חיפוש

תוצאה אפס בגוגל – סיבה למסיבה או סיבה לדאגה?

אם יש משהו שיצר לא מעט כאב ראש למקדמי אתרים בשנים האחרונות, בעיקר אלו של אתרים מובילים באמת בתחומם, הוא המושג השגור והמוכר בנישת קידום האתרים שנקרא תוצאת אפס.

תוצאות אפס הן תוצאות המוצגות במקום הראשון במנוע החיפוש של גוגל, אבל להבדיל מתוצאת חיפוש רגילה, תוצאות אפס מכילות את המענה עצמו לשאילתא שביצע הגולש, ולא הפניה לעמוד אינטרנט שייתכן שבו נמצא המענה לשאילתא הזו.

טכנולוגיית גרף הידע של גוגל אפשרה למנוע החיפוש הגדול בעולם להבין בצורה מעמיקה קשרים בין ישויות שונות, לשייך פרטי מידע לנושאים ולמעשה, לפתח את היכולת להחזיר תשובות ענייניות, מדויקות ופרטניות באופן ישיר לשאילתא שביצע הגולש.

יתרה מכך, בחלק מן המקרים, גוגל מאפשרת לגולש להחשף למידע רלוונטי משלים ועשיר בתוכן, אשר קשור בצורה ישירה או עקיפה לתשובה הפרטנית שהוצגה לו באמצעות תוצאת האפס.

כעת, בואו נדמיין כולנו עולם שבו כלל התשובות לשאילתות שמבוצעות במנוע החיפוש מקבלות את המענה עבורן כבר בדף תוצאות החיפוש.

עולם, שבו לא נדרשים הגולשים להיכנס אל אתרי אינטרנט שונים על מנת לקבל מידע. איזה אינטרס יהיה אז למנהלי אתרים לדאוג שעמודי האתר השונים יכילו תוכן איכותי, מגוון, בעל ערך מוסף אמיתי? למה שמישהו יטרח בכלל לתחזק ולתפעל אתר אינטרנט שנותן מענה איכותי לגולשים המגיעים אליו, אם לגוגל יש אפשרות פשוט לשלוף מן האתר הזה את המידע שהיא בוחרת לשלוף, ולהציג אותו באופן ישיר לגולשים?

ומה לגבי זכויות יוצרים בעולם כזה? האם גוגל יכולה להבטיח שאף מותג בעולם לא יתבע אותה על העתקה כזו של מידע?

ובכן, ברור שהחיים הרבה יותר מורכבים מן הסיטואציה שתוארה כאן. ראשית, חלק מתוצאות החיפוש לא באמת יכולות להיות מוצגות בתצורה של תוצאת אפס, משום שהן מכילות הרבה מאוד מידע שלא בהכרח ניתן לסדר בצורה ויזואלית מתומצתת שתוגש לגולש. שנית, גוגל צריכה להמשיך ולאזן בין הרצון להציג לגולשים את המענה כבר בדפי תוצאות החיפוש, ובין שמירה על מקורות המידע ברי הסמכות שמזינים אותה כל העת.

אבל במאמר הזה, אני לא ממש רוצה לבאס אף אחד.

תוצאות האפס במנוע החיפוש כאן כדי להישאר. ובסיטואציה הזו, חשוב יהיה להבין מה היתרונות האמיתיים שהן יכולות לייצר לכל אחד מן השותפים במשולש הזה: גוגל, הגולשים ובעלי האתרים.

דוגמאות אפשריות לתוצאות אפס

אם תחפשו במהלך שבעת ימי חנוכה את הביטוי "איזה נר מדליקים היום", התוצאה הראשונה שתקבלו בתוצאת החיפוש תתאים את כותרת המטא שלה למענה שאתם זקוקים לו. הנה תוצאה כזו לדוגמה מחיפוש של השאילתא הזו ערב הנר השביעי "הערב מדליקים שבעה נרות – לוח שנה יהודי".

תוצאה 0 בגוגל דוגמא 1

 

אם תחפשו "ראש השנה 2020" תוצגנה בפניכם שתי תוצאות אפס: אחת עבור כניסת החג והשניה עבור יציאת החג.

תוצאה 0 בגוגל דוגמא 2

 

אם תחפשו את הביטוי "מה השעה בציריך?" תקבלו בתוצאת האפס, ואני מקווה שאתם מחזיקים את עצמכם, את השעה… בציריך, נכון למועד החיפוש.

תוצאה 0 בגוגל דוגמא 3

 

יש כמובן דוגמאות רבות נוספות. המשותף לדוגמאות האלו, בדרך כלל, הוא שהתשובה על השאילתות שביצע הגולש היא חד משמעית, מוסכמת על הכל, לא ניתנת להכחשה, ולא מתאפיינת בריבוי דעות.

 

אז מהם יתרונות שתוצאות אפס יכולות לייצר עבורנו?

תוצאות האפס המוצגות במנועי החיפוש השונים יכולות, בנסיבות מסוימות, דווקא לסייע מאוד הן לגוגל, הן לגולשים והן לבעלי האתרים. בואו נצלול קצת יותר לעומק:

 

איך תוצאות אפס יכולות לסייע לגוגל?

טוב. כאן הדברים הם מובנים מאליהם. לגוגל יש את האינטרס הגדול ביותר לשלב תוצאות אפס בדפי תוצאות החיפוש שלה. מדוע? משתי סיבות עיקריות:

ראשית, הן הופכות את מנוע החיפוש למנוע תגובה. כלומר, גוגל הופכת להיות גורם בר סמכות באוסף גדול מאוד של תחומים, ולמעשה שולטת באמת האבסולוטית של העולם. היא אינה מסתפקת עוד בהפניה אל אתרים סמכותיים שתפקידם לספק לגולש את המענה הנכון, אלא מספקת את המענה הזה בעצמה.

שנית, תוצאות אפס, אשר משולבות עם אלמנטים שונים של גרף הידע של גוגל, משאירות את הגולשים זמן רב יותר בפלטפורמה עצמה, מאפשרות לחשוף את הגולשים לתכנים משלימים נוספים, ומגדילות את פוטנציאל ההקלקה של הגולשים האלו על מודעות המוצגות להם בתשלום – מקור ההכנסה העיקרי של מנוע החיפוש.

 

איך תוצאות אפס יכולות לסייע לגולשים?

גם בזירה של הגולשים היתרונות שמספקות תוצאות האפס הם מובנים מאליהם.

ראשית, תוצאות אפס מאפשרות לגולשים לקבל תשובה מיידית בלי צורך להיכנס לאתרים שונים המוצגים בדפי תוצאות החיפוש, ולסרוק אחר תוכן איכותי שיכול לתת מענה לשאילתא שביצעו.

שנית, תוצאות אפס המוצגות בתצורה של כרטיסיות מידע מאפשרות לגולשים להיחשף למידע מובנה נוסף, ובמידת הצורך להקליק עליו כדי להרחיב את הידע שלהם בתחום המדובר.

בנוסף, תוצאות אפס המוצגות במודל מובנה יכולות לאפשר לגולשים להשוות בין תוצאות שונות. דוגמה להשוואה כזו יכולה להיות זיהוי המחיר של זוג נעליים מדגם מסוים בחנויות שונות. אם בעבר היה נדרש הגולש להיכנס לכל אחד מן האתרים הרלוונטיים של החנויות השונות ולנסות לאתר את דגם הנעליים הספציפי, לרשום לעצמו בצד מה מחירן, ולבצע את ההשוואה, הרי שבעידן תוצאות האפס המובנות המשימה הזאת הופכת לפשוטה הרבה יותר, זאת בגלל עובדה שחיפוש אחר מחיר של דגם נעליים מסויים יציג לגולש כתוצאת אפס טבלה שבה יוצגו מחירים שונים שיתקבלו מאתרי חנויות שונות שמוכרות את דגם הנעליים הזה.

 

איך תוצאות אפס יכולות לסייע לבעלי אתרים?

לכאורה, יהיה מי שיגיד שתוצאות אפס יכולות רק לפגוע בבעלי אתרים, שכן כעת, הסיכוי שגולש יכנס לאתר על מנת לאתר אחר מידע מסוים שכבר מוצג לו בדפי תוצאות החיפוש, יורד משמעותית. אלא שאם חושבים על כך, לתוצאות אפס בהחלט יכולה להיות השפעה חיובית גם על הנראות של אתרים בדפי תוצאות החיפוש.

אם ניקח לדוגמה שוב את החיפוש שמבצע גולש אחר מחירי נעליים מדגם מסוים, הרי שבמודל ההשואה המוצג כתוצאת אפס במנוע החיפוש בין המחירים השונים נוכל לראות שמופיעים גם אתרים שלא היו מוצגים בתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש עבור תצוגה רגילה שלהן. אותם אתרים, למעשה, זוכים לשדרוג משמעותי בכל הקשור לחשיפה של גולשים לתוכן שהם מציעים.

שנית, בעידן שבו המענה לשאילתא שביצע הגולש מוצג כבר בדפי תוצאות החיפוש, גולשים שכבר בוחרים בכל זאת להיכנס לאתר, הם גולשים ברמת בשלות גבוהה יותר לבצע התקשרות עם בית העסק וקל יותר יהיה להמיר אותם.

הסיבה לכך היא שייתכן שהם מחפשים מידע אחר שלא קיבלו עליו מענה בדף תוצאות החיפוש עצמו, מה שמהווה הזדמנות מבחינת האתר, לספק לו ערך באמצעות התוכן הזה.

 

איך מבטיחים שגוגל יציג תוצאות אפס עבור האתר שלנו?

נציין זאת כבר עכשיו: לא תוכלו להבטיח שגוגל תבחר להציג נתונים מן האתר שלכם כתוצאות אפס עבור חיפושים שונים שמבצעים גולשים במנוע החיפוש. עם זאת, יש כמה וכמה פעולות שתוכלו לבצע על מנת להגדיל את הסיכוי שזה יקרה:

 

הטמעת סכמות

מידע מובנה מאפשר לגוגל להבין טוב יותר את התוכן המצוי באתר. למשל, שימוש בסכמה של מוצר יכול לאפשר לגוגל להבין באיזה דגם של מוצר מדובר, מה מחירו, מידע אודות התיאור שלו, תכונות שונות של המוצר ועוד.

 

כתיבת תוכן מקיף ככל האפשר

ככל שהתוכן שתטמיעו באתר יהיה מעמיק יותר ומקיף יותר, ויתן מענה לכל סוגיה בתחום המדובר, כך תוכלו להגדיל את הסבירות שהמענה לשאילתא שביצע הגולש ימצא באתר שלכם, ושגוגל תבחר לעשות בו שימוש.

 

שיפור הסמכות של האתר

גוגל, מן הסתם, תבחר להציג תוצאות אפס המתייחסות למידע שמוטמע באתרים ברי סמכות בנישה שבה הם פועלים. אם אתם רוצים להגדיל את הסיכוי שתוצאות אפס בגוגל תתייחסנה למידע המצוי באתר שלכם, כדאי יהיה לכם לפעול באוסף של אמצעים לשיפור הסמכות של האתר. איך משפרים סמכות של אתר? כתבתי על כך כאן.

 

התאמה למובייל

כדי שגוגל, שמקדשת בשנים האחרונות את חווית השימוש של גולשים במובייל, תרצה להציג מידע המצוי באתר שלכם בתוצאות האפס עבור שאילתות גולשים שונות, תהיו חייבים לוודא כי האתר שלכם מותאם לתצוגה במכשירי מובייל, ושהאתר מציע חויית טעינה חלקה של העמודים השונים, בלי קפיצות מיותרות.

תוצאה אפס בגוגל – סיבה למסיבה או סיבה לדאגה_
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים