חיפוש

קידום אתרי אוכל ומתכונים

מי שעוד מורגל לפתוח את מכשיר הטלוויזיה ולזפזפ בין ערוצים במטרה לראות אם מה שחברת התוכן, הלווין או הכבלים החליטה לשדר הוא ראוי לצפיה, לא יכול שלא לזהות את התופעה החריגה הזאת: תוכניות בישול, אפיה, אירוח והכנת קינוחים נמצאות פשוט בכל מקום! ואם זה לא מספיק – התוכניות האלו משודרות סימולטנית באותה שעה ממש בכלל הערוצים המתחרים.

ובכן, לתופעה הזאת יש סיבה, והיא נקראת במילה אחת: רייטניג. ערוצי הטלוויזיה לא עובדים בחלל ריק, והם מנסים כל העת ליצור תכנים שיביאו איתם צופים, ואלו בתורם יביאו איתם גם מפרסמים.

אז מסתבר שתוכן הקשור במתכונים, אוכל, אירוח, קינוחים, אפיה, וסעודות שבת הוא פופולרי לא רק בערוצי הטלוויזיה השונים, אלא גם ברשת האינטרנט. יותר ויותר אתרי מתכונים קמים בכל חודש, ומגוונים את הצעות הערך שמקבל גולש במנוע החיפוש.

במאמר הזה ננסה להבין מהם הדגשים המיוחדים שצריך מקדם אתרים לשים אליהם לב, כשהוא נפנה לקדם אתרי מתכונים ואוכל ברחבי הרשת.

המאמר הזה הוא חלק מסדרה של מאמרים על קידום אתרים בנישות מסויימות. המאמרים האלו מתייחסים לא לעצות הכלליות הנכונות לקידום אתרים באשר הם, אלא דווקא לדגשים המסויימים בקידום אתרי הנישה המדוברים. בואו נתחיל: מה כדאי לדעת על קידום אתרי מתכונים.

 

דגש מספר 1: צרו ערך מוסף לאו דווקא באמצעות תוכן כתוב

ובכן, בעוד שבנישות אחרות מקובל לגבש אסטרטגיית תוכן הכוללת כתיבה של מאמרים מעמיקים, ארוכים ורבים, אשר מייצרים ערך מוסף גדול יותר מזה של המתחרים, הרי שבאתר מתכונים קשה יהיה לאותת למנוע החיפוש שמתכון עוגת השוקולד שלנו טעים יותר מן המתכון שמציע אתר מתחרה, על אחת כמה וכמה אם מדובר, בסופו של דבר במתכון זהה.

לכן, הערך המוסף שתצטרכו לייצר באתר שלכם צריך להתבטא דווקא בדרך שבה אתם מציגים את התכנים לגולשים: תוכלו לצרף לכל מתכון גם וידאו קצר שממחיש את שלבי ההכנה השונים, או לפחות את המורכבים שבהם, תמונות של התוצר הסופי ותוצרי הביניים על מנת לסייע למכין הארוחה להבין שהוא בכיוון הנכון, הוראות קוליות שתאפשרנה למי שהידיים שלו מלוכלכות והוא עסוק בהכנת האוכל לצרוך את התוכן בצורה שונה ועוד ועוד.

כלומר, אם לסכם את הסעיף הזה במשפט, הרי שבאתרי מתכונים ואוכל חשוב לא רק התוכן, אלא גם הפורמט שבו הוא מונגש.

 

דגש מספר 2: סידור האתר

האתר צריך לאפשר לגולשים המגיעים אליכם לבצע אחד מן השניים: לאתר במהירות מתכון שהם יודעים שהם מעוניינים להכין, ולסנן את התכנים השונים באתר כך שיוכלו לקבל הצעות למתכונים העונים לצרכים שלהם, במקרה שהם לא הגיעו עם רעיון רלוונטי מראש.

לכן, חשוב יהיה לשלב באתר היררכיה נכונה וסידור לוגי של המתכונים, שיאפשרו לכל גולש לנווט בין התפריטים השונים באתר ולהגיע לתוכן שחיפש. בנוסף, כדאי להטמיע מנגנון חיפוש באתר שיאפשר איתור מתכון בצורה מהירה. זאת ועוד, באמצעות סננים תצטרכו לאפשר לגולשים לקבל רק את התוכן הרלוונטי לצרכים שלהם: מתכונים טבעוניים, מתכונים ללא גלוטן, מתכונים לסובלים מאלרגיה ללקטוז ומתכונים לרווקים עצלנים, מתכונים לסעודת חג או שבת, ומתכונים לקינוחים קלילים שקל להכין במקום, במקרה שאורחים החליטו לקפוץ ולהודיע על כך ממש בשניה האחרונה.

האתר צריך לאפשר אינסוף סינונים: קלות ההכנה, משך ההכנה, מתכונים בריאים ומתכונים טעימים, מתכונים ללא סוכר ומתכונים המיועדים למתאמנים ועוד ועוד.

 

דגש מספר 3: הרבה תוכן

מאחר שכאמור יש לא מעט מתכונים הפזורים ברשת להכנת לחם, מנוע החיפוש צריך, בסופו של דבר להחליט איזה מן המתכונים יוצג לכם בדף תוצאות החיפוש, על פי פרמטרים שעליהם יחליט. סביר יהיה להניח, שאתר עשיר בתוכן שמתעדכן כל העת, ונוספים אליו מתכונים שונים, תמונות חדשות וסרטונים מושקעים, יקבל במקרה זה עדיפות על גבי אתרים אחרים, סטטיים, שכמות התוכן בהם היא קטנה יחסית, והם לא מציעים איזשהו ערך מוסף ייחודי לגולש.

 

דגש מספר 4: קישורים

בעולם שבו קשה באופן יחסי לייצר ערך מוסף על התוכן שקיים באתרים המתחרים (משום שבבסיס הדברים, המתכונים לא מאוד שונים אלו מאלו, לפחות הבסיסיים), יש חשיבות להשקעה דווקא בפרופיל קישורים איכותי, שיאותת למנוע החיפוש שמדובר כאן באתר סמכותי ומקובל בתחומו.

לכן, אם אתם פועלים לקדם אתר מתכונים חדש שהלקוח שלכם הקים, פעלו על פי כלל השיטות המקובלות כמו רכישה של קישורים, החלפה של קישורים, הקמת אתרי תמיכה (הנה כמה טיפים להקמת אתרי תמיכה), מציאת קישורים שבורים ותיקונם, ורישום באינדקסים נישתיים שונים, על מנת לייצר פרופיל קישורים איכותי בצורה הדרגתית.

 

דגש מספר 5: פרופילים חברתיים

בדיוק כפי שהקישורים החיצוניים עליהם המלצתי בסעיף הקודם מהווים סוג של פקטור אובייקטיבי, ככל שהדבר אפשרי, כך גם פעילות של גולשים באמצעות הרשתות החברתיות המתייחסת לאתר שלכם תוכל לסייע. שיתופים, תיוגים, תגובות, לייקים, והצטרפות לדף האוהדים – כולם פעולות שיוכלו לסייע לכם להסביר למנוע החיפוש שהאתר שלכם צבר תאוצה ברשת ושאנשים מרוצים ממנו.

פיתחו דף פייסבוק ייעודי עבור אתר המתכונים שלכם והעלו אליו תכנים באופן שוטף. תוכלו גם לפתוח קבוצת פייסבוק ולנהל באמצעותה קהילה, שהמיקוד שלה יהיה בנישת אוכל ספיציפית: מתכונים לסובלים מאלרגיה, מתכונים לטבעונים, מתכונים לחובבי בשר, מתכונים לחובבי קינוחים ועוד.

 

דגש מספר 6: נהלו שיח עם גולשים בפורום שתטמיעו באתר

לגולשים המגיעים לאתרי מתכונים יש לא מעט פעמים גם שאלות לגבי אופן ההכנה של התוצרים השונים. שילוב של פורום באתר, שיאפשר לכם לנהל רב שיח שוטף עם כלל הגורמים הרלוונטיים, מענה לשאלות גולשים, דירוג מתכונים, שילוב ביקורות ועוד – כל אלה יוכלו לסייע לכם להנגיש למנוע החיפוש את העובדה שיש אבא ואמא לאתר, שהוא מתוחזק באופן שוטף, ושאכפת לו מן האינטרקציה עם הגולשים.

 

לסיכום

אם אתם מקדמים אתרי מתכונים ברשת כדאי מאוד שתשימו לב לדגשים הייחודיים המתייחסים לקידום אתרים בנישה הזאת: הציעו את התוכן במגוון גדול של פורמטים, כמו וידאו, תמונות, פודקאסטים ועוד, שלבו הרבה תוכן באתר והיפכו אותו לנגיש וזמין גם עבור מי שיודע מה הוא מחפש וגם עבור מי שלא בדיוק. בנוסף, מאחר שקשה יהיה להתבלט מאוד בתחום התוכן, דאגו לעבות את פרופיל הקישורים לאתר שלכם, היו פעילים ברשתות החברתיות, וצרו שיח ואינטרקציה עם הגולשים השונים באתר.

יצירת ערך מוסף באמצעות אמצעים נוספים על טקסט, כמו וידאו, תמונות והנחיות קוליות יכולה לסייע לקדם את האתר בגוגל בצורה אפקטיבית יותר.

בהחלט. חשוב יהיה להקפיד שכל אחד יוכל למצוא את התוכן שחיפש באתר בצורה מהירה: אלרגניים, אנשים שמעוניינים במתכונים כשרים, צמחונים, טבעוניים וכו'.

מאחר שבהרבה מקרים, התוכן באתרי מתכונים הינו תוכן דומה למדי, דווקא למדדים חיצוניים כמו קישורים חיצוניים, ישנה חשיבות גדולה לצורך קידום האתר.

היכנס למאמר המלא ולמד על המרכיבים החיוניים השונים בקידום אתרי מתכונים.

קידום אתרי אוכל ומתכונים
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים