכם שבמקום מסרון, אתם מקבלים מייל מפורט שמסביר לכם על החשיבות שבהחלפת טונר במדפסת, ולא פחות חשוב מכך, על אחסון של טונרים לגיבוי. מה ההבדל? מישהו בכלל יטרח לקרוא את התוכן הזה? בכלל לא בטוח. מה שבטוח הוא, ששני סוגי התכנים הללו יכולים לשמש כשעון מעוררת ותזכורת, לכך שעליכם להחליף טונר, ואולי על הדרך לרכוש אחד נוסף לגיבוי, ובזמן הפנוי גם לחדש את הביטוח 🙂

 

כתיבת תוכן איכותי על מנת לבנות סמכות

אדם חכם כתב פעם שסמכות לא לוקחים. סמכות מקבלים. ועל מנת לקבל סמכות, יש לבנות אותה בהדרגה, ברציפות ולאורך זמן. כאשר אתם נתקלים בתוכן איכותי שנכתב על ידי גורם בנישה מסויימת, והתוכן הזה מופץ בתדירות שוטפת, מעניק ערך לקוראים, מעניין, מסקרן ומעורר דיון, אזי בלי באמת להבין זאת, הסמכות של אותו גורם הולכת ונבנית אצלכם בתודעה. תוכן יכול לסייע להרבה מאוד עסקים למצב את הסמכות שלהם ולהגדיל בעקבות כך את כמות הפניות והמכירות שיבצעו.

 

כתיבת תוכן הדרגתית לצורך התגברות על מערכת שלמה של אילוצים

קבלת החלטה, במקרים רבים, ובמיוחד כאשר מדובר בצריכה של שירותים יקרים, איננה נקודה בזמן אלא תהליך. הלקוח הפוטנציאלי צריך לפגוש אתכם לעיתים מספר פעמים לפני שהוא מבצע החלטה לרכוש את המוצר או השירות שאתם מציעים. לעיתים, הלקוח בעצמו נדרש להתגבר על מערכת שלמה של אילוצים: לקבל אישור לרכישה מול בן או בת הזוג, להיעזר לוגיסטית או פיננסית בקרובי משפחה או חברים, לקרוא מעט חומר בזמן הפנוי על מנת להבין היטב את היתרונות והחסרונות של הבחירה, ולהכיר את מגוון האלטרנטיבות הקיימות בשוק.

שימוש בתוכן על מנת להתגבר על מערכת אילוצים לאורך זמן היא מתודה מקובלת שמשמשת לא מעט עסקים באסטרטגיה השיווקית שלהם. בתצורה זאת, מתאפשר לבעלי עסקים להגיע אל הלקוח במספר נקודות שונות בצמתי ההחלטה שלו, ולהניע אותו לקראת הנקודה הבאה.

 

כתיבת תוכן איכותי על מנת להפיג חששות ולהסיר חסמים

לא תמיד הלקוח הפוטנציאלי בטוח בכלל שהוא מעוניין לרכוש את המוצר או השירות שאתם מציעים. בלא מעט מקרים הלקוח או המתעניין נדרשים לענות לעצמם למספר שאלות וסוגיות, לפני שהם מוכנים נפשית לבצע רכישה. שיחת מכירה טובה יכולה להפיג לא מעט מן החששות האלו, אולם שיחת מכירה היא זמנית וחד פעמית, ולאחריה יכול המתעניין לחזור ולשקוע בהרהורים טרם הרכישה. 

כתיבת תוכן איכותי היא פתרון טקטי מצויין לעניין הזה. תוכן כתוב נשאר לנצח, והלקוח יכול לחזור אליו שוב ושוב, לצרוך אותו בזמן שהראש פנוי לכך ולאו דווקא בזמן שהתאים לאיש המכירות הטלפוני, ולהפיג את החששות שלו טרם ביצוע הרכישה.

 

כתיבת תוכן כמנוע לביצוע אפיליאציה

הרבה מאוד בלוגרים עובדים בשיטה של כתיבת תוכן ערכי ואיכותי לקהל יעד, ומתפרנסים מביצוע אפיליאציה (שיווק שותפים). למשל, בלוגר שכותב על ריצה וספורט, יכול לשלב בבלוג שלו תכנים הקשורים בשעוני ריצה, מדי דופק, נעלי ריצה מומלצות, ציוד נלווה לריצה כמו משקפי שמש, שלוקרים, מדרסים ועוד.

הבלוגר יכול להפנות גולשים שונים באתר שלו אל היבואנים הרלוונטים והמשווקים השונים של המוצרים עליהם הוא כותב, ולהתפרנס מתשלום על כל הקלקה או רכישה של המוצר שבוצעה דרכו (תלוי במודל התשלום).

 

כתיבת תוכן לצורך פילוח וסינון לקוחות

אחד האתגרים העיקריים שעומדים בפני כל עסק שפונה לממש תוכנית שיווק בעסק שלו, היא מיקוד בקהל יעד רלוונטי ככל האפשר. כאשר מנהלים קמפיין לא ממוקד, עלולים לזרוק כסף, והרבה מאוד כסף, לפח.

כתיבה מתמדת של תוכן איכותי יכולה לאפשר לבעל עסק "לצבוע" לקוחות. בעל העסק יוכל להבין אילו גולשים באתר שהוא מנהל לחצו על איזה קישור, מהי רמת ההתעמקות שלהם בתוכן, עד כמה רחוק הם הגיעו, ולתכנן עבורם תוכנית שיווק ומערך שיווק מותאמים אישית, בהתאם לרמת הבשלות שלהם.

 

כתיבת תוכן חופשי ותוכן פרימיום

זה אמנם נשמע מצחיק בעידן האינטרנט, שמנגיש לנו תכנים רבים ומגוונים ללא כל תשלום, אבל לא מעט עסקים עושים שימוש בתוכן כדי לשווק… תוכן. דוגמה מצויינת לכך היא אתר החדשות Ynet, אשר מציע בימים אלו את השירות Ynet+ המאפשר לגולשים צריכת תוכן ערכי יותר, מסקרן יותר, ומעמיק יותר באמצעות מודל תשלום.

 

כתיבת תוכן במסגרת חסות

גם כתיבה תמימה של מתכון לעוגת גבינה היא לא תמיד תמימה כפי שהיא נראית. חלק מכותבי התוכן ומנהלי האתרים, עושים שימוש בתוכן שאנשים ישמחו לצרוך על מנת לקדם ולשווק מותג חסות. במקרה של עוגת גבינה, אפשר יהיה לציין שם ספיציפי של מותג גבינה, ולציין כי שימוש בסוג הזה מעלה באופן משמעותי את איכות התוצר הסופי.

 

לסיכום

הצלחנו להגיע עד לכאן מבלי לציין שתוכן הוא המלך, אולם נדמה בשנים האחרונות, כי האימרה הזאת הופכת יותר ויותר נכונה: תוכן יכול לסייע לבעלי עסקים להמחיש את השירות שאותו הם מתעדים להעניק ללקוחות, לעזור להם להפיג חששות, לשמש כתזכורת או שעון מעורר, לשמש לצורך ביצוע אפיליאציה, להעניק חסות למותגים שונים, לסנן ולפלח לקוחות וגם, רחמנא ליצלן, גם לשמש כמקור פרנסה ישיר.

תוכן איכותי
Sending
User Rating 4 (2 votes)
אודות המחבר
מדריכי תוכן נוספים
כל כמה זמן כדאי להוסיף תוכן באתר

תשאלו כל פוליטיקאי שאלה מאתגרת וקשה שקצת קשה לענות עליה באופן פומבי וישיר והוא ישיב לכם "מדובר בשאלה מצויינת, אולם לפי דעתי לא זו השאלה

14 כללים למבנה אידיאלי למאמר

שימוש בתוכן איכותי הוא כבר מזמן הבסיס לכל תהליך קידום אורגני של אתרים, ולכל מקדם ברור כיום שבהעדר תוכן מעניין, מסקרן, מחדש ומפתיע, קשה יהיה

10 הדיברות על תוכן וקידום אתרים

*** פוסט זה מכיל בראש ובראשונה את דעתי על כל מה שקשור לתוכן לצורך קידום אתרים, טיפ סופר חזק שישנה לכם את כללי המשחק, ו10

קניבליזציה של מילות מפתח

השם המפוצץ והציורי משהו הזה, מתאר סיטואציה שבה מספר עמודים שונים באתר מדורגים על אותה מילת מפתח במנוע החיפוש, או גרוע מכך – שדף שלא

מה זה תוכן רזה ואיך משדרגים אותו

כדי להבין מהו תוכן רזה, חשוב מאוד יהיה להבין מה תוכן רזה הוא לא: תוכן רזה הוא לאו דווקא תוכן קצר, עם מספר מילים מועט.

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הצטרפו

לקבוצת הפייסבוק שלנו BLACK & GREY SEO | קידום אתרים אורגני למתקדמים

והשארו מעודכנים בכל החדשות !