עשהאל לוגו

מה ההבדל בין קידום אתר שמוכר מוצרים, לקידום אתר שמציע שירותים?

קרה לכם שקיבלתם הצעת מחיר לקידום של אתר ולא הבנתם למה היא שונה לגמרי מזו שקיבל חבר שלכם?

יש סיכוי סביר שקיבלתם הצעות שונות משום שאתם מבצעים 2 סוגים שונים של פרויקטים.

בפוסט של היום אנחנו נתמקד בשני הסוגים העיקריים של פרויקטי קידום (SEO): קידום אתר שמוכר מוצרים וקידום של אתר שמוכר שירותים.

עכשיו, ברור. יש עוד לא מעט דרכים לחלק פרויקטים של קידום אתרים, וגם בתוך החלוקה הזו שביצענו יש המון תתי סוגים, אבל המטרה שלי הפעם היא לדבר על הגישה של המקדם שצריכה להשתנות, כאשר הוא בוחר לקחת על עצמו פרויקט קידום שכזה.

אז בואו נדבר על המאפיינים הייחודיים של קידום אתר שמוכר מוצרים והמאפיינים של קידום אתר שמוכר שירותים.

 

קידום אתר שמוכר מוצרים

כשיוצאים לדרך בכל פרויקט קידום, חשוב מאוד להבין היטב את סביבת התחרות.

אם אתם מתכוונים לקדם אתר שמוכר מוצרים שנמכרים בעוד הרבה אתרים אחרים, אתם צריכים לחשוב היטב מה יהיה הערך המוסף שלכם.

סביר יהיה להניח, שאם את המוצרים לא אתם עצמכם מייצרים, קשה יהיה לכם לספק מידע אינפורמטיבי חדש ומחדש, כזה שהמתחרים שלכם לא יוכלו להשיג, לשכפל או להעתיק.

לרוב, למוצר יש תכונות מאוד ברורות, פיצ׳רים ומאפיינים ברורים, ולהפך, אם אתם רוצים להופיע בתוצאות חיפוש השוואתיות, אתם לא רק יכולים לעשות שימוש באותם נתונים ציבוריים, אלא ממש חייבים לעשות את זה.

זה אומר, שבהיבט האובייקטיבי, מבחינת מידע, קשה יהיה לכם לייצר ערך מוסף אמיתי ולהתבלט בסביבת התחרות.

אז מה כן?

ההמלצה שלי במקרה הזה מתחלקת לשניים:

החלק הראשון – לא להישאר מאחור מבחינת החוויה של הגולש.

האתר שלכם צריך להציע ביצועים מעולים, מהירות טעינה איכותית, התאמה למובייל, ניווט ברור ומובן, ניגודיות, צבעים, תיאורים, תמונות איכותיות, היררכיה תקינה, טייטלים ותגיות מטא, כותרות וכותרות משנה בתוך העמוד – בקיצור, כל עבודת ה-SEO הטובה שאנחנו רגילים לראות בפרויקטים מסוג זה.

נכון, יהיה לכם קשה לייצר כאן יתרון תחרותי – את העבודה הזאת כולם יכולים לעשות, אבל כפי שאמרתי בחלק הראשון של ההמלצה – החלק החשוב באמת הוא לא להישאר מאחור.

החלק השני – הוא בעיני חשוב לא פחות, והוא ניסיון בכל זאת לייצר יש מאין.

אם אתם מוכרים מוצרים טכנולוגיים, ייתכן שדווקא סקירה סובייקטיבית תייצר כאן ערך מוסף אמיתי.

אם תוכלו להוסיף סרטונים שבהם אתם מביאים לידי ביטוי את הניסיון הממשי שצברתם בעבודה עם המוצר, את היתרונות והחסרונות שלו, עם המלצה אישית למי מקהל היעד שלכם המוצר הזה יכול להתאים – זה יכול להיות נהדר.

כך או כך, אתם מבינים שבתהליך קידום של אתר שמוכר מוצרים, אנחנו משקיעים הרבה בטכניקה – ומעט פחות ברגש.

המצב שונה לגמרי כאשר אנחנו עוסקים בקידום אתר שמוכר שירותים.

 

קידום אתר שמוכר שירותים

קידום אתר שמוכר שירותים כולל אתגרים אחרים.

מותג שמציע שירות חייב להיות, כמה מפתיע, שירותי.

הוא חייב להיות זמין, אדיב, מנומס, מקצועי, אמין, ולהעניק ללקוח הפוטנציאלי את התחושה שהוא הגיע למקום הנכון.

כדי להמחיש זאת, בואו ניקח דוגמה:

אם אני רוצה לקנות בר מים לבית שלי, בסבירות גבוהה אגיע אל נציג או נציגת שירות עם אפס תודעת שירות.

הם לא יהיו נחמדים, יגרמו לי להמתין הרבה זמן בתור, אבל בסופו של יום, כלקוח, אני יודע שאת המסע הזה אני צולח עבור המוצר הסופי, ושאת שיחת המכירה או השירות לא אזכור בעוד חצי שנה מהיום.

ככה שכלקוח, במסע שלי לרכישה של מוצר כמו בר מים, שירות הוא חשוב, אבל לא מאוד חשוב.

לעומת זאת, אם אני מעוניין לקחת משכנתא ורוצה לפנות ליועץ משכנתאות שילווה אותי, יבטיח שאני מבצע החלטות נכונות, ימנע ממני סיכונים מיותרים, וימקסם את יכולת המשא ומתן שלי מול הבנק, חשוב לי דווקא מאוד שנותן השירות יהיה מישהו שיהיה לי חיבור איתו, שאוכל לסמוך עליו, להתייעץ איתו, ושידאג לאינטרסים שלי. גם אם הוא יקר יותר.

כאן, לצד מידע אינפורמטיבי אובייקטיבי, רצוי שתהליך קידום האתר יכלול יצירת תוכן מעורר אמון:

  • סרטונים שבהם מופיע נותן השירות, בצורה שבה ניתן יהיה ללמוד על האופי שלו ועל המזג שלו לא פחות מאשר התוכן שעליו ידבר (הנה דוגמה לסדרת סרטונים שעשיתי ממש השבוע ללקוח שלנו בסוכנות ואני לגמרי מגדיר את זה כחלק מפעילות ה-SEO שאנחנו עושים בעבורו).
    דוגמה לסרטונים שיצרנו עבור לקוחות שלנו
  • מידע אודות הגישה שלו לדברים, תצורת העבודה שלו, מודל הזמינות שלו ללקוחות ועוד.
  • מידע אודות דרכי יצירת הקשר עם המותג, מדיניות הביטולים, תנאי ההתקשרות ועוד.
  • תמונה, וידאו, ופרטים הקשורים בהכשרה ובהשכלה של המותג, כולל הצוות שעומד מאחוריו.
  • עדויות של לקוחות מרוצים שחוו את השירות שסיפק המותג.
  • דף שאלות ותשובות שמטרתו להפיג חששות.
  • עמוד אודות מושקע, מתובל בהומור כשאפשר, על מנת לשבור את הקרח.
  • ביקורות גולשים, חיוביות ושליליות אודות השירות שהתקבל.
  • עיצוב מקצועי ומלוטש שיוכיח שמאחורי האתר עומד מותג רציני, מקצועי, שלא מתפשר על איכות.

ובעצם, כל אלמנט נוסף עליו דיברתי בבלוג בשנים האחרונות, שיוכל לעזור ולתווך בין הלקוח שמחפש פתרון, ובין המותג שיודע לספק אותו.

 

כמה דגשים חשובים על ההבדל שבין מוצר ושירות דרך עיני הלקוח

איך נראה מסע הלקוח כאשר הוא ניגש לרכוש מוצר?

איך נראה מסע לקוח דומה שניגש להתקשר מול נותן שירות?

במקרים רבים, המסעות אלו יהיו שונים לחלוטין.

כאשר לקוח מבקש לרכוש מוצר, ייתכן מצב שבו הוא יכנס לאתר שבו ימצא את המידע שהוא זקוק לו כדי לקבל את ההחלטה לרכוש אותו, ואז יתחיל מסע חדש לאיתור המותג ממנו כדאי לרכוש את המוצר.

ואולי מה שמפתיע יותר מכל הוא שלא בטוח בכלל ששני המסעות האלו יסתיימו באותו מקום.

בואו נעשה זאת באמצעות דוגמה:

נניח שלקוח פוטנציאלי מעוניין לרכוש שעון של אפל.

הוא נכנס לאתר של אפל וקורא על הדגמים השונים.

הוא מבין איזה דגם הוא המתאים לו ביותר מבחינת התכונות, אילו צבעים זמינים במלאי, מחליט שהוא אכן מעוניין במוצר, ואז מתחיל מסע חדש לאיתור המקום שבו כדאי יהיה לרכוש את המוצר.

כאן השיקול כבר יכול להיות זמינות המשלוח של המוצר למיקום הגיאוגרפי שבו הוא נמצא, קיום המוצר במלאי, המחיר, הפריסה לתשלומים, זהות נותן האחריות וכו׳.

מה אני מנסה להגיד בזה?

שבמקרה של מכירת מוצר, מי שהשקיע הרבה בקידום התוכן הרלוונטי ללקוח הוא לאו דווקא זה שיקצור את הפירות בסוף.

ברכישה של מוצר מתקיימים שני מסעות סמויים: הראשון הוא לאיתור המוצר שעונה על הצורך, והשני הוא לאיתור המותג ממנו כדאי לבצע את ההזמנה.

באתר של מוכר שירותים, לעומת זאת, המסעות האלו, מתמזגים.

התפקיד של תהליך קידום אתר שמציע שירותים הוא לשכנע את הלקוח במסע שלו שהוא זקוק לשירות, ושהמקום המתאים ביותר מבחינתו לצרוך את השירות הוא המותג שבאתר שלו הוא מבקר.

כאן נכנסים כלל הדגשים עליהם דיברתי עד כה.

 

לסיכום

בקידום אתר שמוכר מוצרים קשה יהיה לנו יותר לייצר ערך מוסף שלא ניתן יהיה לשכפל או להעתיק והדגש שלנו יהיה טכני – אנחנו ננסה ליצור את האתר המהיר ביותר, שבנוי היררכית בצורה הטובה ביותר, יציע סינונים ונגישות גבוה למידע, יכיל את כלל הפרטים החשובים באמצעות נתונים מובנים ועוד.

בקידום אתר שמוכר שירותים הדגש שלנו יהיה רגשי – אנחנו ננסה לשכנע את הלקוח בקצה שהוא הגיע למקום הנכון, ושנותן השירות הוא הגורם המקצועי ביותר, המנוסה ביותר והאמין ביותר, שממנו כדאי יהיה להזמין את השירות.

במסע הלקוח שרוכש מוצר מתקיימים, למעשה, שני מסעות: הראשון לאיתור המוצר, והשני לאיתור המותג. לא תמיד שני המסעות האלו מסתיימים באותו מקום.

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
תמונה של עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת עשהאל קידום אתרים, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון