חיפוש

קידום אתרי נדל"ן – 7 עצות שאפשר לבנות עליהן

כשבוחנים מקרוב אתרים בתחום הנדל"ן, והכוונה היא לאתרים של חברות בניה ולא אתרי תיווך או לוחות מודעות שמציינות דירות למכירה, אפשר לראות שלאתרים הממוקמים במקומות גבוהים בדפי תוצאות החיפוש עבור שאילתות כלליות, יש לא מעט מן המשותף.

אז היום, במאמר הזה, נעסוק בקידום אתרים בתחום הנדל"ן, כחלק מן הפרויקט שלנו לסקירת המאפיינים הייחודים של פרויקטי קידום אתרים בנישות שונות. עד עתה סקרנו לא מעט נישות כמו קידום אתרי רפואה, קידום אתרים פיננסיים, קידום אתרי מכירות, קידום אתרי אטרקציות ועוד.

אז מה באמת מייחד אתרים המהווים את שער הכניסה לעולם חברות הבניה והקבלנים ומה רצוי לעשות על מנת לקדם אותם בגוגל עבור שורה של מילות מפתח? מתחילים.

1: אסטרטגיית התוכן כנגזרת של מטרת האתר

בואו נחשוב לרגע, מהי מטרתו של מי שמקים אתר אינטרנט עבור פרויקטי הבניה שהוא מנהל. בסופו של יום, הכוונה, היא כמובן, למכור דירות במחיר הגבוה ביותר האפשרי. זה ברור. אבל האם מכירה של דירה יכולה להתבצע באמצעות אתר האינטרנט? האם רכישה של דירה חדשה מקבלן דומה להזמנת מוצרים מן הסופר הקרוב בצורה מקוונת? ברור שלא.

כאשר גולש מגיע לאתר המציג פרויקט בתחום הנדל"ן הוא צריך לקבל בדיוק את כמות המידע הנחוצה לו כדי להחליט להרים טלפון לחברה ולתאם פגישה. זה אומר שהוא צריך למצוא באתר פרטים אודות מספר החדרים המוצע במסגרת הפרויקט, המיקום שלו, והפיתוחים הצפויים באזור, כיצד תראה תוכנית המתאר כולל שירותים חיוניים בסביבה וגם סדר גודל צפוי של מחירי הדירות באזור.

מעבר לכך, נחמד יהיה לקבל מידע על היתרונות באזור (חסרונות כנראה שהקבלן לא יטרח לפרט), וזהו פחות או יותר.

בניגוד לאתרים בנישות אחרות, בהם תמצאו מאמרים שונים שמטרתם לקדם את האתר במנועי החיפוש, אתרי נדל"ן מתפקדים כמו אתרי תדמית: הם לא מכילים כמות גדולה של תכנים, לא מוטמעים בהם מאמרי עצות למינהן על כיצד נכון לבחור דירה חדשה והם וממוקדים כמעט אך ורק בפרויקטים אותם הם מציעים ללקוחות.

 

2: הנעה לפעולה

מאחר, שכפי שציינו, מטרתו של אתר המציג פרויקטי נדל"ן איננה לבצע את המכירה באמצעות האתר, אלא לגייס לידים למכירה בפגישה פרונטלית, הרי שכל האתר אמור להיות בנוי וממוקד לדרוש מן הגולש להשאיר ליד באתר או ליצור קשר ישיר עם החברה המשכנת.

זה אומר שכבר במהלך בניית האתר, יש לשים דגש על הדרכים השונות באמצעותן ניתן ליצור קשר עם החברה, כמו השארת פרטים, חיוג באמצעות לחיצה על אייקון של טלפון, פניה באמצעות צ'אט וכו'.

ומדוע הנעה לפעולה קשורה בקידום אורגני של אתרים? ובכן, גם מנוע החיפוש של גוגל מבין שהדרך למדוד איכות של אתר בתחום הנדל"ן איננה מספר הגולשים שקנו דירה דרך האתר, שכן לא קונים דירות דרך אתרים, לפחות עוד לא. מה שכן צריך, זה לגרום לגולשים לבצע פעולות שמעידות על הבעת עניין, כמו חיוג, שליחת טופס יצירת קשר וכו', ופעולות אלו, יכולות להגביר את הסמכות של האתר בעיני גוגל, במיוחד אם חיברנו את הכל לאנליטיקס.

 

3: עיצוב וגימור איכותיים

כאשר מטרתו של אתר הוא לספק לכם מתכונים לאפיית עוגת יום הולדת, זה בסדר גמור אם האתר אינו מעוצב בצורה מקצועית וברמת גימור גבוהה מאוד. לעומת זאת, כאשר מטרתו של אתר היא לגרום לאדם לקבל החלטה שמשפיעה באופן דרסטי על מצבו הכלכלי ועל עתיד הנכסים שבידיו, ישנה משמעות גדולה מאוד לנראות של האתר, ולציון הגורמים שעומדים מאחוריו.

בדומה לדברים שציינתי כבר לגבי אתרים בתחום הרפואה, אתרי בתחום הבריאות, ואתרים בתחום הפיננסיים, עקרונות ה – YMYL, (כלומר Your Money or Your Life) שהטמיעה גוגל באלגוריתם החיפוש שלה, קובעים כי על מנת שאתר בתחומים שיש בהם כדי להשפיע על חיי אדם או נכסיו הפיננסיים ידורג גבוה בתוצאות דפי החיפוש של מנוע החיפוש, עליו לספק את הרושם שמדובר באתר בר סמכות, ושליוצרי התוכן שבו ישנה ההכשרה והיכולת לעסוק בתחום הכל כך רגיש.

זאת הסיבה שחשוב מאוד שאתרים בתחום הנדל"ן, שוודאי עונים להגדרה של YMYL, יספקו למנוע החיפוש את הרושם שמדובר באתרים סמכותיים. זאת עושים, בין היתר, באמצעות עיצוב מקצועי ולא מתפשר, אי השארת שדות ריקים או טקסטים שמגיעים כברירת מחדל, ציון שמות האבא והאמא של האתר, תוך התייחסות לפרויקטים נוספים בהם לקחו חלק, הישגים, הכשרה, קישורים לכתבות באתרים סמכותיים אחרים ורזומה.

 

4: לוקליזציה

פרויקטי נדל"ן הינם פיסות מידע שעבור מנוע החיפוש יש להן קשר מובהק לאתרים ומקומות גאוגרפיים לוקאליים. פרויקט נדל"ן בסופו של דבר מתייחס למיקום ספיציפי בו הוא מתרחש, ואתם, כבעלי אתרים בתחום הנדל"ן הייתם מעוניינים שהאתר שלכם יופיע בתוצאות חיפוש עבור חיפושים בעלי מאפיינים לוקאליים רלוונטיים.

כתבתי כבר על קידום לוקאלי של אתרים (רצוי מאוד להעמיק בקריאת המאמר השלם לצורך הבנה שלמה של הנושא) אולם אציין כאן את העקרונות המרכזיים לצורך ביצוע קידום מסוג זה: בניית כרטיס גוגל מיי ביזנס שלם ועקבי, טיוב איכות פרופיל האזכורים והקישורים של האתר, טיפול ומענה לביקורות גולשים, יצירת פרופיל קישורים מספקים ומלקוחות רלוונטיים, ועוד.

 

5: פרופיל קישורים עם ריכוזיות גבוהה של קישורים

מה שמאפיין חברות בניה גדולות וברות סמכות בעולם הקישורים, לצד כמות גדולה של קישורים נכנסים לאתר כבכל תחום, הוא ריכוזיות הקישורים. למעשה, בתחום הנדל"ן אתרים סמכותיים זוכים לכמות קישורים גדולה מכמות אתרים קטנה באופן יחסי. מדוע זה קורה?

זה קורה משום שקישורים כאלו מתקבלים לעיתים מעיתונים ומגזינים הסוקרים, לעיתים, ועידות נדל"ן שונות, והקישורים המתקבלים לאתרי הקבלנים הם למעשי קישורי חסות. בצורה כזאת, אותה חברת בניה, יכולה להעניק חסות ליותר מכנס אחד, ולהיות מסוקרת מספר פעמים, באותו מגזין חדשותי.

לכן, אם תציצו בפרופיל הקישורים של אתרי נדל"ן תגלו כי הוא שונה בהרכבו מפרופיל הקישורים המאפיין אתרים בנישות אחרות. אם אתם מתכוונים לקדם אתר נדל"ן כזה, שימו לב למאפיין הזה.

 

6: שילוב רימרקטינג בקמפיין

אם יש משהו שניתן להגיד שמאפיין את תחום הנדל"ן, יותר מכל תחום אחר, הוא העובדה שהחלטה על רכישה של דירה היא בדרך כלל החלטה מתמשכת ולא מתרחשת בנקודה בודדת בזמן. גולש שמגיע לאתר נדל"ן מבקר גם באתרי החברות המתחרות, משווה, שואל, מברר מול חברים את המחירים שהם הצליחו להשיג ופועל על מנת לבצע סיורים רגליים במקום, בזמנים שונים ובשעות שונות, כדי להתרשם מן השכונה והסביבה במגוון גדול של סיטואציות.

זאת הסיבה ששילוב של רימרקטינג בקמפיין למכירת נדל"ן הוא קריטי להצלחת הקמפיין השיווקי. לאתר האינטרנט של החברה המשכנת, צריכה כמובן להיות התשתית שתומכת בסוג כזה של קמפיין.

הנה סרטון שמסביר איך עושים זאת צעד אחר צעד:

 

מאפיין מספר 7: מידע על החברה המשכנת

עם כל הכבוד לרכישה של קופסת סיגריות בפיצוציה הסמוכה לבית, ויש כבוד, קמפיין שיווק נדל"ן הוא קמפיין שבו ההחלטה לרכוש בית מסתמכת, בין היתר, על מידת האמון שניתן לתת בקבלן ובחברה המשכנת. זאת הסיבה שחשוב כל כך לשלב באתרים אלו מידע רב ככל האפשר על החברה המשכנת. מידע שקוף כזה, יסייע ודאי, בקבלת ההחלטה של המתעניין בהתקדמות אל עבר השלה הבא בפרויקט.

 

לסיכום

קידום אתרי נדל"ן באופן אורגני במנועי החיפוש השונים הוא תהליך מורכב וייחודי, שיש לתת במסגרתו את הדעת על מספר מאפיינים עיקריים של הנישה: ראשית, ברוב המוחלט של אתרי הנדל"ן תמצאו רק את המידע הממוקד על פרויקטי הבניה השונים.

שנית, באתרים בתחום הנדל"ן תמצאו עבודה מסיבית של בוני האתר על הנעת הגולש לפעולה. בנוסף, העיצוב של אתרים מסוג זה צריך לשדר סמכות, רצינות ומקצועיות בכלל האלמנטים המוטמעים.

כמו כן, מאחר שפרויקטי נדל"ן הם בבסיסם פריטי מידע בעלי מאפיינים לוקאליים, יש להתייחס לכלל הפרמטרים הרלוונטיים לקידום לוקאלי של אתרים.

לבסוף, לפרופיל הקישורים של אתרים מתחום הנדל"ן יש מאפיינים יחודיים הנובעים מן התצורה של בניית פרופיל הקישורים שלהם.

פרויקט שיווק נדל"ן הוא פרויקט קלאסי לתהליך של רימרקטינג, וישנה חשיבות גדולה לשילוב של נתונים מהימנים ורבים ככל האפשר, על החברה המשכנת.

ישנם כמובן עוד הרבה מאוד היבטים נוספים בקידום אורגני של אתרים במנועי החיפוש, אותם נדרש להטמיע גם כאשר מקדמים אתרי נדל"ן, אולם כפי שציינתי, ניסיתי להביא באמצעות המאמר הזה, את הדגשים הרלוונטיים והיחודיים דווקא לנישה הזאת.

בתחום הנדל"ן פועלים אתרים של חברות בניה, מתווכים, מנועי חיפוש של דירות יד 2, ועוד.

תחום הנדל"ן הוא תחום שיש לו השפעה משמעותית על הנכסים והכסף שיש לאנשים, ולכן גוגל מייחסת לו חשיבות גדולה ובוחנת אתרים מתחום זה ביתר הקפדה.

אתרי נדל"ן הם מטבעם אתרים הממוקמים גיאוגרפית באזור מסוים. לכן, ישנה חשיבות רבה לקידום לוקאלי של אתרים אלו. פרטים נוספים אודות קידום לוקאלי תוכלו למצוא במאמר.

בהחלט. צברנו עם השנים לא מעט ניסיון בקידום של אתרים מסוגים שונים. צור קשרעוד היום ונראה מה נוכל לעשות כדי לסייע לך.

קידום אתרי נדלן - 7 עצות שאפשר לבנות עליהן
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

קידום אתרים לרואי חשבון

לא יכולתי להשאיר את מדור "קידום אתרי נישה" בלי התייחסות לאנשי המקצוע שכמעט כל עצמאי נעזר בהם: הכוונה היא, כמובן, לרואי חשבון. ובכן, איך מקדמים

קידום אתרי ביקורות מוצרים (Products Reviews)

והפעם בפינתנו "קידום אתרי נישה" – קידום אתרי ביקורות מוצרים, או בעגה המקצועית אתרי Products Reviews. כשמדובר על רכישה של מוצרים שהם לא טריוויאליים ויומיומיים,

קידום אתרים בארגון גדול

והיום, בסדרת הכתבות שלנו, "משימה בלתי אפשרית" – קידום אתרים בארגון גדול. קל להצליח ולקדם אתר של ארגון גדול, נכון? יש משאבים, יש אנשים, יש

קידום אתרי זכיינים ברשת

זוכרים שפעם, לפני הרבה מאוד זמן, הייתה לי פינה בבלוג הזה שקראו לה 'קידום אתרי נישה'? פינה, שבה סקרתי בכל פעם נישה אחרת והסברתי מהם

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים