חיפוש

20 דרכים לשדרוג התוכן שלכם באמצעות רגש

כמעט כל אחד היום יכול לכתוב תוכן. רוב רובם של האנשים יודעים לכתוב תכנים תוך שמירה על כללי התחביר והלשון על מנת להעביר מסר פשוט (אם אתם מהמיעוט שלא יודע לעשות זאת, או שפשוט אין לכם זמן לזה, או שאתם סתם מעדיפים לעשות משהו אחר בזמן הזה, אני מציע שירותי כתיבת תוכן). מיעוטם יצליח להתנסח בצורה מקורית ומעניינת. יחידי הסגולה מהם, ידעו לעשות במסגרת הזאת שימוש גם ברגש. ההמלצה לשפר תוכן באמצעות רגש היא, כך יגיד לכם כל כותב תוכן, אמורפית מידי. כללית מאוד. לא מעשית. לא בכל תוכן אפשר להכניס רגשות. לפעמים המטרה היא העברת אינפורמציה ותו לא. בואו ננסה להבין עד כמה ההנחה הזאת מוטעית. הנה רק חלק מן הדרכים לשלב רגש בתוכן ולהניע גולשים לפעולה בעקבות הרגש הזה.

פניה אל הפחד

אנשים מקבלים החלטות מכל מיני סיבות. אחת מהן היא פחד. הפחד מסוגל להניע אנשים לעשות דברים מדהימים. הנה דוגמה טובה לתוכן שמניע קוראים לבצע פעולה בעקבות פחד: קיבלתם תוצאות של בדיקות דם שעשיתם והתבקשתם לגשת לרופא. שלוש מילים: נא לגשת לרופא. לכאורה, מדובר בתוכן דל ונטול כל רגש. בפועל, מדובר בתוכן אשר מתבסס באופן משמעותי ביותר על רגש הפחד. כל מי שיקרא את שלוש המילים הללו ימהר לסור לרופא, משום שהוא מודע להשלכות הקשות של האפשרות לא לעשות זאת.

 

יצירת תחושת שייכות

לאנשים יש צורך להרגיש שייכים. להיות חלק מקבוצה. להזדהות עם רעיון משותף. פנו אל קהל היעד שלכם בצורה כזאת כאשר יש איזשהו רעיון עילאי שיכול לגבש אותם. למשל, תוכן שנכתב למתנדבי מגן דוד אדום לסיכום שנת הפעילות שלהם. כל מתנדב שיקבל מכתב מלא הערכה כזה ירגיש, בוודאי, תחושת שייכות לקבוצה. הנה פוסט שאני פרסמתי שמתבסס על העקרון הזה:

פוסט רגש שייכות

 

כתיבה לצורך יצירת ייחודיות

אנשים, לצד הצורך להיות שייכים, רוצים גם להיות ייחודיים. מיוחדים. היחידים בעלי תכונה או רכוש יוקרתי במיוחד. רוצים שאנשים ירכשו טלפון סלולרי חדש ויוקרתי במיוחד? העצימו אצלם את תחושת הייחודיות הזאת. הסבירו להם כיצד ירגישו כשכל העיניים תהיינה נשואות אליהם דווקא משום שיש ברשותם חפץ שלא קיים אצל כל השאר.

 

כתיבה לצורך יצירת סקרנות

רוצים שקהל היעד שלכם יהיה מעורב באסטרטגיית התוכן שלכם? סקרנו אותו. השאירו אותו במתח. הסתירו ממנו את הפרטים החשובים ותנו לו להתאמץ על מנת לגלות אותם. כתיבה תוך שימוש במאפיין הסקרנות היא דרך מצויינת לגייס לטובת העסק לקוחות פוטנציאליים שמתעניינים מאוד בנישה ובשירות שאתם יכולים לספק.

 

השתמשו בהומור

הומור הוא אחד מן המרכיבים בכתיבה שמסייע בצורה הטובה ביותר להפגת מתח ושעמום. אסור לנו לשכוח שחלק לא קטן מקוראי התוכן שלנו עושה זאת פשוט כי אין לו ברירה. אף אחד לא מחפש להנאתו מסלולי ריבית אפשריים למשכנתא עבור דירה במסגרת מחיר למשתכן. כלומר, ייתכן שישנם אנשים כאלו, אבל אלו אנשים שמימלא לא מבינים בהומור :).

 

הפתיעו באמצעות תוכן

הצלחתם לעשות משהו ייחודי ומפתיע שאיש לפניכם לא הצליח לעשות? כיתבו על כך, הפתיעו את קהל היעד שלכם ותוכלו ליצור קשר עמוק יותר בין קהל היעד לתוכן שלכם. רוצים דוגמה? תוכלו לקבל אותה כמעט מידי יום אצל כל כתב פוליטי. מרבית החשיפות, השערוריות והפרשות המפורסמות הן כאלו שהתחילו מידיעה אחת מפתיעה שפרסמו עיתנואי או עיתונאית ברי מזל.

 

כיתבו על הגשמה

אין דבר שיותר מעורר השראה בקרב לקוחות פוטנציאלים מאשר סיפור הגשמה אמיתי. מוכרים דיאטה מותאמת אישית? כיתבו באריכות על סיפור הלקוח הטוב ביותר שלכם, או אפילו על הסיפור האישי שלכם. סיפור הגשמה כזה יכול לסייע לכם להעביר את המסר שכל כך הייתם רוצים שיעבור: אם אנחנו יכולים, כולם יכולים, ובפרט, כמובן, הקורא עצמו.

 

כיתבו כדי לעודד תחושת מסוגלות

חישבו לרגע מה קורה למי שנתבשר בשורת איוב לגבי מחלה שבה לקה. כיצד הוא יכול למצוא את הכוח להמשיך מכאן? היכן ישאב את התקווה שכל כך נחוצה לו בעת הזאת? ובכן, סיפור על אדם שעבר תהליך דומה יוכל לסייע לכותב התוכן לטעת בקורא תחושת מסוגלות אישית, ולאפשר לו לייצר לעצמו תוכנית וחזון ממשי להתגברות מוחלטת על האתגר.

 

כיתבו מתוך שנאה (טוב, לא באמת, אבל גם זה אפשרי)

בני אדם, כפי שלפחות אנחנו מכירים אותם משחר האנושות, הם יצורים שמונעים לא אחת משנאה. שנאה לאדם אחר, לעם אחר, לתופעה אחרת, שלילית או חיובית. רוצים ללכד סביבכם אנשים לצורך יצירת מפלגה חדשה בישראל? זוהי אחת המתודות האפשריות העומדות בפניכם (על אף שאיננה מומלצת). כיתבו מתוך שנאה כדי ללכד אנשים ולהפוך אותם לגוש מנצח.

 

כיתבו על מנת ליצור תחושת הערצה

הערצה היא סוג של רגש שיש בו כדי לייצר מוטיבציה אמיתית לשינוי בחיים. רוצים לסחוף אנשים להירשם לתוכנית כושר ייעודית? צרו עבורם מודל לחיקוי והערצה. כיתבו על מה שעבר, על ההחלטות שביצע, ועל המחיר ששילם. כך תוכלו לייצר תחושת הזדהות ולהניע לקוחות פוטנציאליים לפעולה, בצורה פשוטה יותר ואפקטיבית יותר.

 

כיתבו על מנת לכבד אדם או קבוצה

עשו שימוש באפשרות הזאת כאשר אתם מבקשים להביע יראת כבוד עבור אדם או קבוצת אנשים, ולהביע את הערכתכם בצורה רשמית ולא צבעונית מידי. כאשר מדובר בלויה, אזכרה, או מסיבת פרישה למנהל חשוב, האופציה הזאת תוכל לתת לכם מענה הולם.

 

כיתבו מתוך עצב

רוצים לגייס תרומה לפרויקט חשוב? לעיתים, לא תעמוד לכם כל ברירה, אלא להעציב את האנשים בצורה כזאת, שלא יוכלו עוד שלא לשלוח יד לכיסם ולתרום ככל יכולתם. שימוש ברגשת העצבות הוא נפוץ בעיקר לכשמדובר בטרגדיה אישית של אדם או משפחה, אשר לא ניתן לתת לה מענה באמצעים הרגילים.

 

כיתבו תוכן על מנת להביך

נחזור, לרגע, אל האדם היושב בבית, חפון ומבויש, ולא מעוניין לצאת אל החברה שבחוץ בגלל עודף המשקל שממנו הוא סובל. רוצים למכור לאדם הזה דיאטה שתציל את חייו? אחת השיטות שבהן תוכלו לנקוט (בזהירות, כמובן, בזהירות) היא להביך את האדם הזה ולגרום לו לנקוט בצעדים הדרושים, שישפרו את חייו בצורה משמעותית.

 

כיתבו על מנת ליצור דאגה

רוצים להזהיר את קבוצת ההורים של ילדי בית הספר מפני תופעה מטרידה שמתרחשת בחצר בית הספר? אין כל בעיה: פשוט שילחו תוכן בקבוצת הוואטסאפ הרלוונטית, ורגש הדאגה בלבבות ההורים כבר ידאג לכל השאר…

 

כיתבו למיואשים

מעוניינים להוציא לרחובות את המיואשים והנדכאים? השתמשו ברגשות הייאוש שלהם על מנת לייצר את הפתרון היחיד עבורם שנראה באופק. אנשים מקבלים החלטות במקרים רבים מתוך חוסר ברירה. עשו שימוש בתכונה זאת בחכמה על מנת לייעד את התוכן שלכם, לקהל הרלוונטי.

 

כיתבו למאוכזבים

שימוש ברגש האכזבה יכול לסייע לכם לנתב תוכן איכותי למי שמעוניין בפתרון טוב יותר מזה שקיבל עד כה. מספקים שירותי קידום אתרים? לעיתים תוכלו לפנות דווקא אל קהל הלקוחות שקיבל בעבר שירות דומה, ולא היה מרוצה, כדי למנף את העסק שלכם. השתמשו בתחושת האכזבה של הלקוח הפוטנציאלי כדי להסביר לו מדוע ההתקשרות מולכם תהיה שונה. ובלי כל קשר, נסו גם לקיים את מה שהבטחתם לו.

 

כיתבו על מנת לטפח את רגש הקנאה

קנאה היא אחד הרגשות הכי מניעים לפעולה. מלחמות עולם החלו, בין היתר, בשל קנאה, ועד היום, מדובר באחד מן הרגשות הכי חזקים בקשת הרגשות של כל אדם. השתמשו בקנאה בתבונה כאשר אתם מייצרים תוכן ייחודי משלכם. פנו אל רגש הקנאה של הלקוח הפוטנציאלי שלכם, ותעלו אותו למקומות חיוביים, שיסייעו לו לקבל את עצמו כפי שהוא.

 

כתיבה מתוך בוז

לעיתים, כדי למכור טוב יותר ללקוח, תירצו דווקא להסביר לו מדוע כל אופציה אחרת שעומדת בפניו היא לא מעשית ואיננה מיטבית. למשל, אתם רוצים לשכנע לקוח לרכוש מכונית חדשה עבור העסק? הסבירו לו עד כמה המכונית הנוכחית שלו פוגעת בתדמית של העסק ובמוניטין שהוא צובר לעצמו.

 

כתיבה ליצירת תקווה

הניעו אנשים לפעולה מתוך תוכן כתוב שיראה להם שאפשר אחרת. שאפשר לשנות. שאפשר לקבל החלטות שמעצבות חיים מחדש. רוצים להעניק שירות בתחום ייעוץ לימודים והכוונה תעסוקתית? פנו אל האדם המבולבל והסבירו לו כמה אפשרויות עומדות בפניו, אם רק יעז ויפקח את עיניו, ויביט סביב.

 

כתיבה לצורך יצירת נקיפות מצפון

אנשים מקבלים החלטות לא רק כאשר הם חייבים. לעיתים, הם עושים זאת מאחר שלא נעים להם. חדדו את התחושה הזאת בקרב האנשים להם אתם כותבים, כאשר אתם רוצים שזו תהיה המתודה שתשכנע אותם לקחת חלק במשהו גדול יותר. הסבירו להם עד כמה הם אשמים משום שלא עשו דבר בנושא, עד היום.

 

לסיכום

אם אתם בוחרים לעשות שימוש ברגש במהלך כתיבת תוכן ייחודית, ולא יודעים האם וכיצד לעשות זאת, תוכלו לבחור מבין קשת הרגשות הרחבה שהוצגה במאמר הזה, ולייעד את התוכן שלכם אל האנשים המתאימים. זיכרו, תוכן ששולב בו רגש, הוא, בהרבה מאוד מקרים, תוכן אפקטיבי יותר.

רגש הוא מושג המתאר חוויה סובייקטיבית של אדם מסיטואציה מסויימת.

שילוב רגש בכתיבה יכול להניע את הקוראים לבצע פעולות מסויימות, כמו הרשמה לניוזלטר, ביצוע תרומה, הצטרפות למאבק כלשהו ועוד.

ישנו מגוון גדול של רגשות אשר ניתן לשלב בעת כתיבת תוכן: פחד, דאגה, אכזבה, שמחה, מימוש עצמי, סקרנות, הגשמה, מסוגלות, שנאה, הערצה ועוד רבים אחרים.

בהחלט. שדרוג טקסט עם רגש הוא משימה קלה שכל אחד יכול לבצע. היכנסו כעת למאמר השלם ותגלו כיצד לשדרג את הטקסטים שלכם ביתר קלות.

20 דרכים לשדרוג התוכן שלכם באמצעות רגש
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים