חיפוש

קישורי שכבה שניה (Tier 2)

נתחיל דווקא מהסוף: קישורי שכבה שניה צריכים להיות חלק בלתי נפרד מכל אסטרטגיית קידום אתרים.

עכשיו, אם אתם לקוחות הקצה – סביר שבכלל לא תדעו מזה.

לעומת זאת, אם אתם מקדמי אתרים הוגנים ומציעים שירותי בניית קישורים – קישורי שכבה שניה יעסיקו אתכם הרבה.

מה בדיוק אני רוצה מהחיים שלכם? מהם קישורי שכבה שניה? איך הם יכולים לסייע בפרויקט קידום אתרים? מתי כדאי להפוך הזדמנות לבניית קישור לתהליך בניית קישור שכבה שניה? למי זה בכלל רלוונטי? על שאלות אלו ואחרות הפוסט שלנו הפעם.

מה זה קישור שכבה שניה?

קישור שכבה שניה הוא קישור המקשר לאתר המקשר לאתר שלנו.

על אותו רעיון אפשר לייצר קישורי שכבה שלישית, רביעית, וכו'.

מה הרציונל?

קישורי שכבה שניה מחזקים את הסמכות של האתר המקשר אלינו והופכים אותם לקישורים איכותיים יותר.

בגדול, אפשר יהיה להגיד שלא כל הקישורים שווים.

כדי שפרופיל הקישורים של אתר מסוים יהיה איכותי, הוא צריך להימדד על פי כמות הקישורים היחסית ואיכות הקישורים היחסית שלו.

ככל שהקישור מתקבל מאתר סמכותי יותר, שאתרים רבים ואיכותיים מקשרים אליו, כך הוא יחשב איכותי יותר.

למעשה, בניית קישורי שכבה שניה נועדה לחזק את האתרים המקשרים לאתר שלנו ולהפוך אותם למקורות איכותיים יותר לקבל מהם קישור.  

 

למה לבזבז קישור על חיזוק של אתר אחר?

יכולה להישאל, ובצדק, השאלה: למה לבזבז הזדמנות לבניית קישור על חיזוק של אתר תמיכה שנועד לעבות את פרופיל הקישורים שלי? למה לא לקשר בצורה ישירה מן האתר שאפשר להוציא ממנו קישור ישירות לאתר שלי?

התשובה כאן היא כפולה:

טבעיות – פרופיל קישורים היררכי ולא שטוח הוא לכאורה טבעי יותר. הסיכוי שכלל האתרים בנישה ירצו להפנות ישירות אליכם הוא קטן יחסית, בטח אם אתם נמצאים בתחילת הדרך. לעומת זאת, יש לא מעט היגיון בכך שאתרים יקשרו אל אתרים מרכזיים בנישה ואלו יקשרו אליכם.

להוציא אל הפועל – לא תמיד מוציא הקישור יהיה מוכן לקשר ישירות אל האתר שלכם. אם קיבלתם הזדמנות לבנות קישור אבל מוציא הקישור לא מעוניין לקשר לאתר חלש שנמצא בתחילת דרכו, תוכלו לוותר על ההזדמנות לקבל את הקישור הזה, או לנצל את ההזדמנות ולבנות קישור לאתר שיקשר אליכם. נכון, ההשפעה לא תהיה אותה השפעה, בגלל הקפיצה הנוספת הזאת בין האתרים, אבל זה לכל הדעות עדיף מכלום.

 

מדריך קניית קישורים מהמערכת המתקדמת בעולם מבית עשהאל דרייר בע"מ:


קיבלתי הזדמנות לבנות קישור ממש חזק. האם כדאי לי שהוא יהיה קישור שכבה שניה?

אם בכל זאת יש לכם אפשרות לבחור לאן להפנות קישור חדש – כדאי יהיה שתפעלו על פי הכלל הבא: אם הקישור יוצא מאתר חזק, סמכותי ורלוונטי מאוד בנישה – קשרו ישירות לאתר שלכם.

הסיבה היא שכך תייצרו את התרומה הגדולה ביותר לקידום האתר שלכם. במקרה שהקישור יוצא מאתר בינוני ומטה או עם רמת רלוונטיות בינונית לנישה שבה אתם פועלים, שיקלו בחיוב להפוך את הקישור הזה לקישור שכבה שניה.

אני רוצה רגע לעצור כאן ולהבהיר משהו: בדרך כלל, מי שעוסק בבניית קישורי שכבה שניה הם מקדמי אתרים שרוצים להשביח את הנכסים הדיגיטליים מהם הם מוכרים קישורים לקהל היעד שלהם. אם אתם כבעלי אתרים עוסקים בהחלפה של קישורים בכל מיני פורומים וקבוצות – אין לכם סיבה ממשית להתעסק בקישורי שכבה שניה.

 

האם כדאי לחזק אתר שמקשר גם למתחרים שלי?

כשאתם בונים קישורי שכבה שניה – הרבה מאוד פעמים אתם עלולים לייצר מצב שבו לצד חיזוק האתר שלכם, חיזקתם גם את המתחרים שלכם. האם זה כדאי? התשובה היא שהכל תלוי בנסיבות. אם האתר המתחרה לא באמת מהווה איום עליכם, ומשתרך מאחור – ייתכן שבניה של קישורים כאלו תהיה כדאית. אם התחרות היא צמודה – בהרבה מקרים כדאי יהיה לוותר על כך.

 

קצת על העבודה שאני עושה

אני לא יודע אם יצא לכם להיתקל בכמה מן הפרויקטים בהם השקעתי לאחרונה: מערכת חכמה להזמנת קישורים ומערכת חכמה להזמנת תוכן.אם הקישור יוצא מאתר חזק, סמכותי ורלוונטי מאוד בנישה – קשרו ישירות לאתר שלכם.

למה אני עושה את זה? מה יוצא לי מההשקעה הזאת? התשובה היא קישורי שכבה שניה.

כשאני מצליח לפנות את הזמן שלי בעסק מהתעסקות במכירה של קישורים ותכנים, אני משקיע יותר משאבים בשיפור איכות האתר מהם אני מוציא קישורים. זאת העבודה שלי. בזה אני מתעסק נטו. עיקר ההשקעה שלי בנכסים הדיגיטליים שלי מתמקדת בביצוע אופטימיזציה לאתרים מהם אני מוציא קישורים ובחיזוק פרופיל הקישורים שלהם.

תצורת העבודה הזאת מאפשרת לי להבטיח שמרגע שלקוח מזמין ממני קישור, הערך שלו לא ירד עם הזמן, אלא בדיוק להפך: יעלה ככל שאמשיך להשקיע בנכס המקור.

אלה, חברים, השניקל שלי על עולם קישורי השכבה השניה. בהצלחה!

קישורי שכבה שניה (Tier 2)
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים