חיפוש

קידום אתרי הריון ולידה

יש הטוענים שגם מחשב על לא היה יכול להתמודד עם כמות הנתונים איתם נדרש להתמודד זוג צעיר, במצב של הריון, כשברחם ממתין לו הילד הראשון. את העובדה הזאת צריכים לקחת בחשבון מקדמי אתרים בנישת ההריון והלידה: כמות התוכן שניתן לייצר בנישה הזאת היא אינסופית, וזו תהיה גם אחת ההצעות המשמעותיות שלנו במאמר הזה, יחד עם 5 הצעות נוספות!

תזכורת קצרה: מעבר לתכנים הכלליים שתוכלו למצוא כאן באתר על אוסף של מושגים, סוגיות שיטות עבודה והמלצות בתחום הקידום האורגני בפרט והדיגיטל בכלל, אני ממשיך בסדרת המאמרים על קידום אתרים בנישות מסוימות. מטרת המאמרים האלו לספק לכם, המקדמים, את הדגשים העיקריים שכדאי לקחת בחשבון כשמתחילים תהליך קידום של אתר בתחום מסוים ומוגדר.

אז היום הנושא שלנו הוא קידום אתרי הריון ולידה, שלהם, כמובן, קהל יעד ייחודי (ויש שיאמרו לעיתים לחוץ) עם צרכים ייחודיים. כיצד נקדם אתרי הריון ולידה במנוע החיפוש של גוגל בצורה אורגנית? מהם הדגשים המיוחדים לתחום הזה? בואו נתחיל.

טיפ מספר 1: כתיבה בגובה העיניים שתספקו בית חם, למי שיעשה שימוש באתר שלכם

זהו אולי הטיפ החשוב ביותר לצורך הצלחת תהליך הקידום של אתר העוסק בהריון ולידה. עוד לפני מחקר המתחרים ומחקר מילות המפתח, אליהם נגיע בהמשך, חשוב להבין משהו חשוב על המצב הנפשי של קהל היעד: בדרך כלל, מי שצורך את התכנים השונים באתרים מסוג זה, הם הורים עתידיים לילד ראשון. ככאלה, הם נמצאים ברמת סטרס שלא ניתן להבין. זאת ועוד, כאשר העובר נמצא בבטן, ותחת ההנחה שמכשיר האולטראסאונד אינו זמין לאישה במהלך רוב השבוע, רמת השליטה למעשה על מצבו של העובר היא אפסית.

אבל זה לא הכל. לא רק חרדה יש בתהליך הזה של הריון, אלא גם ציפיה, התרגשות וכמיהה לשלב שאחרי. כאשר זה המצב הנפשי של הזוג הצעיר, כדאי יהיה שהתוכן באתר שלכם יהיה תוכן נעים לקריאה, עוטף, מחבק כשצריך, כתוב בגובה העיניים, מצחיק היכן שאפשר. אתם רוצים שלזוגות צעירים יהיה כיף להיכנס אליכם לאתר.

בניגוד לאתרים בתחום הרפואה או תחום הבריאות, בהם חשוב יהיה להציג עובדות ונתונים מדוייקים, לפעמים באופן קר ומנוכר, הרי שבאתרי הריון ולידה ההפך הדגש צריך להיות אחר: יש אמנם להקפיד על שילוב נתונים מדויקים, אולם חשוב לא פחות יהיה שתספקו בית חם, למי שיעשה שימוש באתר שלכם, במשך החודשים הבאים בעקביות.

 

טיפ מספר 2: מחקר מילות מפתח מעמיק

הבטחתי ולכן אקיים. מחקר מילות מפתח הוא תהליך חשוב בקידום של כל אתר אינטרנט בצורה אורגנית במנועי החיפוש. אולם כאשר מדובר בתחום שיש בו כל כך הרבה חיפושים, כל כך הרבה שאילתות מגוונות, וכל כך הרבה שאלות, תהיות, דעות מנוגדות ועוד, חשוב יהיה להבין מה באמת הגולשים מחפשים ולכתוב את התכנים השונים עבורם.

כלי מחקר כמו Semrush יכולים לספק לכם לא מעט נתונים על השאלות שגולשים מחפשים עבורן מידע. הם גם יכולים לספק לכם לא מעט רעיונות לכתיבת מאמרים מועילים, שכיף יהיה לקרוא. אחזור על זה שוב: אם בתחומים אחרים לפעמים מציאת תכנים לכתיבה יכולה להוות אתגר של ממש, הרי שבתחום ההריון והלידה קיימים אינסוף תכנים שניתן לייצר ללא כל בעיה.

ויחד עם זאת, חשוב יהיה להקפיד, שכאשר אתם משלבים תכנים שונים באתר, תתייחסו לזהות הכותב או הכותבת, לניסיון שצברו, להסמכה שלהם ולמומחיות שלהם.

לדוגמה, אם אתם כותבים בנושא של שינת תינוקות, חשוב יהיה שתציגו את הניסיון שלכם כיועצי שינה, את מספר השנים שאתם בתחום, וגם קצת פרטים אודותיכם, על מנת שמנוע החיפוש ישתכנע שמדובר בכותבי תוכן ברי סמכות בתחום.

 

טיפ מספר 3: מחקר מתחרים מקיף

כידוע, ההמלצה שלי בכל תחום שבו מקדמים אתרים היא לבצע מחקר מתחרים מעמיק, על מנת להבין היטב אילו משאבים נצטרך להשקיע לטובת הצלחת תהליך הקידום. אולם, בתחום הזה של הריון ולידה, מחקר המתחרים צריך להתבצע דווקא באיזור של הגימיקים השונים, שיכולים לעשות את ההבדל בין אתר פופולרי עם גולשים רבים ואתר נטוש ללא תנועה: מציאת שם לבן או לבת, חישוב השם בגימטריה ומציאת הפרשנות המתאימה, מיקומו היחסי באחוזון של העובר בעקומת הגדילה, הן מבחינת משקל והן מבחינת האורך וכו'.

 

טיפ מספר 4: סדר והיררכיה נכונה

גם כאן, מדובר אולי באחד המרכיבים החשובים ביותר בניהול אתר העוסק בהריון ולידה. אם זוג צעיר מחפש מידע על השבוע ה- 22 בהריון הוא צריך לאתר את המידע הזה בקלות וביעילות. ואם מיד לאחר מכן הוא רוצה לצרוך תוכן העוסק בשבוע ה- 23 להריון, צריך, כמובן, לאפשר לו לעשות זאת.

לא ייתכן שמידע כזה ימצא איפשהו שם בתחתית הבלוג ומי שעוניין לאתר את המידע הזה יצטרך לבצע גלילה אינסופית על מנת להגיע אליו.

סידור האתר כך שיתאים לא רק לתוכן שצורך הגולש אלא גם לדרך שבה הוא צורך את התוכן, מקבל משמעות רבה מאוד באתרי העוסקים בהריון ולידה.

הנה דוגמא מעולה, ראויה לציון, מהאתר "תינוק ישראלי" שמנהל אסף מנצור, חבר יקר:

תינוק ישראלי

 

טיפ מספר 5: מחשבונים

אם אתם מקדמים אתר בנישה של הריון ולידה, כדאי מאוד שתציידו את בעל האתר במחשבונים שונים אשר משמשים לחישוב תאריך הלידה הצפוי, המזל שבו יוולד הילד, התאמת הגיל והמשקל לסקאלה ועוד לא מעט נתונים סטטטיסטיים חסרי משמעות עבורכם, אבל כאלו שנתפסים כעולם ומלואו מבחינת ההורים.

 

טיפ מספר 6: פורום שאלות תשובות פעיל

טוב. אם לא תיישמו את זה באמת חבל על כל יתר העבודה שתבצעו. בסופו של יום, אם גולשת או גולש לא יוכלו לשאול שאלות ולקבל עליהן מענה באתר שלכם, או לכל הפחות לצפות בתשובות שניתנו לגולשים אחרים עבור שאלות דומות, הם ינטשו את האתר שלכם ויעברו לאתר אחר שכן מספק עבורם את הפונקציונליות הזאת. נטישה כזאת תאותת למנוע החיפוש שהאתר שלכם רלוונטי פחות עבור שאילתות הגולשים שהביאו אותם אליכם ומכאן יתחיל המעגל של ירידה בדירוגים, פחות כניסות אורגניות ו… אתם כבר מכירים.

לכן, חשוב יהיה להטמיע באתר פורום שמאפשר לגולשים לקיים דיונים ערים על הנושאים הרלוונטים, לשאול שאלות ולקבל מענה. חשוב יהיה גם שבפורומים האלו יסתובב מבוגר אחראי, בעל הסמכה, שיוכל להכווין את הגולשים, ולהתריע על תשובות שאינן מדוייקות מבחינה רפואית.

 

לסיכום

קידום אתר בתחום ההריון והלידה הוא קידום שבו יש לתת את הדעת על מספר מאפיינים ייחודיים: בניגוד לאתרי רפואה או בריאות, כאן חשובה דווקא הכתיבה בגובה העיניים, תידרשו לבצע מחקר מילות מפתח מקיף ולכתוב על כל נושא בעולם שקשור בתחום הזה, לבצע מחקר מתחרים מעמיק ולזהות את הגימיקים שהטמיעו הם באתר, לעודד שיח של הגולשים ומתן מענה לשאלות שונות באמצות פורום ייעודי, ובעיקר לדאוג לכך שהניווט באתר יהיה אפקטיבי, בהיר ויעיל.

גולשים באתרים הקשורים בהריון ולידה הם גולשים החווים התרגשות בחייהם, ומונעים על ידי סקרנות ופחד.

בהחלט. לחלק מן העצות והתכנים המועלים בנושאים של הריון ולידה יכולות להיות השלכות משמעותיות. זאת הסיבה שמנוע החיפוש של גוגל מייחס חשיבות גם להכשרה ולסמכות של כותב התוכן.

בהרבה מן האתרים שעוסקים בהריון ולידה משולבים גימיקים שונים שמסייעים לאתר להיות אטרקטיבי יותר מעל אלו המתחרים. זאת הסיבה שכדאי לבצע מחקר מתחרים מעמיק וללמוד את הפתרונות המתחרים.

בהחלט. אחד הפקטורים המשמעותיים ביותר באתרי הריון ולידה הוא היכולת של הגולשים לנווט באתר ולמצוא את התוכן הרלוונטי למצבם הנוכחי. היכנסו למאמר השלם כדי לגלות פרטים נוספים אודות תהליך הקידום של אתרים אלה.

קידום אתרי הריון ולידה
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים