חיפוש

קידום אתרים לאתרי ניקיון

היום אנחנו הולכים לעסוק, במסגרת סדרת המאמרים על קידום אתרי נישה, בתחום הניקיון.

נדבר על האלמנטים החשובים שיש להקפיד עליהם במיוחד לצורך הצלחת תהליך הקידום באתרים אלו, ונבין כיצד תוכלו למקד את הפעולות שאתם מבצעים לצורך קידום האתר, באותם אזורים שיתנו לכם את האפקט המשמעותי ביותר.

שוב חוזר ומזכיר, כי בסדרת קידום אתרי נישה, אני סוקר נקודות חשובות לקידום אתרים אשר רלוונטיות לנישה המדוברת.

בשום שלב פעולות הקידום האלו לא מחליפות את הפעולות המסורתיות של קידום אתרים, ובכלל זה, יצירת אסטרטגיית תוכן מושקעת, ביצוע אופטימיזציה של עמודי האתר לדפי תוצאות החיפוש, שיפור חווית המשתמש באתר, ובניית פרופיל קישורים רלוונטי.

אז בואו נתחיל. מה חשוב לדעת על אתרי ניקיון כדי להצליח ולקדם אותם היטב בגוגל?

עצה מספר 1: הסבירו ביתר פירוט אילו שירותים אתם מספקים

זאת אולי נשמעת כמו עצה טריוואלית, אבל היא הרבה יותר עמוקה מזה.

יש הבדל גדול בין משק בית פרטי, שמחפש שירותי ניקיון אחת לשבועיים, משפחה שהחליטה לעבור דירה ומבררת מחיר לניקיון יסודי וחד פעמי לאחר שיפוץ, וחברה גדולה אשר זקוקה לשירותי ניקיון מסביב לשעון במשמרות.

בעוד שחברת ניקיון אשר מספקת שירותים למשקי בית פרטיים יכולה להציע איש ניקיון חלופי במקרה של היעדרות צפויה של המנקה, חברת ניקיון שמספקת שירותים לארגונים גדולים חייבת להצטייד בגיבוי אנושי משמעותי כדי לא לפגוע בשירותים שהיא מספקת לארגון הגדול, בטח שלא לאורך זמן.

יתרה מכך, כאשר מדובר בעבודה חד פעמית ולא שגרתית, צריך הלקוח לדעת שחברת הניקיון אכן מסוגלת לספק עבורו את השירות זה.

אם מדובר במעבר דירה שמצריך ניקיון יסודי ברמה גבוהה, וכולל שימוש בציוד ייעודי שמשפר את איכות הניקיון – האתר חייב לכלול את הפרטים האלו כדי להיות מדורג גבוה עבור חיפושים רלוונטיים במנועי החיפוש.

פירוט השירותים השונים שמציעה החברה הוא, אם כן חשוב ביותר: שירותים כאלו יכולים להיות שירותי פוליש, ניקיון אחרי שיפוץ, ניקיון דירות, ניקיון משרדים ועוד.

 

עצה מספר 2: תמונות להמחשה

כדי לשכנע גולשים לתת באתר אמון (פעולה שתחזיר את עצמה לאורך זמן גם בקידום האורגני של האתר), כדאי יהיה שאתרי ניקיון יכילו תמונות רלוונטיות לצורך המחשה, באמצעותן ניתן יהיה לעמוד על איכות הפתרונות שמספקת החברה.

תמונות של לפני ואחרי בהחלט יכולות לעשות את העבודה במקרה הזה.

כאשר אתם בוחרים להטמיע תמונות כאלו להמחשה באתר הניקיון שאתם מקדמים, הקפידו לעשות שימוש בתמונות איכותיות אך לא בזבזניות בנפח, כך שיקלו על פעולת הטעינה של העמוד ויאפשרו לגולש חווית גלישה נעימה.

שלבו תגיות אלט מתאימות, ושנו את שמות קבצי התמונות בהתאמה, להשגת תוצאות אופטימליות יותר (נכון, לא מדובר בפקטור שישפיע בטירוף על תהליך הקידום שלכם, אבל מה אכפת לכם לקבל נקודות בחינם?).

 

עצה מספר 3: בצעו פעולות לצורך קידום לוקאלי של העסק

כתבתי בעבר על קידום לוקאלי של אתרי אינטרנט, ולא אחזור כאן על כלל המרכיבים הכרוכים בתהליך הקידום הזה (עם זאת, ממליץ מאוד למי שמתכוון לקדם אתרי ניקיון לקרוא את המדריך הזה).

מה שכן ארצה להדגיש הוא שבדרך כלל חברת ניקיון מספקת שירותים באיזורים גאוגרפיים מוגדרים היטב, וככאלה, הן זקוקות לתהליך קידום לוקאלי, שיסייע להן להציג את תוצאות החיפוש עבור שאילתות רלוונטיות שמבוצעות במיקומים בהם הן מספקות שירות.

לצורך כך, לצד פתיחת כרטיס עסק בגוגל מיי ביזנס (גם על זה כתבתי מדריך, והוא נמצא כאן), עבודה על עקביות פרטי החברה בכלל המקורות באינטרנט, מענה לתגובות או תלונות של גולשים, מעקב אחר אזכורים שליליים ועוד – כל אלו פעולות שיוכלו לסייע לכם לקדם את חברת הניקיון עבור חיפושים רלוונטיים.

 

עצה מספר 4: בנו היררכיה נכונה של השירותים שאתם מספקים

חשוב מאוד יהיה שהגולש שיגיע אליכם לאתר ימצא בקלות ובפשטות את סוג השירות שהוא זקוק לו.

כדי לעשות זאת, צריך לבנות באתר היררכיה נכונה, ולשמור על כך שלא תהיינה יותר מידי רמות עומק, שתרחקנה דפים בעלי חשיבות מדף הבית.

 

עצה מספר 5: צרו באתר בלוג ותנו בו עצות מועילות בתחום הניקיון

כמות הפטנטים והשיטות השונות בהן ניתן לעשות שימוש כדי לייעל תהליך ניקיון ביתי היא אינסופית.

אם תצרו בלוג מושקע באתר, ותייצרו בו ערך אמיתי לגולשים, אזי סביר שבתחום הספיציפי הזה, של ניקיון בתים, לא מעט אנשים גם ישמחו לשתף אותו.

למה הכוונה?

כדי לייצר אינטרקציה טובה של גולשים עם תוכן, חשוב יהיה שהתוכן ייצר להם, כאמור ערך, אבל לא פחות חשוב מכך, חשוב יהיה שהגולשים ירגישו נוח לשתף את התוכן הזה.

תוכן שקשור בבדיקות רפואיות אישיות, תוכן שקשור במיניות, בטיפול רגשי או פסיכולוגי ועוד – הם תכנים שאנשים לא תמיד ירגישו בנוח לשתף.

עם זאת, טיפים מעולם הניקיון הם טיפים שהרבה אנשים ישמחו לשתף. שיתופים שייצרו סיגנלים חברתיים משמעותיים – יכולים לסייע בהחלט גם בקידום האורגני של האתר.

נקודה חשובה נוספת – אם למשל העלתם כתבה בנושא "7 טיפים לניקוי יסודי לדירה חדשה", רצוי שהכתבה תופיעה לא רק בבלוג, אלא גם בעמוד "ניקיון לדירה חדשה".

הנה דוגמא לכתבות בנושא טבעות אירוסין, שמופיעות גם בבלוג, אך גם בעמוד של קטלוג טבעות אירוסין:

כתבות נוספות

 

לסיכום

אם אתם רוצים להשקיע בצורה נכונה את המשאבים שהקצתם לטובת קידום אתרים מתחום הניקיון, דאגו לכך שיובן היטב אילו שירותים אתם מספקים בנישה, ספקו תמונות איכותיות להמחשת השירות, בצעו קידום לוקאלי של האתר בהתאם למיקומים הגאוגרפיים הרלוונטיים, בנו היררכיה נכונה באתר וצרו באתר בלוג עם תכנים מועילים שאנשים ישמחו לשתף.

קידום אתרים לאתרי ניקיון
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים