חיפוש

שיווק שותפים איביי (ebay)

אתר המסחר eBay הוא פלטפורמה לניהול מכירות פומביות או ישירות באינטרנט. האתר מאפשר לאנשים פרטיים או עסקים קטנים להציע מוצרים או שירותים על גבי הפלטפורמה, ולרוכשים הפוטנציאליים להציע הצעות לרכישת המוצרים או השירותים. אחד האתגרים המשמעותיים בניהול זירת מסחר בינלאומית כזו, הוא יצירת מנגנון אמון בין הקונים הפוטנציאליים ובין המוכרים. זאת, בעיקר בשל העובדה שהקונים נדרשים להעביר את התשלום למוכרים מראש, וזאת מבלי שקיבלו את הסחורה.

איך מנוהל מנגנון האמון בין קונים למוכרים ב- eBay?

על מנת לייצר אמון בין הקונים והמוכרים, ולוודא כי מוכרים לא ינצלו לרעה את התשתית לצורך מכירת מוצרים מזוייפים, וכן שהקונים לא יבצעו הונאות באמצעות הפלטפורמה, עושה eBay שימוש במערכת לניהול מוניטין. לאחר כל רכישה מתבקשים הקונים להשאיר חוות דעת חיובית, ניטרלית או שלילית, וניתנת להם האפשרות להשאיר משוב מילולי. גם למוכרים ניתנת הזדמנות להשיב על חוות הדעת שהשאירו הקונים.

פרופיל האמון במוכר מחושב, בין היתר, על בסיס ההפרש בין מספר חוות הדעת החיוביות לשליליות. מתודה זאת מתמרצת, למעשה, מוכרים להתנהל בשקיפות ובהוגנות כלפי הקונים. eBay מבצעת בדיקות קפדניות על מנת לוודא שמוכרים וקונים מתנהלים בצורה אתית, ושמה דגש מיוחד על מוכרים וקונים חדשים.

אחת מן הפעולות שנוקטת eBay כנגד מוכרים וקונים שאינם עומדים בסטנדרטים המצופים היא חסימה של פרופיל המשתמש שלהם. עם זאת, מאפשרת eBay למוכרים וקונים שנחסמו לערער על עצם החסימה הזו.

 

מהי תוכנית השותפים של eBay?

תוכנית השותפים של eBay מאפשרת לבעלי נכסים דיגיטליים או מנהלים של עמודי סושיאל ברשתות החברתיות המובילות להפוך את הנכסים האלו לנכסים מניבים. השותפים בתוכנית של eBay בוחרים לעצמם את המוצרים שברצונם לשווק, מייצרים עבורם בממשק הניהול של eBay קישורי אפיליאייט, ומשווקים את המוצרים האלו באמצעות האתר או דף הרשת החברתית שהם מנהלים. eBay מבצעת בדיקות קפדניות על השותף טרם ההתקשרות בתוכנית השותפים, אך מעודדת כל מי שמנהל נכס דיגיטלי ומעוניין להגדיל את ההכנסה שהוא מייצר ממנו, להרשם לתוכנית.

כאשר מתרחשת זכיה במכרז על המכירה הפומבית של המוצר, או לחלופין מתבצעת עסקת מכירה במחיר קבוע מראש, באמצעות הקישור שסיפק השותף, הוא מתוגמל על כך. לרשות השותף עומדים מגוון רחב של כלים לשיווק ופרסום המוצרים במדיות השונות. השותף רשאי, מרגע ההצטרפות לתוכנית, לעשות שימוש בלוגו ובשם של eBay על מנת לשווק את המוצר.

על פי ההצהרה של eBay, שותפים יכולים להגיש בקשה לפיצוי על קידום eBay ברשתות החברתיות המובילות (Facebook, Twitter, Thmblr), אך eBay מתריעה על כך שיש לעשות שימוש בפלטפורמות האלו בכפוף למדיניות השימוש שלהן.

 

מי יכול להיות שותף במסגרת תוכנית השותפים של eBay?

מי שיש ברשותו אתר אינטרנט או שמנהל דף עסקי ברשת חברתית, והוא רשאי לקבל את ההחלטה על פרסום התכנים באתר, וכן בעל שליטה בפועל על ממשק הניהול של אותו נכס דיגיטלי, רשאי להצטרף לתוכנית השותפים של eBay, בכפוף לאישור שלה.

 

מהם היתרונות של הצטרפות לתוכנית השותפים של eBay?

היתרונות של השימוש בתוכנית השותפים של eBay דומים לאלו שהצגתי גם עבור תוכנית השותפים של אמזון, וכן אלו שהוצגו בתוכנית השותפים של בוקינג. באופן כללי, ניתן לומר שהיכולת לייצר הכנסה מן הנכס הדיגיטלי שברשות השותף, היכולת לייצר ערך עבור קהל העוקבים והגולשים בנכס הדיגיטלי של השותף, וכן החשיפה של בעל הנכס לקהל יעד בינלאומי, הם היתרונות המרכזיים אשר מניעים בעלי אתרים לשווק מוצרים במסגרת תוכנית השותפים של eBay.

 

מהם התעריפים אותם משלמת eBay לשותפים?

תוכנית השותפים של eBay בנויה על עמלה המשולמת לשותף ואשר נגזרת מן ההכנסה של eBay מן הלקוח. עמלת השותף נעה בין 5% ל- 7% מערך המוצר או השירות הנמכר.

 

לסיכום

תוכנית השותפים של eBay, לצד תוכניות שותפים אחרות המנוהלות בפלטפורמות אחרות, היא תוכנית שמאפשרת למי שיש ברשותו נכס דיגיטלי לנצל אותו לטובת ייצור הכנסה כספית. התוכנית השותפים של eBay יכול השותף לבחור את המוצרים שברצונו לקדם, ולהסתייע במגוון רחב של כלי שיווק המסופקים לו באמצעות הפלטפורמה ושאותם הוא יכול להטמיע באתר.

תוכנית השותפים של eBay מאפשרת לבעלי נכסים דיגיטליים או מנהלים של עמודי סושיאל ברשתות החברתיות המובילות להפוך את הנכסים האלו לנכסים מניבים. השותפים בתוכנית של eBay בוחרים לעצמם את המוצרים שברצונם לשווק, מייצרים עבורם בממשק הניהול של eBay קישורי אפיליאייט, ומשווקים את המוצרים האלו באמצעות האתר או דף הרשת החברתית שהם מנהלים.

לתוכנית השותפים של eBay יכול להצטרף כל מי שיש ברשותו אתר אינטרנט או שמנהל דף עסקי ברשת חברתית, והוא רשאי לקבל את ההחלטה על פרסום התכנים באתר.

על מנת לייצר אמון בין הקונים והמוכרים, ולוודא כי מוכרים לא ינצלו לרעה את התשתית לצורך מכירת מוצרים מזוייפים, וכן שהקונים לא יבצעו הונאות באמצעות הפלטפורמה, עושה eBay שימוש במערכת לניהול מוניטין. פרטים נוספים תוכלו למצוא במאמר המלא באתר.

היכולת לייצר הכנסה מן הנכס הדיגיטלי שברשות השותף, היכולת לייצר ערך עבור קהל העוקבים והגולשים בנכס הדיגיטלי של השותף, וכן החשיפה של בעל הנכס לקהל יעד בינלאומי, הם היתרונות המרכזיים אשר מניעים בעלי אתרים לשווק מוצרים במסגרת תוכנית השותפים של eBay.

שיווק שותפים איביי (ebay)
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים