חיפוש

קידום סרטוני יוטיוב

אין ספק, שבשנים האחרונות, וידאו הופך להיות יותר ויותר פופולרי ככלי לצריכת תוכן. חיפושים רבים במנוע החיפוש של גוגל מובילים אותנו לתוצאות חיפוש מבוססות וידאו, בעיקר באזורים בהם לוידאו יש יתרון מובהק: מדריכים, סיוע טכני בהגדרות שונות, חוות דעת על מוצרים ושירותים, אירועי ספורט שונים ועוד. נשאלת, אם כן, השאלה כיצד תוכלו לקדם תוכן וידאו בצורה אורגנית במנוע החיפוש של גוגל? ובכן, הנה מספר טיפים שיעזרו לכם להתבלט מעל המתחרים בתוצאות החיפוש השונות.

רוצים להוריד שירים מיוטיוב? לחצו כאן.

לקניית צפיות ביוטיוב לחצו כאן.

מחקר ביטויי מפתח מותאם וידאו

בדומה לתהליך קידום אורגני של עמודי טקסט, גם קידום אורגני של וידאו חייב להתחיל ממחקר ביטויי מפתח איכותי. הנה כמה דרכים שבהן תוכלו לעשות שימוש כדי להשלים מחקר ביטויי מפתח עבור הסרטון שאתם רוצים לקדם:

 

צרו רשימת ביטויי מפתח בסיסיים

על מנת להתחיל וליצור בסיס לעבודת הקידום, צרו רשימת ביטויי מפתח בסיסית, שעליה תוכלו לבצע עיבודים נוספים. גם אם צילמתם כבר את הסרטון שאותו אתם מעוניינים לקדם, וגם אם טרם עשיתם זאת, אתם ודאי מכירים את מילות המפתח העיקריות והפופולריות בתחום שלכם. צרו רשימה כזאת, וגשו לעבודה.

 

אספו מידע מן ההשלמה האוטומטית

זה השלב שבו אתם נדרשים לעבות את רשימת מילות המפתח שיצרתם. תוכלו לעשות שימוש בהשלמה האוטומטית של גוגל ויוטיוב על מנת לאתר ביטויי מפתח בתצורת זנב ארוך לוידאו שלכם. מדוע השיטה הזאת אפקטיבית? משום שהיא מתבססת על ביטויי המפתח בהם עשו שימוש גולשים שונים בפועל.

 

מיינו סרטונים בנישה לפי מידת הפופולריות שלהם

רוצים למצוא מה סוד ההצלחה של הסרטונים המצליחים בנישה שלכם? מיינו אותם מן הפופולריים ביותר ואלו שפחות, והתמקדו בסרטונים הפופולריים יותר. נסו להבין איזו אופטימיזציה לביטויי מפתח בוצעה בהם: בדקו את כותרת הסרטון, את התיאור שלו ואת התגים שלו.

 

איספו מידע אודות תגים פופולרים עם הרחבות לדפדפן

תוכלו לעשות שימוש בתוספים לדפדפן כרום על מנת לאתר תגים של סרטונים פופולריים ביוטיוב. אחד התוספים המומלצים להשגת המטרה הזאת הוא VidIQ.

 

לימדו את מידת התחרות של ביטוי המפתח

בדיוק כפי שאתם פועלים בקידום של עמודים מבוססים טקסט, כך כדאי יהיה שתפעלו בקידום של ביטויי מפתח מעולם הוידאו: נסו להבין מהי רמת התחרות על הביטויים האלו. אחת הדרכים לעשות זאת, היא למצוא נתונים אודות מספר תוצאות החיפוש הרלוונטיות לשאילתא שביצעתם. ככל שכמות התוצאות תהיה גדולה יותר, הרי שהביטוי בו בחרתם תחרותי יותר, וקשה יהיה יותר לקדם סרטון בעבור חיפוש של הביטוי הזה.

 

יצירת וידאו איכותי

בשלב הזה, חשוב מאוד יהיה לשים את הדברים על השולחן: אם הוידאו שלכם לא יהיה מספיק איכותי, מעניין, בעל ערך מוסף, זורם ומטוייב – לא תעזור לכם שום אסטרטגיית קידום, וסביר שהוידאו ידשדש אי שם בתחתית רשימת הסרטונים, כשהיא ממויינת לפי מספר הצפיות.

על מנת לייצר וידאו שיספק ערך מוסף לגולשים תהיו חייבים להבין מה בדיוק קהל היעד שלכם מחפש, מה יסייע לו לפתרון את הבעיה שלשמה ניגש למנוע החיפוש, מה הוא יוכל לקבל מן המתחרים שלכם, ומה עליכם לייצר כדי להתעלות מעליהם.

 

המטרה: הגברת מעורבות הצופים בסרטון

ובכן, המטרה הראשית שלכם בכל יצירה של סרטון וידאו היא השארת הצופים זמן ממושך ככל הניתן, כשהם צופים בסרטון. מדובר בפקטור משמעותי ביותר לדירוג של הסרטון שלכם: כמות גדולה של צופים שנשארת מחוייבת לסרטון עד סופו תאותת למנועי החיפוש שהסרטון שלכם רלוונטי ואיכותי מבחינת הגולשים. נטישה המונית של הסרטון כבר בשניות הראשונות תאותת, מן הסתם, בדיוק את ההפך.

כדי לייצר סרטון איכותי לא חייבים לעשות שימוש בציוד יקר. גם ציוד זול שניתן למצוא בכל חנות צילום יעשה את העבודה, בתנאי שהתוכן, כאמור, איכותי. עם זאת, חשוב יהיה שתקפידו לפחות על המרכיבים האלו:

הקפידו על רקע איכותי

עשו שימוש במתקן רקעים נייד כדי ליצור רקע מתאים לצילום. המתודה הזאת תאפשר לכם לשדרג את איכות הסרטון בכמה דרגות. פשוט פרסו את הרקע באמצעות המתקן ומקמו את אובייקט הצילום במרכזו.

 

צרו תאורה מתאימה

רכשו ציוד מתאים על מנת לייצר תאורה נכונה לוידאו שאתם עומדים לצלם. תאורה הינה אחד הפקטורים המשמעותיים ביותר ליצירת וידאו איכותי. עשו שימוש בסופטבוקס מטריה על מנת לרכך את האור.

 

עשו שימוש במיקרופון

על מנת לשפר את איכות הסאונד של הוידאו, לא חייבים לעשות שימוש במיקרופון מתוחכם ויקר. יתרה מכך, אפילו שימוש במיקרופון פשוט וזול יהיה טוב יותר משימוש במיקרופון המוטמע במכשיר הנייד שלכם.

 

צרו וידאו ארוך

מחקרים מלמדים שוידאו ארוך יותר נוטה להיות מדורג גבוה יותר במנוע החיפוש של גוגל. הרציונל הוא שוידאו ארוך מספיק הינו מעטפת מתאימה יותר להעברת מסרים בצורה איכותית, מה שלא ניתן תמיד לבצע בסרטונים קצרים וממוקדים מאוד.

 

בצעו אופטימיזציה לסרטון

לאחר שיצרתם סרטון איכותי, שעונה על כמה וכמה מן הקריטריונים שהצגנו, תצטרכו לבצע פעולות אופטימיזציה וטיוב שונות, על מנת לשפר את הנראות שלו בגוגל ויוטיוב. כיצד עושים זאת? באמצעות מספר פעולות לא מסובכות מידי:

טייבו את כותרת הסרטון

גולשים נוטים להקליק יותר על כותרות אשר מייצגות את ביטויי המפתח שחיפשו. כותרת טובה, המכילה את מילות המפתח, ואולי אף נפתחת במילות המפתח, תסייע לסרטון שלכם להיות מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

 

טייבו את תיאור הסרטון

גם אם תיאור הסרטון אינו מהווה פקטור ישיר בדירוג של הסרטון, יש בו כדי לסייע לגולשים להבין מה הם עתידים למצוא בו. בצורה כזאת, תוכלו לגייס אליכם גולשים שלוחצים על הסרטון מתוך מודעות, מה שיסייע לכם להשיג את מטרתכם: השארת הגולשים זמן רב ככל האפשר כשהם צופים בוידאו שיצרתם.

 

טייבו את התגים של הסרטון

למרות שההשפעה של תגים בוידאו הפכה להיות שולית כשמדובר בדירוג הסרטונים, הרי שיש בהם כדי לאפשר למנוע החיפוש להציע את הסרטון שלכם כסרטון נוסף ואלטרנטיבי לוידאו שבו צפו הגולשים. אל תחששו מתיוג הסרטון בתגים פופולריים ותחרותיים.

 

השתמשו במילות המפתח במהלך הוידאו

ליוטיוב יש יכולות תמלול מתקדמות ביותר, לפחות בשפה האנגלית. כאשר  אתם עורכים את תסריט הוידאו, הקפידו לעשות שימוש במילות המפתח החזקות. יוטיוב ידע לתמלל אותן ולקלטלג את הסרטון בהתאמה.

 

השתמשו בכתוביות

כתוביות הינן כלי רב עוצמה שיסייע לכם להשיג תוצאות טובות יותר בדירוג הוידאו. לא רק שהכתוביות תסייענה לכם להנגיש את הוידאו לבעלי לקויות שמיעה, וכך להחשף לקהל יעד גדול יותר, אלא שכתוביות תסייענה לכם להגיע גם אל קהל אשר מעוניין, בשל הסיטואציה שבה הוא נמצא, לצרוך את הוידאו שלכם, ללא שימוש בקול. זה יכול להיות נוסע בתחבורה הציבורית, עובד משועמם בכנס חברה ועוד.

 

בצעו אופטימיזציה ל – Channel

חשוב יהיה שבתהליך קידום של סרטון וידאו, לא תזניחו את קידום ה – Channel – הערוץ שבו הוידאו שלכם מוטמע. כדי לעשות זאת, השתמשו בביטויי המפתח בכותרות ובתיאורים השונים המופיעים בערוץ שיצרתם.

 

שפרו CTR

בדיוק כמו בקידום אורגני של עמודים מבוססי טקסט, גם כאשר מדובר בקידום תכני וידאו, שיעור ההקלקות (CTR) – היחס שבין מספר הגולשים שנחשפו לכותרת הסרטון, ואלו שלחצו עליה בפועל על מנת לצפות בסרטון, הוא פקטור משמעותי ביותר בדירוג הוידאו.

מנועי החיפוש, גוגל ויוטיוב, היו רוצים לדרג גבוה ככל הניתן סרטונים אשר שיעור ה – CTR שלהם הוא גבוה. על מנת להשיג מטרה זאת, תצטרכו לבצע ניסוי וטעיה, לטייב את כותרת הסרטון והתיאור שלו, וכן את תמונת הפתיחה המשולבת בסרטון.

 

הפיצו את הסרטון שיצרתם

מרגע שסיימתם לבצע אופטימיזציה על הסרטון שהעלתם, עליכם יהיה לעבור לשלב הבא: הפצת הסרטון בערוצים השונים.

עודדו שיתופים

אחד הפקטורים שבהם מנוע החיפוש עושה שימוש על מנת לדרג את הסרטון שלכם, הוא כמות השיתופים לה הסרטון זוכה. ככל שכמות השיתופים תהיה גדולה יותר, כך יחשוב מנוע החיפוש שהסרטון רלוונטי יותר עבור הגולשים. לכן, עודדו את הגולשים לשתף את הסרטון ברשתות החברתיות, תוך שימוש בטכניקות שונות: פניה אל הרגש, הצעת פרס, עידוד תחרות וכו'.

 

עודדו לייקים

כמות הלייקים שמקבל סרטון אמנם איננה פקטור מרכזי בהחלטה על דירוג הסרטון, אולם גם כאן מדובר בפרמטר שיש לו השפעה מסוימת על תהליך הקידום. עודדו את הגולשים שלכם לעשות לייק, בדומה למתודה שבה נקטתם כשעודדתם אותם לשתף את הסרטון בסעיף הקודם.

 

עודדו הרשמה ל – Channel

פקטור משמעותי ביותר לדירוג של סרטון וידאו הוא כמות הנרשמים לערוץ שבאה בעקבותיו. ככל שכמות רבה יותר של גולשים תירשם לערוץ שלכם לאחר צפיה בסרטון, כך יעלה קרנו של הסרטון בעיני מנוע החיפוש.

 

הרכיבו Playlist והטמיעו ב – Channel

רוצים לייצר ערך לגולשים בערוץ שלכם ולהשאיר אותם זמן רב יותר בערוץ (מה שישפיע גם על הדירוגים של תכני הוידאו השונים בערוץ)? צרו עבורם פלייליסט נכון ואפקטיבי, שיסייע להם לגלות תכנים שונים הרלוונטיים להם.

 

הטמיעו את הוידאו בבלוגים

הטמיעו את הסרטונים שמצאתם גם מחוץ ליוטיוב. בדומה לאזכורים, מתודה שבה עושים שימוש בקידום של עמודים מבוססים טקסט, הרי שהטמעת הוידאו בערוצים נוספים ברשת מאותת למנוע החיפוש שהוידאו הזה איכותי ורלוונטי לקהל היעד שלו, בכל מקום שבו הוא נמצא.

 

קשרו לוידאו מן החתימה של המייל

בדומה לקישור לאתר שנהוג להטמיע חתימת המייל, יש הנוהגים לשלב קישור לסרטון הוידאו או לערוץ שאותו הם רוצים לקדם, בחתימה של המוען בכל מייל חדש שיוצא.

 

לסיכום

וידאו הופך להיות כלי משמעותי יותר ויותר בשנים האחרונות ככלי להעברת מסרים שיווקיים. תכננו את אסטרטגיית הקידום של תכני הוידאו שלכם בקפידה. הקפידו על מחקר ביטויי מפתח איכותי, בצעו אופטימיזציה לנכסים הדיגיטליים המאחרים את הסרטון שלכם, צרו תוכן וידאו איכותי ובעל ערך, והפיצו אותו בתבונה בערוצים השונים.

וידאו הפך להיות כלי משמעותי יותר ויותר בשנים האחרונות ככלי להעברת מסרים שיווקיים. קידום סרטוני יוטיוב יוכל לסייע לעסק שלכם לבלוט מעל המתחרים.

לתהליך קידום של סרטוני וידאו שלושה מרכיבים עיקריים: יצירת סרטון איכותי, ביצוע אופטימיזציה של מאפייני הסרטון לפלטפורמה שבה הוא יוצג, והפצת הסרטון והערוץ שבו הוא מנוהל באמצעות כלים דיגיטליים שונים.

ישנם לא מעט מדדים המעידים על איכות הסרטון, אולם נראה כי אחד המדדים המשמעותיים ביותר הוא כמות העוקבים המצטרפים לערוץ בעקבות צפיה בסרטון.

יש אוסף גדול של פעולות שתוכלו לבצע על מנת לשפר את הנראות של הסרטון שלכם בפלטפורמות השונות. היכנסו כבר עכשיו למאמר: ריכזנו עבורכם את הטיפים החשובים ביותר.  

קידום סרטוני יוטיוב
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

ניהול לידים – הבסיס לעסק מצליח

אני מדבר הרבה בבלוג שלי על קידום אתרים אורגני, ועל היתרון המרכזי שהוא מייצר לבית העסק: לידים איכותיים ובשלים יותר. רק שצריך לזכור שגם אם

איך לייצר אתרי לידים? המדריך המלא

לידים הם כלי העבודה השיווקי החשוב ביותר בעידן האינטרנט. המרחב הטכנולוגי שינה מקצה לקצה את האופן שבו בעלי מקצוע ונותני שירותים מנהלים את האסטרטגיה העסקית

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים