אתרי לווין – 7 טיפים מנצחים לרשת אתרים מושלמת!

אתרי לווין – 7 טיפים מנצחים לרשת אתרים מושלמת!

רשת אתרים פרטית

עד לחודש מרץ 2017 כל מה שקשור לאתרי לווין וקידום אתרים היה הרבה יותר פשוט, בטח ובטח בגוגל ישראל. כל מה שהיה צריך לעשות זה להקים אתר לווין, לזרוק ממנו כמה קישורים לאתרי טסטינג, לראות שיש עליה (וב95% מהמקרים הייתה עליה) ואז להוציא ממנו קישורים לאתרי הכסף (אתר טסטינג = אתר שנמצא בעמוד 8 נגיד שאתם משערים כמעט ב100% שלא עושים בו קידום והוא משמש אתכם לבדיקות לפני שעושים את אותן פעולות על אתרי הלקוחות) היית חוזר על הפעולה הזו עם כמה שיותר אתרי לווין – ונגמר הסיפור! היית בדף הראשון בגוגל. בחודש מרץ 2017 גוגל החליטו להוציא עדכון אלגוריתם שנועד להקשות על כל הסיפור של אתרי הלווין, פתאום הקישורים מאתרי הלווין לאתר הטסטינג הובילו לירידות מיקומים!

כמובן שגם היום השיטה היא אותה שיטה והיא עובדת, אבל חוקי המשחק השתנו ופתאום להפעיל יותר מחשבה ושכל לפני שמבצעים פעולות הפכו מהמלצה לחובה. החלטתי לחסוך לכם זמן יקר, כסף וכאב ראש ולספר לכם מתוך הניסיון שלי מה בעצם השתנה ואיך להתמודד עם השינויים ואף למנף אותם לטובת הלקוחות שלכם, אלו המסקנות המרכזיות אליהן הגעתי:

  1. כל אתר לווין שנבנה דורש זמן המתנה של כ35 ימים לפני שהוא מוציא קישורים! כשניסיתי להוציא קישורים לפני הזמן – בחלק מהמקרים זה פגע במיקומים ובחלק מהמקרים זה לא עשה דבר. בכל מקרה, זה כמעט אף פעם לא הועיל. ההמלצה שלי היא לחכות כ35 ימים (לנהל רישום מסודר כמובן – זה הבסיס לSEO), ואז לבדוק האם כל העמודים שבאתר אונדקסו בגוגל. רק אחרי ש2 הבדיקות יצאו חיוביות – האתר "הבשיל" ואפשר להוציא קישורים.
  2. ישנה שמועה שלא ברור מאיפה היא הגיעה שאומרת את הדבר הבא: "ברגע שדומיין פקע, כל פרופיל הקישורים שלו מתאפס" – חברים זה פשוט לא נכון! לפחות 50% מאתרי התמיכה שלי הם Expired Domains וכולם מעבירים כוח יופי! אין שום בעיה עם דומיינים שפקעו וחודשו מחדש על ידי בעלים חדשים.
  3. אתרי לווין ממש לא צריכים תנועה או דירוגים בשביל שהקישורים שיוצאים מהם יועילו בדירוגים!  זו אחת מהטעויות הנפוצות ביותר בקרב מקדמי אתרים, שחושבים שרק אם האתר ממנו הם מקבלים את הקישור הוא בעל תנועה – אז זה יעזור, ואם לא – אז לא! זו טעות גדולה שברגע שמתפקחים ממנה – פתאום כל הקידום הופך להיות קל ואפקטיבי יותר. בדוק ומנוסה ב110%. זו גם הסיבה שהפסקתי להתעסק ב"החלפות קישורים" – לא נעים להגיד אבל המקדמים שמתעסקים בהחלפות קישורים – לרוב רמת המקצועיות שלהם שואפת ל0 וזה הוציא ממני יותר מידיי אנרגיה וזמן.
  4. העתקת התוכן של האתר המקורי לאתר הלווין – יש לי המון מה להגיד על זה, אשתדל להיות ענייני: ראשית, יש כאן בעיה של זכויות יוצרים שצריך לקחת אותה בחשבון כחלק מניהול הסיכונים. מבחינת קידום – השמועה הרווחת היא שאם נעתיק את האתר 1 ל1 בתוכן שהיה לו בעבר – זו האופציה הטובה ביותר! אני באופן אישי לא מסכים עם זה. אני חושב שבגוגל חו"ל זה אכן יכול להיות נכון, אבל גוגל ישראל זה לא באמת משנה. עשיתי כל מיניי ניסויים שכללו גם העתקה מלאה של האתר, גם שמירה על הנושא שהיה לאתר אבל עם תוכן חדש, וגם דריסת כל התוכן שהיה בעבר והקמת אתר בנושא אחר. מה שעבד לי הכי טוב זה לדרוס את האתר לגמרי אבל לשמור על הנושא.
  5. אין צורך לחבר את אתרי התמיכה למערכות של גוגל! אמנם יש היגיון בלעשות את זה – אבל בדקתי, וגם אם לא עושים את זה, ההשפעה זהה לחלוטין, מה גם שלחבר את האתר למערכות זה לתת לגוגל את כל הכלים וההרשאות לחפור באתר ולהבין טוב יותר מה נעשה בו.
  6. שירותי אכסון SEO למיניהם – יש להימנע מכל שירות שבכלל מוזכרת בו המילה SEO מהסיבה הפשוטה שאתם לא רוצים שהאתרים הנוספים שיושבים איתכם בשרת יהיו גם כן אתרי לווין. אתם רוצים לשבת על שרת שבו יש המון המון אתרים לגיטימיים והאתרים שלכם משתלבים בין כולם. השרת של אמאזון זו למשל אופציה טובה.
  7. מספר הפעמים שדומיין החליף בעלים משפיע על האיכות שלו ושל הקישורים שיוצאים ממנו. ככל שדומיין החליף פחות בעלים – ככה הוא יהיה טוב יותר. כלל אצבע:  לא רוכשים דומיין ששימש יותר מ2 בעלים לפניכם. ניתן לבדוק את זה בArchive.

לסיכום:  כאשר קונים דומיין עם וותק חשוב לוודא שהוא לא עבר יותר מבעלים 1 או 2, אחרי הרכישה – חשוב מאוד להלביש עליו אתר (רצוי באותו נושא, אבל לא לשחזר לגמרי 1 ל1) ולחכות 35 ימים. לאחר מכן לבדוק בגוגל האם האתר אונדקס במלואו. יש לאחסן את הדומיין באחסון לגיטימי שכנראה שבו תהיו מוקפים באתרים אמיתיים.

מדריכים נוספים

רוצה לקבל עדכונים לפני כולם?

שתף את המאמר עכשיו!