איך מיקרו קופי מדהים יכול לסייע לקידום אתר?

התחרות שם בחוץ רק הולכת והופכת מטורפת. עם מגוון הכלים והשירותים שעומדים לבתי עסק על מנת לבנות קישורים, לייצר תוכן, לבצע אופטימיזציה של מהירות האתר, להתאים את האתר למובייל ועוד, קשה מאוד כיום בעולם קידום האתרים לנצח בנוקאאוט ולאורך זמן את כל יתר המתחרים שלכם בנישה.

בשנת 2021, יהיה מקובל יותר לומר שקידום אתרים מנצחים בנקודות.

היום אני רוצה לדבר על כלי נוסף שעומד לרשותכם כשאתם ניגשים לבצע עבודת קידום לאתר, כלי, שיעזור לכם לנצח בנקודות. בדרך כלל נוטים שלא לייחס לו יותר מידי חשיבות, למרות שיש לו תרומה רבה לאוסף של היבטים הקשורים בקידום האתר, וגם עלות הביצוע שלו היא נמוכה יחסית.

אני מדבר על מיקרו קופי – אוסף הטקסטים בעלי ההיקף המצומצם המופיעים באתר במקומות שונים: בכיתובים על כפתורי הנעה לפעולה, בהנחיות לביצוע המוצגות למשתמש עם מעבר העכבר על מקומות שהוגדרו מראש באתר, בסמוך לשדות קלט אשר בהם נדרש המשתמש להזין פרטים, בהודעות שגיאה, בכפתורי ניווט ועוד ועוד.

מטרתו העיקרית של מיקרו קופי היא ללוות את הגולש, להסביר לו מה, היכן הוא נמצא ומה מצופה ממנו. אלא ששימוש נכון במיקרו קופי, יוכל לסייע לכם לייצר לא מעט הישגים שישפיעו גם על קידום האתר.

בואו נכיר כמה מן היתרונות של השקעה במיקרו קופי בעולם קידום האתרים:

תוכלו להסביר לגולשים ולמנוע החיפוש במה עוסק האתר

כמה פעמים כבר קרה לכם שהגעתם לאתר שמעוצב ברמה גבוהה מאוד, ולמרות ששוטטתם בו יותר מדקה שלמה, לא הצלחתם להבין כל כך מה בדיוק האדם שמאחורי האתר מציע לכם. איזה שירות, מוצר, או שילוב שלהם, הוא מנסה למכור לכם, ולמה בכלל הוא טרח להשקיע בהקמה של האתר.

מיקרו קופי טוב יכול לפתור את הבעיה הזאת. אם בעמוד הבית תבחינו בטקסט בדמות: "ברוכים הבאים לאתר שקר כלשהו. כאן נסייע לכם לייצר את השקר שתמיד חלמתם עליו. מהיום, כבר לא תצטרכו לחלום על שקרים. תוכלו פשוט לחולל אותם בלחיצת כפתור" – יהיה לכם ולגוגל קל הרבה יותר להבין במה עוסק האתר.

 

תוכלו לשדר נימה אחרת מנימה רשמית באתר

ברוב המוחלט של האתרים, לפחות אלו שמציעים שירותים או מוצרים בתשלום, הנימה שבה כתובים הטקסטים היא רשמית. כלומר, זה המוצר, אלו התכונות שלו, זה המחיר שלו, זה מועד האספקה שלו וכו'. עכשיו, אני לא אומר שזה רע, זה בהחלט יכול להתאים לרוב המוחלט של המקרים, אבל חשוב להבין שמיקרו קופי מעולה, כזה שבו שזורה שנינות אמיתית ומשולב הומור משובח, בהחלט יכול לשדרג את החוויה של הגולש באתר, ולגרום ליצירת אוירה כיפית, נעימה הרבה יותר, ופחות רשמית. בחלק מן המקרים, זה יכול לעשות את ההבדל בין לקוח שנוטש ולקוח שבוחר להמשיך עד לרכישה – ואין ספק שיש כאן פרמטר שיכול להשפיע בצורה משמעותית על קידום האתר.

 

תוכלו לסנן קהל יעד לא רלוונטי

כל בעלים של אתר אינטרנט יודע שלבעל עסק אינטרנטי יש שני אתגרים אמיתיים: הראשון הוא להביא תנועה לאתר. השני הוא להביא תנועה נכונה לאתר.

לפעמים, גולשים שמגיעים אליכם לאתר, משאירים לכם פניות או מנסים ליצור קשר טלפוני, למרות שהסיכוי שיהפכו ללקוחות משלמים הוא קטן עד אפסי, רק גורמים לכם נזק.

כדי לייצר תנועה נכונה ואיכותית לאתר, תצטרכו לבצע אוסף גדול של פעולות, שמתחיל במחקר מילות מפתח איכותי, ומסתיים ביצירת מיקרו קופי משובח.

 

תוכלו לשלב מילות מפתח חשובות לקידום

מיקרו קופי הוא למעשה דרך טובה לשלב מילות מפתח מתאימות לקידום האתר. דווקא באיזורים בהם הטקסטים מתוחמים, קצרים ויחסית קבועים, תוכלו לשלב את מילות המפתח העיקריות שלכם, ולאותת למנועי החיפוש ובפרט לגוגל, שהאתר שלכם מציג מדד רלוונטיות גבוה לשאילתת החיפוש של הגולש.

 

תוכלו להניע גולשים לפעולה

מיקרו קופי איכותי הוא כזה שמניע גולשים לפעולה. באמצעות מיקרו קופי תוכלו להסביר לגולשים מה בדיוק מצופה מהם לעשות. אם, למשל, כחלק מתהליך הרכישה, המשתמש צריך לבצע התחברות, על מנת שפרטי הרכישה שלו ישמרו בפרופיל שלו, מיקרו קופי מדויק הוא הדרך הכי יעילה לעשות זאת.

ככל שיותר גולשים יבינו מה עליהם לעשות, כך פחות גולשים מבולבלים ינטשו את האתר, ויותר גולשים יראו למנוע החיפוש שתוצאת החיפוש שהציג להם רלוונטית.

 

תוכלו לשפר מדדים שונים של ביקור גולשים באתר

דיברתי מקודם על מיקרו קופי שנון ומצחיק. שילוב של מיקרו קופי כזה באתר יסייע לכם להאריך את משך השהייה של גולשים באתר, ולייצר עוד ועוד הזדמנויות למפגשים עם הגולש שיקרבו אותו לבצע התקשרות מולכם. מיקרו קופי כזה גם יאפשר לכם להקטין את שיעור הנטישה, להעלות את מספר הצפיות של גולש בדפים לביקור, להעלות את שביעות הרצון שלו ולהפוך יותר גולשים לגולשים חוזרים ועוד.

 

לסיכום

אין תחליף לתוכן איכותי באתר, ולעיתים, דווקא טקסטים ארוכים, מפורטים, ומושקעים במיוחד, הם שישפיעו על ההחלטה של גוגל היכן לדרג את עמודי האתר שלכם על ביטוי מפתח ספיציפיים. יחד עם זאת, למיקרו קופי, אוסף הטקסטים הקצרים והמצומצמים באתר, יש תפקיד חשוב בקידום האתר, שכן הוא מאפשר לשלב את מילות המפתח החשובות לקידום, להנחות גולשים מה בדיוק מצופה מהם ולאן הגיעו, לשדר נימה אחרת מנימה רשמית ויבשה, לשפר מדדים שונים הקשורים בהתנהגות הגולש, ולעודד גולשים להשלים פעולה גם כאשר לא תמיד ברור להם מה עליהם לעשות.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
חדש!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בתוכנה ובשיווק מ-2014, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק, קבוצת מקדמי האתרים הגדולה והמובילה בישראל! קישור אל פרופיל הפייסבוק של עשהאל. כתובת המייל של עשהאל: [email protected]

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

ביטויי זנב ארוך - המדריך המלא
ביטויי זנב ארוך – המדריך המלא

אין מקדם אתרים שלא מכיר את המושג "ביטוי זנב ארוך". לפי הגדרה אחת, ביטויי זנב ארוך הוא ביטוי המכיל מילת מפתח כלשהי בתוספת מספר מילים

נמאס לכם שהאתר שלכם איטי?
רוצים אתר מהיר?
תעברו לאחסון האתרים של קלאודוויז -
זה קלי קלות!
הטבה לגולשי האתר:
30% הנחה ל- 3 חודשים ראשונים!