fbpx
עשהאל-דרייר

מהי סמכות ומדוע היא חשובה לקידום האתר שלכם

במאמר הזה ננסה להבין כיצד גוגל מודדת סמכות של אתר / דומיין, ומה אנחנו יכולים לעשות בפועל כדי לשפר אותה.

אחד הפקטורים המרכזיים והמשמעותיים ביותר בדירוג של כל אתר אינטרנט במנועי החיפוש הוא הסמכות של האתר. גוגל תשאף להציג לגולשים תוצאות רלוונטיות המייצגות את האתרים הסמכותיים ביותר אשר רלוונטיים לשאילתת החיפוש.

 

סמכות לא לוקחים. סמכות מקבלים.

כמה שלא נסובב את זה, בחיים עצמם סמכות היא לא משהו שאדם יכול בוקר אחד לקום ולהחליט שיש לו אותו. סמכות בחיים עצמם היא מאפיין שנבנה לאורך זמן, באיטיות, ושמבוסס חוויות קונקרטיות שעיצבו את האישיות של הגורם בעל הסמכות.

כיצד בני אדם מזהים סמכות?

בני אדם יודעים לזהות סמכות בקלות רבה. הנה כמה דוגמאות שעוזרות לנו לנתח במהירות סיטואציות ולהבין מיהו גורם הסמכות בסביבה:

  • דרגות על הכתפיים יכולות להעיד כי מדובר במפקד בכיר בצבא. כל אחד מבין שאלוף משנה בצה"ל הוא בכיר מקצין בדרגת סגן אלוף, וכל אחד מבין שרב נגד בצה"ל הוא בכיר מאלוף משנה (טוב, אולי לא באופן רשמי, אבל מה לדעתכם יקרה אם אלוף משנה ינסה להפיל רב נגד בצה"ל למצב 2? מלחמה כלל איזורית היא רק אחת מן התשובות הנכונות)
  • משרד מפואר יכול להעיד על כך שמדובר במנהל בכיר. מתי בפעם האחרונה ראיתם עובד זוטר משקיף אל נוף מרהיב במשרד העצום והפרטי שבו הוא עובד?
  • באותו אופן, תואר אקדמי מתקדם יכול להעיד על אדם מומחה בתחומו.
  • חליפה יקרה יכולה להעיד כי מדובר באדם שהמיתוג העצמי שלו חשוב לו.

ישנן כמובן דוגמאות נוספות אבל הפואנטה ברורה: לנו, בני האדם קל לזהות סמכות. השאלה האמיתית מגיעה כאשר זה נוגע למנועי חיפוש.

 

כיצד גוגל מזהה סמכות?

למנוע חיפוש קשה הרבה יותר לנתח סמכות של אתר. עם זאת, לאורך השנים, הצליחה חברת גוגל לפתח מתודה שלמה להערכת הסמכות של אתרי אינטרנט, ושילבה את המתודה הזאת באלגוריתם דירוג האתרים שלה. כיצד גוגל מזהה אתר סמכותי? אנחנו לא באמת יודעים, אבל יכולים לשער. הנה כמה השערות, חלקן מבוססות יותר, וחלקן פחות:

 

פרופיל קישורים נכנסים

אתר אינטרנט בר סמכות יזכה, ברוב המקרים לפרופיל קישורים נכנסים עשיר, אשר מתעדכן כל העת. הוא יקבל קישורים מאתרים חזקים ומאתרים בינוניים כאחד. טקסט העוגן בקישורים שיקבל את האתר יהיה מגוון. האתר יקבל קישורים מאתרים שגוגל "מצפה" שיקבל – אם הוא אכן אוטוריטה בתחומו. אופן קבלת הקישורים הנכנסים יהיה תדיר ורציף.

 

תנועה ישירה

אתר בר סמכות יקבל תנועה ישירה בהיקפים גדולים. הכוונה לתנועת גולשים שלא ממנועי החיפוש או הרשתות החברתיות. אתר בעל סמכות עם מיתוג גבוה יכניס תנועת גולשים שפשוט יקלידו את כתובת האתר בדפדפן או ישמרו אותה במועדפים, "כרום" כבר אמרתי?

 

סמכות באמצעות השכלה והכשרה

אתר בר סמכות יציג בדפי האודות את הסיבה לכך שהוא אוטוריטה בתחומו: הוא יפנה למוסדות האקדמיים מהם קיבל הכשרה, ולתעודות שונות ורשיון שקיבל לעסוק בתחומים בהם הוא עוסק.

 

פרסום מאמרים כחלק מבניית סמכות

אתר בעל סמכות יציג מאמרים רשמיים שפרסם, אם מדובר במאמרים מדעיים ואם מדובר בתחומי נישה שבהם הוא מתמחה. ידוע כי המדרגים האנושיים של גוגל נדרשים, בין היתר, לבדוק את הספרות המקצועית שאליה מפנים אתרים בעלי סמכות, כדי לוודא שהיא אכן מייצגת תוכן מקצועי ואיכותי.

 

תאריך התפוגה של הדומיין

אתר בעל סמכות יחדש את תוקף הדומיין שלו לעיתים למשך זמן רב יותר. חישבו על כך, לא סביר שעסק גדול כמו עיתון חשוב ומרכזי במדינה ינהג כמו עסק קטן בעת חידוש הדומיין. חידוש תוקף הדומיין למשך זמן רב יכול לאותת לגוגל שיש כאן עסק שבכוונתו להישאר בזירה למשך שנים ארוכות (לא מחייב, אבל בשביל המסר, כדאי שיישב בראש).

 

קשר עם בעלי סמכות רלוונטיים

בית עסק שיש לו קשרים רלוונטיים עם בעלי סמכות הרלוונטיים לתחומו – יוכל ליהנות מן הסמכות שהם מקרינים עליו. איך נמדד קשר כזה? אין גבול לדמיון. יש הטוענים שאפילו תמונה של בעל עסק מחובק עם בעל עסק בר סמכות, או תיוג ברשתות החברתיות יכול לייצר קשר כזה.

 

עיצוב האתר

לא ברור אילו כלים יש ברשות גוגל על מנת להבין את איכות העיצוב של אתר, אולם ידוע שגוגל עושה שימוש גם במדרגים אנושיים אשר מספקים חוות דעת על אתרים. אחת השאלות שנשאלים מדרגי האתרים האנושיים, היא ללא ספק, האם היית סומך על האתר שאתה מבקר בו.

 

הפצת התוכן בקהילות הרלוונטיות

מאתר בעל סמכות מצופה יהיה כי יפיץ תוכן בפורומים ובקהילות הרלוונטיים לתחום עיסוקו. הקהילה הרלוונטית צריכה להכיר את העסק, להפנות אליו, לקשר אליו ולהמליץ עליו.

 

זמן

אחרי כל מה שנכתב כאן, חשוב יהיה להבין שקבלת סמכות היא תהליך מתמשך, שאורך זמן, בין היתר בהתאם לתחום שבו עוסק האתר, ולרמת התחרות. בנושא הזה של סמכות, אין, לצערנו או לשמחתנו, קיצורי דרך.

 

איך מזהים אתר סמכותי?

ישנן לא מעט דרכים לזהות אתר סמכותי, אך הפשוטה ביותר היא דרך ahrefs או majestic, או semrush. פשוט מריצים את כתובת האתר ורואים את הנתונים שלו, כמה "סמכות" יש לאותו דומיין, הנה דוגמא לבדיקת האתר שלי בAhrefs:

מדדים w3c

אגב, כאן תוכלו למצוא השוואה ממש מגניבה בין Ahrefs לMajestic.

 

לסיכום

סמכות נמדדת באופן שונה אצל בני אדם ואצל מנועי חיפוש, אולם אם נשקיע זמן ומחשבה, נוכל, לאורך זמן, להפוך את אתר האינטרנט שאנו מנהלים לסמכות בתחומו. 

אודות המחבר
מושגים נוספים מעולם ה- SEO שעשויים לעניין אותך:
מהו CTR ו7 טיפים להגדלתו

שיעור ההקלקה (CTR) הוא אחד המדדים החשובים ביותר לאפקטיביות של קידום אורגני או ממומן במנועי החיפוש, במאמר הזה ננסה להסביר מדוע. פתגם ידוע ומוכר מפרקי

תג Alternate

מגיע הזמן בחייו של כל אתר בינלאומי, שבו הוא נדרש לעשות שימוש בתג Alternate. התג הזה מאפשר לבעלים של אתר לספק אינדיקציה על כך שעותקים

תקציב זחילה – גם לבוטים יש תקציב

הרבה אנשים סבורים בטעות שגוגל מחפשת אתרים אשר רלוונטים לשאילתת החיפוש של הגולש – ברשת האינטרנט עצמה. האמת היא שגוגל מנהלת אינדקס ייחודי משלה, שבו

הנגשת אתרי אינטרנט ככלי לקידום אורגני

הנגשת אתרי אינטרנט היא תהליך שמאפשר לבעלי מוגבלות מסויימת כגון עיוורים, בעלי לקויות ראיה ובעלי לקויות קוגנטיביות המתקשים להפעיל את ידיהם, אנשים בעלי מוגבלות שמיעתית,

חווית משתמש טובה – 19 הכללים

מחודש לחודש, חווית המשתמש תופסת יותר ויותר מקום באלגוריתם הדירוג של גוגל. חווית משתמש מתייחסת לאוסף המפגשים של הלקוח הפוטנציאלי עם המוצר או השירות שאנחנו

Sitelinks – המדריך המלא

במשך תקופה ארוכה, בכל פעם שנפנינו לבצע שאילתא במנוע החיפוש, הורגלנו למצוא תוצאת חיפוש יחידה עבור כל אתר, אשר הפנתה אותנו לעמוד ספיציפי. אולם כיום,

לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הצטרפו

לקבוצת הפייסבוק שלנו BLACK & GREY SEO | קידום אתרים אורגני למתקדמים

והשארו מעודכנים בכל החדשות !