fbpx
עשהאל-דרייר

כתיבת תוכן

הביטוי "תוכן הוא המלך" מככב ברשתות חברתיות, בעולם הדיגיטל, בסוכנויות קידום אתרים ובמגזינים מוכרים בעולם – וכנראה שיש סיבה לכך. על פי מחקרים ופרקטיקות בשטח, כתיבת תוכן איכותי, היא אחת הגורמים החשובים ביותר לעסק מצליח. כתיבה של תוכן איכותי מובילה להרחבת קהל היעד שלנו, להשפעה על יותר לקוחות, ובסופו של דבר – ליותר מכירות ורווחים.

כתיבת תוכן

השירותים שאנו מציעים

במסגרת שירותי החברה, אנו גאים להעניק שירותי כתיבת תוכן ברמה הגבוהה ביותר, לכלל הצרכים והפרויקטים.

להלן כלל השירותים שאנו מעניקים במסגרת שירותי כתיבת התוכן שלנו:

  1. כתיבת תוכן לאתרים – מאמרי איכות ומאמרי SEO
  2. כתיבה לרשתות חברתיות
  3. כתיבה לגוגל ביזנס
  4. כתיבה שיווקית – קופירייטינג
  5. מאמרים מקצועיים / תוכן מקצועי
  6. שכתוב טקסטים
  7. תרגום תוכן

 

כתיבת תוכן לאתרים

כתיבת תוכן לאתרים נועד עבור כלל סוגי האתרים. אתרי תדמית, אתרי חנות, אתרי בלוג ועוד. כל אתר זקוק לתוכן איכותי על מנת להעביר בצורה הטובה ביותר את המסר והתיאור של השירות והמוצרים שלו.

מתי נרצה לכתוב תוכן לאתרים?

  • על מנת להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל יש לכתוב תוכן בתחום בו אנחנו מעוניינים.
  • על מנת לתת לגולש מידע נוסף על שירות או מוצר.
  • על מנת להפוך את האתר שלנו למקיף יותר ואיכותי יותר.

למי השירות מיועד?

  • לקוחות פרטיים אשר מעוניינים בכתיבת תוכן לאתר/ים שלהם.
  • לקוחות עסקיים – סוכנויות דיגיטל, קידום אתרים וחברות גדולות.

מה כולל השירות:

  • מאמרי איכות – מאמרים איכותיים הן מבחינת כתיבה והן מבחינת קידום אתרים, המקיפים את הנושא/ים עליהם בחרתם לכתוב.
  • מאמרי SEO – מאמרי "נפח" שכתובים בצורה מאוד טובה לקידום אתרים, אך לאו דווקא ברמה המקצועית הגבוהה ביותר.

טיפים חשובים:

  • מומלץ לבצע מחקר מילות מפתח איכותי לפני בחירת המאמרים עליהם אנו מעוניינים לכתוב.
  • אורך הטקסט המומלץ תלוי בנישה ובתחרות:
    •  במידה ומדובר במאמרי איכות, ההמלצה היא מינימום 600 מילה. יש נישות ונושאים, שיש לכתוב לא פחות מ 1,000 מילה.
    • במידה ומדובר במאמרי SEO, ההמלצה היא מינימום 400 מילה.

 

כתיבה לרשתות חברתיות

על פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין וטוויטר כבר שמעתם?! אנחנו מנחשים שכן. נוכחות בכל אחת מהפלטפורמות האלו יכולה להעניק לעסק שלכם, כלי שיווק עוצמתי. כתיבה לרשתות חברתיות היא עולם ומלואו ויש בכוחה, להגדיל את כמות העוקבים שלכם, להניע לפעולה ובמילים אחרות – למכור יותר.

מתי נרצה לכתוב תוכן לרשתות החברתיות?

  • כשיש לנו עסק אותו אנו מעוניינים לקדם ברשת חברתית.
  • כשאנו רוצים להיות נוכחים יותר במדיה, אך אין לנו זמן לעשות זאת בעצמנו.
  • כשיש לנו מוצר, שירות חדש, שאנחנו רוצים לפרסם.
  • עבור קמפיין ממומן שאנו רוצים להשיק.

למי השירות מיועד?

  • לקוחות פרטיים אשר מעוניינים בכתיבת תוכן לחשבונות העסקיים שלהם.
  • לקוחות עסקיים – סוכנויות דיגיטל, קידום אתרים וחברות גדולות.

מה כולל השירות:

  • כתיבת תוכן שיווקי, מותאם לרשת החברתית עליה מדובר.
  • אורך משתנה – על פי הבקשה.

טיפים חשובים:

  • יש לבחור בחוכמה את רשת המדיה המתאימה ביותר לעסק שלנו. האם הקהל שלנו נמצא בפייסבוק או דווקא בלינקדין?
  • על מנת להיות נוכחים ברשת מדיה כלשהי, יש לפרסם בתדירות קבועה. לא מספיק פוסט אחד וזהו. ההמלצה היא לפחות 2-3 פוסטים בשבוע.
  • חשבו מה המסרים שאתם מעוניינים להעביר, ועליהם בנו סיפור ואסטרטגיה שלמה.

 

כתיבה לגוגל ביזנס

גוגל ביזנס (Google My Business) הוא עולם ומלואו. גוגל מעניקה לנו את האפשרות, לחשוף את העסק שלנו במערכת החיפוש ובגוגל מפות, בצורות שונות ומגוונות. במסגרת הכתיבה לגוגל ביזנס, ניתן לקבל תיאור לעסק, פוסטים מעניינים שניתן לעלות, תיאור מוצרים ועוד.

מתי נרצה לכתוב תוכן לגוגל ביזנס?

  • כשיש לנו עסק קיים ואנו רוצים למשוך יותר לקוחות.
  • כשאנחנו רוצים לצבור יותר אמינות בגוגל.
  • כשאנו רוצים להגדיל את הנוכחות בגוגל בפרט ובאינטרנט בכלל.

למי השירות מיועד?

  • לקוחות פרטיים אשר מעוניינים בכתיבת תוכן לחשבון גוגל ביזנס שלהם.
  • לקוחות עסקיים – סוכנויות דיגיטל, קידום אתרים וחברות גדולות.

מה כולל השירות:

  • כתיבת תוכן שיווקי, מותאם לגוגל ביזנס.
  • אורך: משתנה – על פי הבקשה והמקום שגוגל מקציב.

טיפים חשובים:

  • אם אין לכם גוגל ביזנס – פתחו משתמש כבר עכשיו! מדובר בכלי אדיר, שהרבה אנשים ועסקים לא מנצלים.
  • השקיעו במשתמש שלכם – העלו תמונות, מוצרים ועדכונים באופן סדיר וזה ישתלם לכם.

 

כתיבה שיווקית – קופירייטינג

כתיבה שיווקית היא שם כולל לכל עולם הכתיבה לשם פרסום ושיווק מוצרים ושירותים. בין אם מדובר לאתר חדש, קמפיין פייסבוק שעולה לאוויר, כתבה במגזין שמטרתה להביא לידים ומכירות ועוד.

כתיבה שיווקית משלבת מצד אחד כתיבה איכותית ומקצועית, לצד העברת מסרים שיווקים בצורה מעניינת, חכמה ומסקרנת. כתיבה שיווקית נכונה, נשענת על יסודות מעולם הפסיכולוגיה על מנת להבין כיצד אנשים פועלים ומגיבים למסרים.

מתי נרצה להזמין כתיבה שיווקית?

  • עבור דף כלשהו באתר שלנו.
  • עבור קמפיינים ממונים – לפייסבוק, לאינסטגרם, לOutbrain ול Taboola.
  • לפרסום פיזי – לשלטי חוצות, מגזינים ועיתונים.

למי השירות מיועד?

  • לקוחות פרטיים אשר מעוניינים בכתיבה שיווקית.
  • לקוחות עסקיים – סוכנויות דיגיטל, קידום אתרים וחברות גדולות.

מה כולל השירות:

  • כתיבת תוכן שיווקי, מותאם לצרכים האישיים שלכם
  • אורך: משתנה – על פי בקשה.

טיפים חשובים:

  • הגדירו במדויק מי קהל היעד – על כותב התוכן לדעת מי קהל היעד שלשמו מתבצעת הכתיבה השיווקית. האם עליו לדבר בשפה רשמית או דווקא בשפת הרחוב. האם מדובר על בני נוער או מבוגרים? 
  • הגדירו את מטרת הכתיבה – האם מטרת הכתיבה היא להעלות מודעות למותג, להוביל להשארת פרטים באתר, או ליצירת קשר טלפוני עם החברה?

 

מאמרים מקצועיים / תוכן מקצועי

כתיבת מאמרים מקצועיים או תוכן מקצועי היא עולם ומלואו. על מנת לכתוב מאמר מקצועי, יש להשתמש במקורות ידע מוסמכים בתחום ולעיתים יש לבחור אף כותב תוכן עם ניסיון אישי בתחום. כתיבת מאמר מקצועי משמשת לצרכים שונים, עליהם נפרט כעת.

מתי נרצה להזמין מאמר מקצועי?

  • עבור האתר האישי שלנו – אם אנו רוצים להיות ייחודים, ולספק שירותים ברמה גבוהה, עלינו לכתוב ברמה הגבוהה. בין אם מדובר בחברת רהיטים, חברת עורכי דין, או אפילו סטנדאפיסט, ככל שהמאמר יהיה איכותי יותר ומותאם יותר לקהל היעד שלנו, כך הרושם שנותיר בעיני הגולשים יהיה רב יותר.
  • מגזינים ועיתונים – מעוניינים לפרסם במקום חשוב וסמכותי? אל תתפשרו על התוכן!

למי השירות מיועד?

  • לקוחות פרטיים אשר מעוניינים בכתיבת תוכן מקצועי.
  • לקוחות עסקיים – סוכנויות דיגיטל, קידום אתרים וחברות גדולות.

מה כולל השירות:

  • תיאום ציפיות והבנת רמת הכתיבה.
  • בחירת כותב תוכן ייעודי שיתאים למשימה.
  • הגדרת סוג, אופי ומבנה המאמר.
  • כתיבת המאמרים.
  • אורך: משתנה – על פי בקשה.

טיפים חשובים:

  • אל תתפשרו על כותב התוכן – זקוקים לכתיבה מקצועית? וודאו כי כותב התוכן עומד בציפיות שלכם.
  • הוראות מדויקות – כתבו בצורה המדויקת ביותר מה הציפיות שלכם מהמאמר ומכותב התוכן. על אילו נושאים עליו לדבר? אילו מושגים עליו לכלול? וממה אולי עליו להמנע?

 

שכתוב טקסטים

שכתוב טקסטים מתייחס ללקיחת טקסט קיים וכתיבה שלו מחדש במילים אחרות ובסגנון שונה. הדגש החשוב ביותר בשכתוב טקסט הוא כתיבה בצורה שונה, כך שהטקסט לא יהיה זהה לטקסט המקור. זה חשוב משתי סיבות: מבחינת גוגל, שבודקת כפילות והעתקת תוכן ומבחינת המשתמש, שרואה שהתוכן מועתק.

מתי נרצה להזמין שירות שכתוב טקסטים?

  • כתיבת תוכן לדפי מוצר – במידה והמוצר כבר קיים ברשת, בדרך כלל אין לנו צורך לכתוב את הטקסט מ- 0. אנחנו יכולים לקחת את הטקסט ממקור אחד או יותר, ולשכתב את הטקסט.
  • אתר נוסף וחדש שלנו – במידה ויש לנו יותר מאתר אחד בתחום שלנו. חשוב לנו לדאוג שלא תהיה חפיפה בטקסטים בשני האתרים.
  • טקסט של מתחרים – ראינו תוכן שמתאים לנו בול. אסור לנו לקחת את הטקסט ולהעתיק אותו, מטעמי זכויות יותר (ואולי גם מטעמי מצפון?). מה שנוכל לעשות הוא לקחת את אותו הטקסט ולשכתב אותו, כך שיהיה בסגנון שלנו.

למי השירות מיועד?

  • לקוחות פרטיים אשר מעוניינים בשכתוב טקסטים לאתר, לחנות, למגזין, למדיה חברתית.
  • לקוחות עסקיים – סוכנויות דיגיטל, קידום אתרים וחברות גדולות.

מה כולל השירות:

  • מעבר על הטקסט הקיים.
  • שכתוב הטקסט.
  • בדיקה שהטקסט עובר בדיקת מקוריות.
  • אורך: משתנה – על פי בקשה.

טיפים חשובים:

  • תנו לכותב את הטקסטים המקוריים עם כמה שיותר הסבר מאחורה.
  • העבירו בצורה ברורה מה הציפיות שלכם מהטקסט.
  • התאמות ושינויים: אם בטקסט יש מחירים, ציינו לכותב האם מדובר גם במחירים שלכם. אם ישנם חומרים מסוימים שמצוינים או שירותים כלשהם, ציינו האם הם רלוונטיים גם עבורכם.

 

תרגום תוכן

פעמים רבות, אנו מעוניינים לקחת תוכן שלנו או תוכן של אדם/חברה/אתר אחר, משפה כלשהי ולהעביר אותה לשפה אחרת. לדבר הזה קוראים – תרגום תוכן.

אנו, כחברה לקידום אתרים ולכתיבת תוכן, מעניקים שירות של תרגום תוכן מאנגלית לעברית. במידת הצורך, ניתן להתייעץ איתנו על קבלת תרגום תוכן משפה אחרת, ונעשה את מירב המאמצים על מנת לסייע לכם בתהליך.

מתי נרצה להזמין תרגום תוכן?

  • עבור כתבות ומאמרים לאתר שלנו.
  • עבור קמפיינים ממונים – לפייסבוק, לאינסטגרם, לOutbrain ול Taboola.
  • לפרסום פיזי – לשלטי חוצות, מגזינים ועיתונים.
  • עבור כתבה איכותית במגזין.

למי השירות מיועד?

  • לקוחות פרטיים אשר מעוניינים בתרגום תוכן.
  • לקוחות עסקיים – סוכנויות דיגיטל, קידום אתרים וחברות גדולות.

מה כולל השירות:

  • קבלת התכנים בשפה האנגלית.
  • תרגום התוכן מהשפה האנגלית לשפה העברית.
  • בדיקה והגהה כי המשפטים כתובים בצורה תקינה ונכונה בשפה העברית.
  • אורך: משתנה – על פי בקשה.

טיפים חשובים:

  • תנו הנחיות ברורות: האם אתם מעוניינים בתרגום כלל הטקסט? האם יש חלקים מסוימים שאינכם מעוניינים שיופיעו במאמר בעברית?
  • הגדירו מי קהל היעד – על כותב התוכן לדעת מי קהל היעד שלשמו מתבצע התרגום. האם מדובר על אותו קהל היעד כמו בטקסט המקור? האם עליו לדבר בשפה רשמית או דווקא בשפת הרחוב. האם מדובר על בני נוער או מבוגרים? 
  • הנחיות נוספות: האם תרצו ששם החברה שלכם יופיע במאמר? האם יש להתייחס למשהו נוסף מעבר לתרגום המקורי?

 

כתיבת תוכן – מחיר

בחירת השירות המדויק בו אתם מעוניינים, מטרת כתיבת התוכן, אורך הטקסט וכמות המאמרים, ישפיעו על מחיר כתיבת התוכן שלכם. 

להלן טבלה שמציגה טווח מחירים עבור שירותי כתיבת תוכן, על בסיס המחירים שלנו, מחירי חברות נוספות ומחירי פרילנסרים:

 

סוג המאמרמחיר למילה (אג')
כתיבת תוכן לאתרים – מאמרי איכות0.26
כתיבת תוכן לאתרים – מאמרי SEO0.16
כתיבה לרשתות חברתיות0.5
כתיבה לגוגל ביזנס0.20
כתיבה שיווקית – קופירייטינג0.30
תוכן משפטי0.30
שכתוב טקסטים0.16
תרגום תוכן0.20
  

 

איך יודעים אם התוכן מקורי

אחד הנושאים החשובים ביותר בעבודת כתיבת תוכן, היא בדיקה האם התוכן אכן מקורי.

לצערנו, קורה לא פעם שהתוכן מועתק מאתרים אחרים בין אם בתמימות הכותב או בין אם בזדון. 

מדובר בבדיקה פשוטה, ועם זאת, סופר חשובה. 

יש היום ברחבי הרשת, אתרים ופלטפורומות, שמאפשרים בדיקה האם טקסט או עמוד מסוים מופיע במקומות נוספים ברשת.

הפלטפורמה עימה אנחנו עובדים נקראת CopySpace. בגרסת ה Free היא מאפשרת לבדוק האם תוכן כלשהו בדף אינטרנט קיים, מופיע במקומות נוספים ומה אחוז החפיפה. בגרסת ה Premium ניתן לשים טקסט נקי, ולראות האם הוא מופיע ברשת.

 

איך לבחור כותב תוכן

ניתן למצוא כותבי תוכן בכל הסוגים, העלויות והזמנים. איך נידע האם בחרנו נכון?

 

  • ניסיון – ללא ספק ניסיון הוא אחד האלמנטים שהכי משפיעים על איכות וקצב הכתיבה של כותב התוכן. האם יש לו ניסיון עבר בכתיבת תכנים? אם כן, בקשו ממנו לראות דוגמאות. על ידי 2-3 תכנים בלבד, ניתן לקבל הערכה על סגנון הכתיבה ויכולות הכתיבה ומכך להבין האם הוא רלוונטי אלינו או שמא. לא.

 

      • כותב תוכן עם ניסיון יידע לתת הערכה מדויקת יותר של משך זמן העבודה.
      • כותב תוכן עם ניסיון יידע לספק את התוכן שאתם רוצים בצורה איכותית ומותאמת יותר לבקשות שלכם.
      • כותב תוכן עם ניסיון, כנראה ידרוש מחיר גבוה יותר.

 

  • עלות – מה התקציב שלכם עבור כתיבת התוכן? האם מדובר בפרויקט חד-פעמי, האם אתם משלמים על הפרויקט או הלקוח שלכם, האם חשוב לכם תוכן איכותי? כל אלו ועוד, בעלי השפעה רבה על בחירת כותב התוכן. עבור תוכן איכותי מתאים סוג אחד של כותבתי תוכן ועבור תוכן בכמויות בדרך כלל מתאים סוג אחר של כותבי תוכן.
  • המלצות – פנו למכרים, חברים, לקוחות ולפייסבוק. בררו מי כותב התוכן שלהם, מה היכולות שלו, מה הזמינות שלו וכמה הוא לוקח לשעה. בזכות המלצות, תוכלו להגיע לכותבי תוכן שמתאימים לכם ואף לקבל תמורה יותר שווה עבור הכסף שלכם, שכן הגעתם דרך חבר משותף

 

  1. חפשו באינטרנט – מחפשים תוכן על דיקור סיני, פשיטת רגל, גריל גז, יהלומים? חפשו את האתרים המובילים בתחום, את דפי הפייסבוק והאינסטגרם המובילים וראו כיצד התוכן שלהם כתוב. בזכות מחקר המתחרים שלכם בתחום, תוכלו להבין מה הרמה הנדרשת עבור כתיבת המאמר, ומכאן להסיק לאיזה כותב תוכן אתם זקוקים. 

 

טיפים להתנהלות מול כותבים

  1. תיאום ציפיות מראש – וודאו כי גם לכם וגם לכותב התוכן עימו אתם עובדים, למה אתם מצפים – כיצד תוכן אמור להיות, מה זמן האספקה, מה המחירים ומה כמות העבודה הצפויה.
  2. דדליינים – אנשים עובדים יעיל יותר ומדויק עם דדלייניקים. נקודה. בכל פעם שאתם מזמינים תוכן, בקשו מכותב התוכן – צפי. הבקשה הזו, תדאג כי כותב התוכן יכניס את המאמרים למסגרת העבודה שלו, ישקול את מספר השעות שעליו להקצות לנושא ותוודא כי המאמרים יהיו מוכנים.
  3. היו ברורים – יש הבדל גדול בין לבקש מאמר על "הסדר חוב" לבין לבקש מאמר "הסדר חוב, 600 מילה, מילת מפתח: הסדר חוב. פסקאות שמדברות על: מה זה הסדר חוב, כיצד מבצעים הסדר חוב, טיפים להסדר חוב ב 2019 ועוד. הערות: יש לציין את עו"ד שמואל כעורך דין הסדר חוב". ככל שתהיו ברורים יותר, כך התוכן שתקבלו יתאים יותר לדרישות שלכם.
  4. משוב חיובי – חשוב! כותבתי התוכן, מקדישים שעות רבות בכל יום על מנת לספק תוכן שיענה לדרישות שלכם. זכרו לפרגן. זה לא אומר בהכרח לתת בונוס על עבודה מוצלחת, אלא גם מילות פרגון עושות את העבודה. מחקר שפרופסור דן אריאלי ערך, העלה כי עובדים מביאים תפוקה טובה יותר כאשר נותנים להם משוב חיובי על העבודה שלהם, אף יותר מבונוס כספי.
  5. ביקורת – יש לדעת לתת ביקורת בהתאם. המאמר לא עמד בציפיות שלכם? היו חסרים חלקים חשובים? יש שגיאות כתיב? האנקור שביקשתם לא נמצא? אל תבלעו את הגלולה, שתפו את כותב התוכן בטעויות שלו. חשוב מעוד לדעת לתת ביקורת, כדי שבפעמים הבאות, לא תצטרכו לראות שוב את אותן הטעויות. *מומלץ לתת ביקורת בשיטת הסנדוויץ' – משוב חיובי, ביקורת ושוב משוב חיובי. כך אותו אדם שקיבל ביקורת, יקבל זאת בצורה הטובה והכי פחות מעלה התנגדויות.

 

איפה מוצאים כותבי תוכן

כותבי תוכן הם בדרך כלל חברות כתיבה מסודרות או לחילופין פרלינסרים עצמאיים. על כן, ניתן למצוא אותם ברחבי הדיגיטל – גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין ועוד.

  1. דרך גוגל – סיכוי תוכן שהגעתם אלינו אם חיפשתם "כתיבת תוכן" בגוגל ולא סתם. אנחנו מתמחים בכתיבת תוכן לאתרים, ובכלל לכל סוגי הדיגיטל. החברות והכותבים שעולים בתוצאות הראשונות בגוגל, השקיעו לא מעט חשיבה, מאמצים וכתיבה, על מנת להגיע לשם.
  2. דרך חברים – כפי שציינו קודם לכן, היעזרו בהמלצות של מכרים וחברים. מדובר בדרך שמוכיחה את עצמה בכל תחום בה אתם מתעניינים החל ממלונות מומלצים, דרך בחירת עורך דין ועד בחירת אנשי מקצוע לכתיבת תוכן.
  3. קבוצות פייסבוק – קיימות היום קבוצות פייסבוק ייעודיות לכתיבת תוכן בפרט וקידום אתרים בכלל. הקבוצות הפופולריות ביותר הן:

קבוצות ייעודיות לכתיבת תוכן

קבוצות לקידום אתרים – כותבי תוכן לוקחים בהן חלק

 

מדריכים נוספים בנושא תוכן

רוצה לקבל עדכונים לפני כולם?

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
כתיבת תוכן
Sending
User Rating 5 (2 votes)

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

הצטרפו

לקבוצת הפייסבוק שלנו BLACK & GREY SEO | קידום אתרים אורגני למתקדמים

והשארו מעודכנים בכל החדשות !