חיפוש

9 רעיונות וסיבות לכתיבת תוכן איכותי

למי שלא יודע: באמצעות הזמנה פשוטה ואוטומטית ממערכת דיגיפארם, תוכלו לקבל לא רק תוכן סופר איכותי שיקפיץ את האתר שלכם בגוגל, אלא לקבל גם רעיונות לכתיבה, שיעזרו לכם למקסם את הביצועים של המותג שלכם ברשת. נשמע מעניין? אתם יותר ממוזמנים להתנסות בשירות בקישור הבא.

הרבה מקדמי אתרים טוענים שתוכן איכותי הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על היכולת לקדם אתר ולבצע אופטימיזציה לצורך התאמת הנראות שלו במנועי החיפוש. ואולם, חשוב להבין כי תוכן הוא לא רק פקטור משמעותי וחשוב המשמש מנועי חיפוש שונים בתהליך של דירוג אתרים בדף תוצאות החיפוש. תוכן הוא גם כלי שיווקי יעיל ביותר באמצעותו ניתן להרחיב את אפיקי ההכנסה של העסק, למצב את הסמכות של העסק בתחומו ולהגדיל בצורה משמעותית את קהל היעד של הלקוחות. אז איך עושים זאת נכון באמצעות תוכן? כל הפתרונים כאן.

 

לפני שנתחיל ונמפה כמה וכמה דוגמאות שתעזורנה לכם לשדרג את התוכן שלכם באתר, אנחנו חוזרים ומזכירים כי בעידן שבו המתחרים רצים מהר מאוד ומספרם רק הולך וגדל, אתם לא באמת יכולים להרשות לעצמכם לעסוק בכתיבה של תכנים חדשים, בפיקוח על כותבי התוכן שלכם, ובהתקשרות מייגעת שכולל תיקונים, הגהות וכו'. כדי לעשות זאת נכון ובצורה שמתאימה לשוק, אתם יותר ממוזמנים להתנסות בדרך חדשה להזמין תכנים: דיגיפארם – מערכת הזמנת התוכן המתקדמת בישראל.

כתיבת Case Studies להמחשה

בואו ננסה להסביר את היתרון הזה של כתיבת תוכן באמצעות דוגמה. נניח שאתם נמצאים כרגע במשבר זוגיות. ניסיתם כבר הכל. קראתם שלל עצות ברשת האינטרנט. ניסיתם לפתור את הבעיות בעצמכם. עשיתם ויתורים כואבים, כל אחד בעבור הצד השני. ו.. כלום. שום דבר לא מתקדם. אתם מסכימים שעליכם לפנות לייעוץ זוגי. אבל אתם לא ממש מבינים מה עושה היועץ הזוגי. כלומר, בקווים כלליים אתם יודעים לקרוא קצת על ההכשרה שלו, הניסיון שלו, הגישה שלו והמודל שאימץ לצורך הטיפול. אבל בפועל, זה לא אומר לכם שום דבר.

כעת, תארו לכם שהייתם קוראים Case Study (תיאור של מקרה שהיה) שמעניק לכם אינדיקציה לגבי הטיפול שעבר זוג אחר, עם בעיות דומות לשלכם. באמצעות קריאה מדוקדקת תוכלו להבין איך הטיפול מתבצע בפועל, מה הם הכלים המעשיים, ולא התיאורטיים שבהם עושה המטפל שימוש, וגם, לא פחות חשוב, האם הגישה הזאת בכלל מתאימה לכם.

כתיבה של Case Studies שלמים ומנומקים יכולה לסייע לעסקים להמחיש את תהליך מתן השירות, שבמקרים אחרים נותר, איך לומר זאת בעדינות, מעורפל למדי.

 

כתיבת תוכן שישמש כשעון מעורר

כמה פעמים בעבר קיבלתם מסוכן הביטוח שלכם מסרון המאחל לכם שנה טובה? מדוע עשה זאת הסוכן? האם הוא נזכר לפתע בשיחות הנפש שקיימתם לתוך הלילה על בירה משובחת? סביר להניח שלא. סוכן הביטוח, לא נעים לומר, מעוניין בכסף שלכם. כעת, תארו לכם שבמקום מסרון, אתם מקבלים מייל מפורט שמסביר לכם על החשיבות שבהחלפת טונר במדפסת, ולא פחות חשוב מכך, על אחסון של טונרים לגיבוי. מה ההבדל? מישהו בכלל יטרח לקרוא את התוכן הזה? בכלל לא בטוח. מה שבטוח הוא, ששני סוגי התכנים הללו יכולים לשמש כשעון מעוררת ותזכורת, לכך שעליכם להחליף טונר, ואולי על הדרך לרכוש אחד נוסף לגיבוי, ובזמן הפנוי גם לחדש את הביטוח 🙂

 

כתיבת תוכן איכותי על מנת לבנות סמכות

אדם חכם כתב פעם שסמכות לא לוקחים. סמכות מקבלים. ועל מנת לקבל סמכות, יש לבנות אותה בהדרגה, ברציפות ולאורך זמן. כאשר אתם נתקלים בתוכן איכותי שנכתב על ידי גורם בנישה מסויימת, והתוכן הזה מופץ בתדירות שוטפת, מעניק ערך לקוראים, מעניין, מסקרן ומעורר דיון, אזי בלי באמת להבין זאת, הסמכות של אותו גורם הולכת ונבנית אצלכם בתודעה. תוכן יכול לסייע להרבה מאוד עסקים למצב את הסמכות שלהם ולהגדיל בעקבות כך את כמות הפניות והמכירות שיבצעו.

 

כתיבת תוכן הדרגתית לצורך התגברות על מערכת שלמה של אילוצים

קבלת החלטה, במקרים רבים, ובמיוחד כאשר מדובר בצריכה של שירותים יקרים, איננה נקודה בזמן אלא תהליך. הלקוח הפוטנציאלי צריך לפגוש אתכם לעיתים מספר פעמים לפני שהוא מבצע החלטה לרכוש את המוצר או השירות שאתם מציעים. לעיתים, הלקוח בעצמו נדרש להתגבר על מערכת שלמה של אילוצים: לקבל אישור לרכישה מול בן או בת הזוג, להיעזר לוגיסטית או פיננסית בקרובי משפחה או חברים, לקרוא מעט חומר בזמן הפנוי על מנת להבין היטב את היתרונות והחסרונות של הבחירה, ולהכיר את מגוון האלטרנטיבות הקיימות בשוק.

שימוש בתוכן על מנת להתגבר על מערכת אילוצים לאורך זמן היא מתודה מקובלת שמשמשת לא מעט עסקים באסטרטגיה השיווקית שלהם. בתצורה זאת, מתאפשר לבעלי עסקים להגיע אל הלקוח במספר נקודות שונות בצמתי ההחלטה שלו, ולהניע אותו לקראת הנקודה הבאה.

 

כתיבת תוכן איכותי על מנת להפיג חששות ולהסיר חסמים

לא תמיד הלקוח הפוטנציאלי בטוח בכלל שהוא מעוניין לרכוש את המוצר או השירות שאתם מציעים. בלא מעט מקרים הלקוח או המתעניין נדרשים לענות לעצמם למספר שאלות וסוגיות, לפני שהם מוכנים נפשית לבצע רכישה. שיחת מכירה טובה יכולה להפיג לא מעט מן החששות האלו, אולם שיחת מכירה היא זמנית וחד פעמית, ולאחריה יכול המתעניין לחזור ולשקוע בהרהורים טרם הרכישה.

כתיבת תוכן איכותי היא פתרון טקטי מצויין לעניין הזה. תוכן כתוב נשאר לנצח, והלקוח יכול לחזור אליו שוב ושוב, לצרוך אותו בזמן שהראש פנוי לכך ולאו דווקא בזמן שהתאים לאיש המכירות הטלפוני, ולהפיג את החששות שלו טרם ביצוע הרכישה.

 

כתיבת תוכן כמנוע לביצוע אפיליאציה

הרבה מאוד בלוגרים עובדים בשיטה של כתיבת תוכן ערכי ואיכותי לקהל יעד, ומתפרנסים מביצוע אפיליאציה (שיווק שותפים). למשל, בלוגר שכותב על ריצה וספורט, יכול לשלב בבלוג שלו תכנים הקשורים בשעוני ריצה, מדי דופק, נעלי ריצה מומלצות, ציוד נלווה לריצה כמו משקפי שמש, שלוקרים, מדרסים ועוד.

הבלוגר יכול להפנות גולשים שונים באתר שלו אל היבואנים הרלוונטים והמשווקים השונים של המוצרים עליהם הוא כותב, ולהתפרנס מתשלום על כל הקלקה או רכישה של המוצר שבוצעה דרכו (תלוי במודל התשלום).

 

כתיבת תוכן לצורך פילוח וסינון לקוחות

אחד האתגרים העיקריים שעומדים בפני כל עסק שפונה לממש תוכנית שיווק בעסק שלו, היא מיקוד בקהל יעד רלוונטי ככל האפשר. כאשר מנהלים קמפיין לא ממוקד, עלולים לזרוק כסף, והרבה מאוד כסף, לפח.

כתיבה מתמדת של תוכן איכותי יכולה לאפשר לבעל עסק "לצבוע" לקוחות. בעל העסק יוכל להבין אילו גולשים באתר שהוא מנהל לחצו על איזה קישור, מהי רמת ההתעמקות שלהם בתוכן, עד כמה רחוק הם הגיעו, ולתכנן עבורם תוכנית שיווק ומערך שיווק מותאמים אישית, בהתאם לרמת הבשלות שלהם.

 

כתיבת תוכן חופשי ותוכן פרימיום

זה אמנם נשמע מצחיק בעידן האינטרנט, שמנגיש לנו תכנים רבים ומגוונים ללא כל תשלום, אבל לא מעט עסקים עושים שימוש בתוכן כדי לשווק… תוכן. דוגמה מצויינת לכך היא אתר החדשות Ynet, אשר מציע בימים אלו את השירות Ynet+ המאפשר לגולשים צריכת תוכן ערכי יותר, מסקרן יותר, ומעמיק יותר באמצעות מודל תשלום.

 

כתיבת תוכן במסגרת חסות

גם כתיבה תמימה של מתכון לעוגת גבינה היא לא תמיד תמימה כפי שהיא נראית. חלק מכותבי התוכן ומנהלי האתרים, עושים שימוש בתוכן שאנשים ישמחו לצרוך על מנת לקדם ולשווק מותג חסות. במקרה של עוגת גבינה, אפשר יהיה לציין שם ספיציפי של מותג גבינה, ולציין כי שימוש בסוג הזה מעלה באופן משמעותי את איכות התוצר הסופי.

 

לסיכום

הצלחנו להגיע עד לכאן מבלי לציין שתוכן הוא המלך, אולם נדמה בשנים האחרונות, כי האימרה הזאת הופכת יותר ויותר נכונה: תוכן יכול לסייע לבעלי עסקים להמחיש את השירות שאותו הם מתעדים להעניק ללקוחות, לעזור להם להפיג חששות, לשמש כתזכורת או שעון מעורר, לשמש לצורך ביצוע אפיליאציה, להעניק חסות למותגים שונים, לסנן ולפלח לקוחות וגם, רחמנא ליצלן, גם לשמש כמקור פרנסה ישיר.

תוכן איכותי הוא תוכן שמספק ערך מוסף אמיתי לגולשים הצורכים אותו, ולא נכתב רק בשביל מנועי החיפוש השונים.

בהחלט. תוכן ערכי ומקצועי, שנכתב בתדירות קבועה, ומספק ערך אמיתי לקהל הגולשים, מסייע להם במציאת פתרונות שונים ומשיב על סוגיות בהן עוסקים הגולשים, בהחלט מייצר לאורך זמן סמכות לבית העסק הפועל בנישה.

ודאי שכן. לקוחות נמצאים לעיתים במצב של התלבטות לגבי רכישה של מוצר או שירות ותוכן שמשיב על השאלות שלהן בהחלט יכול לסייע להם לקבל החלטה מושכלת בעניין.

אכן כן. תוכן יכול לסייע לנציגים המקושרים בתוכנית שיווק שותפים לייצר ערך לקהל הלקוחות שלהם ובאמצעותו לבצע מכירה ועליה לקבל עמלה. למידע נוסף אודות היתרונות של תוכן איכותי היכנסו למאמר השלם.

9 רעיונות וסיבות לכתיבת תוכן איכותי
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים