תג Alternate

מגיע הזמן בחייו של כל אתר בינלאומי, שבו הוא נדרש לעשות שימוש בתג Alternate. התג הזה מאפשר לבעלים של אתר לספק אינדיקציה על כך שעותקים נוספים של עמודים דומים מאוד בתוכן שלהם לעמוד הנוכחי, קיימים ברחבי הרשת, ומומלץ יהיה למנוע החיפוש לאנדקס את כולם.  אז מתי זה קורה ואיך משלבים את תג ה- Alternate באתר? כל הפתרונים במאמר הזה.

התאמת גרסאות של עמודים באתר לשוק המקומי

לפעמים, נרצה כי מנוע החיפוש יפנה את הגולשים לעמודים רלוונטים, בהתאם למיקום בו הם נמצאים. זה יכול לקרות בעסק גדול שיש לו מספר סניפים ברחבי העולם, ושבהם יש שינויים מינוריים, בעיקר בשפה שבה נעשה שימוש בעמוד הספיציפי. יכולה, במקרה זה, להישאל השאלה: מדוע לא להשתמש בתג קנוניקל לשם כך? מדוע לא לעשות שימוש בהפניית 301?

ובכן, תג קנוניקל לא יכול להתאים למצב כזה. תג קנוניקל מאותת למנוע החיפוש שאין צורך באינדוקס וניהול העמוד שאינו מצויין בתג, ומטרתו בעיקר להימנע מנקיטת פעולה ידנית בגין תוכן משוכפל.

הפניית 301 גם היא לא יכולה להתאים במקרה הזה. הפניית 301 תגרום לגולש להגיע אל דף אחד ויחיד, בעוד אנחנו מעוניינים שהוא יגיע לעמודים שונים, בהתאם למיקום, למשל, שבו הוא גולש.

התג Alternate, אם כן, הוא הפתרון שיכול לאפשר לנו מצד אחד לשמר את כלל העמודים הרלוונטים באוויר, ומצד שני להסביר לגוגל שהוא אכן נדרש לאינדקס כל אחד מן העמודים.

 

4 שיטות להגדרת התג Alternate

ניתן להגדיר את התג Alternate במספר דרכים:

 

הגדרת התג ב- HTML

הגדרת תג Alternate בקובץ ה- HTML של האתר תתבצע מיד לאחר תג ה- Title. בתצורה זאת צריך להגדיר את כלל העמודים החלופיים הרלוונטיים, כולל העמוד הנוכחי, בקוד המקור של כל אחד מן העמודים הרלוונטיים. כך נראית הגדרה כזאת, לדוגמה, באתר התמיכה של גוגל:

 

<head>

<title>Widgets, Inc</title>

<link rel="alternate" hreflang="en-gb"

href="https://en-gb.example.com/page.html" />

<link rel="alternate" hreflang="en-us"

href="https://en-us.example.com/page.html" />

<link rel="alternate" hreflang="en"

href="https://en.example.com/page.html" />

<link rel="alternate" hreflang="de"

href="https://de.example.com/page.html" />

<link rel="alternate" hreflang="x-default"

href="https://www.example.com/" />

</head>

 

בדוגמה זאת הוגדרו 5 עמודים בשפות שונות (4 עמודים בשפות ספיציפיות ועמוד אחד כברירת מחדל).

התג hreflang מגדיר למעשה את תג השפה המשתנה מעמוד לעמוד.

 

הגדרת התג בכותרת ה- HTTP

פרוטוקול HTTP הוא הפרוטוקול שבאמצעותו מועבר מידע בין שרת ה- web שבו מנוהל האתר ובין דפדפן הלקוח. הפרוטוקול עובד בתצורת של בקשה ותגובה (הדפדפן מבקש לקבל מידע והשרת מגיב בקוד החזרה ובאמצעות קוד html). הדרך לשלב את תג ה- Alternate בקוד ההחזרה של כותרת ה- HTTP היא באמצעות תגובת Get של הדף. אפשרות זאת טובה גם במקרים שבהם הדף המוחזר לדפדפן אינו בפורמט HTML – למשל במקרה שהמשתמש מעוניין להציג דף בפורמט PDF.

הנה דוגמה מאתר התמיכה של גוגל להחזרת קובץ PDF לדוברי שלוש שפות שונות: אנגלית, גרמנית שוויצרית וכן עבור יתר דוברי הגרמנית:

Link: <https://example.com/file.pdf>; rel="alternate"; hreflang="en",

<https://de-ch.example.com/file.pdf>; rel="alternate"; hreflang="de-ch",

<https://de.example.com/file.pdf>; rel="alternate"; hreflang="de"

 

הגדרת התג ב- Sitemap

קובץ מפת האתר יכול גם הוא לאפשר למנהל האתר להודיע לגוגל על קיום מספר גרסאות של הדף בשפות שונות. על מנת להגדיר כתובות שונות יהיה עליכם לעשות שימוש במבנה סדור: תחת כל כתובת url ייעודית יש להגדיר אלמנט בן מסוג <loc> וכן אלמנט בן מסוג <xhtml:link rel="alternate" hreflang="supported_language-code">.

הנה דוגמה להגדרה מתאימה של התג Alternate במפת אתר:

 

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<urlset xmlns="https://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9"

xmlns:xhtml="https://www.w3.org/1999/xhtml">

<url>

<loc>https://www.example.com/english/page.html</loc>

<xhtml:link

rel="alternate"

hreflang="de"

href="https://www.example.com/deutsch/page.html"/>

<xhtml:link

rel="alternate"

hreflang="de-ch"

href="https://www.example.com/schweiz-deutsch/page.html"/>

<xhtml:link

rel="alternate"

hreflang="en"

href="https://www.example.com/english/page.html"/>

</url>

<url>

<loc>https://www.example.com/deutsch/page.html</loc>

<xhtml:link

rel="alternate"

hreflang="de"

href="https://www.example.com/deutsch/page.html"/>

<xhtml:link

rel="alternate"

hreflang="de-ch"

href="https://www.example.com/schweiz-deutsch/page.html"/>

<xhtml:link

rel="alternate"

hreflang="en"

href="https://www.example.com/english/page.html"/>

</url>

<url>

<loc>https://www.example.com/schweiz-deutsch/page.html</loc>

<xhtml:link

rel="alternate"

hreflang="de"

href="https://www.example.com/deutsch/page.html"/>

<xhtml:link

rel="alternate"

hreflang="de-ch"

href="https://www.example.com/schweiz-deutsch/page.html"/>

<xhtml:link

rel="alternate"

hreflang="en"

href="https://www.example.com/english/page.html"/>

</url>

</urlset>

 

הגדרת התג באמצעות תוסף וורדפרס

ישנם תוספים שונים שיוכלו לסייע לכם בהגדרת תגי Alternate באתר. אחד התוספים האלו הינו תוסף בשם Polylang.

 

הגדרת התג עבור הצגת אתרים במובייל

השימוש בתג Alternate יכול להתבצע גם באתרים שאינם רספונסיביים, ושבהם מעוניין בעל האתר להציג גרסה מותאמת וייחודית למובייל אשר כוללת סידור שונה של האלמנטים ואף תוכן שונה.

 

כמה הערות לסיום

בחיפוש באתר התמיכה של גוגל בנושא הטמעת תגי Alternate תוכלו למצוא הנחיות כלליות שעליהן כדאי להקפיד בעת ההטמעה של התג בכל אחת מן השיטות שפורטו. כמו כן, תוכלו למצוא בהגדרות באתר התמיכה של גוגל את קודי השפה השונים הנתמכים על ידיה, את השגיאות הנפוצות שמבצעים מנהלים אתרים (למשל קישורי החזרה חסרים, או תגי שפה שנכתבו באופן שגוי).

 

לסיכום

הטמעה נכונה של תגי Alternate באתר בינלאומי תוכל לאפשר לכם להודיע למנועי החיפוש כי כדאי שיאנדקסו אוסף של עמודים בעלי תוכן דומה, אולם שיש צורך שיונגש למשתמשים שונים, בעיקר ממיקומים שונים או לצורך הצגת דפים במובייל, באתרים לא רספונסיביים. פתרון זה מאפשר לגולשים ליהנות מן העמוד שרלוונטי אליהם בזמן הגלישה, תוך אפשור קיומם של עמודים כאלו במקביל.

השימוש בתג Alternate יכול לאפשר לגולשים להגיע לעמודים שונים בהתאם למיקום הפיסי בו הם נמצאים או למכשיר שבו הם עושים שימוש.

שימוש בתג Alternate יכול לאפשר למנהל האתר לאנדקס עמודים בעלי תוכן דומה מבלי להודיע למנוע החיפוש על גירסת מקור יחידה, וכך להפנות גולשים לעמודים הרלוונטיים בהתאם לקריטריונים שונים.

שימוש בתג קנוניקל נועד לאותת למנוע החיפוש שאין צורך באינדוקס העמודים הדומים לעמוד המקור.

הפניית 301 מפנה את הקורא אל עמוד יעד סופי יחיד, ואילו במקרה הזה אנחנו מעוניינים להפנות גולשים שונים לעמודים שונים.

תג Alternate
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
תמונה של עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת עשהאל קידום אתרים, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

מרחק לחיצה: כל מה שצריך לדעת

היום אני רוצה לדבר על מושג חשוב בעולם של קידום אתרים, ואם ניחשתם נכון מן הכותרת, מדובר במושג שנקרא מרחק לחיצה. מרחק לחיצה מתייחס למספר

רלוונטיות בעולם ה-SEO המדריך המלא

כולנו מבינים שכדי להיות מדורגים בגוגל אנחנו צריכים שהאתר שלנו יכיל תוכן איכותי ורלוונטי. לגבי האיכות – די ברור מהו תוכן איכותי. אבל מהי רלוונטיות?

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון