חיפוש

שיווק שותפים אמזון

אמזון הינה אחת הפלטפורמות המרכזיות שמציעות תוכניות של שיווק שותפים. תוכנית שיווק שותפים היא מסגרת שבה מסכימים מוכר של מוצר כלשהו ושותף, על העברת עמלה מסוימת לשותף על כל רכישה של המוצר שבוצעה דרכו. לתוכנית שיווק השותפים שמציעה אמזון יתרונות רבים גם למוכר, גם לשותף וגם ללקוח עצמו. בסקירה הבאה ננסה לעמוד על היתרונות האלו ועל האותיות הקטנות.

מהם היתרונות של תוכנית שיווק שותפים?

כאמור, בתוכנית שיווק שותפים מעורבים שלושה צדדים: המוכר, השותף אשר מבצע את האפליאציה, והלקוח. כמו כן, לכל תוכנית שיווק שותפים ישנה מסגרת, אותה מספק בדרך כלל גוף גדול, אשר מתפעל את התוכנית באופן שוטף ודואג, באמצעות פלטפורמה טכנולוגית לבצע את התשלומים לשותפים ולגבות את העמלות מן המוכרים השונים (כאן תוכלו למצוא הסבר מלא על שיווק שותפים מול בוקינג)..

בואו ננסה להבין מדוע תוכנית שיווק שותפים מייצרת יתרונות לכלל הצדדים:

 

מוכר, אשר עושה שימוש בתוכנית שותפים נהנה ממספר יתרונות:

מיקוד תקציב השיווק רק באיזורים שבהם מבוצעות מכירות בפועל

בדרך כלל, נהוג שהעברת העמלה מן המוכר לשותף מתבצעת רק בגין רכישה של מוצר. יש אמנם תוכניות אשר מאפשרות גם תשלום קבוע בנוסף לעמלה הנגבית בעבור כל רכישה, אולם מדובר רק בחלק קטן יחסית של עסקאות, וגם אז, בנישות מאוד מסוימות. בתצורת עבודה זאת למעשה, מתאפשר למוכר להשקיע תקציב שיווק באופן בטוח. המוכר יודע שהוא ישלם עמלה רק בעבור רכישה בפועל של המוצר, מה שגם אמור להגביר את המוטיבציה של השותף לשווק את המוצר לקהלי היעד הנכונים ולתמרץ אותו להשלים את הפעולה עד למכירה עצמה.

 

הגעה אל קהלי יעד חדשים

באמצעות תוכנית שיווק שותפים, יכול המוכר, אם הוא פועל בצורה נכונה, להגיע לקהלי יעד חדשים, שסביר שלא היה מצליח להגיע אליהם בדרך אחרת. אם השותף הוא בלוגר עם קהל עוקבים הדוק, אשר צורך בשקיקה את התכנים המופצים בבלוג, יכול המוכר להסתייע בו כדי למקד את מאמצי השיווק לקהל יעד רלוונטי, אשר מתעניין בתחום, ושהסיכוי למכור לו הוא גבוה יותר.

 

היתרונות המסופקים לשותף

השותף, או האפיליאטור, מקבל הזדמנות לנצל את הנכס הדיגיטלי שלו לצורך הגדלת הרווחים האישיים שלו. תהליך כזה, של תרגום נכס דיגיטלי לכסף נקרא מונטיזציה של נכסים דיגיטליים. בתהליך הזה, זוכה השותף למספר יתרונות:

 

0 סיכון

השותף לא לוקח על עצמו כל סיכון. תביעות של לקוחות על מוצרים פגומים, איחור באספקה, גביית תשלום לא מוצלחת, התחזות של האקרים לצורך גניבת פרטי הזדהות ועוד ועוד תרחישים – כל אלה אינם ממעייניו של השותף. הוא עוסק בתיווך נטו, מבלי לסכן את העסק שלו.

 

ניהול מלאי

השותף אינו נדרש לנהל מלאי, לשלם על האחסון שלו, להתקשר מול חברת שירותי הובלות, לפקח על קצב ניצול המלאי, לבצע הזמנות רכש, לעשות שימוש בתוכנות ייחודיות לצורך הבקרה השוטפת ועוד.

 

ניהול קו אשראי מול הבנק

לשותף, אשר בסך הכל עוסק בתיווך, אין כל צורך, רק בהקשר הזה כמובן, לנהל קו אשראי מול הבנק, להתמקח על התנאים שלו, לשלם ריביות על מסגרת האשראי או לנהל דוקומנטים לצורך ביצוע יבוא ויצוא של סחורות.

 

אחריות על המוצר

השותף אינו נדרש לספק אחריות על המוצר, לעסוק בהחזרות והחלפות, זיכויים או חיובים נוספים מול הלקוחות.

 

מתן שירות ותמיכה

השותף אינו נדרש, במקרה של הפעלת תוכנית שותפים, לעסוק במענה השוטף לתלונות לקוחות, לספק להם תמיכה, ולהקים גוף תמיכה וכתובת לפניות שתהיה זמינה מסביב לשעון.

 

היתרונות המסופקים ללקוח

גם הלקוח נהנה מיתרונות שונים של תוכנית שיווק שותפים המאפשרת מכירת מוצרים שבהם הוא מתעניין. הנה כמה מן היתרונות המרכזיים ללקוח המיושמים בתצורת העבודה הזאת:

 

קבלת מידע השוואתי על מוצרים שונים במקום אחד

בדרך כלל, אפיליאטורים באמצעותם מתבצעת רכישה של מוצרים המוצגים בתוכנית שיווק שותפים, מספקים ללקוחות הפוטנציאליים מידע על מגוון רחב של מוצרים, ואף טורחים ומבצעים ביניהם השוואה. כך, מסוגלים השותפים לייצר ערך ללקוחות, לסייע להם להבין אילו מבין המוצרים השונים מתאימים בצורה הטובה ביותר לצרכים שלהם, ולהפנות אותם בצורה ישירה לרכישת המוצר, בדרך שהיא, כביכול, נקיה מפרסומות. הלקוח זוכה, בפועל, לחווית רכישה טובה הרבה יותר. הוא מקבל מידע במקום מרוכז, לומד על היתרונות והחסרונות של המוצרים המתחרים, ומועבר הישר אל דף רכישת המוצר או השירות.

 

המידע המוצג ללקוח הוא כביכול אובייקטיבי

בניגוד למשווקים עצמם, לשותפים, לכאורה, אין אינטרס לסייע במכירה של מוצר מסויים ללקוח. מבחינת השותף, לקוח ביצע רכישה כלשהי, הוא לקוח שהכניס לו כסף, ואם הלקוח הזה יהיה מרוצה מן המוצר שסקר השותף, הוא יחזור גם בפעם הבאה לצורך התייעצות. מאחר שהשותפים יכולים בדרך הזאת להצטייר כגורמים אובייקטיבים בתהליך, או לפחות כגורמים הכי אובייקטיביים בתהליך, היתרון ללקוח בשימוש בתוכנית כזאת, הוא עצום.

 

הלקוח מקבל את המידע בסביבה הטבעית שלו

אחד היתרונות המרכזיים בתוכנית שיווק שותפים הוא שהלקוח צורך את התוכן בסביבה הטבעית שלו. אם הלקוח רגיל להסתובב באתרי השוואת מוצרים וסקירות מסוימים, להתנהל בפורומים בהם הוא חבר, ולהתייעץ עם הקהילה הרלוונטית בקבוצת שונות ברשתות החברתיות, הוא יכול להסתייע בתוכנית שיווק שותפים שתגיע עד לסביבה הטבעית שלו. אין לו כל צורך בשיטוט בין חנויות אונליין, שיגבירו את הלחץ עליו ככל שיתקרב לדף הרכישה.

 

הלקוח נחשף למגוון דעות בתחום

אם תוכנית שיווק השותפים בנויה בצורה נכונה, הרי שהשותפים עצמם יספקו הרבה מאוד ידע וערך ללקוחות בקצה. מידע כזה יוכל לכלול סקירות של התנסות במוצר, מידע על תקלות ידועות, התרשמות מחווית השירות והתמיכה ועוד ועוד. מבחינת הלקוח, מדובר שוב ביתרון מרכזי וחשוב שיכול לסייע לו לקבל את המידע הרלוונטי בצורה האפקטיבית ביותר.

 

מהי תוכנית אמזון שותפים?

תוכנית השותפים של אמזון היא תוכנית המציעה לשותפים שונים (אפיליאטורים) לפתוח חשבון חינמי, לבחור את המוצרים שברצונם לשווק, לקבל קישור אותו הם אמורים לפרסם לצורך ביצוע הרכישה, וליהנות מעמלות שונות אשר יקבלו בעבור כל רכישה. העמלות האלו מוצעות לשותפים הן באמצעות הפקדה ישירה לחשבון שלהם, והן באמצעות כרטיסי מתנה של אמזון.

 

כמה עמלה אמזון משלמת לשותפים בתוכנית שיווק השותפים שלה?

תכשיטים ומטבעות אמזון – 10% מן העסקה.

ריהוט גינה – 8% מן העסקה.

אוזניות, מוצרי טיפוח ויופי, כלי נגינה, אספקה למשרד – 6% מן העסקה.

כלי עבודה ומוצרים שונים המשמשים מחוץ לבית – 5.5% מן העסקה.

מוסיקה דיגיטלית ושאינה דיגיטלית, וידאו, ועבודות יצירת יד – 4.5% מן העסקה.

מוצרי אמזון כמו קינדל, טאבלטים, טלוויזיות חכמות, רמקולים חכמים ועוד – 4% מן העסקה.

צעצועים שונים מבית אמזון – 3% מן העסקה.

מחשבים נייחים ומוצרי די וי די ובלו ריי שונים – 2.5 % מן העסקה.

טלוויזיות ומשחקי וידאו שונים – 2% מן העסקה.

קונסולות משחקים פיסיות – 1% מן העסקה.

ברירת מחדל לכל מוצר אחר – 4% מן העסקה.

כמו כן, מציעה אמזון תוכנית שותפים לעסקאות מיוחדות, עבורן העמלות מתקבלות בתצורת fixed.

 

4 דרכים להרוויח כסף מאפיליאציה עבור שירותי אמזון

מרגע ששותף מצטרף לתוכנית שיווק שותפים של אמזון, המשימה הראשונה שלו היא לתכנן כיצד לפנות אל קהל יעד ממוקד ככל האפשר ולהציע לו רכישה של מוצרים שונים הנמכרים במסגרת תוכנית השותפים, מה שצפוי להכניס לו עמלות שונות.

שותף יכול לעשות שימוש בכלים שונים לצורך ביצוע אפליאציה כזאת:

 

פתיחה וניהול של בלוג מקצועי

בלוג מקצועי שעוסק בנישה מצויינת הוא אחת הדרכים המקובלות ואולי האפקטיביות ביותר להשאת רווחים במסגרת תוכנית השותפים של אמזון. בלוג שעוסק בעולם הספורט והריצה יכול להעלות פוסטים שסוקרים מוצרים חדשים כמו שעוני ריצה, נעלי ריצה, ביגוד מנדף זיעה, גומיות לביצוע כושר וחיזוק שרירי הליבה ועוד. הרבה מאוד לקוחות, אשר יודעים כי הם מעוניינים לרכוש ציוד כזה או אחר אולם מתלבטים בין יצרנים שונים, יכולים למצוא את המידע המבוקש בבלוג מסוג זה. כחלק מן הסקירות, נוהג הבלוגר לציין גילוי נאות, על כך שהקישורים המשולבים בפוסט הינם קישורי אפיליאציה, והוא צפוי להיות מתוגמל על כל רכישה דרכם. אגב, זאת גם אחת הדרכים לשכנע את קהל הקוראים שהוא יכול להוקיר תודה על ההשקעה והזמן שהקדיש הבלוגר בסקירת מוצרים שונים.

הנה דוגמא של אתר אפיליאציית אמזון שלי: https://www.kobipets.com.

 

ניהול דף עסקי או קבוצה בפייסבוק

פייסבוק מהווה כבר זמן רב זירה שבה אנשים שמתעניינים במוצרים או שירות יכולים להחליף מידע בקבוצות שונות המנוהלות בפלטפורמה. מנהל דף עסקי / קבוצת פייסבוק אשר מספק באופן תדיר תכנים לקהל היעד הרלוונטי, יכול לשלב בדף גם קישורי אפיליאציה ולהיות תוגמל על כל קישור המבוצע דרכם. אחד היתרונות המרכזיים של הפלטפורמה הזאת הוא שבניהול נכון, השיווק הממומן יכול עד מהרה להפוך לשיווק ויראלי. אנשים יכולים לשתף את הסקירות, להגיב עליהן, לתייג חברים רלוונטיים (וכך למקד עוד יותר את קהל היעד), ולהגדיל את קהל היעד שמגיע לתוכן בצורה משמעותית ביותר.

 

רשימת תפוצה במייל

למרות ששיטה זאת נשמעת מיושנת, היא אפקטיבית להדהים. בעל עסק המנהל רשימת תפוצה ומזרים דרכה תכנים באופן שוטף לקהל היעד שלו, יכול לעשות ברשימה שימוש כדי למנף את העסק, ולהציע גם רכישה באמצעות קישורי אפיליאציה. בניגוד לפלטפורמות האחרות, מייל הוא סוג של תוכן דיגיטלי שאותו צורך הלקוח בזמן הנוח לו, בסטייט אוף מיינד שונה לגמרי, כאשר הוא פתוח וקשוב להצעות שיווקיות שונות.

 

קידום ממומן על מנת לבצע אפיליאציה

אם המרווחים שווים את ההשקעה, הרי שגם ניהול קמפיין ממומן להזרמת לקוחות אל הנכסים הדיגיטליים של השותף, אם באמצעות פייסבוק ואם באמצעות גוגל, אאוטבריין, טאבולה ופלטפורמות שיווקיות נוספות, יכול להוות בסיס לייצור רווחים משמעותיים לכל שותף העושה שימוש בתוכנית השותפים של אמזון.

 

לסיכום

שיווק שותפים באמזון היא דרך מצויינת לתרום להגדלת ההכנסות הן של בעל העסק והן של השותף, ויש בה גם לא מעט ערך עבור הלקוח עצמו. שימוש בתוכנית השותפים של אמזון, מייצר הרבה מאוד יתרונות, לכל הצדדים המעורבים בעניין.

תוכנית שיווק השותפים של אמזון היא מסגרת שבה מסכימים מוכר של מוצר כלשהו ושותף, על העברת עמלה מסוימת לשותף על כל רכישה של המוצר שבוצעה דרכו.

מוכר שעושה שימוש בתוכנית השותפים של אמזון נהנה ממספר יתרונות מרכזיים, ובהם מיקוד תקציב השיווק רק באיזורים בהם מבצעות מכירות בפועל, וכן הגעה אל קהלי יעד חדשים.

השותף בתוכנית השותפים של אמזון נהנה ממספר יתרונות בולטים: רמת הסיכון שהוא לוקח היא קטנה מאוד, הוא לא נדרש לנהל מלאי, לא נדרש לספק אחריות למוצר, אין לו צורך בניהול קו אשראי מול הבנק ועוד.

הלקוח יכול ליהנות ממידע השוואתי, אובייקטיבי, שנמסר לו בסביבה הטבעית שבה הוא פועל.

שיווק שותפים אמזון
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים