אם הגעתם לפוסט הזה, אתם כנראה מבינים שקידום אורגני הוא תהליך מורכב וסבוך, שבנוי ממאות או אולי אלפי פעולות קטנות שיש לבצע, כדי לשפר את הנראות של דפי האתר במנועי החיפוש. בתוך ים הפעולות האלו, נדרשים מקדמי אתרים לבחור בעלות תועלת את הפעולות שתספקנה את האפקט המשמעותי ביותר על תהליך הקידום.
בפוסט הזה אני רוצה שנדבר על כל אותן פעולות שיכול מנהל האתר או מקדם האתר לבצע בכמה דקות של עבודה: מן הסתם, הפעולות האלו לא תכלולנה ניהול משא ומתן על החלפת קישורים, כתיבת תוכן, העברת האתר לשרתי אחסון חדשים, עיצוב מחדש של האתר ופעולות נוספות בסגנון.
הפעם אנחנו הולכים לדבר רק על פעולות שניתן לייצר באמצעותן ערך מוסף אמיתי בלא יותר מחמש דקות עבודה. בואו נתחיל.
פעולה מספר 1: שיפור גורף של מטא טייטלים באתר
אם הקמתם אתר ולא טרחתם עדיין לטייב את כותרות המטא של האתר, הפעולה הזאת תייצר לכם בוסט משמעותי. מטא טייטלים, או כותרות מטא, הן הכותרות בעמודי האתר שלכם, שתופענה בדפי תוצאות החיפוש כאשר גולשים יחפשו ביטויים רלוונטיים עבורם.
למטא טייטלים ישנה חשיבות עצומה בקידום אתרים: מאחר והגולש מגיע אליהן עוד לפני שהוא נחשף לתוכן כלשהו באתר, הן מהוות, למעשה, את שער הכניסה לאתר. מטא טייטל טוב הוא כזה ששיעור ההקלקות עליו (CTR) גבוה והוא מייצר תנועה איכותית לאתר.
שיפור מטא טייטלים אידיאלי צריך להתבצע באופן פרטני עבור כל כותרת בנפרד, תוך שימוש בקופי משובח. עם זאת, באמצעות תוספים שונים (כמו יוסט) תוכלו להגדיר תבנית למטא טייטלים, לשלב בה את שם המותג שלכם ולדאוג לשיפור גורף של כל הטייטלים באתר.
כל זה בהרבה פחות מחמש דקות.
פעולה מספר 2: סידור תגיות הכותרות באתר
תוכן הוא, כמובן, פקטור חשוב ביכולת של מנוע החיפוש להבין במה עוסק עמוד אינטרנט מסוים, אולם, היררכית תוכן חשובה לא פחות. כדי שעמוד האינטרנט שאתם מנסים לקדם יהיה קריא יותר, כדאי יהיה לעשות שימוש בכותרות וכותרות משנה בהתאם להיררכיה סדורה (למדריך אופטימיזציית כותרות המלא שלי לחצו כאן).
גם כאן, שימוש בתוספים שונים לדפדפן כרום, יוכל לסייע לכם לאתר עמודים בלי כותרת H1 או עם מספר כותרות H1, עמודים בהם מתבצע בפועל דילוג מעל היררכית כותרות, או עמודים בהם השימוש בהיררכית כותרות אינו מיטבי. תוספים כאלו ועוד תוספים שימושיים רבים תוכלו למצוא כאן.
סידור התגיות באתר הוא פעולה פשוטה מאוד שכל אחד יכול לבצע בדקות ספורות בלבד.
פעולה מספר 3: שימוש בקישורים פנימיים
אין ספק שלקישורים חיצוניים יש תפקיד חשוב בכל הקשור לקידום עמודי האתר, אולם בדרך, לא מעט בעלי אתרים נוטים להזניח את השימוש בקישורים פנימיים. באמצעות קישורים פנימיים אפשר לשפר באופן משמעותי את חווית המשתמש ולאותת למנוע החיפוש מהם העמודים החשובים יותר באתר.
טיוב קישורים פנימיים או תיבול האתר בעוד מספר קישורים פנימיים באמצעות תוכן קיים, הוא פעולה שלא צריכה להימשך יותר משלוש דקות.
פעולה מספר 4: קניית קישורים
רוצים לקדם את האתר, בלי להקדיש יותר מידי זמן להתעסקות עם פרמטרים כאלו ואחרים הקשורים לקידום? קנו קישורים. קניית קישורים, להבדיל מהחלפה של קישורים, תגרום לכם להתעסק בפרוצדורה הזאת של עיבוי פרופיל הקישורים באופן מינימלי ולהשיג תוצאות יפות בפרק זמן קצר יחסית.
פעולה מספר 5: בצעו אופטימיזציה לתמונות
לתמונות יש תפקיד מרכזי כמעט בכל אתר אינטרנט. הן ממחישות את התוכן בצורה ויזואלית, מסייעות לשבור טקסט ארוך ומתיש למקטעים שקל יותר להתמודד איתם ומגדילות את משך השהיה של גולשים באתר.
עם זאת, לתמונות יש גם מחיר, ולעיתים המחיר הזה כבד: אם התמונות אינן מטוייבות (לא עברו אופטימיזציה), הן יכולות להערים קשיים על טעינת עמודי האתר ולפגוע בצורה משמעותית בחוויית המשתמש.
אופטימיזציה לתמונות איננה תהליך כל כך מסובך, ותוכלו לבצע אותה במספר דקות של עבודה: ודאו כי התמונות נמצאות בפורמט המתאים, עשו שימוש בכלים או תוספים לכיווץ תמונות, טייבו את תגית הטקסט האלטרנטיבי, את שם הקובץ ואת הטייטל של התמונה, דאגו לכך שהתמונה תהיה רספונסיבית ופחות או יותר סיימתם.
פעולה מספר 6: הגשה מחודשת של מפת האתר
לעיתים, בשל תקלה באינדוקס או בתשתית האתר, תבחינו בעובדה שהזחלנים של גוגל אינם מגיעים בתדירות שנהגו להגיע כדי לגלות עמודים חדשים באתר. אחד הפתרונות שבהם תוכלו לעשות שימוש הוא הגשה מחודשת של מפת האתר – פעולה שלא צריכה לקחת יותר מכמה שניות.
פעולה מספר 7: הוספת סכמת FAQ לעמוד באתר
הוספת סקשן של שאלות נפוצות לעמוד באתר, יכולה לשפר משמעותית את האופן שבו מוצג העמוד בדפי תוצאות החיפוש. בדרך כלל, תבחינו במעין תוסף אקורדיון שמוצמד לתוצאת החיפוש, ומאפשר פתיחה וסגירה של השאלות והתשובות באתר.
פרסמתי באתר שלי הדרכה שהעברתי בזום על הדרך שבה מוסיפים את סכמת ה- FAQ לעמוד באתר. הפעולה הזאת יכולה לייצר עבורכם יתרון משמעותי על פני המתחרים, לסייע לכם לתפוס שטח גדול יותר בדפי תוצאות החיפוש ולהגדיל את שיעור ההקלקות.
פעולה מספר 8: תיקון קובץ ה – robots.txt
אם אתם מרגישים שגוגל אינו מאנדקס עמודים חשובים באתר, ייתכן שהבעיה נעוצה בחסימה זמנית שביקשתם לבצע בעבר בקובץ ה- robots.txt – חסימה שלא זכרתם להסיר.
התיקון הדרוש בקובץ ה- robots.txt, שיוודא שהזחלנים של גוגל מורשים להגיע לכל העמודים הרלוונטיים באתר, צריך לקחת שניות מעטות בלבד.
למדריך הגשת קובץ robots.txt לחצו כאן.
פעולה מספר 9: התקנת SSL באתר
אם האתר שלכם עדיין עובד בתצורת http נקיה, זה הזמן להעביר אותו לפרוטוקול המאובטח https. רוב שירותי האחסון כיום מאפשרים התקנה של תעודת SSL כחלק מן הפונקציונליות של האחסון. כמו כן, בחלק משירותי האחסון קיימת פונקציונליות שתאפשר לכם להפנות את עמודי האתר לגרסה המאובטחת שלהם.
התקנה כזאת של תעודת SSL, ביום טוב במיוחד, יכולה לארוך מספר שניות עד דקה.
למדריך התקנת תעודת SSL לחצו כאן.
פעולה מספר 10: שיפור מהירות באמצעות קונפיגורציה נכונה של תוסף קאש
בכנס שערכתי טרום עידן הקורונה, הראיתי איך באמצעות מספר שלבים פשוטים אני מטייב את הגדרות תוסף הקאש באתר. בקישור הבא תוכלו למצוא פוסט שכתבתי בנושא, עם סרטון להדגמה.
בכל מקרה, חשוב לזכור שגם אם יש מחלוקת באשר לחשיבות מהירות הטעינה של עמודי האתר על תוצאות החיפוש, טעינה מהירה וחלקה בטח ובטח שלא תגרום נזק, והזמן הדרוש לכך – הוא מספר דקות בודדות.