10 הדיברות על תוכן וקידום אתרים

*** פוסט זה מכיל בראש ובראשונה את דעתי על כל מה שקשור לתוכן לצורך קידום אתרים, טיפ סופר חזק שישנה לכם את כללי המשחק, ו10 טיפים נוספים על תוכן ***

איכות התוכן – בא נדבר על זה רגע.

לדעתי, לגוגל אין אף דרך לדעת האם מדובר בתוכן איכותי / לא איכותי.
היא סה"כ יכולה לקבל רשמים מ3 מקורות: אנליטיקס (אם קיים באתר), כרום במידה והגולש השתמש בדפדפן הזה וCTR במנוע החיפוש שלה.

גוגל לא באמת יכולה להבין האם מה שרשום בתוכן עצמו של האתר איכותי או לא, יצא לי לראות אתרים בתוצאות הראשונות בביטויים תחרותיים עם תוכן זבל (בלי להזכיר שמות, במיוחד שאחד מהם זה אתה של עורך דין).

אני אתן דוגמא חיה מהשטח מאתר שלי שאני קידמתי בכדי לא לפגוע באף אחד ("אמן חושים" – חפשו בגוגל, תוצאה 1). הוא מורכב מכ40 מאמרים עלובים מאוד שעלו לי פחות מ10 אגורות למילה… בפועל, זה היה במסגרת Testing שעשיתי בכדי להבין אחת ולתמיד האם התוכן עצמו באמת משנה או שהעניין הוא פשוט לנפח את האתר ולהיות רלוונטי לעוד מילות מפתח… (אגב Testing – אם עוד לא התחלתם לעשות נסיונות על כל נושא בSEO – כדאי שתתחילו! זה נכון שאם קוראים ומתעניינים אכן זה מקצר את הדרך, אבל אין לזה תחליף).

אז מה עשיתי שם שגרם לגוגל לדרג אותי כל כך טוב בכל כך הרבה ביטויים ולחשוב שמדובר ב"תוכן איכותי"?

מאוד פשוט:

יצרתי תבנית שבה כל מאמר עולה עם 3 סרטונים מעניינים ותמונות.
גולש שבטעות הגיע לאחד המאמרים לרוב בכלל לא קרא את המאמר (נבדק בHOTJAR), הוא פשוט הפעיל את אחד הסרטונים, אהב את מה שראה, צחק, נהנה, הפעיל גם את השני והשלישי ואז – או הפך ללקוח או יצא מהאתר. בסופו של יום אם נדבר מבחינה קידומית – יצא שהוא שהה באתר שלי כ10 דקות, לפעמים גם יותר! וזה נתון שגוגל כן יודעת למדוד.
עכשיו, הקשר בין מה שהוא חווה באתר לבין "אמן חושים ליום העצמאות" שזה לצורך העניין המונח שהוא חיפש, אפסי. אבל אם תעשו חיפוש בגוגל לביטוי "אמן חושים ליום העצמאות" תגלו בעצמכם איזו עוצמה יש לטיפ הזה…

 

כמה דברים נוספים בקשר לתוכן

1. ערכו בדיקה, הממוצע של אורך מאמר שמופיע במקומות אידיאליים בגוגל הינו 1000 מילה, אני באופן אישי משתמש לרוב במאמרי 1000 עד 1500 מילה.

2. תשתמשו בכותרות ועוד יותר חשוב – תלמדו מתי להשתמש בH2 ומתי בH3 – קריטי. שימוש לא נכון עלול להזיק.

3. תמונה אחת לפחות (עם Alt) לכל מאמר. כמובן שהתמונות חייבות להיות בגודל הנכון ומכווצות. אם תשתמשו בתמונות מקוריות שלכם – גוגל יתגמל אתכם על זה. (אפשר גם להוריד תמונות מPixabay ולערוך אותם בפוטושופ בצורה משמעותית עד לרמה כזו שגוגל לא יזהה אותן בחיפוש תמונות שלו ואז הן ייחשבו למקוריות).

4. זה שלגוגל אין דרך לדעת אם מדובר בתוכן איכותי או לא – לא אומר שלגולשים שלכם אין דרך להבדיל. חשוב שהתוכן יהיה כמה שיותר איכותי במסגרת הזמן / התקציב שלכם. הרבה פעמים לוקח זמן לאתר כותבי תוכן מוכשרים אבל אם ממשיכים לחפש ולחפש – מוצאים. יגעת ומצאת – תאמין! נמאס לכם לחפש? הזמינו תוכן ממערכת הזמנת התוכן שלנו: https://shop.w3c.org.il/content

5. קישורים פנימיים – קריטי קריטי קריטי! אפשר לגוון באנקורים ואפשר שלא. בניגוד לקישורים חיצוניים, כאן אין בעיה שכל האנקורים יהיו זהים.

6. קישורים חיצוניים – לא לפחד מזה! מאמר עם קישור חיצוני למקור סמכותי – מקבל דירוג טוב יותר בגוגל ממאמר זהה ללא אותו קישור. בדוק ומנוסה. אין צורך לפחד להוציא קישורים.

7. גם אתרי התמיכה שלכם צריכים לקבל תוכן איכותי. אפשר לקרוא לאתרי לווין פיביאנים עד מחר, בסופו של דבר, אם עלה לשם תוכן איכותי וייחודי – מדובר באתר לגיטימי לכל דבר ועניין, במיוחד אם כל הPBN מדבר על אותו נושא. מקרים כאלו בקלות יכולים להפוך לPBN שגם תופס דירוגים על מילות מפתח.

8. פונט. אל תתעללו בגולשים שלכם – תדאגו שהפונט יהיה בגודל סביר, בצבע בולט על פני הרקע ושבמובייל יהיו גם שוליים מהצדדים של הפון.

9. קריטי! העולם מתחלק ל2 – אנשים שאכפת להם ממה שמופיע אצלם באתר, ואנשים שכל מה שמעניין אותם זה לידים ומבחינתם שיהיה רשום כל דבר שצריך – העיקר שיביא לידים. אם נתקלתם בסוג הראשון של האנשים – אל תעשו שטויות. לרוב עורכי הדין למשל מאוד חשוב שהתוכן שעולה לאתר שלהם יהיה איכותי! לכן, חשוב לכבד את בקשתם ולדאוג להעסיק משפטנית שתכתוב בעבורם ספציפית תכנים. נכון, זה עולה יותר, אבל גם אפשר לגבות יותר.

10. חשוב להדגיש – מטרת הפוסט היא לא שישתמע שאפשר לזלזל בתוכן, ממש לא! אבל כן חשוב להבין שהתוכן הוא סה"כ אמצעי להשגת מדדים טובים יותר (זמן שהייה בעיקר).

אם יש לכם עוד טיפים בנושא תוכן – מוזמנים לכתוב אותם בתגובה לפוסט.

גוגל עושה שימוש במדדים שונים כמו נתוני אנליטיקס, נתוני הגלישה של משתמשים מכרום, תוספים שונים ושיעורי ההקלקות של גולשים במנוע החיפוש, כדי לשער מהי איכות התוכן במאמר.

שילוב של תמונות מעולות וסרטונים מושקעים באתר, יכול לסייע בהשארת הגולשים זמן רב יותר באתר, ולגוגל לקבל את הרושם שמדובר בתוכן איכותי.

במאמר המלא תוכלו למצוא 10 דיברות חשובים בהקשר של כתיבת תוכן.

בהחלט. אנו מתקשרים מול כותבי תוכן תותחים במגוון רחב של תחומים ומספקים שירותי כתיבה מהירים ואיכותיים.

10 הדיברות על תוכן וקידום אתרים
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
תמונה של עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת עשהאל קידום אתרים, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

4 סוגי כתיבת תוכן ל-4 סוגי לקוחות

מאז שהשקנו את השירות החדש שלנו, ליצירת תוכן מבוסס בינה מלאכותית, רבים פונים אלי ומתלבטים איזה סוג שירות יתאים לצרכים שלהם בצורה הטובה ביותר: תוכן

פסקת סיכום למאמר וחשיבותה

הודעה חשובה: פסקת סיכום איכותית למאמר יכולה להגדיל בצורה משמעותית ביותר את שיעורי ההמרה בקמפיין השיווקי שלכם. רוצים הוכחה? אתם יותר ממוזמנים להיכנה אל מערכת

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון