חיפוש

קידום אתרים לאתרי מכירות – 9 טיפים

אנחנו ממשיכים בפרויקט המאמרים על קידום אתרים בנישות מסויימות, והפעם אנחנו מתמקדים במה שצריך לדעת מקדם אתרים כשהוא נפנה לקדם אתרי מכירות. תזכורת קצרה: עסקנו כבר בקידום אתרי רפואה, וכן בקידום אתרי תיירות, וראינו שבכל תחום כזה יש אמנם הרבה מן המשותף ליתר התחומים שבהם פועלים מקדמי אתרים, אבל גם לא מעט סוגיות ייחודיות, שאותן, כאמור, אנחנו מנסים להציף בסדרת המאמרים הזאת.

אז היום אנחנו מתמקדים באתרי מכירות, מנסים לעמוד על המאפיינים הייחודיים להם, ומכאן גם להסיק את המסקנות הדרושות באשר לפעולות שכדאי לבצע כדי לקדם את אותם אתרים בצורה אורגנית בדפי תוצאות החיפוש השונים. בואו נתחיל.

תוכן מקצועי? זה נחמד, אבל…

כשדיברנו על קידום אתרים העוסקים בתחום הרפואה, הסברנו שהתוכן חייב להיות מדויק, אובייקטיבי, לא מכירתי, נאמן למציאות, ובטיחותי. אסור יהיה שעצה רפואית רשלנית ולא מקצועית תגיע למקום מכובד בדפי תוצאות החיפוש של גוגל. כולנו מבינים שההשלכות של פעולות כאלו תהיינה חמורות ביותר.

באתרי מכירות המצב מעט שונה. כלומר, אם במקרה התוכן שכתבתם הוא אמיתי ומייצג באופן אובייקטיבי ומדוייק את המציאות – שאפו גדול! אתם בין יחידי הסגולה המסוגלים לכך. עם זאת, חשוב יהיה להבין שמבחינת התוכן, ברוב אתרי המכירות, הדגש צריך להיות לא על הדיוק התוכני, אלא על הדיוק השיווקי. כלומר, התוכן צריך להיות מסוגנן, משכנע, מקורי, מצחיק, מוביל את הגולש לפעולה ורק אם זה באמת מסתדר, עליו להיות גם ערכי, אמיתי, יסודי, מדוייק, מגובה בראיות ובמחקרים רציניים ועוד.

 

יחס המרה מעולה

מערך המכירות שלכם כולו בנוי על שרשרת של יחסי המרה. יחס ההמרה הראשון מתייחס לכמות הגולשים שהחליטו להקליק על הקישור לאתר שלכם מתוך כלל הגולשים שהקישור הזה הוצג להם (CTR). לאחר מכן, הגולשים יחשפו לתוכן דף הנחיתה, ויתבקשו לגלול אותו, להשלים את הקריאה, להשאיר פרטים, לפתוח את הניוזלטר העתידי, לצרוך את התוכן שבו, לקבל החלטה על רכישת מוצר או שירות, לפנות אל מערך המכירות, להתעניין במוצר או בשירות, לקבל החלטה על ביצוע הרכישה, ולשלוף את כרטיס האשראי. כל הרצף הזה, בנוי, כאמור, מאוסף של מפגשים עם הלקוח שבהם אנחנו נדרשים להמיר אותו ולשכנע אותו לעבור לשלב הבא.

מסע הלקוח, כמובן, יכול להראות אחרת לגמרי, אולם אבני היסוד של המסע הזה הינן אותן אבני יסוד, ובהגעה אל כל אחת מהן, יצטרך בית העסק להשכיל ולהבין כיצד ממירים את הלקוח.

ובכן, בניגוד לאתרים מתחום ההיסטוריה שאליהם בגולשים מגיעים על מנת לצרוך תכנים הקשורים בהתפתחות התרבות האנושית במהלך תקופת ימי הביניים, הרי שאתרי מכירות צריכים להיות מצויידים במנגנוני המרה מדוייקים, אשר ימקסמו את הערך של כל גולש באתר.

 

מדידה

מנהלים אתר מכירות? לא יהיה לכם מנוס משילוב של אמצעי ניטור ומדידה כמעט על כל רכיב באתר. אמצעים כאלו, יאפשרו לכם להבין בצורה טובה יותר את התנהגות הלקוח, לזהות את המקומות באתר שבהם הלקוחות נוטשים ולא משלימים את הפעולה שרציתם שישלימו, ובכלל לגלות, באמצעות מבחני A/B מה עובד טוב יותר ומה פחות על קהל היעד שלכם: צבעים, אורך הטפסים שהם נדרשים למלא, מיקומי הטקסט, התמונות, הפונט שבו אתם עושים שימוש, הלוגו ועוד.

מדידה היא חלק בלתי נפרד מכל קמפיין מכירתי, וצריכה להיות משולבת באתר כל העת. לא מדובר בפרויקט חד פעמי שבו מדדנו ביצועים, שיפרנו, ושכחנו. להפך: מדידה היא תהליך שצריך להשתלב באתר ולספק תובנות על התנהגות הלקוחות בכל עת.

 

מהירות טעינה

נכון. מהירות טעינה היא פקטור שחשוב לשלב באתרים באופן כללי, אולם למהירות טעינה באתרי מכירות ישנה השפעה אמיתית על שיעורי ההמרה באתר. אתרי מכירות צריכים להיות אתרים מודרניים, איכותיים, שנטענים מהר, ומספקים ללקוח את הנתונים שביקש באופן זריז ומקצועי. אחרת, קל יהיה מאוד לשכנע את הגולש באתר שלכם, שיש עוד עשרות אתרים שרק ממתינים שיגיע אליהם, על מנת לנסות ולמכור לו מוצר או שירות.

הנה דוגמא לאתר עם הרבה תוכן ותמונות, אך האופטימיזציה המעולה שלו, גורמת לו להיטען מהר במיוחד: https://ucare.co.il

 

התאמה למובייל

גם אם מרבית המכירות שאתם מבצעים באתר מקורן בתנועה מן הדסקטופ, הרי שלקוחות רבים מתחילים את מסע הלקוח שלהם דווקא במובייל. לקוחות מביעים התעניינות במוצרים או בשירותים שלהם, שולחים קישורים מתאימים לבני הזוג או לקולגות שאמורים יחד איתם לקבל את ההחלטה על הרכישה, ועושים זאת מספר פעמים, ממכשירים שונים ובזמנים שונים. אם האתר שלכם לא יותאם למובייל בצורה טובה, על אף העובדה שרוב המכירות שלכם מתבצעות בדסקטופ (ולא בטוח שכך יהיו פני הדברים בעתיד הקרוב), הרי שתפסידו טראפיק איכותי, שיכלתם למכור לו אם רק הייתם מספקים לו חווית שימוש נאותה גם באמצעי הנייד שבו הוא ניסה לצרוך את התוכן שלכם.

 

מחקר ביטויי מפתח מעמיק

כאשר מדובר במכירות, תירצו לקדם שני תהליכים במקביל: הראשון הוא הזרמת תנועה איכותית לאתר, של גולשים ברמת בשלות גבוהה, שהביעו התעניינות במוצר או בשירות, קראו עליו, יודעים מספיק, ומוכנים לבצע את הרכישה. השני הוא למעשה ניתוב תנועה לא איכותית הלאה מן האתר. תנועה לא איכותית יכולה להתבטא באנשים שכלל לא התעניינו במוצר או בשירות שלכם, או שאין להם כוונת רכישה אמיתית, אלא רק ניסיון לחקור ולקבל מידע. מדוע חשוב לבצע את ההבחנה הזאת? משום שגולשים כאלו יבזבזו לכם זמן רב ומשאבים לא מעטים, ולמעשה, יתעלו את המאמץ שאתם משקיעים לאפיקים לא מניבים.

ובכן, איך בדיוק דואגים להביא תנועה איכותית כזאת לאתר ומונעים מתנועת גולשים איכותית פחות מלהגיע לאתר? התשובה היא מחקר מילות מפתח מעמיק.

באמצעות מחקר מילות מפתח איכותי נוכל לחלץ את אותם ביטויים פופולריים בחיפוש שיוכלו להביא לנו תנועה איכותית של גולשים, יחד עם כוונת הגולש המתאימה לרכישה ולא רק להבעת עניין זמני.

 

עיצוב מקצועי

דגש מסויים שצריך לשים עליו לב כאשר בונים ומקדמים אתר מכירות הוא רמת העיצוב והגימור של האתר. ובכן, בעוד שבאתרים כמו בלוג טיולים, רמת העיצוב של הבלוג לא תמיד תהיה חשובה לקהל הגולשים או למנוע החיפוש שבחר להציג את האתר בדפי תוצאות החיפוש, הרי שבאתרי מכירות, בטח אלו אשר עוסקים בשיווק של מוצרים יקרים באופן יחסי, עיצוב מקצועי ישדר ללקוח שמדובר באתר סמכותי, מהימן, כזה שלהעניק לו את פרטי כרטיס האשראי זוהי פעולה בטוחה יחסית. לעומת זאת, עיצוב מרושל, חובבני, ולא גמור, יוכל לשדר לקהל הגולשים בדיוק את המסר ההפוך, ולפגוע במכירות.

 

הקפדה על מסע הלקוח

נקודה נוספת שחשוב מאוד להתמקד בה כאשר מקדמים אתרי מכירות, היא בחינה מדוקדקת של מסע הלקוח, והבנה, מה בעצם נדרש מן הלקוח לעבור לפני ביצוע הרכישה. אם הלקוח נדרש להיכנס לאתר, לבחור את המוצרים שהוא מעוניין לרכוש, לבצע הרשמה מייגעת לאתר, עם מילוי של עשרות רבות של שדות, לעבור למסכי מכירה מתישים שאין בהם השלמה אוטומטית, למלא נתונים בשדות שניתן היה למלא אותם מראש עם ערכי ברירת מחדל, וכל זאת תוך שימוש בחיצי ניווט לא ברורים, אייקונים תמוהים וחווית משתמש גרועה – יש סיכוי יותר מסביר שלקוח כזה ינטוש את האתר עוד לפני שביצע רכישה באתר, גם אם היה מעוניין בכך.

לכן, כאשר אתם מקדמים אתרי מכירות, חשוב יהיה שתתנסו בעצמכם בחווית הלקוח, ושתאפיינו אותה לפי סוגי הלקוחות השונים שצפויים להגיע אליכם לאתר.

 

שירות שירות שירות

נסיים, באחד הפקטורים הכי חשובים שהם אוף סייט, מחוץ לאתר, והוא, למעשה, השירות שתספקו ללקוח. מדוע השירות הזה חשוב לקידום אתרי מכירות? מעבר לעניין הברור שלקוחות מרוצים יחזרו או ימליצו, ואילו לקוחות שלא היו מרוצים סביר שלא יקנו אצלכם יותר, יש גם לא מעט היבטים שישפיעו באופן עקיף על הקידום האורגני של האתר. בואו ניקח לדוגמה שתי תופעות שיכולות להתרחש באתר שמספק שירות גרוע.

הראשונה היא העדר מענה לפרטים שהשאיר אצלכם הגולש. חלק מאתרי המכירות נוטים להשאיר לגולש הודעה אוטומטית מייד עם השארת הפרטים, וזאת כדי לספק לו תחושה שהנושא שלו הועבר לטיפול. כעת, תארו לכם מה יקרה אם הגולש לא יקבל כל תגובה מן האתר שבו השאיר פרטים במשך פרק זמן סביר. גולש כזה, יפנה לתוצאה הבאה שמוצגת לו במנוע החיפוש, יקליק עליה, וייתכן שאף יהיה מרוצה ממנה. זהו מקרה קלאסי שבו מאותת גולש למנוע החיפוש שסדר התוצאות שהוצג לו בדף תוצאות החיפוש אינו הגיוני.

הדוגמה השניה שממחישה כיצד שירות גרוע יכול להשפיע על הקידום האורגני שלכם היא ביקורת שלילית של גולשים. אם אתם מנהלים כרטיס עסק בגוגל, גולשים יוכלו למלא עליכם לא רק ביקורות חיוביות אלא גם ביקורות המעידות על שביעות רצון נמוכה מן השירות שקיבלו מכם. ריבוי של תגובות שליליות, בטח כאלו שנותרות ללא מענה הולם, ובטח בעולם שבו לא מתקבלות גם ביקורות חיוביות אודות העסק שלכם, הוא למעשה שליחת אינדיקציה ברורה למנוע החיפוש שהאתר שלכם אינו איכותי מספיק להצגה בדפי תוצאות החיפוש, ביחס למיקום שבו הוא מוצר.

 

לסיכום

אם נפלה בחלקכם הזכות לקדם אתר הממוקד במכירות, כדאי שתכירו את המאפיינים הייחודיים לאתרי מכירות: הקפידו על טעינה מואצת של האתר, ועל התאמתו למובייל, עצבו אותו בצורה מקצועית, שפרו את יחס ההמרה בכל אחת מנקודות המפגש עם הלקוח, מדדו את תהליך השיפור שלכם כל העת, הקפידו על קופי מוצלח ועל חווית שימוש חיובית, ואולי הצעד החשוב ביותר: דאגו שהלקוח יקבל שירות מן העסק שלכם, גם מחוץ לאתר עצמו.

מטרתם העיקרית של אתרי מכירות היא למקסם את ההכנסות של העסק ממכירות באמצעות האתר, ולכן חשוב יהיה מאוד להקפיד על יחסי המרה מעולים, זאת על מנת לוודא שלקוחות אינם זולגים מן האתר החוצה בשל טעויות בעיצוב חווית המשתמש.

בהחלט. אתר שעמודיו נטענים בצורה איטית ומסורבלת יגרום לנטישת לקוחות ולהקטנה משמעותית של המכירות. אתרי מכירות צריכים להיות מצויידים בעמודים שנטענים באופן חלק ומהיר.

לעיצוב מקצועי חלק מכריע ביכולת לשכנע לקוח שמאחורי האתר עומד גורם מומחה בתחומו, מקצועי ומהימן, שכדאי יהיה לו לרכוש ממנו. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר ברכישות של מוצרים או שירותים בסכומים גבוהים במיוחד.

במאמר המלא שבאתר תוכלו למצוא שלל עצות וטיפים מניסיון שיסייעו לכם להפיק מאתר המכירות שלכם את המירב.

קידום אתרים לאתרי מכירות 9 טיפים
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים